Ga naar inhoud

Nicoline_W : 11 oktober 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Nicoline_W:

Mijn operatieverslag (woensdag 11 oktober, Verdonck, Belgian Breast Clinic):

(172 cm, 58 kilo, 70A/70B voorsituatie, ik kies voor Sebbin 300cc high profile met een projectie van 5,6 cm)

 

De vrijdag voor de operatiedatum kreeg ik een mailtje waarin mijn operatietijd stond. Fijn, om 09.00 uur ben ik aan de beurt: de eerste van die dag! Dat scheelt weer met nuchter blijven!. 

 

Onderweg

De wegen in België zijn echt belabberd en er staan veel flitspalen. TIP: Zorg dat je navigatie bij je hebt.

Toen we er bijna waren zagen we het mooie witte gebouw (in Diest) al liggen. Dit was voor het eerst dat ik hier kwam. De beide consulten heb ik in het woonhuis in Tessenderlo gehad.  

 

Aankomst in Diest

Alles ziet er spik en span uit, splinternieuw. Dat geeft een fijn gevoel. 

In de wachtkamer mochten we even wachten en heb ik flink lopen ijsberen. Manlief moest ik na 10 min al dag zeggen want ik werd door verpleegkundige Stéphanie meegenomen. 

 

Voorbereiding op operatie

Ik moest me uitkleden tot op de onderbroek en mijn kleding in een kluisje leggen. Daarna maakte ze van alle kanten de 'voor-foto's. Ze checkte wanneer ik voor het laatst iets had gegeten (21u dag ervoor) en dat was oke. Ik hoorde later van manlief dat er een andere meid na mij tóch die ochtend een slok water had genomen en terug gestuurd werd naar de wachtkamer. Daar moest ze nog 2 uur wachten voordat ze weer aan de beurt was. TIP: zorg dat je echt nuchter bent. 

In dat 'kleedkamertje' kreeg ik ook al een infusie geprikt van Stéphanie. Vervolgens kwam dr. Verdonck met zijn stift alles aftekenen. Liggen met amen wijd, rechtop zitten, weer liggen, krom zitten. De lijnen stonden. Dit was ook het moment dat we samen het volume afspraken. We kozen voor 300cc. Dat is meer dan genoeg. Ik zou er altijd meer van kunnen maken (voor een feestje) met een push up BH maar nooit 'wat vanaf kunnen halen' (voor bij het sporten). "Tot straks in de OK." Wat voelde ik me blij met mijn keus voor deze chirurg!

 

Mee naar de OK

Ik kreeg een fijne badjas waarna ik samen met een OK-assistente naar de OK liep. Ik kwam geen andere meiden tegen en alles was netjes en sereen. In de OK stonden wat meer mensen klaar en werd er vanalles gedaan rondom mij toen ik daar 'neergelegd' werd met mijn armen wijd. De anesthesiste stelde zich voor en checkte nog even mijn longen voor de zekerheid. Die waren schoon. Zij sloot het narcose-middeltje aan op mijn infuus. Ik voelde me binnen 30 sec een beetje dronken worden. Dat klopte. Vervolgens werd er een mondkapje een paar cm boven mijn neus en mond gehouden waarna ik me niets meer kan herinneren.

 

Uitslapen na de operatie

Ik herinner me alles weer toen ik in een heerlijk bed onder een warm dekbed wakker werd. Er liepen wat verpleegkundigen om me heen en ik vroeg hoe laat het was. 09.50 uur. Huh, dan is het al achter de rug realiseerde ik me in een flits! 

Ik keek naar beneden (onder het dekbed) en zag inderdaad een bobbel, het was niet meer plat, verband (zoals ik dat hier op het forum al voorbij had zien komen) en het voelde alsof er een kind van 15 kilo op mijn borst zat. Op dat stuk tussen mijn borsten en mijn keel. Daardoor kon ik moeilijk door mijn longen / borstkas ademhalen en werd ik gedwongen dat via mijn buik te doen. Dat is het eerste wat vervelend voelde. Zuchten lukte bijvoorbeeld niet. Het blauwe verband zit zo strak om het bovenste deel van de romp heen dat je daar amper kan bewegen. 

Verder voelde ik geen pijn. Ik was vooral heel sloom, en hield liever mijn ogen dicht. Om de 10/15 minuten kwam er iemand lief vragen hoe het met me ging. Ook dr. Verdonck kwam nog langs om te vertellen dat de operatie goed gegaan was. Fijn!

Stéphanie vertelde me ook nog dat ik (meteen na de operatie) heb gekeken naar het eindresultaat, maar... dat heb ik helemaal niet opgeslagen! Weet ik NIETS meer van! Zo bizar! 

Hier in die uitslaapzaal heb ik 1,5 liggen doezelen. Af en toe werd er een nieuwe meid de zaal opgereden in een rolstoel en in het bed gelegd. Tussen alle bedden hingen van die half doorschijnende gordijntjes. Ik vond het wel een fijn idee om daar met meerdere meiden te liggen die hetzelfde mee hadden gemaakt als ik. Toch had ik de puf niet om met de te kletsen ('door' die gordijntjes heen). 

Na 1,5 uur vond Stéphanie het wel tijd worden om mij naar huis te laten gaan. Het was 11.30 uur. Ze hees mijn broek aan en hielp me rechtop in bed. Op de rand werd ik plots zo misselijk en had braakneigingen. Doordat ik nuchter was kwam er niets, maar ik moest dus weer terug gaan liggen. In mijn vinger kreeg ik een prikje met spul tegen de misselijkheid en via het infusie kreeg ik een zakje toegediend met suikeroplossing. Na een half uur (om 12.00 uur) zat dat hele zakje er in en voelde ik me echt wakker, fit en klaar om te gaan. 

Ik moest zelf naar de wc daar in die uitslaapkamer en werd in een rolstoel naar de wachtkamer gebracht. Daar was manlief weer!

 

Terug naar huis

In de auto terug naar Eindhoven (ongeveer een dik uur rijden) voelde ik me sloom. Alle drempels en rotondes voelde ik wel maar het deed geen pijn. Ik voelde dan als we bijvoorbeeld naar rechts draaiden, dan de implantaten naar links drukten in mijn borsten. Een maf gevoel.

Wow, er zat gewoon vorm in mijn vest... dat was die ochtend nog niet! Ik was zo blij!!

Meteen wat aapjes gestuurd naar meelevende (schoon)ouders en vriendinnen.

 

Thuis

Thuis (12.30 uur) heeft manlief alle medicijnen gehaald bij onze apotheek: paracetamol, ibuprofen, maagbeschermer (genoeg voor 10 dagen). En nog antibiotica (voor 3 dagen). Vervolgens heb ik meteen het 'juiste' tijdschema van @best_boobie uitgekozen en de reminders in mijn telefoon gezet. 

's Avonds had ik niet veel zin om te eten. Ze adviseerden ook licht verteerbaar voedsel: cracker, gekookt eitje, bouillon.

Na het eten nog een kort wandelingetje buiten gemaakt (met kleine stapjes en heel rustig aan) en daarna gaan slapen. Ons elektrisch verstelbare bed heb ik half omhoog gezet want helemaal plat liggen is echt pijnlijk voor de wondjes.

Het lukte me om 2x 3 uurtjes te tukken. Alle spulletjes die ik 's nachts nodig kon hebben (fles water, para, telefoon) had ik onder mijn dekbed naast mijn heup neergelegd zodat ik niet met mijn armen hoefde te reiken naar mijn nachtkastje. Heel handig.

 

Verder...

Verder merk ik ook dat ik met mijn schouders wat krom loop om zelf zo min mogelijk spanning op mijn nieuwe borsten te zetten. Die zit er namelijk al genoeg op!

Verder vloog dag 2 ook voorbij: veel gedronken, wat tv gekeken, dutje gedaan, medicijnen ingenomen, 3x buiten gewandeld, veel telefoontjes gehad.

En het is nu 's nachts, tussen dag 2 en dag 3 in. Ik heb net een stuk van 2 uur en een ruk van 5 uur geslapen. Blij mee. Maar na die lange ruk voelde het alsof mijn hele lijf vast zat. Je kan maar in 1 houding liggen. Voelde helemaal stijf. Daarom ben ik er naar even uit gegaan, om wat te bewegen. 

Ik zal blij zijn als dag 3 er ook op zit! Dan schijnt het zwaarst achter de rug te zijn.

 

Nou girls, dat was het. Voor veel van jullie herkenbaar, voor anderen misschien een wens die binnenkort gaat uitkomen. Ik zal hier gauw wat foto's plaatsen! Laat horen als je mee wilt kijken!

Take care, X

 

Waaw thxs voor dit mooie verslag! Echt leuk om te lezen en je doet dit ontzettend goed:)

 

Ik ben de 25ste aan de beurt...300cc motiva en borstlift. Dit geeft me toch moed want nu begin ik toch wat nerveus te worden.

 

Veel succes verder ik kijk al uit naar het vervolg ;)

 

 

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste Reactie

@Natje1 Je kan meekijken!

Fijn te horen dat ik je ermee kan 'helpen', met dit verslag. Ik heb de afgelopen maanden ook zoveel gelezen op dit forum en stak van elk verhaal wel iets op!

Dus woensdag 25 oktober it is?! :D  Je bent bij Verdonck ECHT in goede handen! 

X

 

@Vae Ga je ook nog bij andere klinieken 'shoppen' voor de beste klik met de plastisch chirurg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs!!:D Door jouw verslag te lezen kwamen er bij mij ook weer dingen omhoog die ik was vergeten. Leuk geschreven ook! 

Ik ben 22/9 door Verdonck geopereerd en het is inderdaad een topper! 

 

Zou je mij ook willen toevoegen? 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicoline_W gefeliciteerd met je nieuwe borsten!

 

Leuk verslagje. Ook erg herkenbaar nog steeds. Als je je verband omkrijgt dan ben je al wakker ;) Dus klopt wel dat je ze al gezien hebt. Ik durfde niet te kijken haha. 

Wat ik je wel kan aanraden is om te proberen om toch niet te krom gaan lopen of zitten. Je kunt daar flinke spierpijn van krijgen. Het beste kun je dan af en toe je schouders om en om naar achteren rollen. Of je schouders laten masseren door je man. Elektrisch bed is een fijn, had ik ook. Heb toch wel voor de zekerheid een voedingskussen gekocht en dat in combinatie met elektrisch bed was perfect :D 

 

Voor nu verder goed uitrusten en een fijn herstel gewenst.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tes33:

Fijn dat het goed gegaan is. Het wordt alleen maar beter. Gewoon rustig aan, gezond eten en dutjes als je moe bent! Wil je mij ook toevoegen ? Ben heel benieuwd! Groetjes 

@Tes33 Dankje voor je lieve advies! Ik word nét weer wakker van een slaapje (shame on me met dit mooie weer ☀️)! Ik heb je toegevoegd! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Anouk12:

Gefeliciteerd met je boobs!!:D Door jouw verslag te lezen kwamen er bij mij ook weer dingen omhoog die ik was vergeten. Leuk geschreven ook! 

Ik ben 22/9 door Verdonck geopereerd en het is inderdaad een topper! 

 

Zou je mij ook willen toevoegen? 

 

X

@Anouk12 Dankjewel!! Ik kan mijn nieuwsgierigheid nog goed bedwingen...

Aah wat leuk te horen! Dus jij loopt 3 weekjes vóór op mij (én @CatvonDee)! 

Meekijken kán vanaf nu! Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicoline_W,

Leuk verslag. Ik krijg er ook helemaal zin in. En wat dapper dat je de dag van je operatie al een stukje ging wandelen.... Nio schrijft de eerste twee dagen bedrust voor :o. Ach, je lichaam geeft vaak zelf wel aan wat wel en wat niet kan.

Mag ik ook eens in je album spieken?

Fijn herstel verder, meis. 

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaydee Lief berichtje van je! Ik heb je toegevoegd...

Dus jij hebt er al 2 operaties op zitten... en de 3e in het vooruitzicht... balen hoor. Dan weet je wel precies wat je te wachten staat straks bij Nio. Succes hoor! 

Tsja, bedrust... het voelde alsof mijn hele lijf vastzat en stijf begon te worden. Ik vínd het al lastig dat ik deze 2 maanden niet kan en mag sporten... 

Liefs terug, X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicoline_W

Haha knap hoor! Ik probeerde in alle macht iets te zien maar er was geen beweging te krijgen in dat verband. Verder dan een decolleté kwam ik niet. :lol:

Ja ik ben inmiddels 22 dagen po en heb op de 6de dag het verband verwijderd. 

Ik ga zometeen eens even spieken. Ben wel benieuwd naar je boobs! Ofja, je boobs in verband. ;)

Laat je maar lekker verwennen meid en luister goed naar je lichaam. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2017 om 05:11 zei Nicoline_W:

Mijn operatieverslag (woensdag 11 oktober, Verdonck, Belgian Breast Clinic):

(172 cm, 58 kilo, 70A/70B voorsituatie, ik kies voor Sebbin 300cc high profile met een projectie van 5,6 cm)

 

De vrijdag voor de operatiedatum kreeg ik een mailtje waarin mijn operatietijd stond. Fijn, om 09.00 uur ben ik aan de beurt: de eerste van die dag! Dat scheelt weer met nuchter blijven!. 

 

Onderweg

De wegen in België zijn echt belabberd en er staan veel flitspalen. TIP: Zorg dat je navigatie bij je hebt.

Toen we er bijna waren zagen we het mooie witte gebouw (in Diest) al liggen. Dit was voor het eerst dat ik hier kwam. De beide consulten heb ik in het woonhuis in Tessenderlo gehad.  

 

Aankomst in Diest

Alles ziet er spik en span uit, splinternieuw. Dat geeft een fijn gevoel. 

In de wachtkamer mochten we even wachten en heb ik flink lopen ijsberen. Manlief moest ik na 10 min al dag zeggen want ik werd door verpleegkundige Stéphanie meegenomen. 

 

Voorbereiding op operatie

Ik moest me uitkleden tot op de onderbroek en mijn kleding in een kluisje leggen. Daarna maakte ze van alle kanten de 'voor-foto's. Ze checkte wanneer ik voor het laatst iets had gegeten (21u dag ervoor) en dat was oke. Ik hoorde later van manlief dat er een andere meid na mij tóch die ochtend een slok water had genomen en terug gestuurd werd naar de wachtkamer. Daar moest ze nog 2 uur wachten voordat ze weer aan de beurt was. TIP: zorg dat je echt nuchter bent. 

In dat 'kleedkamertje' kreeg ik ook al een infusie geprikt van Stéphanie. Vervolgens kwam dr. Verdonck met zijn stift alles aftekenen. Liggen met amen wijd, rechtop zitten, weer liggen, krom zitten. De lijnen stonden. Dit was ook het moment dat we samen het volume afspraken. We kozen voor 300cc. Dat is meer dan genoeg. Ik zou er altijd meer van kunnen maken (voor een feestje) met een push up BH maar nooit 'wat vanaf kunnen halen' (voor bij het sporten). "Tot straks in de OK." Wat voelde ik me blij met mijn keus voor deze chirurg!

 

Mee naar de OK

Ik kreeg een fijne badjas waarna ik samen met een OK-assistente naar de OK liep. Ik kwam geen andere meiden tegen en alles was netjes en sereen. In de OK stonden wat meer mensen klaar en werd er vanalles gedaan rondom mij toen ik daar 'neergelegd' werd met mijn armen wijd. De anesthesiste stelde zich voor en checkte nog even mijn longen voor de zekerheid. Die waren schoon. Zij sloot het narcose-middeltje aan op mijn infuus. Ik voelde me binnen 30 sec een beetje dronken worden. Dat klopte. Vervolgens werd er een mondkapje een paar cm boven mijn neus en mond gehouden waarna ik me niets meer kan herinneren.

 

Uitslapen na de operatie

Ik herinner me alles weer toen ik in een heerlijk bed onder een warm dekbed wakker werd. Er liepen wat verpleegkundigen om me heen en ik vroeg hoe laat het was. 09.50 uur. Huh, dan is het al achter de rug realiseerde ik me in een flits! 

Ik keek naar beneden (onder het dekbed) en zag inderdaad een bobbel, het was niet meer plat, verband (zoals ik dat hier op het forum al voorbij had zien komen) en het voelde alsof er een kind van 15 kilo op mijn borst zat. Op dat stuk tussen mijn borsten en mijn keel. Daardoor kon ik moeilijk door mijn longen / borstkas ademhalen en werd ik gedwongen dat via mijn buik te doen. Dat is het eerste wat vervelend voelde. Zuchten lukte bijvoorbeeld niet. Het blauwe verband zit zo strak om het bovenste deel van de romp heen dat je daar amper kan bewegen. 

Verder voelde ik geen pijn. Ik was vooral heel sloom, en hield liever mijn ogen dicht. Om de 10/15 minuten kwam er iemand lief vragen hoe het met me ging. Ook dr. Verdonck kwam nog langs om te vertellen dat de operatie goed gegaan was. Fijn!

Stéphanie vertelde me ook nog dat ik (meteen na de operatie) heb gekeken naar het eindresultaat, maar... dat heb ik helemaal niet opgeslagen! Weet ik NIETS meer van! Zo bizar! 

Hier in die uitslaapzaal heb ik 1,5 liggen doezelen. Af en toe werd er een nieuwe meid de zaal opgereden in een rolstoel en in het bed gelegd. Tussen alle bedden hingen van die half doorschijnende gordijntjes. Ik vond het wel een fijn idee om daar met meerdere meiden te liggen die hetzelfde mee hadden gemaakt als ik. Toch had ik de puf niet om met de te kletsen ('door' die gordijntjes heen). 

Na 1,5 uur vond Stéphanie het wel tijd worden om mij naar huis te laten gaan. Het was 11.30 uur. Ze hees mijn broek aan en hielp me rechtop in bed. Op de rand werd ik plots zo misselijk en had braakneigingen. Doordat ik nuchter was kwam er niets, maar ik moest dus weer terug gaan liggen. In mijn vinger kreeg ik een prikje met spul tegen de misselijkheid en via het infusie kreeg ik een zakje toegediend met suikeroplossing. Na een half uur (om 12.00 uur) zat dat hele zakje er in en voelde ik me echt wakker, fit en klaar om te gaan. 

Ik moest zelf naar de wc daar in die uitslaapkamer en werd in een rolstoel naar de wachtkamer gebracht. Daar was manlief weer!

 

Terug naar huis

In de auto terug naar Eindhoven (ongeveer een dik uur rijden) voelde ik me sloom. Alle drempels en rotondes voelde ik wel maar het deed geen pijn. Ik voelde dan als we bijvoorbeeld naar rechts draaiden, dan de implantaten naar links drukten in mijn borsten. Een maf gevoel.

Wow, er zat gewoon vorm in mijn vest... dat was die ochtend nog niet! Ik was zo blij!!

Meteen wat aapjes gestuurd naar meelevende (schoon)ouders en vriendinnen.

 

Thuis

Thuis (12.30 uur) heeft manlief alle medicijnen gehaald bij onze apotheek: paracetamol, ibuprofen, maagbeschermer (genoeg voor 10 dagen). En nog antibiotica (voor 3 dagen). Vervolgens heb ik meteen het 'juiste' tijdschema van @best_boobie uitgekozen en de reminders in mijn telefoon gezet. 

's Avonds had ik niet veel zin om te eten. Ze adviseerden ook licht verteerbaar voedsel: cracker, gekookt eitje, bouillon.

Na het eten nog een kort wandelingetje buiten gemaakt (met kleine stapjes en heel rustig aan) en daarna gaan slapen. Ons elektrisch verstelbare bed heb ik half omhoog gezet want helemaal plat liggen is echt pijnlijk voor de wondjes.

Het lukte me om 2x 3 uurtjes te tukken. Alle spulletjes die ik 's nachts nodig kon hebben (fles water, para, telefoon) had ik onder mijn dekbed naast mijn heup neergelegd zodat ik niet met mijn armen hoefde te reiken naar mijn nachtkastje. Heel handig.

 

Verder...

Verder merk ik ook dat ik met mijn schouders wat krom loop om zelf zo min mogelijk spanning op mijn nieuwe borsten te zetten. Die zit er namelijk al genoeg op!

Verder vloog dag 2 ook voorbij: veel gedronken, wat tv gekeken, dutje gedaan, medicijnen ingenomen, 3x buiten gewandeld, veel telefoontjes gehad.

En het is nu 's nachts, tussen dag 2 en dag 3 in. Ik heb net een stuk van 2 uur en een ruk van 5 uur geslapen. Blij mee. Maar na die lange ruk voelde het alsof mijn hele lijf vast zat. Je kan maar in 1 houding liggen. Voelde helemaal stijf. Daarom ben ik er naar even uit gegaan, om wat te bewegen. 

Ik zal blij zijn als dag 3 er ook op zit! Dan schijnt het zwaarst achter de rug te zijn.

 

Nou girls, dat was het. Voor veel van jullie herkenbaar, voor anderen misschien een wens die binnenkort gaat uitkomen. Ik zal hier gauw wat foto's plaatsen! Laat horen als je mee wilt kijken!

Take care, X

 

@Nicoline_W wat een goed verslag! 

Fijn om te lezen, echt! Ik zag het al helemaal voor me. Ik kreeg al helemaal kriebels in mijn buik, ik heb nog 10 nachtjes te gaan....

Ik zou ook graag een kijkje bij je willen nemen. 

Groetjes Eef 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2017 om 05:11 zei Nicoline_W:

Mijn operatieverslag (woensdag 11 oktober, Verdonck, Belgian Breast Clinic):

(172 cm, 58 kilo, 70A/70B voorsituatie, ik kies voor Sebbin 300cc high profile met een projectie van 5,6 cm)

 

De vrijdag voor de operatiedatum kreeg ik een mailtje waarin mijn operatietijd stond. Fijn, om 09.00 uur ben ik aan de beurt: de eerste van die dag! Dat scheelt weer met nuchter blijven!. 

 

Onderweg

De wegen in België zijn echt belabberd en er staan veel flitspalen. TIP: Zorg dat je navigatie bij je hebt.

Toen we er bijna waren zagen we het mooie witte gebouw (in Diest) al liggen. Dit was voor het eerst dat ik hier kwam. De beide consulten heb ik in het woonhuis in Tessenderlo gehad.  

 

Aankomst in Diest

Alles ziet er spik en span uit, splinternieuw. Dat geeft een fijn gevoel. 

In de wachtkamer mochten we even wachten en heb ik flink lopen ijsberen. Manlief moest ik na 10 min al dag zeggen want ik werd door verpleegkundige Stéphanie meegenomen. 

 

Voorbereiding op operatie

Ik moest me uitkleden tot op de onderbroek en mijn kleding in een kluisje leggen. Daarna maakte ze van alle kanten de 'voor-foto's. Ze checkte wanneer ik voor het laatst iets had gegeten (21u dag ervoor) en dat was oke. Ik hoorde later van manlief dat er een andere meid na mij tóch die ochtend een slok water had genomen en terug gestuurd werd naar de wachtkamer. Daar moest ze nog 2 uur wachten voordat ze weer aan de beurt was. TIP: zorg dat je echt nuchter bent. 

In dat 'kleedkamertje' kreeg ik ook al een infusie geprikt van Stéphanie. Vervolgens kwam dr. Verdonck met zijn stift alles aftekenen. Liggen met amen wijd, rechtop zitten, weer liggen, krom zitten. De lijnen stonden. Dit was ook het moment dat we samen het volume afspraken. We kozen voor 300cc. Dat is meer dan genoeg. Ik zou er altijd meer van kunnen maken (voor een feestje) met een push up BH maar nooit 'wat vanaf kunnen halen' (voor bij het sporten). "Tot straks in de OK." Wat voelde ik me blij met mijn keus voor deze chirurg!

 

Mee naar de OK

Ik kreeg een fijne badjas waarna ik samen met een OK-assistente naar de OK liep. Ik kwam geen andere meiden tegen en alles was netjes en sereen. In de OK stonden wat meer mensen klaar en werd er vanalles gedaan rondom mij toen ik daar 'neergelegd' werd met mijn armen wijd. De anesthesiste stelde zich voor en checkte nog even mijn longen voor de zekerheid. Die waren schoon. Zij sloot het narcose-middeltje aan op mijn infuus. Ik voelde me binnen 30 sec een beetje dronken worden. Dat klopte. Vervolgens werd er een mondkapje een paar cm boven mijn neus en mond gehouden waarna ik me niets meer kan herinneren.

 

Uitslapen na de operatie

Ik herinner me alles weer toen ik in een heerlijk bed onder een warm dekbed wakker werd. Er liepen wat verpleegkundigen om me heen en ik vroeg hoe laat het was. 09.50 uur. Huh, dan is het al achter de rug realiseerde ik me in een flits! 

Ik keek naar beneden (onder het dekbed) en zag inderdaad een bobbel, het was niet meer plat, verband (zoals ik dat hier op het forum al voorbij had zien komen) en het voelde alsof er een kind van 15 kilo op mijn borst zat. Op dat stuk tussen mijn borsten en mijn keel. Daardoor kon ik moeilijk door mijn longen / borstkas ademhalen en werd ik gedwongen dat via mijn buik te doen. Dat is het eerste wat vervelend voelde. Zuchten lukte bijvoorbeeld niet. Het blauwe verband zit zo strak om het bovenste deel van de romp heen dat je daar amper kan bewegen. 

Verder voelde ik geen pijn. Ik was vooral heel sloom, en hield liever mijn ogen dicht. Om de 10/15 minuten kwam er iemand lief vragen hoe het met me ging. Ook dr. Verdonck kwam nog langs om te vertellen dat de operatie goed gegaan was. Fijn!

Stéphanie vertelde me ook nog dat ik (meteen na de operatie) heb gekeken naar het eindresultaat, maar... dat heb ik helemaal niet opgeslagen! Weet ik NIETS meer van! Zo bizar! 

Hier in die uitslaapzaal heb ik 1,5 liggen doezelen. Af en toe werd er een nieuwe meid de zaal opgereden in een rolstoel en in het bed gelegd. Tussen alle bedden hingen van die half doorschijnende gordijntjes. Ik vond het wel een fijn idee om daar met meerdere meiden te liggen die hetzelfde mee hadden gemaakt als ik. Toch had ik de puf niet om met de te kletsen ('door' die gordijntjes heen). 

Na 1,5 uur vond Stéphanie het wel tijd worden om mij naar huis te laten gaan. Het was 11.30 uur. Ze hees mijn broek aan en hielp me rechtop in bed. Op de rand werd ik plots zo misselijk en had braakneigingen. Doordat ik nuchter was kwam er niets, maar ik moest dus weer terug gaan liggen. In mijn vinger kreeg ik een prikje met spul tegen de misselijkheid en via het infusie kreeg ik een zakje toegediend met suikeroplossing. Na een half uur (om 12.00 uur) zat dat hele zakje er in en voelde ik me echt wakker, fit en klaar om te gaan. 

Ik moest zelf naar de wc daar in die uitslaapkamer en werd in een rolstoel naar de wachtkamer gebracht. Daar was manlief weer!

 

Terug naar huis

In de auto terug naar Eindhoven (ongeveer een dik uur rijden) voelde ik me sloom. Alle drempels en rotondes voelde ik wel maar het deed geen pijn. Ik voelde dan als we bijvoorbeeld naar rechts draaiden, dan de implantaten naar links drukten in mijn borsten. Een maf gevoel.

Wow, er zat gewoon vorm in mijn vest... dat was die ochtend nog niet! Ik was zo blij!!

Meteen wat aapjes gestuurd naar meelevende (schoon)ouders en vriendinnen.

 

Thuis

Thuis (12.30 uur) heeft manlief alle medicijnen gehaald bij onze apotheek: paracetamol, ibuprofen, maagbeschermer (genoeg voor 10 dagen). En nog antibiotica (voor 3 dagen). Vervolgens heb ik meteen het 'juiste' tijdschema van @best_boobie uitgekozen en de reminders in mijn telefoon gezet. 

's Avonds had ik niet veel zin om te eten. Ze adviseerden ook licht verteerbaar voedsel: cracker, gekookt eitje, bouillon.

Na het eten nog een kort wandelingetje buiten gemaakt (met kleine stapjes en heel rustig aan) en daarna gaan slapen. Ons elektrisch verstelbare bed heb ik half omhoog gezet want helemaal plat liggen is echt pijnlijk voor de wondjes.

Het lukte me om 2x 3 uurtjes te tukken. Alle spulletjes die ik 's nachts nodig kon hebben (fles water, para, telefoon) had ik onder mijn dekbed naast mijn heup neergelegd zodat ik niet met mijn armen hoefde te reiken naar mijn nachtkastje. Heel handig.

 

Verder...

Verder merk ik ook dat ik met mijn schouders wat krom loop om zelf zo min mogelijk spanning op mijn nieuwe borsten te zetten. Die zit er namelijk al genoeg op!

Verder vloog dag 2 ook voorbij: veel gedronken, wat tv gekeken, dutje gedaan, medicijnen ingenomen, 3x buiten gewandeld, veel telefoontjes gehad.

En het is nu 's nachts, tussen dag 2 en dag 3 in. Ik heb net een stuk van 2 uur en een ruk van 5 uur geslapen. Blij mee. Maar na die lange ruk voelde het alsof mijn hele lijf vast zat. Je kan maar in 1 houding liggen. Voelde helemaal stijf. Daarom ben ik er naar even uit gegaan, om wat te bewegen. 

Ik zal blij zijn als dag 3 er ook op zit! Dan schijnt het zwaarst achter de rug te zijn.

 

Nou girls, dat was het. Voor veel van jullie herkenbaar, voor anderen misschien een wens die binnenkort gaat uitkomen. Ik zal hier gauw wat foto's plaatsen! Laat horen als je mee wilt kijken!

Take care, X

 

Dag Nicoline,

Wat een fijn verslag om te lezen ik ga 15/12 ook bij verdonck nog wel een tijdje.

Mag ik ook toegang tot jouw album?

Welke prothesen heb je genomen?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Natje1:

@Nicoline_W hey thxs. Maar ik ga niet bij Verdonck, ik ga bij dr. Maetens in Oostende. Maar dus ook 300cc...

Valt de pijn wat mee? Is het ook achter de borstspieren geplaats? Ziet er al goed uit ondanks de blauwe kevers :)

 

Sterkte

 

Grtjs

 

Thanks @Natje1! Aaah dat wist ik niet! Maar wel hetzelfde volume dus. De mijne zijn ook achter de borstspier geplaatst. De pijn... tsja dat blijft iets subjectiefs natuurlijk... maar al met al vind ik het meevallen hoor! Ik merk nu (ben 4 dgn PO) dat de continue pijn minder is, en ik een steek voel zodra ik een ‘foute’ beweging maak, of teveel gedaan heb. Een duidelijk teken dus om even te gaan zitten of (half) liggen. 

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar da’s effe niet handig die eerste 3/4 dagen: kids om je heen. Ik heb ze de dag voor de operatie uit logeren gestuurd en ze kwamen eind dag 2 weer terug. Nou dat heb ik geweten... 

Dankje voor je lieve berichtje! Ik ben ook al zó blij met die 2 heuvels!! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefxxmx Kriebels in je buik? Aaaah... je kan meekijken! En voor je het weet ben jij aan de beurt!! X

 

@Karen1989 Dat worden dan 2 mooie kerstcadeautjes!! Ik heb je toegevoegd Karen! 

Ik heb heeeel lang getwijfeld en uiteindelijk voor Sebbin gekozen. 300cc (en Verdonck neemt bij Sebbin eigenlijk altijd de high profile). Die is 10,0 breed en heeft een projectie van 5,6. 

Mentor raadde hij bij mijn smalle borstkas af. En Motiva heb ik niet voor gekozen omdat die gel (hij zal je het potje wel showen bij het consult) binnen de prothese heel rustig heennen weer kan ‘stromen’. Dat betekent dan dat zo’n ronde Motiva prothese meer op een anatomische prothese gaat lijken. En dat wilde ik niet. Snap je? Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Nicoline_W,

 

Proficiat met je boobs, hopelijk herstel je snel. 
Ik ga ook bij Verdonck gaan, men operatie is wel pas 10 Januari...
Hij sprak bij mij over 275 cc. Maar overweeg eventueel 300 cc. Je voelt het mis. al komen?
Zou ik ook even in je album mogen kijken?


Ps dat van Mentor wist ik niet, dat die meer op anatomische zouden lijken... goed dat je het zegt. Stel ik hem de tweede consult die vraag. Ik wou zoveel mogelijk rond gaan. Maar het probleem is dat mentor nog minder risico's heeft op kapselvorming :huh:

 

Groetjes Ine...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicoline_W Ik heb zoveel goeds gelezen over Verdonck dat ik haast al zeker weet dat ik graag wil dat hij de operatie doet dus ik heb (nog) geen consult bij een andere chirurg geboekt. Als het consult bij Verdonck mij goed bevalt en ik mij 100% goed voel bij hem dan plan ik ook meteen de operatie. Zo niet dan ga ik zeker op bezoek bij een andere chirurg maar met alles wat ik tot nu toe gelezen heb denk ik dat dit niet nodig zal zijn. Nog 8 weken en 4 dagen! ;) 

 

Bedankt voor het toevoegen, het ziet er met verband om al goed uit! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ine1 Dankjewel, ik merk iedere dag 'verbetering' dus dat is fijn! 

Heb je nog een 2e consult staan bij hem (om nog eens te gaan passen)? Eerst adviseerde hij bij mij ook 275cc maar daar zit echt nog wel wat 'speling' in hoor. En hij geeft het echt wel aan als het buiten proporties zou worden (met je buik en billen). En weet je wat ik ook nog heb gedaan toen ik zo twijfelde over de maat? Zakjes vullen met rijst (kijk dan naar inhoud en niet naar gewicht!), en daar een avondje thuis mee rondlopen. Dan ervaar je het echt! En kan je misschien ook beter een keus maken. 

Enne, het is niet Mentor die gaat 'hangen' als een anatomische prothese, maar juist de Motiva die Verdonck gebruikt. Die binnenkant is redelijk nieuw, lees er maar over op internet. 

Ik zal je toevoegen, no problem!

 

@Vae Wat een vertrouwen!! Mooi om te horen! Toch zou ik je voor de grap willen uitdagen om ook bij een ander te gaan kijken. Bij ieder consult heb ik mijn oren te luisteren gelegd en heb ik toch weer wat opgestoken! Dr. Bodde in Mill vond ik heel fijn, en ook bij Bergman hebben ze een mooie methode om je te laten passen. Baadt het niet dan schaadt het niet! Dan kan je alleen nog maar gegronder je keus op Verdonck laten vallen! Succes!!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Nicoline_W:

@Eefxxmx Kriebels in je buik? Aaaah... je kan meekijken! En voor je het weet ben jij aan de beurt!! X

 

@Karen1989 Dat worden dan 2 mooie kerstcadeautjes!! Ik heb je toegevoegd Karen! 

Ik heb heeeel lang getwijfeld en uiteindelijk voor Sebbin gekozen. 300cc (en Verdonck neemt bij Sebbin eigenlijk altijd de high profile). Die is 10,0 breed en heeft een projectie van 5,6. 

Mentor raadde hij bij mijn smalle borstkas af. En Motiva heb ik niet voor gekozen omdat die gel (hij zal je het potje wel showen bij het consult) binnen de prothese heel rustig heennen weer kan ‘stromen’. Dat betekent dan dat zo’n ronde Motiva prothese meer op een anatomische prothese gaat lijken. En dat wilde ik niet. Snap je? Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg! 

X

Dag Nicoline,

Ja ik snap je uitleg :P

Ik heb wel voor motiva gekozen wel nog wat getwijfeld tussen de sebbin en motiva. Mentor was ook te breed voor me. Wat was je voorsituatie?

Ik zou graag uitkomen op een volle C nu heb ik een lege B een volle A hij raadt me de 275 cc aan ik heb 3 maten laten voorzien op Dday 255, 275 en 295 kga zien wat hij zegt maar wls wordt het de 255 al niet. Hoe gaat het herstel je verder? Is het draaglijk gebleven?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Nicoline_W:

@Ine1 Dankjewel, ik merk iedere dag 'verbetering' dus dat is fijn! 

Heb je nog een 2e consult staan bij hem (om nog eens te gaan passen)? Eerst adviseerde hij bij mij ook 275cc maar daar zit echt nog wel wat 'speling' in hoor. En hij geeft het echt wel aan als het buiten proporties zou worden (met je buik en billen). En weet je wat ik ook nog heb gedaan toen ik zo twijfelde over de maat? Zakjes vullen met rijst (kijk dan naar inhoud en niet naar gewicht!), en daar een avondje thuis mee rondlopen. Dan ervaar je het echt! En kan je misschien ook beter een keus maken. 

Enne, het is niet Mentor die gaat 'hangen' als een anatomische prothese, maar juist de Motiva die Verdonck gebruikt. Die binnenkant is redelijk nieuw, lees er maar over op internet. 

Ik zal je toevoegen, no problem!

 

@Vae Wat een vertrouwen!! Mooi om te horen! Toch zou ik je voor de grap willen uitdagen om ook bij een ander te gaan kijken. Bij ieder consult heb ik mijn oren te luisteren gelegd en heb ik toch weer wat opgestoken! Dr. Bodde in Mill vond ik heel fijn, en ook bij Bergman hebben ze een mooie methode om je te laten passen. Baadt het niet dan schaadt het niet! Dan kan je alleen nog maar gegronder je keus op Verdonck laten vallen! Succes!!

 

 

 

Ja, k bedoelde Motiva :-)
en dat van die rijst zakjes, is misschien geen slecht idee... 

Jep 2 de consult eind november.

 

Bedankt om mij toe te voegen, k volg je :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.