Ga naar inhoud

Nog mensen aan de antibiotica?


MadameC

Aanbevolen berichten

Zoals ik in de chat al had laten weten ben ik dus vandaag via spoed opgenomen in het ziekenhuis.

Mijn wonden zijn zowel links als rechts van de tepel naar onder toe helemaal opengescheurd. Ik krijg nu intraveneuze ab en ze komen regelmatig de wonden verschonen en uitkuisen. 

Mijn pc bleef langer dan voorzien in buitenland en we mochten de wonden zelf verschonen. Mijn man schrok zich een bult toen hok de plakkers eraf haalde en een bevriende verpleegster stuurde ons meteen door! De spoedarts heeft per telefoon met pc overlegt en mij opgenomen al tot dinsdag. 

Regelmatig controleren op dood Weefsel, wat tot hiertoe gelukkig niet het geval is! De wonde ziet er volgens de verpleegster heel goed uit. Mooi rood dus heel goed doorbloed.

 

Er is bloed naar labo voor infectie waarden.

Er zijn bloednames op kweek.

Er kon staaltjes van de wondes genomen...

 

NU mag en moet het wel gaan beteren hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie
11 uur geleden zei MadameC:

Zoals ik in de chat al had laten weten ben ik dus vandaag via spoed opgenomen in het ziekenhuis.

Mijn wonden zijn zowel links als rechts van de tepel naar onder toe helemaal opengescheurd. Ik krijg nu intraveneuze ab en ze komen regelmatig de wonden verschonen en uitkuisen. 

Mijn pc bleef langer dan voorzien in buitenland en we mochten de wonden zelf verschonen. Mijn man schrok zich een bult toen hok de plakkers eraf haalde en een bevriende verpleegster stuurde ons meteen door! De spoedarts heeft per telefoon met pc overlegt en mij opgenomen al tot dinsdag. 

Regelmatig controleren op dood Weefsel, wat tot hiertoe gelukkig niet het geval is! De wonde ziet er volgens de verpleegster heel goed uit. Mooi rood dus heel goed doorbloed.

 

Er is bloed naar labo voor infectie waarden.

Er zijn bloednames op kweek.

Er kon staaltjes van de wondes genomen...

 

NU mag en moet het wel gaan beteren hoor!

Ahh bah, wat een naar verhaal! Hopelijk ben je nu in goede handen, heb je niet te veel pijn en komt er een oplossing voor het helen van je wonden!! Sterkte Meis, hang in there!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet veel nieuws hier.

Nog steeds geen dood weefsel, gelukkig. 

Hoop morgen pc te zien, maar het is een feestdag dus weet niet of die dan gaat langst komen. 

 

Het zal in elk geval veel meer tijd vragen nu :(.

Maar goed, als het dat dan maar is en dan toch nog goed komt....

 

@best_boobie, kheb je een foto in pb kunnen sturen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei MadameC:

Niet veel nieuws hier.

Nog steeds geen dood weefsel, gelukkig. 

Hoop morgen pc te zien, maar het is een feestdag dus weet niet of die dan gaat langst komen. 

 

Het zal in elk geval veel meer tijd vragen nu :(.

Maar goed, als het dat dan maar is en dan toch nog goed komt....

 

@best_boobie, kheb je een foto in pb kunnen sturen. 

 

 

Wat vervelend meid! Nou hopen dat het snel geneest!

Laten ze het eigelijk open? Of is het opnieuw gehecht?

En ben je ondertussen weer thuis of moet je daar blijven?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cccccc

Ook al is de wonde groot, ze kunnen niet hechten omdat het enkel de opperhuid is. En ik moet hier al zeker blijven tot dinsdag. Tot dan krijg ik 3x per dag ab via infuus + ze kunnen nu ook zien dat de ontsteking niet dieper gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei MadameC:

Niet veel nieuws hier.

Nog steeds geen dood weefsel, gelukkig. 

Hoop morgen pc te zien, maar het is een feestdag dus weet niet of die dan gaat langst komen. 

 

Het zal in elk geval veel meer tijd vragen nu :(.

Maar goed, als het dat dan maar is en dan toch nog goed komt....

 

@best_boobie, kheb je een foto in pb kunnen sturen. 

 

 

Heb je pb beantwoord meid.

Sterkte!!

 

Wel, ondanks de pech ,goed om te zien dat alleen je huid wat ontstoken is en niet je wond binnenin.

In Nederland hadden ze je hier waarschijnlijk niet eens voor opgenomen in het ziekenhuis. Maar het is wel goed dat je nu ab iv krijgt. Des te sneller geneest alles :)

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is na zijn landing al even langst geweest deze avond en heeft me gerust gesteld. Hij komt morgen vroeg zelf de wonden verschonen en als die er nog steeds mooi uitzien mag ik naar huis en ab verder in pilvorm nemen. Zal Wss dan thuisverpleging moeten laten komen voor dagelijkse verzorging/verschoning. Hij heeft ook gezegd dat er geen gevaar is voor de prothesen. Dus nu is het even aanzien hoe het morgen gaat met het verschonen/verzorgen.

 

42 minuten geleden zei best_boobie:

Heb je pb beantwoord meid.

Sterkte!!

 

Wel, ondanks de pech ,goed om te zien dat alleen je huid wat ontstoken is en niet je wond binnenin.

In Nederland hadden ze je hier waarschijnlijk niet eens voor opgenomen in het ziekenhuis. Maar het is wel goed dat je nu ab iv krijgt. Des te sneller geneest alles :)

 

Xxx

Mijn pc zou me ook niet hebben opgenomen denkik. Maar aangezien hij er niet was en ik koortsig was en er zulke vieze smurrie uitkwam...

Hij is nu terug en morgen mag ik Wss naar huis. 

 

Vraag me wel af over welke tijd we nu spreken ivm genezen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei MadameC:

De pc is na zijn landing al even langst geweest deze avond en heeft me gerust gesteld. Hij komt morgen vroeg zelf de wonden verschonen en als die er nog steeds mooi uitzien mag ik naar huis en ab verder in pilvorm nemen. Zal Wss dan thuisverpleging moeten laten komen voor dagelijkse verzorging/verschoning. Hij heeft ook gezegd dat er geen gevaar is voor de prothesen. Dus nu is het even aanzien hoe het morgen gaat met het verschonen/verzorgen.

 

Mijn pc zou me ook niet hebben opgenomen denkik. Maar aangezien hij er niet was en ik koortsig was en er zulke vieze smurrie uitkwam...

Hij is nu terug en morgen mag ik Wss naar huis. 

 

Vraag me wel af over welke tijd we nu spreken ivm genezen. 

 

 

Ach het is goed dat ze het zekere voor het onzekere genomen hebben. Alles beter dan je zo laten lopen hè :)

 

Dit gaat wel een aantal weken duren.... Het ligt eraan hoe de wonden zich ontwikkelen. Op dit moment zijn ze mooi rood, dan kan het best snel gaan (week of 3)

Maar ontstaat er toch nog wat gelig beslag en viezigheid,  dan gaat het langer duren. Tijd noem ik dan niet,  want heb je niks aan. Het geneest er dan niet sneller door ;)

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een hel seg die je moet doorstaan, hoe gaat het nu ondertussen met je? ben je ondertussen alweer terug thuis? hoe gaat het met de pijn?

 

groetjes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!!

 

Ik mocht maandag al naar huis en moest van de pc geen antibiotica meer nemen.

Had al meer dan genoeg binnen gehad volgens hem.

 

Vanmorgen 2de x na opname op controle geweest. De wonden zijn al iets meer toe! 

Deze keer heb ik op men tanden moeten bijten om niet te moeten huilen. Hij heeft .... ben het woord kwijt ... naar hoe het aanvoelde alles opengeschraapt om de genezing een extra boost te geven. Sommige stukken voelde ik niet, maar andere, verdorie, :134:. Nuja alles om goed te genezen, maar deugd deed het niet.

 

Ik heb sinds ik uit het ziekenhuis ben mepilex schuimverband en die verdraag ik ook veel beter! Die randen zijn nog afgeplakt met de gewoonlijke pleisters en ook daar heb ik weer een klein brandwondje van. 

Ik krijg geen thuiszorg want deze morgen er enkele dagen op blijven en ga dus steeds bij pc zelf op controle.

Woensdag moet ik weer terug.

 

@best_boobie Hij denkt ook dat het binnen 3 weken toe is! Fingers crossed! 

 

Ik ben bewust een paar dagen hier niet online geweest (sorry!) omdat ik even (in hoeverre dat ook kan) afstand wou nemen van alle mooie foto's en blije berichten.

 

:53:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei MadameC:

Hoi!!!

 

Ik mocht maandag al naar huis en moest van de pc geen antibiotica meer nemen.

Had al meer dan genoeg binnen gehad volgens hem.

 

Vanmorgen 2de x na opname op controle geweest. De wonden zijn al iets meer toe! 

Deze keer heb ik op men tanden moeten bijten om niet te moeten huilen. Hij heeft .... ben het woord kwijt ... naar hoe het aanvoelde alles opengeschraapt om de genezing een extra boost te geven. Sommige stukken voelde ik niet, maar andere, verdorie, :134:. Nuja alles om goed te genezen, maar deugd deed het niet.

 

Ik heb sinds ik uit het ziekenhuis ben mepilex schuimverband en die verdraag ik ook veel beter! Die randen zijn nog afgeplakt met de gewoonlijke pleisters en ook daar heb ik weer een klein brandwondje van. 

Ik krijg geen thuiszorg want deze morgen er enkele dagen op blijven en ga dus steeds bij pc zelf op controle.

Woensdag moet ik weer terug.

 

@best_boobie Hij denkt ook dat het binnen 3 weken toe is! Fingers crossed! 

 

Ik ben bewust een paar dagen hier niet online geweest (sorry!) omdat ik even (in hoeverre dat ook kan) afstand wou nemen van alle mooie foto's en blije berichten.

 

:53:

 

Dat klinkt echt heel goed zeg! (op die pijn na dan hihi)

Mepilex is perfect, goed dat het zo goed aangepakt wordt!!

Had ik ook een week of 3 gezegd? Weet ik ff niet meer hihi

Beterschap!! En begrijpelijk hoor dat je even afstand neemt/genomen hebt. :35: 
Extra stress is nergens voor nodig :) 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb in men fotoalbum foto's geplaatst van de ontsteking. Moest dit niet mogen, dan verwijder is ze wel weer.

Het genezen gaat weer iets trager dan verwacht volgens pc, maar het geneest mooi dus ik ben blij :).

 

Geduld heb ik ondertussen al meer dan gehad dus een extra week haalt niet veel uit! Zolang het maar geneest dan ben ik een gelukkig mens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei MadameC:

Ik heb in men fotoalbum foto's geplaatst van de ontsteking. Moest dit niet mogen, dan verwijder is ze wel weer.

Het genezen gaat weer iets trager dan verwacht volgens pc, maar het geneest mooi dus ik ben blij :).

 

Geduld heb ik ondertussen al meer dan gehad dus een extra week haalt niet veel uit! Zolang het maar geneest dan ben ik een gelukkig mens!

O wat goed dat het aan het genezen is!  Ik ben benieuwd ga zo spieken bij je of is je album niet openbaar? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...
Op 23-5-2017 om 11:48 zei MadameC:

Zijn er nog meiden die een ontsteking hebben en aan de antibiotica zitten? :(

Ik heb ook voor operatie intraveneuze antibiotica gekregen om kans op infectie te verminderen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 24-5-2017 om 19:40 zei best_boobie:

ah vandaar!!
Ja daarom ben ik er nooit fan van als meiden in de zon gaan zitten na een bv. De warmte is gewoon niet handig voor bacterien. Die voelen zich het best bij een graad of 38 (lichaamstemperatuur)
En daar zit je gauw aan als het warmer is of als je in de zon zit.

Ik zeg niet dat jij dit gedaan hebt, maar dit even ter info, voor meiden die dit lezen :)

Goed dat je pc meteen zo adequaat reageerde! En fijn dat het al verbetert!! :35:

 

xxx

Vanaf wanneer mag je in de zon zitten met je borsten? Ik ben nu 6 weken po...littekens altijd afdekken en beschermen dat weet ik, heb dit weekend in de zon gezeten met bikini aan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎-‎5‎-‎2018 om 13:03 zei JPL:

Vanaf wanneer mag je in de zon zitten met je borsten? Ik ben nu 6 weken po...littekens altijd afdekken en beschermen dat weet ik, heb dit weekend in de zon gezeten met bikini aan....

Na 6 weken is dat idd geen probleem meer, zolang je je littekens maar goed beschermd. Dat kan idd door ze af te dekken, en liefst ook in te smeren met factor 50+ (ook als ze onder een bikini zitten, want een bikini laat UV door :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei best_boobie:

Na 6 weken is dat idd geen probleem meer, zolang je je littekens maar goed beschermd. Dat kan idd door ze af te dekken, en liefst ook in te smeren met factor 50+ (ook als ze onder een bikini zitten, want een bikini laat UV door :)

xxx

Oeps! Dat wist ik niet van die UV en de bikini. Die neem ik mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-5-2017 om 10:46 zei MadameC:

Vrijdag met veel pijn wakker geworden en veel etter! Pc heeft overal de etter uitgeduwd. Dat deed geen deugd!

Hij zei dat er geen 'ontploffing' etter uitkwam een goed teken was. Ook dat er bloed meekwam... Bloed zou teken zijn dat er zuurstof is en dat is er dan nodig om te genezen. 

Ondanks veel meer etter dan ervoor vond hij wel dat het er niet slechter uitzag (???) Hij zal het wel beter weten he.

 

Ik zit nu in de helft van de antibiotica en het zou nu toch moeten gaan beteren. Vandaag opgestaan en bh hangt toch al niet meer vol met etter. Maandag weer op controle!

Veel sterkte met je herstel @MadameC:147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.