Ga naar inhoud

Sporten na een borstvergroting


Gast Loulou_

Aanbevolen berichten

Gast Loulou_

@Rocker het hobbelt hier en daar wel ja. Maar dat heb je in de auto ook (drempels, scherpe bochten etc.) al is dat in mindere mate. 

 

In welke hartslagzone zit je goed? Ik heb een fitbit die drie zones kent: fatburn (laagste zone) cardio en peak (hoogste zone). Lijkt mij dat je in de fatburn zone goed zit?

 

@Natje3 ik sluit me bij @Rocker aan. Laat het over je heen komen. Eerst maar eens zien hoe je je na de operatie voelt. Kleine stapjes. Vraag desnoods je chirurg om advies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Normaal in rust zou die tussen de 60 en 100 moeten zijn, als je veel sport zou die zelfs tussen de 40 en 60 kunnen zijn. Maar dit verschilt weer van persoon tot persoon, dus die zou je dan eerst 4x kunnen meten (15 sec tellen en dan x4) als je helemaal rustig zit. Nu met de warmte kan je hartslag ook weer anders zijn dan wanneer het kouder is. Mijn normaalwaarde is normaal namelijk 64 en nu is het 76, is geen groot verschil maar toch :P

En dan nog een keer je hartslag meten als je rustig aan het lopen bent? Dat is lichte inspanning maar niet sporten. 


Denk dat als je binnen die 6 weken onder/rond de 100 blijft het geen probleem is, weet alleen niet welke frequenties er bij die fatburn op de fitbit horen? Ik tel eigenlijk altijd handmatig haha. 

 

Vind het wel verwarrend al die verschillende adviezen van pc's hoor, van Frans mag je voor 12 weken PO bijvoorbeeld echt niet je bovenlichaam trainen of hardlopen maar een andere pc zei dat het wel weer kon zonder problemen na 8 weken.
Nah... hoe erg ik ook baal van die rolletjes, die nasleep van de operatie was wel weer even genoeg voor de komende 10 jaar haha. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

Bedankt voor je uitleg @Rocker

 

Hmm vandaag een berichtje gestuurd naar Marissa van kliniek Heyendael omdat ik toch een beetje onzeker blijf over wat nu wel en niet mag en waar ik moet beginnen. Krijg ik als reactie dat ik het hardlopen weer op kan gaan pakken. Uiteraard opbouwen.  Wel de sportbh en band dragen tijdens het hardlopen. Dat ik goed moet luisteren naar mijn lichaam en op tijd rust moet pakken.

Ze adviseert nog zeker twee weken te wachten met bodypump ivm het ontzien van de borstspier. Dat laatste snap ik volkomen.  Maar wat nu: wel of niet gaan hardlopen  (uiteraard rustig aan beginnen en kleine afstand lopen, eventueel met Evi)

 

@Rocker heb jij specifiek naar het hardlopen gevraagd tijdens je consult bij Frans? Of alleen naar het paaldansen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Ik heb specifiek naar krachttraining gevraagd, hij zei vrij duidelijk 12 weken met sporten waarbij je borstspier vervormd of waar je borsten op en neer bewegen door de impact. 

Moet zeggen dat ik nu (met stevige sportbh) het ook echt niet prettig vind om sneller te gaan dan normale loopsnelheid en ik loop toch best snel. Dat op en neer bouncen vinden ze niet zo grappig. 

Moet ook zeggen dat ik die triumph of hema bh niet stevig genoeg vind om mee te gaan hardlopen haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_Ja ik ook, maar moet ook zeggen dat ik ook wel goed naar m'n lijf luister, gisteren wilde m'n kleine nichtje van 1,5 opgetild worden en die is volgens mij nog ruim onder de 10kg, maar die kreeg ik echt niet opgetild haha laat staan wanneer ik zou gaan proberen om te paaldansen. :P 

 

Ik heb er eentje van maidenform, voorgevormd en zonder beugels (is een level 4) en daar blijven ze wel goed stil zitten. En ik heb er eentje van under armor en die is dezelfde vorm en stevigheid. Beide kan ik met de bandjes recht en gekruist dragen :) 

En anders shock absorber, daar hoor ik alle big boobed vriendinnen over die hardlopen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

Thanks, ga vrijdag shoppen (eindelijk bh's passen :tatice_04:, zal meteen eens lijken voor een goede sportbeha.

 

Ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik vrijdag al 5 km kan gaan hardlopen hoor. Eigenlijk wil ik gewoon een lijst met wat wanneer mag, maarja die is er niet. Vind het zo vaag klinken "sporten rustig opbouwen". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @Loulou_, zo verwarrend, al die adviezen... ik fietste al sinds 3 weken PO weer, eerste week was ik na 2 minuten al bek af en begin gelukkig nu mijn conditie weer terug te krijgen. Ik leef fietsend, auto rijden nog niet geprobeerd. Of het mag, tsja... Probeer wel zo voorzichtig mogelijk te doen maar het gaat niet altijd. Morgen ben ik 6 weken en ben in de afgelopen week ook al iets meer gaan doen. Wel op geleide van pijn, als ik m'n boob per ongeluk aanspan laat ie het wel weten hoor! En verder probeer ik veel rust te pakken als mijn lichaam dat zegt. Krachttraining aan het bovenlijf wil ik net als @Rocker de eerste 12 weken niet doen. Het voelt ook nog niet goed. Voorlopig blijf ik ook m'n sport bh nog dragen. Al die andere zitten ook nog niet fijn. Snachts blijf ik ook mijn borstband dragen, ik slaap namelijk al heel prima op m'n zij en met regelmaat draai ik iets verder door naar m'n buik en dan plet ik zachtjes één boob. Geen idee of dit mag, maar als ik stil lig doet het niet echt pijn :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Visje7 Nouja na 6 weken mocht je weer normaal slapen had ik begrepen, maar ook weer dat verhaal van die krachttraining haha denk toch dat als je op je buik ligt er spanning op je prothese staat.. 

Kan namelijk nog niet zeggen dat ze zo soepel zijn dat ik op m'n buik lekker vind liggen, staat nog wel behoorlijke spanning op soms. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

Inderdaad @Visje7 luisteren naar je lichaam en voorzichtig doen. Ik wil gaan sporten maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Krachttraining was ik niet van plan. Misschien moet ik het gewoon simpel houden en met de crosstrainer beginnen. En van daaruit verder opbouwen. Ik lig ook weer op mn zij sinds een paar nachten geleden. Wel met voedingskussen.

 

Hoe gaat het verder met je? Kan je een beetje wennen aan de maat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Rocker:

@Visje7 Nouja na 6 weken mocht je weer normaal slapen had ik begrepen, maar ook weer dat verhaal van die krachttraining haha denk toch dat als je op je buik ligt er spanning op je prothese staat.. 

Kan namelijk nog niet zeggen dat ze zo soepel zijn dat ik op m'n buik lekker vind liggen, staat nog wel behoorlijke spanning op soms. 

 

Nee het is ook niet plat op m'n buik, dat durf ik nog niet. Maar meer een ver doorgedraaide stabiele zijligging. 

 

Met krachttraining wil ik hooguit met kleine gewichtjes wat trainen maar op bed heb ik nauwelijks pijn maar als ik ze perongeluk 1x aanspan voel ik dat wel heftig dus daarin denk ik dat slapen niet zo veel kwaad kan nu maar die krachttraining wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Loulou_:

Inderdaad @Visje7 luisteren naar je lichaam en voorzichtig doen. Ik wil gaan sporten maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Krachttraining was ik niet van plan. Misschien moet ik het gewoon simpel houden en met de crosstrainer beginnen. En van daaruit verder opbouwen. Ik lig ook weer op mn zij sinds een paar nachten geleden. Wel met voedingskussen.

 

Hoe gaat het verder met je? Kan je een beetje wennen aan de maat?

 

Zou inderdaad eerst een beetje op de crosstrainer beginnen om wat conditie weer op te bouwen. En anders misschien vragen of een trainer je de eerste weken kan begeleiden? Ik omarm ook nog een cuddle, die is gevuld met heel zacht bolletjes spul wat mee verschuift, alleen raak ik die soms snachts kwijt. Maar mijn bovenste arm rust daar op ipv op m'n boob en dat is wel heel fijn. 

 

Verder gaat het wel oké. Ze zijn behoorlijk asymmetrisch, ze zijn steeds verder naar buiten gaan wijzen. In lingerie zijn ze wel mooi maar naakt vind ik ze nog moeilijk accepteren. In de spiegel gaat het dan opzich wel maar als m'n vriend dan foto's maakt dan zien ze er echt niet uit :( de maat begint gelukkig wel al wat meer te wennen. Het was nogal een stap toen ik van slobber vesten naar strakkere truitjes ging, zeker met een padding erin werden ze nogal groot. Maar de maat misstaat opzich niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_
41 minuten geleden zei Visje7:

Verder gaat het wel oké. Ze zijn behoorlijk asymmetrisch, ze zijn steeds verder naar buiten gaan wijzen. In lingerie zijn ze wel mooi maar naakt vind ik ze nog moeilijk accepteren. In de spiegel gaat het dan opzich wel maar als m'n vriend dan foto's maakt dan zien ze er echt niet uit :( de maat begint gelukkig wel al wat meer te wennen. Het was nogal een stap toen ik van slobber vesten naar strakkere truitjes ging, zeker met een padding erin werden ze nogal groot. Maar de maat misstaat opzich niet. 

Wat vervelend voor je dat je  (nog) niet helemaal tevreden bent. Geef het de tijd, je borsten kunnen nog tot een jaar po veranderen.

Wijzen je tepels naar buiten op de foto's? Mijn man had laatst foto's gemaakt en toen ik de foto's bekeek schrok ik van wat ik zag,  mijn tepels wezen naar buiten. Meteen voor de spiegel gaan kijken  (het was me namelijk voor de spiegel niet eerder zo extreem opgevallen) maar mijn tepels wezen nauwelijks naar buiten, het was echt de hoek van waaruit de foto genomen werd (man in sowieso slecht in foto's maken.....). Misschien eens proberen om vanuit een andere hoek foto's te maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Loulou_:

Wat vervelend voor je dat je  (nog) niet helemaal tevreden bent. Geef het de tijd, je borsten kunnen nog tot een jaar po veranderen.

Wijzen je tepels naar buiten op de foto's? Mijn man had laatst foto's gemaakt en toen ik de foto's bekeek schrok ik van wat ik zag,  mijn tepels wezen naar buiten. Meteen voor de spiegel gaan kijken  (het was me namelijk voor de spiegel niet eerder zo extreem opgevallen) maar mijn tepels wezen nauwelijks naar buiten, het was echt de hoek van waaruit de foto genomen werd (man in sowieso slecht in foto's maken.....). Misschien eens proberen om vanuit een andere hoek foto's te maken? 

 

Ja ik weet dat ik het ook nog echt de tijd moet geven. Blij dat ik nu de dingetjes weer een beetje op mag pakken, dan sla ik me wel zo door de volgende 6 weken heen. 

 

En precies wat je zegt. Meer van de zijkant zijn de boobs wel beter maar de spier moet heel duidelijk nog ontspannen ;) 

 

hoe gaat het verder met jou? Op zoek naar nieuwe bh's viel tegen bij mij, dus succes! De cups waren snel al pijnlijk omdat de vorm niet klopte. Iets zonder padding en zonder beugel zit het fijnste voor mij dus ik blijf nog een tijdje aan mijn shock absorber sport bh gekluisterd en voor de relax-dagen een seamless level 1 sport topje van Adidas maar daar heb ik wel die padding vullinkjes uitgehaald. Die drukken altijd iets meer op m'n borst dan gewoon egale stof

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Visje7 @Loulou123 Haha dat had ik afgelopen weekend toen ik bij Primark was geweest, kon de padding uit de bikini's gaan halen. Die padding leek die bikini op m'n borsten te zweven/plakken in plaats dat ik dus een bikini aan had getrokken haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

Ik ben vooral heel benieuwd naar mijn bh maat. En ben de hema sport bh nu ook wel beu met die warmte. Ik hou het voorlopig nog bij niet al te dure bh's aangezien er nog veel kan veranderen. 

 

@Visje7 mooi topje, lijkt me fijn zitten, wanneer draag jij zoiets? En op werkdagen draag jij de sportbh?

Hier gaat het goed. Nauwelijks pijn meer en ben nu al heel tevreden met het resultaat. Ik vind de maat heel natuurlijk.  Borsten blijven ook mooi binnen de breedte van mijn borstkas. Mijn huid ziet er rustig uit nu, minder spanning en glans.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Loulou_:

Ik ben vooral heel benieuwd naar mijn bh maat. En ben de hema sport bh nu ook wel beu met die warmte. Ik hou het voorlopig nog bij niet al te dure bh's aangezien er nog veel kan veranderen. 

 

@Visje7 mooi topje, lijkt me fijn zitten, wanneer draag jij zoiets? En op werkdagen draag jij de sportbh?

Hier gaat het goed. Nauwelijks pijn meer en ben nu al heel tevreden met het resultaat. Ik vind de maat heel natuurlijk.  Borsten blijven ook mooi binnen de breedte van mijn borstkas. Mijn huid ziet er rustig uit nu, minder spanning en glans.  

 

Haha ja die Hema bh was ik een tijdje geleden al beu. Tijdens werk en snachts draag ik gewoon sport bh inderdaad. Dat topje heb ik vorige week pas gehaald en wil ik nu vooral in huis dragen als "vrije tijd" bh, geeft niet veel ondersteuning maar wel meer dan niks. Dus als ik wat in huis aan het rommelen ben of niet helemaal stil zit voor de tv (dus afwisselend opstaan / zitten) 

 

super fijn dat je al tevreden bent met het resultaat :) mijn borsten beginnen ook nu wat zachter te worden. Ben sinds een aantal dagen van alle blauwe plekken af dus het oogt ook gelijk al een stuk rustiger. Wat gok je voor bh maat of echt geen idee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/22/2017 om 16:53 zei Loulou_:

Hoi dames,

 

Volgende week vrijdag is het 6 weken na mijn borstvergroting en mag ik het sporten rustig aan gaan opbouwen.  Ik heb zo'n zin om weer te gaan bewegen na zo'n lange tijd te hebben stil gezeten :43:

 

Maar waar begin ik? Wat mag ik wel en wat is verstandig om nog even niet te doen qua bewegingen?

 

Mag ik al gaan hardlopen, Crossfitten, bodypumpen, lesje spinning doen?

 

En welke apparaten in de sportschool mag ik gebruiken en welke niet? Mag ik op de Crosstrainer?

 

Kortom waar/ hoe zijn jullie begonnen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, misschien een kleine tip. Ik heb ongeveer 2 weken geleden bij de hunkemoller 2 bh's gekocht. Wel voorgevormd ivm zichtbare tepels met de kou hihi. Maar hunkemoller had alleen padded met beugels. Ze zaten perfect maar nog niet lekker. Eenmaal thuis heb ik de beugels eruit gehaald. En nu zitten ze perfect én lekker :33:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_
32 minuten geleden zei Schildpad:

Hey meiden, misschien een kleine tip. Ik heb ongeveer 2 weken geleden bij de hunkemoller 2 bh's gekocht. Wel voorgevormd ivm zichtbare tepels met de kou hihi. Maar hunkemoller had alleen padded met beugels. Ze zaten perfect maar nog niet lekker. Eenmaal thuis heb ik de beugels eruit gehaald. En nu zitten ze perfect én lekker :33:

Goede tip, dankjewel! Heb je al meer geshopt? Ik wil en moet eigenlijk nog een bikini. Maar twijfel... Past het topje nog als ik in augustus op vakantie ga?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ denk dat het aan het type bikinitopje ligt?

Had nog een triangel bikinitop gevonden ergens achterin de krochten van m'n kledingkast en die was voor de operatie iets te groot en nu is hij eigenlijk perfect. 

 

En ik draag overdag op m'n werk een (sport)bh die voorgevormd is en zonder beugels maar die wel genoeg steun geeft :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.