Ga naar inhoud

Sporten na een borstvergroting


Gast Loulou_

Aanbevolen berichten

Gast Loulou_

Hoi dames,

 

Volgende week vrijdag is het 6 weken na mijn borstvergroting en mag ik het sporten rustig aan gaan opbouwen.  Ik heb zo'n zin om weer te gaan bewegen na zo'n lange tijd te hebben stil gezeten :43:

 

Maar waar begin ik? Wat mag ik wel en wat is verstandig om nog even niet te doen qua bewegingen?

 

Mag ik al gaan hardlopen, Crossfitten, bodypumpen, lesje spinning doen?

 

En welke apparaten in de sportschool mag ik gebruiken en welke niet? Mag ik op de Crosstrainer?

 

Kortom waar/ hoe zijn jullie begonnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Loulou_

 

Mij werd aangeraden pas na 3 maanden te gaan hardlopen en krachttraining van het bovenlichaam.

Het is verstandig om heel rustig aan te beginnen, bijvoorbeeld als je de crosstrainer doet eerst week dan zonder je armen.

Benen trainen en buik is ook goed maar ook rustig aan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijf geeft het aan wat je kan en niet kan. Ik zou eerst gaan wandelen op de loopband. Je conditie is waarschijnlijk heel anders dan voor je bv. Ik spreek uit ervaring. Houd je hartslag laag in het begin. Zeer belangrijk. Je bent nog herstellende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 3 weken po rustig weer begonnen met krachttraining wel met personal trainer. Ik begon met benen en buik zonder gewicht. Was daarna wel helemaal gesloopt en zware borsten . Ben nu 8 weken po en kan alles weer doen .gewoon naar je lichaam luisteren en na het sporten lekker nog je rust pakken 

doe ik ook nog .ben nog steeds erg moe na inspanning 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Frans adviseert wel echt 12 weken te wachten met borstspieren trainen en daarbij ook sporten die de borstspier irritatie geven. Zoals hardlopen zei hij echt 12 weken en dan met een hele goeie sportbh.
Crossfitten denk ook pas vanaf 12 weken, heb een paar keer een lesje gedaan maar je kan bijna niet voorkomen om je bovenlichaam nog te ontzien. Idem met bodypumpen denk ik, is toch met gewichten over je hoofd e.d.

Mag paaldansen ook pas na 12 weken rustig gaan opbouwen... 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

Oké dus voorlopig nog niet gaan hardlopen en crossfitten (dat laatste had ik al verwacht). 

 

Wandelen doe ik lekker buiten nu met het mooie weer.

 

@Pinnetje met wat voor oefeningen ben je 3 weken po begonnen?

 

@Cicike mijn conditie is inderdaad niet meer wat het geweest is. Maar ik pak wel altijd de trap ipv lift loop/ fiets zoveel als mogelijk is om toch een beetje in beweging te blijven. Met welke sport/oefeningen ben jij begonnen? 

 

@Rocker wacht jij nog tot 12 weken of ga je de komende tijd iets anders doen dan paaldansen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_
10 uur geleden zei Rocker:

@Loulou_ Ben gister begonnen met benen, gewoon oefeningen met lichaamsgewicht en daarna gestretcht. Voelde op het moment als niet veel maar heb nu wel een klein beetje spierpijn. 

Hoe gaat het nu? Spierpijn? Ben je naar de sportschool geweest of thuis oefeningen gedaan?

 

Ik denk dat ik volgende week de crosstrainer pak en dan zonder armen ga trainen.  Niet te lang. Rustig beginnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Ik wilde naar de sportschool maar ik kwam erachter dat ik geen leggings heb die squatproof zijn :rolleyes:
Dus heb het thuis gedaan, op het gemakje. Alleen benen/billen en een klein beetje stretchen. En gisterenavond dan even wat leggings besteld voor in de sportschool haha. 

Gister had ik dan wel spierpijn maar het is nu alweer weg, maar dat is meestal wel bij m'n benen. Aminozuren slikken scheelt ook :) 
Morgen ga ik wel wat langer/intensiever stretchen, ik wil weten of ik nog plat zit in de spagaat hahaha. 

 

Crosstrainer ben ik ook van plan inderdaad. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

@Rocker waren de sportleggings sportschoolproof, hihi. En hoe is het sporten gegaan? Ik ben vandaag 5 weken po. Ergens zo "vreemd" dat het volgende week al weer 6 weken geleden is en ik dan weer "alles" mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Whaha ja ze waren sportschoolsproof, squatten voor de spiegel :45: maar ben niet gegaan gisteren omdat het zulk lekker en vooral warm weer was. Kan er nu nog van genieten, volgende week ben ik weer hele dagen aan het werk.

 

Ja die 6 weken en je mag alles weer, het voelt gewoon heel erg raar en ondanks dat je eigenlijk weer alles mag geeft je lijf met veel dingen toch nog wel aan dat het too much is. Denk dat je die spieren in je bovenlichaam ook echt moet zien alsof je voor het eerst gaat sporten. 
Dus luister ook dan nog naar je lijf ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

@Rocker gelijk heb je! 

Precies, rustig aan weer opbouwen, ben ik sowieso wel van plan hoor, ook met huishoudelijke taakjes. Ben nu heelverwend met een schoonmaakhulp die wekelijks komt en schoonmoeder die strijkt. Dat wordt wennen.... haha

 

Kijk wel uit naar het sporten, gewoon weer lekker bewegen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Hahaha ja snap ik! Maar het vreemde is ook dat je het toch ook wel fijn vind om het schoonmaken weer op je eigen manier te doen. Behalve strijken, dat weiger ik gewoon whahaha! 
Maar inderdaad alles is wennen, voelt soms ook alsof je dingen anders bent gaan doen... 

 

Snap ik hihi, had ik ook en nu het eigenlijk weer mag sta ik toch minder vaak te springen dan ik dacht :P :ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

@Rocker mijn schoonmaakhulp doet het veel beter dan wanneer ik het zelf doe *schaam* :4: Ik denk dat ze mag blijven.

 

Ja je moet weer even een ritme zien 'n te vinden he. En voor jou misschien extra lastig nu je nog niet mag gaan paaldansen (favoriete sport). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Whahaha oh nou in dat geval :P
Mijn schoonmaakhulp was m'n man, maar die maakte om alles heen schoon en niet eronder bijvoorbeeld haha.

 

Ja inderdaad, goed verwoord. En ik vind sporten in de sportschool ook nog eens vet saai. :45:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet bv nog ondergaan. Maar ik mag er wel niet aan denken om 12 weken niet te lopen. Ik hoop dat toch na 8 weken te kunnen. Bij Dr.  Verdonck mag alles pas na 8 weken terwijl ik van veel pc lees na 6 weken. Ik hoop wel na een weekje op rollen te fietsen  aan een slakken tempo. Want ik weet dat hartslag  zeer laag moet  blijven. Maar liever traag en lang fietsen  dan wandelen, want dat doe ik echt  niet graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natje3 Gaat niet alleen om de hartslag, maar ook om wat er gebeurd als je over een hobbelige weg moet fietsen. Hoe dan ook gaan je borsten dan op en neer, de eerste week loopt bijna iedereen voorovergebogen en sjokt bijna door het huis omdat de borsten anders pijn doen met bewegen :P

Je fiets heeft geen vering en je steunt ook op je armen met fietsen, niet veel maar toch meer dan mij verstandig lijkt tijdens de rustperiode. 
En het gegeven na 6 weken mag je alles weer, ja je mag je normale dagelijkse bezigheden weer hervatten. Maar ik vind dat persoonlijk een beetje gevaarlijke uitspraak.
En gisteren moest ik een soort van "rennen" (was meer huppelen) naar de tram met bijna 7 weken PO maar vond het ondanks dragen van een stevige sportbh geen pretje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker

Oei. Ja is maar luidop denken dat ik deed. Ik ga natuurlijk geen dingen doen dat ik niet mag. Ik heb al gelezen dat het ook gevaarlijk is voor kapselvorming als ik niet zou doen wat pc voorschrijft.Maar met fietsen op de.rollen bedoel ik, mijn fiets staat in de woonkamer op een soort rollen waardoor ik rechtop kan zitten. Handen moeten dan niet aan stuur en zeer zeer  traag rijden.  Misschien ben ik  te optimistisch en hoop ik dit na een week te kunnen. Maar je hebt gelijk, best eens afwachten hoe ik ben na de operatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey goede vraag ik zat er ook mee met 6 weken van waar moet ik in hemelsnaam beginnen! Rennen is nog echt niet te doen en je zult ook merken dat dit gewoon niet chillen aanvoelt voor jezelf nog niet! Ik ben rustig aan begonnen met een beetje cardio op de crosstrainer (zonder die armen vast te pakken maar gewoon in het midden vasthouden) als je meer door je knieën gaat dan gaan je borsten Niet op en neer! Daarnaast ben ik vooral me benen gaan trainen de eerste maand. Squashen lunches etc dit heb ik weer opgebouwd met gewicht ook tot de 30 kilo. Na 12 weken heb ik voor het eerst 10 minuutjes hardgelopen op de loopband en je conditie is echt shit nog haha was er kapot van maargoed dat moet je ook rustig opbouwen! Nu train ik 3x per week 1x benen 1x armen buik en 1x full body met het BBG programma van Kayla Itsines.  Nu 2 weken mee bezig en gaat goed! Ik doe wel ipv push ups liggend deze staande tegen de muur omdat je de borstspier dan minder belast. En ipv triceps dip pak ik gewichtjes en zit ik op 1 knie en strek ik me arm naar achter uit. Gaat helemaal prima en zo bouw je alles rustig op! Niet te snel denken dat het gaat want je lichaam moet weer bij 0 beginnen helaas. Succes vast met sporten! Ik vind het weer heerlijk:) 

 

Sorry van denken typ fouten haha het is niet makkelijk een heel verhaal op je telefoon te typen:45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_

@Ice93 bedankt voor het delen van jouw ervaring.  Heb ik echt iets aan :-)

 

@Rocker haha mannen en schoonmaken.... ze zien het gewoon echt niet he... Maar ze doen echt hun best. Fietsen mag toch al wel? Ik fiets af en toe een stukje, niet heel vaak, en maar kleine stukjes,  maar toch al wel een keer of 5 tot nu toe. 

 

@Natje ik mis het hardlopen wel hoor, maar heel eerlijk zie ik het mezelf op dit moment nog niet doen. Durf het echt nog niet aan. Ben nu 5 weken po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ Ja ik zou niet kiezen voor fietsen omdat je daar nog minder controle over hebt als het verkeerd gaat als met een auto. Maar ik woon dan ook in een omgeving waar merendeel van de fietspaden hobbelig blijven hoe zachtjes je er ook overheen fietst haha. Misschien ben ik ook te voorzichtig geweest gedurende die 6 weken wat dat betreft :P 

 

@Natje3 Oh je bedoelt op de hometrainer? Ook lichte cardio is cardio he :P Haha ik zou niet teveel plannen maken voor alles wat je gaat doen na de operatie, had ook allemaal dingen afgesproken en uiteindelijk heb ik meer dan de helft kunnen afzeggen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.