Ga naar inhoud

Jo84 : 25 april 2017 : Dr. Nio : Parkkliniek


Gast Jo84

Aanbevolen berichten

Hoi dames! Ik ben al 2 jaar aan het oriënteren en heb besloten silicone niet te durven ivm eventuele gezondheid klachten. Vandaag op consult geweest bij nio en daar een goed gevoel aan over gehouden. 

 

Mijn situatie: alleenstaande mama die door veel afvallen en borstvoeding van een volle 80e naar een lege kleine 80d is gegaan. 

 

Monobloc heeft in high profile maximaal 600cc. Ik lees weinig mensen die deze prothese hebben (of een andere cc). Ik ben zo benieuwd waar ik dan qua cup op uit ga komen aangezien paar meiden aangeven dat het lijkt alsof de prothese klein uitvalt en lijkt te verdwijnen. 

 

Als je dat de maat tabellen bekijkt voor de projectie dan komt monobloc 600cc (foto 1: 13.5 diameter en 4.8 projectie) overeen met 325cc van mentor(foto 2: 11.5 diameter en 4.8 projectie). Zou het echt zo klein uitvallen?

 

Iemand die mij hierover iets meer kan vertellen/ervaringen kan delen?

 

En misschien nog tips of het verstandig is 6 weken voor een vakantie te plannen of juist in najaar?

 

Alvast bedankt!!

 

Liefs jo

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi, 

Het klopt inderdaad wel dat ze daardoor wat kleiner kunnen uitvallen, maar drs Nio kan ze zo plaatsen dat ze meer projectie geven. Daroe heeft dat met 480cc monobloc hydrogel laten doen. Je kan dat terugvinden in haar topic. Ik weet niet hoe actief ze nog op het forum is, maar je zou haar een berichtje kunnen sturen of je in haar album mag kijken. Zij heeft daardoor namelijk toch een behoorlijke projectie gekregen. Je zou Nio hier natuurlijk ook over kunnen mailen. Hij geeft doorgaans heel snel antwoord. 

 

Ik ben ongeveer 16 uur geleden door hem geopereerd in het OLVG en heb 320cc hp monobloc hydrogel voor de spier gekregen. Voorsituatie: 70C. Ik draag nu sportbh 70E. 

 

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor vakantie je na die 6 weken inplant. Als jij gaat raften/bergbeklimmen oid etc zou ik het niet doen. Maar goed

bijv gewoon een zonvakantie lijkt mij niet zo'n probleem. Houd alleen wel je littekens uit de zon. Je zou er ook op kunnen zoeken via de zoekbalk. Ik heb dit namelijk wel vaker voorbij zien komen.

 

Succes xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Boobies! dank voor je bericht, ik ga direct even zoeken op Daroe . Dus jij bent net geopereerd! op dezelfde dag dat ik het consult had. dan ben je mij wat stappen voor hihi. Voel je je goed en ben je blij met het resultaat of kan je dat nog niet inschatten? Best veel 2 cupmaten met 320cc.... als dat dan maar niet betekent dat ik met 600cc 4 cupmaten omhoog ga. 

De geplande vakantie is zon zee en strand. maar wel alleen met zoontje, dus zal af en toe wat moeten tillen, zowel de kleine man (3 jaar) en koffers. maar dat kan gewoon na  6 weken weer toch?

 

ik zie staan dat jij het onder plaatselijke verdoving hebt gedaan. hoe is dat jouw bevallen?> niet doodeng?

liefs Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

Ik ga er 2 a 3 cupmaten mee vooruit, maar dat komt omdat ik vrij smal ben gebouwd. Ik heb een omvang van 70. Jij hebt met een omvang van 80 meer cc nodig om er 2 a 3 cupmaten op vooruit te gaan. Of je 600cc mooi vindt daarvoor kan je beter op de pasprotheses afgaan. Een cupmaat zegt uiteindelijk niet heel veel. Mijn Ecup of kleine Fcup oogt waarschijnlijk als een Dcup misschien zelfs als een volle C. Je kan Nio vragen waar je ongeveer op uitkomt. Je moet sowieso weten welke maat sportbh je aan moet schaffen. 

 

Een zon, zee en strand vakantie en je zoontje tillen (dat vinden de meeste moeders het ergste van die 6 weken) lijken mij geen probleem. Je mag dan in principe alles weer. Alleen bijvoorbeeld krachttraining raden ze hier op het forum dan nog even af :) Dus een koffer van 30 kilo een heel stuk tillen weet ik niet of dat verstandig is. Op wieltjes lijkt het mij wel te doen. Maar ik ben geen pc. Je zou het aan Nio kunnen vragen. Bijvoorbeeld Desert-Rose en best_boobie  weten hier veel meer over dan ik. 

 

Lokale verdoving heb ik toevallig net een uitgebreid verslag over in mijn topic gezet. Maar het beviel mij goed. Je voelt wel alles, dus daar moet je wel tegen kunnen. Het is een behoorlijk getrek en geduw zo'n operatie. Het kan trouwens alleen bij een plaatsing voor de spier :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat je de moeite en tijd neemt wat duidelijkheid te brengen! Nio zei indd met 600cc een grote E kleine F, dus ga ervan uit dat dit dan juist is. heb bhem net nog een email gestuurd met wat aanvullende vragen. ook mbt de vakantie en het tillen. Ik ben gewoon zo enthousiast en eindelijk zeker van mijn keuze vna zoveel consulten dat i kte ongedulig ben nog te wachten voor het zover is. wil weten hoe het eruit ziet! :)

 

Ik zal als ik vrij ben vanavond jouw verslag eens lezen! mag ik heel brutaal eens vragen wat jij ervoor betaald hebt? 

 

Liefs Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor. Hoe het er uiteindelijk uit gaat zien weet je pas echt als het erin zit en ze veranderen zelfs nog tot 3-6 maanden. Zeker bij een dual plane plaatsing. Krijg jij ze dual plabe of voor de spier? Dus het is altijd toch altijd een beetje een gok. Beste hou vast is de pasprotheses en misschien dat je iemand met eenzelfde voorsituatie en postuur, die dezelfde protheses en cc heeft gehad. 

 

Ik heb voor de monobloc hydrogel in het OLVG 3500 euro betaald. Ik weet niet waar jij je consult hebt gehad? Maar Nio is in de Parkkliniek in ieder geval een stuk duurder. Zeker boven de 500cc, omdat je dan ook een toeslag betaalt (tarieven staan op de website). 

 

Hihi snap ik meis. Ik vond het ook zo ontzettend spannend en nu nog steeds. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de plaatsing voor de spier, omdat ik genoeg weefsel heb daarvoor. De operatiedatum is inmiddels gepland sinds gisteren en zal zijn 25 april dus al heel snel. wat maar goed is ook, anders slaap ik helemaal niet meer van de spanning!

 

ik heb mijn consult gehad in ziekenhuis en word geopereerd ivm de wachttijd in rotterdam. maar controles zijn dan weer in Amsterdam.

 

Hoe is het nu met jou> al minder pijn en mooi rersultaat? 

 

weet jij toevallig ook welke sport BH ik moet aanschaffen? Nio zegt 2 maten groter, dus heb nu 80D, dan 80F? en van de hema?

 

xx Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

Nou heel eerlijk gezegd zien ze er echt niet uit. Nog heel gezwollen en puntig. Over 6 weken kan ik denk ik wel een beetje oordelen of het naar wens is:P Ik kijk er nu zo min mogelijk naar en verstop ze lekker in mijn sportbh. De pijn valt mij reuze mee. Af en toe wat steken als ik sta/loop. Als ik zit of sta heb ik helemaal geen pijn :) het ergste vond ik toch wel dat ik pas de 3e dag na de operatie mocht douchen..

 

Als je nu 80D hebt, dan moet je nu inderdaad de 80F kopen. 

 

Nio raadde mij deze van de Hema aan: http://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/dames-sportondergoed/non-padded-sportbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwart

 

Zelf heb ik de Triumph Triaction workout, omdat Hema bovenstaande bh steeds niet in mijn maat had. Nio vond die ook goed: https://www.wehkamp.nl/damesmode/dames-lingerie/dames-bhs/triumph-tri-action-workout-sportbh/C21_1A3_A32_425682/

De omvang van de Triumph valt wel klein uit dus de meeste meiden kopen die een omvangmaat groter. In jouw geval een 85E. (Als je een omvangmaat groter gaat, dan neem je een cupmaat kleiner). De Triumph is wel een stuk duurder, dan die van de Hema.

 

Wel fijn zeg dat het al zo snel kan en voor de spier is ook fijn! Dat scheelt toch weer in je herstel!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Jo,

leuk dat je ook bij Nio bent geweest. Ik was een week geleden bij hem en zijn advies is 550cc. Ik wil namelijk graag de hydrogel monoblocs en hij heeft volume nodig om te kunnen liften. Ben bang dat ze te groot worden, ken niemand met 550cc! Benieuwd naar hoe het bij jou gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , ik lees net jullie verhalen :)

en ik wordt maandag 24 april geopereerd door dokter van selms in het jan van goyen kliniek.

en krijg de Monobloc hydrogel Hp 550 cc dual plane.. 

ben zelf 1,78 en 74 kg.

cup kleine 80c ..

ik twijfelde ook erg tussen de 480cc en de 550cc ..

het zijn vooral de cc die afschrikken denk ik:blink:

maar Idd , is de projectie als het goed is een stuk minder maar breder..

Spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Elske77:

Ha Jo,

leuk dat je ook bij Nio bent geweest. Ik was een week geleden bij hem en zijn advies is 550cc. Ik wil namelijk graag de hydrogel monoblocs en hij heeft volume nodig om te kunnen liften. Ben bang dat ze te groot worden, ken niemand met 550cc! Benieuwd naar hoe het bij jou gaat. 

Ik zal de voor en na foto's posten wanneer het achter de rug is. Ook ik ben angstig voor resultaat. Mag ik vragen wat jij nu hebt en wat nio aangaf dat je gaat krijgen met 550cc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei F@y:

Hoi , ik lees net jullie verhalen :)

en ik wordt maandag 24 april geopereerd door dokter van selms in het jan van goyen kliniek.

en krijg de Monobloc hydrogel Hp 550 cc dual plane.. 

ben zelf 1,78 en 74 kg.

cup kleine 80c ..

ik twijfelde ook erg tussen de 480cc en de 550cc ..

het zijn vooral de cc die afschrikken denk ik:blink:

maar Idd , is de projectie als het goed is een stuk minder maar breder..

Spannend!!

Heel spannend! Jij bent een dag eerder aan de beurt dan ik ben! Bij mij wordt hij voor de borst spier  geplaatst. Heb jij niet genoeg vet weefsel dat het dual plane wordt gedaan?

Dus nu draag je 80c. Heeft de arts aangegeven waar je op uit gaat komen met 550cc erbij of meer 480 cc erbij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎-‎4‎-‎2017 om 09:41 zei Jo84:

Ik krijg de plaatsing voor de spier, omdat ik genoeg weefsel heb daarvoor. De operatiedatum is inmiddels gepland sinds gisteren en zal zijn 25 april dus al heel snel. wat maar goed is ook, anders slaap ik helemaal niet meer van de spanning!

 

ik heb mijn consult gehad in ziekenhuis en word geopereerd ivm de wachttijd in rotterdam. maar controles zijn dan weer in Amsterdam.

 

Hoe is het nu met jou> al minder pijn en mooi rersultaat? 

 

weet jij toevallig ook welke sport BH ik moet aanschaffen? Nio zegt 2 maten groter, dus heb nu 80D, dan 80F? en van de hema?

 

xx Jo

Je hebt een datum zie ik! Ga ik je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je dit topic ook na je operatie blijven gebruiken en staat alles netjes bij elkaar :) 

Je wordt dus in Parkkliniek geopereerd he? (via OLVG)

Ik zie dat @B00bies al een hoop verduidelijkt heeft :35: Sluit me daarbij aan!
Zeker bij een plaatsing voor de spier, is tillen na die tijd geen probleem meer, dus ik zie geen beren op de weg voor je vakantie.. Alleen dat koffer zou ik idd met wieltjes nemen :P 

Littekens in bikini ook goed beschermen met factor 50 tzt (vooral het eerste jaar) Een bikini kan uv-straling door laten, vandaar dit advies :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag nu 80c kom ongeveer op 80e/f uit..ik ben ook bij dokter nio op consult geweest, en hij adviseerde 600cc voor de spier. Maar  dan mocht ik niet afvallen ivm plooien rimpeling. Ik had die zelfde dag ook een consult bij van selms en hij zei dat dual Plaine het beste was omdat ik toch straks wil gaan trainen( Crossfit) en eventueel afvallen maakte dan niet veel uit..

heb er goed overna gedacht omdat ik eerst voor de spier wilde.. waarom een spier beschadigen als het niet nodig is toch? Maar ga dan toch voor dual plane omdat ik dan vrijer ben met eventueel afvallen etc..

ik had ook een fijner consult bij dokter van selms , legde alles goed uit etc.. vandaar.. hij is wel wat voorzichtiger met de grote van de cc's.

hij adviseerde 480cc 

maar ik denk dat het toch de 550 cc gaat worden ipv 480cc .. omdat je toch veel hoord dat je er snel aan went en veel meiden dan toch iets groter zouden gaan.

ik zelf heb best breede heupen mt 38/40 , en kan het met mijn lengte dan ook makkelijker hebben

. Wicked heeft bv 480cc MB ook erg mooi .

en spannend een dag na mij 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei F@y:

Ik draag nu 80c kom ongeveer op 80e/f uit..ik ben ook bij dokter nio op consult geweest, en hij adviseerde 600cc voor de spier. Maar  dan mocht ik niet afvallen ivm plooien rimpeling. Ik had die zelfde dag ook een consult bij van selms en hij zei dat dual Plaine het beste was omdat ik toch straks wil gaan trainen( Crossfit) en eventueel afvallen maakte dan niet veel uit..

heb er goed overna gedacht omdat ik eerst voor de spier wilde.. waarom een spier beschadigen als het niet nodig is toch? Maar ga dan toch voor dual plane omdat ik dan vrijer ben met eventueel afvallen etc..

ik had ook een fijner consult bij dokter van selms , legde alles goed uit etc.. vandaar.. hij is wel wat voorzichtiger met de grote van de cc's.

hij adviseerde 480cc 

maar ik denk dat het toch de 550 cc gaat worden ipv 480cc .. omdat je toch veel hoord dat je er snel aan went en veel meiden dan toch iets groter zouden gaan.

ik zelf heb best breede heupen mt 38/40 , en kan het met mijn lengte dan ook makkelijker hebben

. Wicked heeft bv 480cc MB ook erg mooi .

en spannend een dag na mij 

groetjes

Nio komt wat gehaast over vond ik. Maar door alle goede verhalen geloof ik wel in zijn kunde. Dat afvallen zei hij ook tegen mij. Ik weet niet hoeveel jij er nog af wil maar bij mij gaat het om 3 tot 5 kilo wat er nog af moet.  Hoop niet dat dat voor een lelijk effect gaat zorgen. 

 

De cup die het gaat worden is om en nabij hetzelfde wat we beiden als advies hebben gehad. Ik begrijp alleen dat stukje sporten niet. Waarom is DP beter bij sporten? Je beschadigt toch spier? Ik train 3x pw kickboksen. En wil juist spier heel houden. Dit is ook prima zei Nio.  

 

Volgens mij had ik wicked al gezien naar ga nog eens kijken.... blijf ook echt twijfelen tot laatste moment denk ik. Vreselijk hihi.  Ga jij foto's delen straks na de ingreep? Dan kan ik nog wisselen qua beslissing de 25e qua cc's misschien *zucht* 480 550 of 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Je hebt een datum zie ik! Ga ik je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je dit topic ook na je operatie blijven gebruiken en staat alles netjes bij elkaar :) 

Je wordt dus in Parkkliniek geopereerd he? (via OLVG)

Ik zie dat @B00bies al een hoop verduidelijkt heeft :35: Sluit me daarbij aan!
Zeker bij een plaatsing voor de spier, is tillen na die tijd geen probleem meer, dus ik zie geen beren op de weg voor je vakantie.. Alleen dat koffer zou ik idd met wieltjes nemen :P 

Littekens in bikini ook goed beschermen met factor 50 tzt (vooral het eerste jaar) Een bikini kan uv-straling door laten, vandaar dit advies :) 

xxx BB

Bedankt! Met dit forum gaat er echt een wereld voor je open! Heel fijn. Hoop Andrew dames tzt hiermee ook te kunnen helpen bij hun twijfel en keuzes. 

 

Klopt indd bij parkkliniek via olvg. Zal de factor 50 mee nemen hihi 

 

Weet jij misschien of je na 6 weken de cup hebt die je houdt. Oftewel is het handig een dure bikini aan te schaffen of gaat het nog veranderen. 

 

En mag je dan al beugel bh dragen of beugel bikini

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jo84:

Nio komt wat gehaast over vond ik. Maar door alle goede verhalen geloof ik wel in zijn kunde. Dat afvallen zei hij ook tegen mij. Ik weet niet hoeveel jij er nog af wil maar bij mij gaat het om 3 tot 5 kilo wat er nog af moet.  Hoop niet dat dat voor een lelijk effect gaat zorgen. 

 

De cup die het gaat worden is om en nabij hetzelfde wat we beiden als advies hebben gehad. Ik begrijp alleen dat stukje sporten niet. Waarom is DP beter bij sporten? Je beschadigt toch spier? Ik train 3x pw kickboksen. En wil juist spier heel houden. Dit is ook prima zei Nio.  

 

 

Wat @F@y bedoelt, is dat als je nog wilt afvallen, door te sporten, en je nu al op de grens zit van minimale huiddikte om voor de spier te plaatsen, dat je dan beter kiest voor dual plane. Als je namelijk door het sporten afvalt, dan wordt de huiddikte ook minder (doordat het vetgehalte minder wordt) en dus zou je eerder randen of rimpels van de prothese kunnen gaan zien, als je je prothese voor de spier hebt zitten.

Het is dus niet zo dat dual plane specifiek beter is als je wilt sporten, maar alleen als je door het sporten af wilt vallen :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jo84:

Bedankt! Met dit forum gaat er echt een wereld voor je open! Heel fijn. Hoop Andrew dames tzt hiermee ook te kunnen helpen bij hun twijfel en keuzes. 

 

Klopt indd bij parkkliniek via olvg. Zal de factor 50 mee nemen hihi 

 

Weet jij misschien of je na 6 weken de cup hebt die je houdt. Oftewel is het handig een dure bikini aan te schaffen of gaat het nog veranderen. 

 

En mag je dan al beugel bh dragen of beugel bikini

 

Xx

Ik zou na 6 weken geen dure bikini kopen.. Meestal is de maat echt pas een beetje stabiel vanaf 3 maanden po... Uiteraard is dat niet bij iedereen zo, maar omdat niemand evenveel vocht vasthoudt en prothesen niet door iedere pc op precies dezelfde manier, met dezelfde techniek geplaatst worden, is het herstel ook anders, en is het het beste om 3 maanden aan te houden :) 

Na 6 weken mag je idd beugelbh's/beugelbikini's aan. Enige wat door de meeste pc's afgeraden wordt, zeker het eerste jaar, en daarna liefst niet te vaak, zijn push up bh's.

Echter, niet iedereen kan na 6 weken meteen hele dagen een beugelbh verdragen. Hij zit ook op een andere plek op je borstkas en er drukt meer gewicht op, dus het kan heel anders aanvoelen dan 'vroeger' :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jo84 @Elske77 @F@y Leuk om te lezen dat jullie ook rond de 550/600cc als advies hebben gekregen en jullie ook omvang 80 hebben net als ik.  Ik zit momenteel ook nog te twijfelen of ik voor de 550cc moet gaan of de 600cc. Jullie worden eerder geopereerd dan ik dus ik ben heel benieuwd naar jullie resultaat 

 

Hij heeft tegen mij alleen niet gezegd welk soort siliconen hij gaat gebruiken (ik denk mentor) alleen dat ze rond zijn en dat hij minimaal 550cc nodig heeft om te liften. Nog maar even vragen denk ik.  En bij mij wordt het ook dual plane geplaatst vanwege afvallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei x-roxiie-x:

@Jo84 @Elske77 @F@y Leuk om te lezen dat jullie ook rond de 550/600cc als advies hebben gekregen en jullie ook omvang 80 hebben net als ik.  Ik zit momenteel ook nog te twijfelen of ik voor de 550cc moet gaan of de 600cc. Jullie worden eerder geopereerd dan ik dus ik ben heel benieuwd naar jullie resultaat 

 

Hij heeft tegen mij alleen niet gezegd welk soort siliconen hij gaat gebruiken (ik denk mentor) alleen dat ze rond zijn en dat hij minimaal 550cc nodig heeft om te liften. Nog maar even vragen denk ik.  En bij mij wordt het ook dual plane geplaatst vanwege afvallen!

 

Houdt er wel rekening  mee dat het in deze topic om de monobloc hydrogel prothese gaat. Deze prothese heeft in 600cc 4,8 cm projectie en is 13,5 cm breed. De 550cc heeft 4,5 cm projectie en is 13,4 cm breed.

 

Als jij de Mentor prothese rond 550cc of 600cc krijgt dan krijg jij moderate plus of high profile. De moderate plus van mentor heeft minder projectie en is breder dan de monobloc hydrogel en de high profile van mentor rond heeft juist weer een hogere projectie dan de monobloc hydrogel.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

Bron: http://www.mentorwwllc.com/global-us/Breast.aspx

 

Ben er vanuit gegaan dat je geruwde protheses krijgt. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei x-roxiie-x:

@B00bies Thanks voor de info over de protheses! Ik moet echt maar even bellen om te vragen welke ik precies krijg :76: 

 

Graag gedaan! Ja dat is sowieso wel fijn om te weten denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei best_boobie:

Wat @F@y bedoelt, is dat als je nog wilt afvallen, door te sporten, en je nu al op de grens zit van minimale huiddikte om voor de spier te plaatsen, dat je dan beter kiest voor dual plane. Als je namelijk door het sporten afvalt, dan wordt de huiddikte ook minder (doordat het vetgehalte minder wordt) en dus zou je eerder randen of rimpels van de prothese kunnen gaan zien, als je je prothese voor de spier hebt zitten.

Het is dus niet zo dat dual plane specifiek beter is als je wilt sporten, maar alleen als je door het sporten af wilt vallen :) 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.