Ga naar inhoud

Marijse: 6 juli 2011: Dr. Damen: Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Oh dank voor je duidelijke bericht! (ik weet je naam niet?! sorry)

Daar heb ik wat aan. Thnx! Ik hoop dat het voor mij de beste keuze is dan.. Mag je ook zeggen dat je ze ervoor wil als je dat zou willen, of doen ze alleen wat ze zelf het beste vinden? Waarom heb jij ze achter de spier?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste Reactie

Hihi ik wil mijn naam ook hier niet zeggen hihi :D Ja hoor mag je wel zeggen, ik heb het ook gezegd tegen mijn pc dat ik ze voor de spier wilde maar dat ging niet, hij adviseerde me ook achter de spier!! Ik kreeg ze achter de spier omdat ik niet genoeg borstweefsel had van mezelf en dan zou je randen van de prothesen zien, dus dat is lelijk ! Ik ben wel blij dat ze achter de spier zitten hoor.. :)

Zou jij ze ook voor de spier willen dan? Waarom xx liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik wil ze er niet persé voor hoor, maar ik kreeg het idee dat het natuurlijker oogt met bewegen enzo.

Ben zo bang dat als ik op mijn rug lig ofzo dat ze alleen maar naar het plafond liggen te koekeloeren haha. Maar ja, inderdaad zijn de randen ook wel een punt..

Ik zit te denken om voor-foto's te maken en die hier te plaatsen, en dan jullie reactie te horen.

Is dat gek? Of zal ik maar gewoon op dokter Damen vertrouwen? :67:

Ooooh ik wil zo graag de datum boeken! Maar ik heb mijn zoontje ook een wintersport beloofd al lang geleden, en das een duur grapje. We gaan in februari. Als alleenstaand ouder zijn dat wel flinke extra's.. (ook voor gezinnen trouwens)

Was ik maar rijk hihi... dan wist ik nog wel meer te verzinnen dan pronte boobies :131:

Nou ja, zo door met jullie te kletsen verzacht het een beetje. Zo leef je er wel heel leuk naar toe!

Ik wil in ieder geval volgend jaar zomer mijn push up bikini in de de fik kunnen steken :125: (of weggeven, dat geeft wat minder zooi hihihi)

Allen een fijne avond gewenst!

Marijse :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor de spier is inderdaad beweeglijker! Maar wil niet zeggen dat ze onder de spier niet meebewegen hoor! Alleen in mindere mate..

Ik vind het juist niet erg als mijn borsten wat rechtop blijven staan als ik op mijn rug lig.. Maar dat is voor iedereen persoonlijk!!

Als je ze echt graag voor de spier wilt hebben is het misschien een idee om bij Bruno de Meyere in Artimedis te gaan kijken voor een consult?

Hij plaatst het liefst alleen maar voor de spier en gebruikt dan prothesen met hele dunne randen geloof ik, anatomisch!! Dus ook bij meiden die geen borstweefsel hebben van zichzelf..

maar, je mag ook even je voor foto plaatsen hoor, alhoewel er wel weinig vanaf te zien valt.. geloof dat je 3 cm weefsel moet hebben, dat zie je niet op een foto en hoe je dit moet meten weet ik ook niet precies..

Wanneer denk je je bv te kunnen gaan doen??

Inderdaad wintersport is een duur grapje! ;) Maar wel leuk voor je zoontje en voor jou natuurlijk :D

Jij ook een fijne avond.. liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marijse,mischien heb je wat aan deze korte uitleg

Plaatsing boven de spier

Plaatsing boven de spier, net onder de borst dus, is de meest voor de hand liggende methode. De prothese kan hier mee met de borst zelf bewegen voor een natuurlijk effect. Bij patiënten met een dunne huid en bij weinig borstklierweefsel kan de protheserand soms bovenaan voelbaar zijn. Bij een vloeibare vulling kunnen ook rimpels zichtbaar worden in de prothese. Deze zijn tevens voornamelijk bovenaan zichtbaar en voelbaar. Een borstvergroting bovenop de spier zou ook sneller verouderen. De huid aan de bovenkant wordt dunner door de weefseldruk uitgeoefend door de prothese. Een plaatsing bovenop de borstspier geeft last gedurende ongeveer 5 dagen na de ingreep.

Plaatsing onder de spier

Bij een borstvergroting onder de spier wordt het implantaat bedekt met een extra spierlaag. Daardoor is de kans dat men de protheserand voelt, duidelijk kleiner. De prothese wordt echter door de spier gefixeerd waardoor de prothese minder met de borst meebeweegt. Bij neerliggen blijven de borsten dan ook meer rechtop staan. De split tussen de borsten is minder uitgesproken in het decolleté omdat de protheses niet zo ver naar de middellijn kunnen worden gebracht. Veel dames hebben om deze reden ook de indruk dat de borsten verder uit elkaar staan. Bij uitoefenen van kracht met de borstspier, verandert de vorm van de borst ook enigszins. Gladde watergevulde protheses dienen steeds onder de spier te worden geplaatst om kapselvorming te vermijden en om enigszins natuurlijk aan te voelen. Door de druk van de borstspier op de prothese voelt de borst ook harder aan dan bij een plaatsing bovenop de spier.

Grotere volumes (boven 300 cc) worden beter op hun plaats gehouden bij een plaatsing onder de spier. Daardoor zakken ze minder snel uit bij plaatsing onder de spier. Plaatsing bovenop de spier geeft ongemak tot ongeveer 2 weken na de ingreep.

Plaatsing tussen de borstspier

Recent werd een nieuwe plaatsingsmethode ontwikkeld welke de voordelen van de twee bovenstaande methodes tracht te combineren. Hierbij worden de vezeltjes van de borstspier in twee delen verdeeld. De prothese wordt dan in de alzo ontstane spleet in de borstspier ingebracht. De prothese wordt dus tussen de borstspier ingeschoven. Op deze manier is de bovenrand van de prothese bedekt maar blijft de prothese soepel en vrij beweeglijk. Bij aanspannen van de spier vervormt de borst hier ook minimaal. Doordat de borstspier bij deze methode minimaal moet losgemaakt worden, is de last na de ingreep geringer dan bij een plaatsing onder de spier. Doordat de spier enkel bovenaan de prothese drukt, wordt een ronde prothese druppelvormig of anatomisch gemaakt. Een borstvergroting tussen de spier met ronde protheses is dan ook meestal niet te onderscheiden van een anatomisch implantaat. Bij ronde protheses bestaat echter geen kans dat de protheses ronddraaien en is het complicatierisico dus lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marijse,

Iedere pc heeft ook zo z'n voorkeuren wat plaatsing van de prothesen betreft, denk dat dr. Damen altijd achter de spier doet, ben er toch nog geen tegen gekomen die ze bij hem voor de spier heeft gekregen. Maar zijn resultaten zijn zeker allemaal heel mooi.

Misschien als je toch graag naar de Welnesskliniek wilt gaan moet je ook nog eens een consult bij dr. Visser plannen, zij gebruikt meerdere methoden naar gelang de patiënt, kan goed zijn dat ze bij jou ook achter zou adviseren, maar zou evengoed kunnen dat ze je voor of dual plane adviseert, ze kijkt echt wel wat bij jou persoonlijk het beste is heb ik de indruk.

En inderdaad, wat Mii zegt klopt, dr. De Meyere plaatst het liefste voor de spier en als je weinig of geen eigen weefsel hebt gebruikt hij de anatomische McGhan 510 die hele dunne randen heeft en je ziet er echt niets van bij mij. Als je graag m'n foto's eens wilt zien geef je maar een gilletje!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marijse,

Ik heb ze ook achter de spier. Dr. Damen vond dat bij mij het mooist. Naja ik had ook wel hele lelijke borsten hoor. Mijn borsten voor de bv hingen behoorlijk. Je kunt mijn foto's ook bekijken als je naar mijn profiel gaat. Heb ook nadat dat ik de tape eraf gehaald had veel zorgen gemaakt of dat mijn borsten nog wel mooier zouden worden omdat ik het tegen vond vallen. Het kwam erop neer dat ik geduld moest hebben omdat je nog vocht hebt in je borsten wat nog moet verdwijnen en je borsten moeten nog dalen. Ze hebben ook 10 dagen ingetaped gezeten he. Nu gaat het steeds beter en worden ze echt heel erg mooi. Ben nu super trots op mijn boobs zo dr. Damen het heeft gedaan. Een vriendin van mij heeft ze ook achter de spier. Uh ja zij is ook geholpen door dr. Damen. Bij mijn vriendin is het ook echt ontzettend mooi geworden en heeft er ook helemaal geen spijt van. Misschien is het ook wel zo dat iedere pc zijn eigen voorkeur heeft. Dat weet ik niet omdat ik op aanraden van mijn vriendin meteen naar dr. Damen ben gegaan. Wist ook nog niet van deze site af zodat ik meer vragen kon stellen aan dr. Damen. Achteraf is dat ook niet nodig geweest hoor. Maar het was wel makkelijker geweest om meer vragen te kunnen stellen aan dr. Damen. Als ik jou was zou ik het er met dr. Damen gewoon nog even over hebben waarom dat hij het alleen achter de spier plaatst. Zag al wel een uitleg van Moontje over het plaatsen van de protheses. Gewoon nog even overleggen met dr. Damen en kijk zeker ook naar waar jou voorkeur naar uit gaat of wat jou aanspreekt.

Veel succes.

Liefs Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt weer allemaal voor alle hulp en informatie!!

Ik heb er echt heel veel aan.

Ik neig zelf ook naar achter de spier, omdat ik denk dat het op de lange termijn mooier blijft.

Ik hoop alleen echt niet dat ze inderdaad erg uit elkaar gaan staan, want dat vind ik niet zo mooi.

Mijn vriend vertelde me gisteren dat de wintersport voor mij en mijn zoontje al gauw 1300 euro gaat kosten.. Daar moest ik wel even van slikken, want dat betekent dat ik de BV waarschijnlijk niet heel snel kan doen.. Of ik zou de keuze moeten maken om niet te gaan. Maar dat zou wel egoistisch zijn voor mijn zoontje, dus dat is geen optie. Ik zit stiekem te hopen op een mega belasting meevaller ofzo hahah.

Nou ja, in de tussentijd kan ik me wel heel goed voorbereiden met jullie verhalen en ervaringen in ieder geval. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Cinta, ik ben blij dat jij zo positief bent, dat geeft toch een goed gevoel!

Nog even een algemene vraag aangezien mijn littekens altijd zo slecht genezen, wat krijgen jullie mee na de operatie om de littekens mooi te laten genezen? Valt het echt mooi in de plooi zodat je het niet echt meer ziet?

Liefs

Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Marijse, ik ga met je meeduimen op een belastingmeevaller ;) dan kun jij ook snel je bv laten doen! Maar ik heb gewoon littekencreme gekocht van Biodermal! Dit smeer ik er 2x per dag op.. Bij mij vallen ze nog niet echt in de plooi omdat alles nog moet zakken.. Daarna zie je er als het goed is niks meer van :D xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marijse,nou hup naar postkantoor en om staatsloten hahaha en ja zou erg leuk zijn een balsting meevallertje he :rolleyes:

het littekentje(per borst) zie je na een half jaar/jaar niet goed meer,dan vallen ze in de borstplooi,ook kan je idd littekencreme kopen,merk is helemaal niet nodig,daar betaal je enkel voor het naampje meer,van kruitvat eigen merk bijvoorbeeld zit precies hetzelfde in,en betaal je maar 3euro(in alle littekencrempjes zit het zelfde aan ingredienten,enkel zit in de ene een toevoeging van bv vitamine erbij ofzo) :6:

hoop dat je snel een beslissing kan maken,sucses

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Hoi allemaal!

Een paar maanden verder, maar ook wat spaarcentjes verder! Sorry dat ik zo lang niets meer heb laten horen. Het heeft een reden..

Maar, inmiddels...... IS MIJN OPERATIE DATUM BEKEND! :101:

Op 6 juli wordt ik geopereerd (ik heb al aanbetaald :131: )

Eerst heb ik 22 juni nog een laatste consult met dr Damen.

Ik zit alleen toch met een volgend dillemma...

Vanmorgen bereikte mij het droevige nieuws dat mijn lieve nicht van 41 de strijd tegen borstkanker heeft verloren. Dit loopt al een tijd uiteraard en maakte mij steeds aan het twijfelen. Daarom heb ik een poos gewacht. Toch zag het er redelijk voorspoedig uit en hoopten we dat ze beter zou worden. De operatie heb ik toen toch doorgezet. Ze heeft het nu dan toch niet mogen redden, en ik ben buiten erg verdrietig ook weer erg in paniek. Haar zus heeft ook borstkanker, maar ze is nu stabiel en 'genezen' (maar dat was mijn oudste nicht ook...) Mijn tante, hun moeder, heeft een andere vorm van kanker momenteel. Dus 2 nichten en 1 tante (van mijn vaders kant) hebben kanker. Ik maak me nu erg zorgen in hoeverre het wel slim is om een borstvergroting te laten doen. Ik hoop dat jullie wat info of ervaringen met me kunnen delen.. Van internet wordt ik niet heel veel wijzer. Ik heb wel 10 mei een gesprek met mijn huisarts (ivm een eventueel erfelijk gen)

Bedankt alvast!

Groetjes

Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met je datum ! :D Ga je verhuizen naar de operatieverslagen nu je een datum hebt !

Jeetje wat een verhaal zeg.... Wat triestig!!! Ik kan je helaas niet helpen met je vragen! Hoop dat iemand anders hier dat wel kan! Sterkte meis ! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marijse,

Wat een droevig verhaal. Bij ons zit borstkanker ook in de familie en tijdens mijn consult heb ik natuurlijk dan ook direct de vraag gesteld wat als... Het voordeel van de prothese achter de spier is dat je zonder problemen een mammografie kan laten uitvoeren, ook MRI is een mogelijkheid. Ik heb de keuze voor mezelf ook genomen of ongelukkig blijven met mijn borsten of voor een borstvergroting te gaan. Controle is gewoon belangrijk en als je dit zelf nauwkeurig opvolgt moet dit zeker geen struikelblok vormen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marijse,

Das inderdaad niet zo'n goed nieuws maar ik kan je er spijtig genoeg ook geen antwoorden op geven.

Toch proficiat met je datum. Ik heb 18 april een bv laten doen bij dokter Damen. Ben er tot nu toe content van. Maandag gaat mn tape eraf en de draadjes eruit...

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt zover meiden!

Ik zet de operatie wel door, maar ben wel erg geschrokken. Fijn om te lezen dat onderzoek goed mogelijk blijft. Dr Damen vertelde me dat hij nogal eens onterecht prothesen heeft verwijderd omdat het ziekenhuis dacht dat er 'wat' zat. Dat was dan niet heel goed zichtbaar op de mammografie. Dat lijkt me wel vreselijk.. Maar ik ga nog even goed met de HA en dr Damen praten.

Ik hou jullie op de hoogte!

En Pink, je bent op mijn verjaardag geopereerd haha! Wat leuk! Ik ga gelijk je topics zoeken, want ik ben natuurlijk super benieuwd naar je verhaal.

Als ik vragen heb PB ik je nog wel hihi..

Tot schrijfs weer meiden.

Liefs

Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi Meiden!

A.s. woensdag is het zover! Ik mag me 9.30 melden voor de operatie! Ik wordt nu wel zenuwachtig hoor hihihi...

Ben vorige week nog even bij dr Damen geweest voor een laatste gesprek en passessie. Het blijft 275 achter de spier. Ben zooooo benieuwd!

Ik hoop dat het herstel een beetje snel zal gaan omdat mijn zoontje nu ook lekker vakantie heeft. Ik heb al wel de hulptroepen ingeschakeld :rolleyes:

Ik wordt rond half elf geholpen dus ben eind van de ochtend al klaar waarschijnlijk. Balen dat de reis ruim twee uur duurt, maar ja. Dat hebben we er wel voor over!

Nu druk met alle voorbereidingen. Schoonmaken, boodschappen in huis halen, jullie kennen het wel haha. Ik heb 2 banen, dus het zal heeeel raar voor mij worden om 2 weken niets te mogen doen, dat ben ik echt niet gewend haha. Maar ook wel lekker natuurlijk!

Als jullie nog laatste tips hebben dan hoor ik het graag hihi!

Liefs Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi marijs. Spannend!!! het is voor jou echt bijna zover!

Succes met de laatste voorbereidingen. hoop dat alles lekker vlot gaat verlopen!

Ik ben 18 augustus aan de beurt. 260cc dual-plane in het SLAZ. Bij dokter nio.

Ik ga je in de gaten houden hoor, hoop dat je je ervaringen hier schrijft!

Liefs San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marijse,

Ook ik ben 6 juli aan de beurt en ik herken het verhaal van jou.

Boodschappen, huisje schoonmaken enz.

Ik moet dinsdag bellen, hoe laat ik aan de beurt ben.

Dit worden nog een paar lange dagen voor ons.

Succes alvast, en ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor ons.

Groeten Diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden na alle verhalen te hebben gelezen schrijf ik ook een berichtje, ik ben afgelopen 30juni in de wellness kliniek geweest bij dokter Verdonck ik heb 330cc xp achter de spier. Ik mag het steunverband pas 14 juli er afhalen :-( ik ben zo benieuwd naar mijn nieuwe aanwinst!! Maar hij heeft gezegd als je het er eerder afhaald is er een grote kans op bloedingen!! Ik kom van een 75a af hoop met 330cc uit te komen op een grote c :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey San, wat een goed nieuws! Voor je het weet is het zo ver!! Ik ga zeker mijn verhaal plaatsen hoor, hopelijk woensdagavond al.

Ik wil jouw verhalen ook lezen uiteraard dus ik hou je in de gaten hihi. Ik hoop dat ik tips voor je heb, maar volgens mij staan die er al zat op de site. Aftellen maar meid! :blush:

En Diesel, wat leuk! Het is een wissel voor jou he? Dus je weet al een beetje wat je te wachten staat. Maar spannend blijft het wel! Geen 1 keer is hetzelfde denk ik.

Ik ga jouw verhalen ook lezen hoor :-) Heeeel veel succes voor woensdag ook!!

Ik spreek jullie snel weer!

Liefs

Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een praktische vraag meiden.. Ik las dat dr Damen een van de weinigen is die nog met 2 weken tape werkt. Ook moet ik een bh kopen na de opertatie van 50 euro.

Hebben jullie die bh ook gekocht? Ik las ook al berichten namelijk van meiden die gewoon zelf een goede sportbh kochten? 2 weken tape lijkt me ook waardeloos, maar als het moet dan moet het maar.. wat denken jullie? En zijn er ook meiden die de hechtingen bij de HA laten verwijderen? Het ligt een beetje aan mijn herstel natuurlijk, maar ik moet 2,5 heen en 2,5 uur terug.. Dus vijf uur rijden voor 10 minuten (?) werk?

Graag hoor ik jullie reacties meiden!

Morgen even pinnen (ik mag alleen contant betalen :unsure: ) en dan nog even schoonmaken en de laatste foto's maken van mijn 'oude' vriendinnetjes, en dan verwelkomen we overmorgen de nieuwe tweeling! :1boobs: Spannend!! Pfieuwww...

Liefs Marijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marijse,

spannend he, morgen gaat het dan gebeuren, je kijkt er al zo lang naar uit!

Het is mooi weer vandaag dus ik zou zeggen geniet er nog even van, rust lekker uit en ga op tijd naar bed vanavond, dan is het zo morgen.

Heel veel succes gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.