Ga naar inhoud

Jeanice : 4 september 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Zoals hierboven vermeld ben ik enorm aan het twijfelen om een BV te doen.

 

Allereerst zal ik mij even voorstellen.. ik ben een jonge vrouw van 24. Ik denk al na over een borstvergroting sinds ik 16 ben. Ik ben een magere meid en heb dus niet zo'n grote borsten (kleine B ) Ik was altijd overtuigd van mijn BV totdat ik, enkele jaren geleden, last kreeg van angstaanvallen. Ik had constant bang om te sterven en sloot mij af van de buitenwereld. Dit maakte het voor mij heel moeilijk om mijn plan voor een BV verder te zetten. Al wil ik het super graag. 

 

Wat mijn grootste angst is de operatie zelf nl. Onder narcose gaan en de kans op complicaties.

 

wie kan mij geruststellen en mij dat 'duwtje in de rug' te geven? 

 

Alvast bedankt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey lieve schat, ik snap het VOLLEDIG!!! Ik ga je geen duwtje in je rug geven, want je moet het zelf wel of niet doen. Het is alleen jouw leven, jouw keuze en beslissing. Wat ik je wel kan meegeven in dat proces is: laat je niet leiden door allerlei bizarre en irrieele angsten. Wel is het goed om gewoon te kijken naar de feiten. Wat zijn je grootste angsten, en hoe groot is feitelijk de kans dat die angst uit komt? Bijv. sterven tijdens de operatie? Bij een normale gezondheid is de kans groter dat je plots overlijdt dan tijdens de operatie, omdat je tijdens de operatie namelijk ook nog eens onder complete controle staat (en in het normale leven waar je ook ineens iets aan je lichaam kunt krijgen niet). Hoe groot is de kans op ernstige complicaties? Ik geloof ook verwaarloosbaar klein. Andere complicaties (niet helemaal naar wens, een infectie, etc etc) zijn volgens mij wel reeel, maar nog steeds zeer klein (iets van 1 of 2 procent). In dát geval is het m.i. heel klote als het zich zou voordoen, maar nog niet onoverkomelijk (het kan gewoon opgelost worden). Dan zijn er nog allerlei verhalen over eventuele mogelijke gevolgen van siliconen. Als je je daar onzeker over zou voelen zou je kunnen kiezen voor implantaten zonder siliconen, zoals de hydrogel monobloc. Anyway, denk erover na, denk reeel en niet in angsten, en NEEM EEN BESLISSING !!!! Want jaaaaarrrreeeenlaang tobben en tobben, dat is helemaal niks!

En bedenk; men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest... 

Veel wijsheid toegewenst! XXX Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Anne de Lange:

Hey lieve schat, ik snap het VOLLEDIG!!! Ik ga je geen duwtje in je rug geven, want je moet het zelf wel of niet doen. Het is alleen jouw leven, jouw keuze en beslissing. Wat ik je wel kan meegeven in dat proces is: laat je niet leiden door allerlei bizarre en irrieele angsten. Wel is het goed om gewoon te kijken naar de feiten. Wat zijn je grootste angsten, en hoe groot is feitelijk de kans dat die angst uit komt? Bijv. sterven tijdens de operatie? Bij een normale gezondheid is de kans groter dat je plots overlijdt dan tijdens de operatie, omdat je tijdens de operatie namelijk ook nog eens onder complete controle staat (en in het normale leven waar je ook ineens iets aan je lichaam kunt krijgen niet). Hoe groot is de kans op ernstige complicaties? Ik geloof ook verwaarloosbaar klein. Andere complicaties (niet helemaal naar wens, een infectie, etc etc) zijn volgens mij wel reeel, maar nog steeds zeer klein (iets van 1 of 2 procent). In dát geval is het m.i. heel klote als het zich zou voordoen, maar nog niet onoverkomelijk (het kan gewoon opgelost worden). Dan zijn er nog allerlei verhalen over eventuele mogelijke gevolgen van siliconen. Als je je daar onzeker over zou voelen zou je kunnen kiezen voor implantaten zonder siliconen, zoals de hydrogel monobloc. Anyway, denk erover na, denk reeel en niet in angsten, en NEEM EEN BESLISSING !!!! Want jaaaaarrrreeeenlaang tobben en tobben, dat is helemaal niks!

En bedenk; men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest... 

Veel wijsheid toegewenst! XXX Anne

Danku meid! Jou bericht doet heel veel deugd. Ik ga morgen bellen voor een consultatie en hopelijk brengt dit meer wijsheid :) 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Beste iedereen, 

 

Na super veel nadenken en met mezelf in de knoop te liggen. (Rond mijn angsten) Heb ik toch de knoop doorgehakt en ga ik op 2 mei op consultatie bij dr Colpaert. 

 

Al een hele grote stap voor mij, hihi! Weer een stapje dichter bij mijn mooie grote borsten :wub:

 

kus! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid, zit een beetje met hetzelfde gevoel, ook zeer veel angst voor de operatie zelf, de narcose en vooral het herstel nadien! Dit forum geeft me zeer veel informatie maar zorgt er natuurlijk ook voor dat ik meer en meer begin na te denken over het feit dat dit toch wel een serieus herstel met zich meebrengt... Heb je voldoende mogelijkheid om verlof te nemen na de operatie om in alle rust te herstellen?

Groetjes, Valery 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Valerieb:

Hoi meid, zit een beetje met hetzelfde gevoel, ook zeer veel angst voor de operatie zelf, de narcose en vooral het herstel nadien! Dit forum geeft me zeer veel informatie maar zorgt er natuurlijk ook voor dat ik meer en meer begin na te denken over het feit dat dit toch wel een serieus herstel met zich meebrengt... Heb je voldoende mogelijkheid om verlof te nemen na de operatie om in alle rust te herstellen?

Groetjes, Valery 

Hey! 

 

Ja het herstel gaat niet gemakkelijk zijn. (Zeker de eerste dagen niet) Toch hoor ik meestal dat het na 5 dagen zeker verbeterd is. Dit geeft mij een beetje moed haha. Ja ik heb 2 mei een afspraak bij de PC. Ik werk binnen de bijzondere jeugdzorg en heb soms te maken met agressie, dus best dat ik enkele weken thuis blijf. Ik ga dit ook zeker bespreken met de PC. Hopelijk ga mijn baas hier ook mee akkoord. Heb jij al een consult gepland? 

 

Kus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel even kort;ik snap zeer zeker je angst, die heb ik zelf ook, maar er zijn ook klinieken die je een roesje geven vóor de toediening van de narcose, dat gaat heel geleidelijk en rustig. Zelf wil ik graag plaatselijk verdoofd worden, dan ben je niet 'weg' en zit je ook niet met een dosis narcosemiddelen in je lichaam ( het is en blijft rotzooi), dat merk je vaak ook door misselijkheid. Ik wil je zeggen: neem dat tijdelijke oncomfortabele gevoel,wat je ook kiest je gaat er waarschijnlijk beter mee om dan je dacht, je bent sterker dan je denkt! en was je angst niet echt nodig die je had.

Je kan het, het is tijdelijk en je komt er hoe dan ook doorheen. Liefs, Jenny.

Het is makkelijk zeggen maar het is mijn ervaring met dit soort situaties en angsten. Moet mezelf ook weer goed inprenten en oppeppen voor een borstvergroting.. ; )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Jenny:

^_^

Hey! 

 

Ja uiteindelijk ga je blij zijn als je mooie boobies hebt he! Het is het zowizo allemaal waard. Ik zit nog te veel in het ' stel dat...' en ' wat als...' hopelijk krijg ik tijdens mijn consult wat een geruster gevoel ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lyynniie:

heb soms te maken met agressie, dus best dat ik enkele weken thuis blijf. Ik ga dit ook zeker bespreken met de PC. Hopelijk ga mijn baas hier ook mee akkoord. 

 

Ik werk in de revalidatie, komt wel regelmatig voor dat een patiënt door in een delier te zitten agressief is en dat kan zich uiten in lichamelijke agressie. 
Heb 6 weken vakantie opgenomen om zeker te weten goed hersteld te zijn als ik weer ga werken, dan werk ik ook nog 2 weken aangepast. Dus daghoofd i.p.v. op een groep patiënten neergezet worden. Ik zal dan wel zorg moeten verlenen maar kan dit dan makkelijker afstemmen met mijn collega's van die dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Rocker:

 

Ik werk in de revalidatie, komt wel regelmatig voor dat een patiënt door in een delier te zitten agressief is en dat kan zich uiten in lichamelijke agressie. 
Heb 6 weken vakantie opgenomen om zeker te weten goed hersteld te zijn als ik weer ga werken, dan werk ik ook nog 2 weken aangepast. Dus daghoofd i.p.v. op een groep patiënten neergezet worden. Ik zal dan wel zorg moeten verlenen maar kan dit dan makkelijker afstemmen met mijn collega's van die dag. 

Ja ik wil ook liefst 4 a 6 weken. Ik denk enkel dat mijn baas dat niet wil geven. Ik heb ook niet zoveel verlof staan. Ik hoop dat ik gewoon een

briefje krijg van werkonbekwaam voor x-aantal weken. Zou de PC dit al kunnen geven bij een consult? Want dan kan ik dat aan mijn baas geven en kan hij rekening houden met de uurroosters. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Lyynniie:

Ja ik wil ook liefst 4 a 6 weken. Ik denk enkel dat mijn baas dat niet wil geven. Ik heb ook niet zoveel verlof staan. Ik hoop dat ik gewoon een

briefje krijg van werkonbekwaam voor x-aantal weken. Zou de PC dit al kunnen geven bij een consult? Want dan kan ik dat aan mijn baas geven en kan hij rekening houden met de uurroosters. 


Ik weet niet of je in Nederland woont of in België.
Maar in Nederland is het helaas een beetje scheef geregeld, als je werk je geen verlof wil geven of ziekteverzuim dan ben je verplicht om vakantie op te nemen of onbetaald verlof.

Omdat het een cosmetische operatie is en je weet dat je niet kan werken na de operatie, dus het is niet noodzakelijk. Lekker krom.
De PC kan inderdaad wel een advies geven over je werk, daar zal je baas wel rekening mee moeten houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Rocker:


Ik weet niet of je in Nederland woont of in België.
Maar in Nederland is het helaas een beetje scheef geregeld, als je werk je geen verlof wil geven of ziekteverzuim dan ben je verplicht om vakantie op te nemen of onbetaald verlof.

Omdat het een cosmetische operatie is en je weet dat je niet kan werken na de operatie, dus het is niet noodzakelijk. Lekker krom.
De PC kan inderdaad wel een advies geven over je werk, daar zal je baas wel rekening mee moeten houden. 

Ik woon in Belgie. Ik heb geen idee hoe het zit met verlof nemen/in ziekte gaan tav cosmetische operatie. Hopelijk vind ik een oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lyynniie:

Ik woon in Belgie. Ik heb geen idee hoe het zit met verlof nemen/in ziekte gaan tav cosmetische operatie. Hopelijk vind ik een oplossing...

Er zijn pc's in Belgie, die ziektebriefjes uitdelen. Ja zo klinkt het heel stom :P Maar er zijn er dus die je ziek schrijven.
Gewoon even navragen bij de pc waar je op consultatie wilt gaan.
Volgens mij doet Verdonck dit trouwens ook, ziek schrijven. Dus je zou altijd hem nog kunnen consulteren als de pc waar je op consultatie gaat, dit niet zou doen.

Je zou ook fifty fifty kunnen doen? 3 weken ziek, 3 weken verlof? Zeker in de zorg ben je gewoon werkonbekwaam, echter, gaat het wel om een operatie waar je zelf voor kiest. Vandaar dat je in nederland ook geen ziekteverlof kunt krijgen hiervoor.. Wat ik ergens terecht vindt.. Al is het in de zorg vaak toch een ander verhaal, zeker als je goede wil toont om ook verlof op te nemen :)

 

Met de angsten die je hebt, zie ik dat er al hele lieve reacties geweest zijn :35: 

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik had ook mega veel spanning voor de narcose zelf. Ik kan je zeggen, het is me 100% meegevallen en mijn angsten waren echt ongegrond. Iedereen is super lief voor je en voor je het weet ben je weer wakker. Juist omdat ze je zo goed in de gaten houden is de kans minimaal dat er iets mis gaat tijdens de operatie.

 

succes met je keuzes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei best_boobie:

Er zijn pc's in Belgie, die ziektebriefjes uitdelen. Ja zo klinkt het heel stom :P Maar er zijn er dus die je ziek schrijven.
Gewoon even navragen bij de pc waar je op consultatie wilt gaan.
Volgens mij doet Verdonck dit trouwens ook, ziek schrijven. Dus je zou altijd hem nog kunnen consulteren als de pc waar je op consultatie gaat, dit niet zou doen.

Je zou ook fifty fifty kunnen doen? 3 weken ziek, 3 weken verlof? Zeker in de zorg ben je gewoon werkonbekwaam, echter, gaat het wel om een operatie waar je zelf voor kiest. Vandaar dat je in nederland ook geen ziekteverlof kunt krijgen hiervoor.. Wat ik ergens terecht vindt.. Al is het in de zorg vaak toch een ander verhaal, zeker als je goede wil toont om ook verlof op te nemen :)

 

Met de angsten die je hebt, zie ik dat er al hele lieve reacties geweest zijn :35: 

 

xxx BB

Ja ik heb heel veel deugd aan dit forum. Ik lees heel veel! (Vriend wordt er gek van haha) ja ik ga eens met mijn puppy oogjes kijken naar de PC. Wie weet haha. Heb echter nog maar 1 week verlof dus het zal wel 'ziekte' moeten worden. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Madam.K:

Hoi,

 

ik had ook mega veel spanning voor de narcose zelf. Ik kan je zeggen, het is me 100% meegevallen en mijn angsten waren echt ongegrond. Iedereen is super lief voor je en voor je het weet ben je weer wakker. Juist omdat ze je zo goed in de gaten houden is de kans minimaal dat er iets mis gaat tijdens de operatie.

 

succes met je keuzes!

Oh dat stelt mij al een beetje geruster :) Ik hoop dat het bij mij ook zo meevalt ! 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
2 uur geleden zei Lyynniie:

Net op consultatie geweest bij dokter  Colpaert. 4 september is het boobday in Monica :wub:! 335 cc will it be

@best_boobie kan ik jou een foto doormailen van mijn voorsituatie zodat jij mijn cupmaat kan berekenen? :-) zou ongelofelijke hulp zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Lyynniie:

@best_boobie kan ik jou een foto doormailen van mijn voorsituatie zodat jij mijn cupmaat kan berekenen? :-) zou ongelofelijke hulp zijn. 

jazeker, maar schrijf er dan wel bij welke bh maat je op het moment draagt en of dat een gevulde cup is (dus ook de omtrekmaat vermelden)
Tevens heb ik alle gegevens nodig van je prothese (dus merk, profile en aantal cc en of ie rond of anatomisch is)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier even aan het meelezen, wat gaaf dat er een datum is @Lyynniie! Nu kan het aftellen dus beginnen!!

 

Wb het werk, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

want je hebt geen recht op ziekte maar je bent toch ook niet verplicht te vertellen wat voor operatie je precies ondergaan hebt? Dat is toch je privacy waardoor je het niet hoeft te vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei best_boobie:

jazeker, maar schrijf er dan wel bij welke bh maat je op het moment draagt en of dat een gevulde cup is (dus ook de omtrekmaat vermelden)
Tevens heb ik alle gegevens nodig van je prothese (dus merk, profile en aantal cc en of ie rond of anatomisch is)

xxx

Heb het doorgestuurd. Zou je toevallig ook het onderwerp kunnen veranderen van deze topic?

 

Sorry voor de vele vragen!

 

danku danku danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Theezakje34:

Was hier even aan het meelezen, wat gaaf dat er een datum is @Lyynniie! Nu kan het aftellen dus beginnen!!

 

Wb het werk, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

want je hebt geen recht op ziekte maar je bent toch ook niet verplicht te vertellen wat voor operatie je precies ondergaan hebt? Dat is toch je privacy waardoor je het niet hoeft te vertellen?

Nee ik ga ook niet vertellen welke operatie ik ga doen. Ik ga gewoon zeggen: 'ik word 4 september geopereerd en zal 6 weken thuis moeten blijven. Ik of mijn vriend brengt 4 september het ziektebriefje binnen.' 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.