Ga naar inhoud

smmrd : 18 december 2017 : Dr. Halbesma : Oisterwijk


Gast smmrd

Aanbevolen berichten

Hoiii allemaal!

 

Vanmiddag bij m'n eerste consult geweest in Amstelveen (Diana Gabriels)

Lopende band werk en chaos in 1 zin.. maar toch moet ik zeggen het voelde goed.

 

Ze adviseerde me instantie 375 cc dual plane..

Ik heb zelf toch voor 350 cc gekozen en misschien dat ik bij consult 2 nog wel naar beneden ga qua cc. 

Ik ben gewoon bang dat ze te groot worden, ben best smal namelijk.  

 

Iemand bekend trouwens met pc Carl Waes? kan  er weinig over vinden namelijk en ben wel erg benieuwd naar ervaringen

 

Super fijn om een forum te hebben waar er gewoon gesproken kan worden over borstvergrotingen en alles wat daar bij hoort. 

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb afgelopen maandag een consult gehad met Dr. Van Waes. Ik vond het een hele fijne man en heeft mij goed geholpen.

Hij corrigeerde me ook toen ik mezelf aan het tegenspreken was haha. 

7 april staat mijn operatie gepland maar kan ook weinig over hem vinden.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide consults in Barendrecht gehad trouwens.

De eerste was met een consulente en zij raadde mij ronde prothesen aan 375CC dual plane.

 

Dr. van Waes raadde mij aan een anatomische prothese te kiezen van 335CC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

@Anouk11 ohhhh een late reply van mij... ondertussen al heel wat tussen gekomen waardoor ik pas 18 december geopereerd word. Inmiddels van arts gewisseld, niet omdat ik het zelf wou maar dit kwam zo uit.

hoe is het bij jou gegaan? 

ik vandaag consult gehad bij Dr. Halbesma, het ging snel maar opzich voelt het wel oke.. ik twijfel nu alleen nog steeds heel erg, diana zei 375cc.. nu vanmiddag 350cc afgesproken. het is inmiddels alweer even geleden dat ik ben wezen passen.. wil nu eigenlijk bellen met de vraag of ik alsnog voor de 18e kan komen passen om te zeker te zijn van mijn keuze, ben heel benieuwd hoe jij alles ervaren hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

ik ben echt een leek hierin, voel me ook zo..

vanmiddag een gesprek gehad met de arts, dit liep al een uur uit waardoor ik het idee had dat alles snel snel moest..

inmiddels weet ik de helft niet meer van wat hij vertelde waardoor ik nu weer ga twijfelen over het formaat etc.

voor nu staat vast dat ik 18 dec geopereerd word. 350 cc dual plane 

hij legde me uit dat er een verschil was, implantaten die smal zijn, maar meer naar voren staan (5 cm) en implantaten die breder zijn en minder ver naar voren staan (3.8 cm)

ik heb een brede borst, hij gaf zelf aan dat 350 cc mooi was met de implantaten die breed zijn en minder naar voren (3.8 cm).. 

 

wat is nou werkelijk het verschil? is dit het enige? het had overigens een naam hoor, maar ik heb echt geen idee meer..

eerste consult kreeg ik namelijk het advies 375cc, nu 350cc.. 

twijfelkont eerste klas hier, ik ga morgen sowieso nog even bellen met de vraag of ik alsnog mag passen. eerste consult was in maart hier heb ik ook de 375 gepast.. 

ik zou al veel eerder geopereerd worden maar vanwege omstandigheden kon dit niet vandaar pas 18dec.

 

kan iemand mij uitleggen wat het verschil precies is? of de grote 350cc/375cc veel uitmaakt en wanneer je nou precies voor die bredere protese kiest en wanneer niet.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @smmrd

Ik heb het eens in een topic, als reactie op anderen uitgelegd. Ik zal dat stukje hier even plakken. Let dus niet op de intonatie, het gaat om de inhoud :P 
 

Je hebt verschillende profiles in de prothesen. Low, medium, high, en extra high profile. Deze zijn van breed naar smal, en van weinig naar veel projectie (volume naar voren) met een gelijk aantal cc. Zo kan het zijn dat de een 350 cc heeft met een projectie (volume naar voren toe) van 3,3 cm (even fictief, want heb de tabellen niet bij de hand) en de ander 350 cc heeft met 5,0 cm projectie!
Daar zit dan het verschil in resultaat in graphic
Het aantal cc zegt dus erg weinig
Ik zal het uitleggen.
Stel je hebt drie bakjes.
1 bakje is 5x5 cm
1 bakje is 10x10 cm
1 bakje is 15x15 cm
In elk bakje doe je evenveel water.
In welk bakje staat het water het hoogst?
Juist, in het smalste bakje.
Het smalste bakje is als je het omzet naar prothesen, de extra high profile. Het breedste bakje de low profile.
Het volume in het smalste bakje is het hoogst, dus de meeste projectie, het meeste volume naar voren.
Welke breedte prothese er gekozen wordt, is afhankelijk van je eigen borstbreedte en van je wens. Aan de hand van de plaats in je borst en je wens, wordt bekeken door de pc, met welke breedte en welke projectie hij kan werken. Dan weet hij dus welk profile hij moet kiezen.
En dan is het nog zo dat elk merk zijn eigen tabellen heeft met aantallen cc's, breedtes en projecties.. De monobloc prothesen zijn redelijk breed. De sebbin prothesen zijn heel smal. In vergelijking met elkaar dan.
Dan heb ik het nog niet gehad over de anatomische prothesen. Deze hebben over het algemeen genomen, met gelijk aantal cc (in vergelijking met de ronde) en gelijk profile, meer projectie. Dit komt omdat een ronde prothesen in het geheel gelijk gevuld moet worden, met in het midden van de prothese het hoogste punt, terwijl een anatomische aan de bovenkant minder gevuld hoeft te worden. Het hoogste punt zit dus op ongeveer 1/3 van beneden af gezien...

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker? Zoniet, mag je me altijd taggen, of een pb sturen :) 
 
xx BB
Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie.. 

Dankjewel inmiddels snap ik hoe het in elkaar zit haha.

Ik heb zelf een borstbreedte van +/- 13cm. De arts vertelde mij dat 350cc mp van mentor dual plane mooi natuurlijk zou zijn en heb hier dus ook voor gekozen.. de 350cc mp is 12.6 diameter en een projectie van 3.8, mocht ik groter willen kan ik dan ook gaan voor de 375 cc hp met een diameter van 12 en projectie van 5.1cm? of is diameter dan te groot verschil vergeleken met mijn eigen borstbreedte??

echter twijfel ik nu ook of de 350cc  niet te klein is dan wel niet te groot..

heb de rijst test gedaan maar ben er alsnog niet heel zeker over.. 

 

als ik foto's van andere zie, met een soortgelijke voorsituatie en ook de 350cc mp van mentor denk ik wauw..

maar durf bijna niet te hopen dat het nog hetzelfde word want dit verschilt volgens mij echt enorm..... 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei smmrd:

@best_boobie.. 

Dankjewel inmiddels snap ik hoe het in elkaar zit haha.

Ik heb zelf een borstbreedte van +/- 13cm. De arts vertelde mij dat 350cc mp van mentor dual plane mooi natuurlijk zou zijn en heb hier dus ook voor gekozen.. de 350cc mp is 12.6 diameter en een projectie van 3.8, mocht ik groter willen kan ik dan ook gaan voor de 375 cc hp met een diameter van 12 en projectie van 5.1cm? of is diameter dan te groot verschil vergeleken met mijn eigen borstbreedte??

echter twijfel ik nu ook of de 350cc  niet te klein is dan wel niet te groot..

heb de rijst test gedaan maar ben er alsnog niet heel zeker over.. 

 

als ik foto's van andere zie, met een soortgelijke voorsituatie en ook de 350cc mp van mentor denk ik wauw..

maar durf bijna niet te hopen dat het nog hetzelfde word want dit verschilt volgens mij echt enorm..... 

 

 

 

 

Dat is volledig afhankelijk van de hoeveelheid weefsel je van jezelf hebt, hoe je borst qua vorm is, je bouw en hoe de voorkeur van je pc is :)
Met een 75 omvang (in bh's) zul je met 5,1 cm projectie tov die 3,8 een dikke cupmaat stijgen. (bij een andere omvang zal het resultaat ook anders zijn, maar even als voorbeeld :) )
Of die prothese van 12 cm dan te smal is, zul je met je pc moeten overleggen.  Huid moet ook rekbaar genoeg zijn om meer projectie erin te proppen... 

 

Vergelijken met foto's is heel lastig.. Dan moet alles precies kloppen met je vergelijkingspersoon..
De rijsttest moet trouwens ook precies kloppen. De juiste breedte en projectie van de prohtese moet je dan nabootsen, niet zomaar een aantal cc rijst in je bh proppen hihi

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @smmrd

Ik ga jou ook eens een officiele titel geven, en je verhuizen naar de operatieverslagen!!
Oh ja en dat andere topic voeg ik even samen met dit topic, zo heb je alles bij elkaar staan en blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :) 

Hier kun je dus voortaan ook al je updates schrijven. 

Alvast heel veel succes de 18e!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei best_boobie:

Hey @smmrd

Ik ga jou ook eens een officiele titel geven, en je verhuizen naar de operatieverslagen!!
Oh ja en dat andere topic voeg ik even samen met dit topic, zo heb je alles bij elkaar staan en blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :) 

Hier kun je dus voortaan ook al je updates schrijven. 

Alvast heel veel succes de 18e!!

xxx BB

dat is goed hoor dankjewel in ieder geval1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover, ik moest om 1300 aanwezig zijn in Oisterwijk.

Ik was natuurlijk 45 min eerder dan nodig en hoorde meteen dat het al heel erg uitliep..

Nou fijn, had ik weer..  uiteindelijk ben ik pas om half 4 geholpen.. 

gelukkig kon ik lekker mn serie kijken, dus dit heb ik ook gedaan terwijl ik moest wachten..

 

ik liep een kamertje in met mn vriend, kreeg een mooi schort aan haha en mocht even wachten op de arts.

vervolgens kwam de arts om alles af te tekenen, last minute heb ik nog voor 375cc mp gekozen, dit kon prima qua breedte, ging echt op wat Halbesma zei, had veel vertrouwen dat het allemaal goed zou komen.

 

om half 4 reed ik dus de O.K in.. gek hoor om daar zo te liggen.. ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, dat terwijl ik dagen voor de operatie gewoon niet kon slapen.. maar op de dag zelf.. ging alles lekker soepel, geen spanning of iets..

rond half 6/kwart voor 6 werd ik wakker, eindelijk haha want de zuster zei dat ik niet wakker was te krijgen..

gek genoeg begon ik nu wel te trillen, bij mij komt de spanning altijd achteraf.. krijg ik ineens een klap en dan land alles, nu dus ook..

ik vroeg meteen om mn vriend, die vervolgens aankwam.. ik moest meteen huilen, niet van de pijn maa echt de spanning en het feit dat ik zo blij was om hem te zien haha..

 

ik had ook serieus geen pijn, eenmaal op de uitslaapkamer en nadat ik wat rustiger was keek ik naar beneden en had ik meteen zoiets van wauw.. eindelijk 2 nieuwe mooie volle borsten, was meteen opslag verliefd haha. ik kon al zelfstandig uit bed, ging naar het toilet, at een broodje kaas en ik mocht naar huis.. heb bij elkaar 45 minuten op de uitslaap kamer gelegen dus dit ging naar mijn idee aardig snel.

ook in de auto ging alles goed, we moesten 1u 45 minuten terug naar huis, keek hier erg tegen op maar dit viel echt reuze mee.. ik ben lekker weggedommeld in de auto en kon niet wachten om thuis te zijn..

 

de eerste nacht wel echt verrot geslapen, moet gewoon wennen zo op je rug..

hoe goed ik me voelde meteen na de operatie was de volgende dag ook wel ff heel anders, ik had zo'n pijn aan mn borsten, steken, benauwde gevoel.. toen had ik wel ff iets van sodejuuu hoe ga ik dit trekken.. ik moet zeggen vandaag was ik ook echt bang dat de pijn net zo heftig als gisteren was maar gelukkig was dit niet het geval. hoop oprecht dat het nu alleen maar beter gaat want jeetje wat een rot gevoel is dat getrek haha.

 

mn borsten zijn wel echt gespannen en staan hartstikke strak, kan niet wachten totdat het een beetje vorm gaat krijgen.

worden ze nou kleiner met de tijd? of juist groter? door dat er meer. vorm in gaat komen? 

voor de dames die nog moeten, heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smmrd,

Hey meis, van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Nu lekker je rust pakken, op tijd je medicijnen nemen, veel drinken en je lekker laten vertroetelen. Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

(Ik heb je verslag in de kerstballenclub gemist, dus ben blij dat ik hem hier gevonden heb)

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei smmrd:

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover, ik moest om 1300 aanwezig zijn in Oisterwijk.

Ik was natuurlijk 45 min eerder dan nodig en hoorde meteen dat het al heel erg uitliep..

Nou fijn, had ik weer..  uiteindelijk ben ik pas om half 4 geholpen.. 

gelukkig kon ik lekker mn serie kijken, dus dit heb ik ook gedaan terwijl ik moest wachten..

 

ik liep een kamertje in met mn vriend, kreeg een mooi schort aan haha en mocht even wachten op de arts.

vervolgens kwam de arts om alles af te tekenen, last minute heb ik nog voor 375cc mp gekozen, dit kon prima qua breedte, ging echt op wat Halbesma zei, had veel vertrouwen dat het allemaal goed zou komen.

 

om half 4 reed ik dus de O.K in.. gek hoor om daar zo te liggen.. ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, dat terwijl ik dagen voor de operatie gewoon niet kon slapen.. maar op de dag zelf.. ging alles lekker soepel, geen spanning of iets..

rond half 6/kwart voor 6 werd ik wakker, eindelijk haha want de zuster zei dat ik niet wakker was te krijgen..

gek genoeg begon ik nu wel te trillen, bij mij komt de spanning altijd achteraf.. krijg ik ineens een klap en dan land alles, nu dus ook..

ik vroeg meteen om mn vriend, die vervolgens aankwam.. ik moest meteen huilen, niet van de pijn maa echt de spanning en het feit dat ik zo blij was om hem te zien haha..

 

ik had ook serieus geen pijn, eenmaal op de uitslaapkamer en nadat ik wat rustiger was keek ik naar beneden en had ik meteen zoiets van wauw.. eindelijk 2 nieuwe mooie volle borsten, was meteen opslag verliefd haha. ik kon al zelfstandig uit bed, ging naar het toilet, at een broodje kaas en ik mocht naar huis.. heb bij elkaar 45 minuten op de uitslaap kamer gelegen dus dit ging naar mijn idee aardig snel.

ook in de auto ging alles goed, we moesten 1u 45 minuten terug naar huis, keek hier erg tegen op maar dit viel echt reuze mee.. ik ben lekker weggedommeld in de auto en kon niet wachten om thuis te zijn..

 

de eerste nacht wel echt verrot geslapen, moet gewoon wennen zo op je rug..

hoe goed ik me voelde meteen na de operatie was de volgende dag ook wel ff heel anders, ik had zo'n pijn aan mn borsten, steken, benauwde gevoel.. toen had ik wel ff iets van sodejuuu hoe ga ik dit trekken.. ik moet zeggen vandaag was ik ook echt bang dat de pijn net zo heftig als gisteren was maar gelukkig was dit niet het geval. hoop oprecht dat het nu alleen maar beter gaat want jeetje wat een rot gevoel is dat getrek haha.

 

mn borsten zijn wel echt gespannen en staan hartstikke strak, kan niet wachten totdat het een beetje vorm gaat krijgen.

worden ze nou kleiner met de tijd? of juist groter? door dat er meer. vorm in gaat komen? 

voor de dames die nog moeten, heel veel succes!!

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs en sterkte en succes met je herstel. :35: Leuk  volledig verslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jaydee:

@smmrd,

Hey meis, van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Nu lekker je rust pakken, op tijd je medicijnen nemen, veel drinken en je lekker laten vertroetelen. Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

(Ik heb je verslag in de kerstballenclub gemist, dus ben blij dat ik hem hier gevonden heb)

 

Xxx Jaydee 

ohhhh ik dacht dat ik hem ook tussen de kerstballen had gestopt hahah wat stom! dankjewel in ieder geval komt helemaal goed hoop ik hihi. Fijne feestdagen alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei smmrd:

ohhhh ik dacht dat ik hem ook tussen de kerstballen had gestopt hahah wat stom! dankjewel in ieder geval komt helemaal goed hoop ik hihi. Fijne feestdagen alvast!!

Thanks. U2. Geniet van je kerstballen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.