Ga naar inhoud

Sietske : 2 november 2010 : Dr van der Lei : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben 27 jaar en werk in de zorg.

Ik zit al paar jaar te denken om een bortsverkleining te nemen maar durfde de stap niet te zetten.

Nu heb ik deze week toch maar de stap gemaakt en contact opgenomen met de Bergman kliniek en heb mijn eerste consult op 31 augustus

Ik heb maatje 75F en weeg 67 kilo.

Ik wil graag een B cup misschien een kleine C. Ik ben al heel blij als ze klein zijn.

Ik wil dit heel erg graag omdat ik er lichamelijk last van heb hoofdpijn nekpijn en pijn tussen mijn schouders dat voelt branderig.

Ik schaam me ook wel voor mijn borsten en ik heb veel moeite op leuke kleren te kopen. Daarom ga ik ook zo weinig mogelijk shoppen.

Ben ook benieuwd hoe jullie de operatie vonden.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi hoi..

Welkom hier.. :)

Wat is het eigenlijk toch allemaal raar verdeeld he?

De meeste hier willen een bv omdat we geen borsten hebben en bijvoorbeeld jij wilt ze kleiner haha.. :)

Maar vervelend voor je dat je er veel last van hebt,

dan kan ik begrijpen dat je er iets aan wilt laten doen..

Heb je ook al eens nagevraagd of je het vergoed kan krijgen van de verzekering?

Dat zou namelijk wel schelen he in prijs, heb wel eens de prijzen gezien voor bvk, en die zijn niet misselijk!! :blink:

Vind dat wel erg oneerlijk..

Ik hoop voor je dat alles je duidelijk word tijdens je consult.. :)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren contact gehad met Menzis.

En het word vergoed als je klachten hebt zoals ik.

En ze gaven aan dat je zelf ook wat aan moet hebben gedaan om de klachten te voorkomen. (vond dat een rare vraag)

Dus na de consult in de Bergman kliniek gaat er een brief naar Menzis en dan gaat daar de verzekeringsarts bekijken of ik aan de eisen voldoe.

Heb vandaag de lijst van de kliniek binnengekregen en daar staan ook mijn klachten allemaal bij.

Ja als we konden ruilen had ik het zo gedaan. Ik wou dat ik vanmezelf minder had.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh dat is wel mooi.. :)

Nu maar hopen dat ze alles vergoeden!!

Is inderdaad een rare vraag, jij kunt er immers ook niks aan doen dat je die klachten hebt

omdat je borsten te groot zijn.. Wat kun je daar dan zogenaamd aan doen??

Vind het raar omdat mensen die geen borsten hebben kiezen bewust voor een bv,

maar mensen die een bvk willen omdat ze klachten hebben moeten juist meer betalen..

gelukkig vergoed de verzekering dit..!! :)

Nu je consult even afwachten he!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wacht de consult af :lol:

Maar ga ervan uit dat ik gewoon geopereerd kan worden.

En enigste wat ik al heb gedaan is een goede Bh shock absorber.

En heb een x een nieuw matras gekocht omdat ik dacht dat de rugpijn daarvan kan.

En onlangs nog een nieuwe kussen.

Is een borstvergroting ingewikkelder dan een borstverkleining.

Ja snap zelf ook niet waarom er zo'n verschil zit tussen de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, je hebt al wel dingen geprobeerd in ieder geval..

Dus ze kunnen niet zeggen dat je geen dingen hebt geprobeerd he!! .. :)

Laten we er maar vanuit gaan dat alles gaat lukken..!!

Ik denk dat een bvk ingewikkelder is als een bv.. misschien meer risico's?

misschien heeft de prijs daarmee te maken?

geen idee..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sietske,

Welkom hier! :D

Fijn dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt en gaat voor je bvk! Wens je alvast veel succes met je eerste consult en hoop dat alles in orde komt voor je ivm tegemoetkoming van het ziekenfonds, maar denk niet dat ze er moeilijk zullen over doen aangezien je toch behoorlijk wat klachten hebt.

Ik zet even je naam bij in je titel, zo vinden degenen die je topic willen volgen je makkelijker terug!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag voor de eerste consult geweest bij Dr van der Lei.

Ik heb dus maatje 80dd zei hij maar ik draag voor mezelf altijd 75E.

De verhouding bij mij klopte niet ( te groot) dus hij raad ook aan voor een borstverkleining naar cup B.

En ik moet daarna na de fysio om mijn houding weer goed te krijgen.

Ik heb mijn schouders naar voren en krijg ze niet lang zelf naar achteren om echt rechtop te zitten lopen en paardrijden.

Het is nu wachten op de goedkeuring van de verzekering maar ze dachten dat dat geen probleem moest wezen.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb er een goed gevoel over :D . Ik wou dat het al zover was.

Ze zeiden dat ik het van de verzekering na 1 week tot ong 6 week krijg te horen of het goedgekeurd is.

Maar ik bel gewoon even na 2 weken.

Ik heb echt een hekel aan shoppen maar denk dat ik dat toch maar ga doen nadat ik geoppereerd ben. Dan kan namelijk mijn halve klerenkast leeg :blush:

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb er een goed gevoel over :D . Ik wou dat het al zover was.

Ze zeiden dat ik het van de verzekering na 1 week tot ong 6 week krijg te horen of het goedgekeurd is.

Maar ik bel gewoon even na 2 weken.

Ik heb echt een hekel aan shoppen maar denk dat ik dat toch maar ga doen nadat ik geoppereerd ben. Dan kan namelijk mijn halve klerenkast leeg :blush:

Groetjes Sietske

Sietske, hebben ze je al gezegd hoeveel wachttijd er nog ongeveer is nadat je de goedkeuring gekregen hebt? Hopelijk niet lang! Bij mij sprak de dokter over een kleine maand dus duimen voor een snel antwoord.

Denk je niet dat het "een hekel hebben aan shoppen" vooral te maken heeft met "onze grote bovenmaten :wacko: " die het moeilijk maken om iets leuks te vinden?...beterschap in zicht dus. Veel succes, ik ga ook jouw verhaal hier volgen

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik via de verzekering het binnen 2 weken hoor.

Dan zei mijn personal coach dat ik begin oktober al geopereerd kan worden :43:

Ja klopt dat ik daarom shoppen niet leuk vind. Als ik ga shoppen ben ik uren bezig om iets te vinden wat past en staat.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanvraag is dinsdag op de bus gegaan en dan hadden ze hem woensdag dus dat is nog maar kort geleden.

Ga eind volgende week even bellen naar Menzis.

Ik hoop dat het voor de kerst lukt. Mijn teamleider wou dat het begin oktober gebeurde en anders maar na nieuwjaar omdat ik er met kerstvakantie wel moet wezen :angry: . Moet met oud en nieuw werken. Maar heb de locatiemanager gevraagd of dat kon dat hij me verplichte te wachten en dat kan gelukkig niet. Dus al het eind oktober moet dan ga ik gewoon en dan heeft ie pech als ik therapeutisch ga werken na 6 weken. Werk in de zorg 30 uur per week en dat is namelijk veel trek en duw werk.

Denk dat ik het ook niet red tot na oud en nieuw heb erge last van mijn schouders, hoofdpijn en nek. Mijn schouder brand op dit moment kom net terug van het werk en heb vanaf dat ik opsta al hoofdpijn paracetamols gehad maar niet lang geholpen.

Bedankt voor de reactie´s :116:

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerlijk gezegd wat belachelijk van de teamleider. Oke ik begrijp wel dat de teamleider wil dat hij niet personeeltekort heeft maar gezondheid gaat toch voor lijkt mij. Ik ben zelf de ziektewet in gegaan en mijn teamleidster deed gelukkig niet moeilijk. Misschien was het ook wel omdat 2 bekenden van haar een bvk hebben laten doen en ze weet hoe het is om een bvk te moeten laten doen. Hoelang je moet wachten tot je aan de beurt bent dat ik heel lastig om te zeggen. Ik was vrij vlot aan de beurt na mijn eerste consult maar het is maar net of je een voorkeur hebt qua plastisch chirurg en hoe druk hij/zij het heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij denkt mijn teamleider er nog wel te nuchter over. Zo van 6 weken ziek en nadien weer volop aan het werk.

Hij zit met personeels tekort, collega is gevallen met de fiets en heeft beide polsen gebrokken 1 daarvan een open breuk. Die komt dit jaar niet weer en nog 2 collega's die ziek zijn en net therapeutisch beginnen.

Hij maakt wel vaker van die domme uitspraken.

Maar baalde er echt van toen hij het me 2x vertelde op verschillende dagen.

Maar hoe dan ook ik ga ervoor.

Dr van Lei die is volgens mij de enige in de Bergman kliniek in Heerenveen.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.