Ga naar inhoud

Newbie : .....2017 : Dr. Koeijers : Esthetic Beautyclinics : Veldhoven


Aanbevolen berichten

  • 8 months later...
  • Reacties 241
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo allemaal, daar ben ik weer. Terug van weg geweest :)

De herstel operatie is helaas niet de oplossing geweest voor mijn probleem. Ruim een jaar verder is de rand onder m'n borsten weer terug. Vandaag bij de kliniek geweest en Koeijers heeft het bekeken en ook hij vind deze keer dat er wel degelijk een huid correctie nodig zal zijn.

Ik ben hier super blij mee aangezien het nu dan eindelijk zo gaat worden als ik het zou willen. Ook de kosten worden vergoed dus niks meer om me druk over te maken :) 

Behalve dan nog een operatie maar daarna zal het zeker mooi zijn.

ivm een bikini fitness wedstrijd in December en een drukke werk maand in Januari in het fitness centrum waar ik werk zal ik pas in februari geopereerd worden. Kan niet wachten om eindelijk die mooie borsten te krijgen waar ik al zo lang op wacht :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo allemaal, daar ben ik weer. Terug van weg geweest :)

Vorig jaar heb ik een herstel operatie gehad aan de borstvergroting die ik een jaar daarvoor heb laten doen. 

Ik had toen een rand onder m'n borst en ze hingen teveel naar mijn zin. Koeijers dacht dit op te lossen met het verplaatsen van de borstplooi. Ruim een jaar verder is de rand onder m'n borsten weer terug en de hang word steeds erger. Gisteren ben ik bij de kliniek geweest en Koeijers heeft het bekeken en ook hij vind deze keer dat er wel degelijk een huid correctie nodig zal zijn.

Ik ben hier super blij mee aangezien het nu dan eindelijk zo gaat worden als ik het zou willen. Ook de kosten worden vergoed dus niks meer om me druk over te maken :) 

Behalve dan nog een operatie maar daarna zal het zeker mooi zijn.

ivm een bikini fitness wedstrijd in December en een drukke werk maand in Januari in het fitness centrum waar ik werk zal ik pas in februari geopereerd worden. Kan niet wachten om eindelijk die mooie borsten te krijgen waar ik al zo lang op wacht :D

Heeft er iemand ervaring met een lift waarbij de protheses die je al hebt gewoon blijven zitten?

xxx

 

foto's van hoe de situatie nu is:

 0

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

Ik heb je in het begin al een beetje gevolgd, omdat ik met precies dezelfde situatie zit. Ik ben ook door dr Koeijers geholpen. Ik kreeg te horen dat het bloed en vocht was wat ik weg moest masseren. Maar mijn gevoel dat het niet oke was klopte. En dat werd door jouw verhaal bevestigd en gelukkig naderhand ook de dr koeijers.

Afgelopen 8 augustus heb ik een herstel gehad aan 1 borst, maar ik heb nog steeds diezelfde plooi. Dusnvoor niets zenuwen en hoop op eindelijk die mooie borsten.

Aanstaande vrijdag gaat hij mijn foto's bekijken en ik ben benieuwd waar hij mee komt.... 

Ik baal zo hiervan. 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Effe bijgelezen en jeetje wat een reis voor je borsten zeg pfff. Heb ook je foto's gezien in je andere topic ( misschien handig om hier aan te sluiten @best_boobie ) Het is echt zo duidelijk zichtbaar!! Dat je hier nog een jaar mee heb gelopen is echt moedig van je!! Wel heel fijn dat je PC dit kosteloos wil herstellen alhoewel dit wel even heeft moeten duren voordat het kwartje viel!! 

Nou ben ik wel benieuwd wat hij verstaat onder huidcorrectie? Gaat hij nu een lift ondernemen onder algehele narcose of een andere handeling onder plaatselijke verdoving?? Vertel want ben nu wel heeeel nieuwsgierig :P 

Ben je wel nog naar Dr Nio geweest voor die SO? 

Gaan we weer aftellen naar mooie boobs :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @BrownieG

Hey Newbie.. jeetje.. Ik weet nog goed dat je dit van begin af aan had en dat we wel dachten dat het bij zou trekken (omdat je dat toch vaak ziet gebeuren) maar dat was helaas niet het geval.. Helaas met de correctie ook niet :( Wat een geduld moet jij hebben zeg....

Ik ben net als Brownie eigenlijk wel benieuwd wat hij nu precies gaat doen... Gaat ie je prothese iets lager plaatsen (dus je borstplooi verlagen) en dan een kleine tepellift? Of wat bedoelt ie met dei huidcorrectie???

Volgens mij moet er iets meer gebeuren dan simpel een reepje huid wegnemen, maar oke.. ik ben geen pc :P 

Ik voeg je beide topics trouwens idd even samen, dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :) 

Als het zover is dat je echt een datum hebt, laat je het me dan weten? Je kunt me taggen als je wilt :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 september 2016 om 21:36 zei mamavan-2:

Hoi meid,

Ik heb je in het begin al een beetje gevolgd, omdat ik met precies dezelfde situatie zit. Ik ben ook door dr Koeijers geholpen. Ik kreeg te horen dat het bloed en vocht was wat ik weg moest masseren. Maar mijn gevoel dat het niet oke was klopte. En dat werd door jouw verhaal bevestigd en gelukkig naderhand ook de dr koeijers.

Afgelopen 8 augustus heb ik een herstel gehad aan 1 borst, maar ik heb nog steeds diezelfde plooi. Dusnvoor niets zenuwen en hoop op eindelijk die mooie borsten.

Aanstaande vrijdag gaat hij mijn foto's bekijken en ik ben benieuwd waar hij mee komt.... 

Ik baal zo hiervan. 

Liefs

Hee meid, wat naar dat je met de zelfde situatie zit.. Hoop voor jou ook op een mooie oplossing! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 september 2016 om 23:48 zei BrownieG:

Hoi,

Effe bijgelezen en jeetje wat een reis voor je borsten zeg pfff. Heb ook je foto's gezien in je andere topic ( misschien handig om hier aan te sluiten @best_boobie ) Het is echt zo duidelijk zichtbaar!! Dat je hier nog een jaar mee heb gelopen is echt moedig van je!! Wel heel fijn dat je PC dit kosteloos wil herstellen alhoewel dit wel even heeft moeten duren voordat het kwartje viel!! 

Nou ben ik wel benieuwd wat hij verstaat onder huidcorrectie? Gaat hij nu een lift ondernemen onder algehele narcose of een andere handeling onder plaatselijke verdoving?? Vertel want ben nu wel heeeel nieuwsgierig :P 

Ben je wel nog naar Dr Nio geweest voor die SO? 

Gaan we weer aftellen naar mooie boobs :) 

xx

Hee hee,

vorige operatie was verplaatsen van de borstplooi dat was ook volledig onder narcose.

deze keer gaat het wel echt een lift worden. Hij zou overleggen met een collega en morgen word ik gebeld.

Ben niet meer bij Nio geweest, dacht wacht eerst toch eens af, daarbij ik kan dat geld nooit weer op hoesten nu.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22 september 2016 om 21:21 zei best_boobie:

Thanks @BrownieG

Hey Newbie.. jeetje.. Ik weet nog goed dat je dit van begin af aan had en dat we wel dachten dat het bij zou trekken (omdat je dat toch vaak ziet gebeuren) maar dat was helaas niet het geval.. Helaas met de correctie ook niet :( Wat een geduld moet jij hebben zeg....

Ik ben net als Brownie eigenlijk wel benieuwd wat hij nu precies gaat doen... Gaat ie je prothese iets lager plaatsen (dus je borstplooi verlagen) en dan een kleine tepellift? Of wat bedoelt ie met dei huidcorrectie???

Volgens mij moet er iets meer gebeuren dan simpel een reepje huid wegnemen, maar oke.. ik ben geen pc :P 

Ik voeg je beide topics trouwens idd even samen, dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :) 

Als het zover is dat je echt een datum hebt, laat je het me dan weten? Je kunt me taggen als je wilt :) 

xxx BB

Hee BB,

thnx voor je reactie, deze keer zal het wel echt een lift gaan worden dat zag hij zelf ook wel, en hij zal zelf nu ook wel graag willen dat het klaar is haha! 

Hij gaat me me morgen bellen en dan zal ik horen wat hij precies wil gaan doen, hij moest daar even voor overleggen. Ik kon in ieder geval prima de zelfde implantaten houden dat had ik gevraagd.

Als ik een datum weet dan zal ik dat zeker laten weten :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hee dames,

 

dit geloven jullie nooit....

ik ben pas afgelopen week gebeld en de kliniek had de beslissing genomen om een borstlift te doen alleen moet ik daar 2000€ voor betalen???

ik ben daar tegenin gegaan en kreeg net deze mail:

 

Naar aanleiding van uw controle van 13-10-2016 en het telefonisch onderhoud met collega mevr. van Gompel, kunnen wij u het volgende mededelen;

 

Tijdens uw consult van 8-12-2014 heeft u aangegeven dat u meer volume in de borsten wenst, dit is gerealiseerd middels een borstvergroting.

Tijdens uw eindcontrole van 13-10-2016 heeft u aangegeven dat de borsten een hangend aspect vertonen en in uw ogen misvormd zijn. Tijdens onderzoek is gebleken dat uw borsten geen afwijkend aspect vertonen. Het hangend aspect, dat vooraf ook aanwezig was,  kan door middel van een borstlift verholpen worden. Dit betreft een nieuwe behandeling welke wij u kunnen aanbieden voor € 2000,-. De prijs die voor deze behandeling gehanteerd wordt is normaal gesproken € 3545,-.

 

Graag willen wij u attenderen op de volgende regels uit de door u getekende behandelovereenkomst;

·  Plastisch chirurg heeft duidelijk aangegeven welk resultaat hij beoogt te bereiken, maar kan nimmer garantie geven op de resultaten of op een ongestoord verloop.

·  Absolute symmetrie bij dubbelzijdige operaties is niet te garanderen

·  Soms is het noodzakelijk om een aanvullende operatie uit te voeren voor het verkrijgen van een goed eindresultaat. Deze aanvullende operatie brengt extra kosten met zich mee. 

 

 

 

Graag ontvangen wij uw reactie of u van aangeboden behandeling gebruik wenst te maken.

Wij kunnen dit aanbod tot 31-12-2016 voor u aanhouden.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Ik ga gelijk contact opnemen met een advocaat, ze doen net alsof ik gewoon "niet tevreden" ben maar dit is wel even een ander verhaal. 

Wat vinden jullie hier van en weet iemand hier uit ervaring wat m'n rechten zijn??

 

kan wel janken nu

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, dit is onvoorstelbaar, iedere jan doedel kan toch zien dat er wel degelijk iets niet goed is, en dit heeft niets te maken met "alleen maar hang " maar zoals heel vaak houden artsen elkaar de hand boven het hoofd, en kijken ze alleen maar naar geld.

Of de patient/klant nu een complicatie heeft, welke duidelijk is geconstateerd door Dr . Koeijers, gooien ze het nu op een bureaucratische manier op de behandelovereenkomst.

Contact opnemen met een advocaat zou ik zeker doen, zo weet je in ieder geval zeker in hoeverre je in je recht staat, maar ook zou ik je toch aanraden een Second Opinion aan te vragen, en die bevindingen op papier laten zetten, zo sta je in ieder geval al weer iets sterker, aangezien een andere pc zo kan zien of er een fout is gemaakt of niet.

sterkte meid, want dit soort dingen gaat niet in je kouwe kleren zitten.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Desert-Rose:

Jeetje meid, dit is onvoorstelbaar, iedere jan doedel kan toch zien dat er wel degelijk iets niet goed is, en dit heeft niets te maken met "alleen maar hang " maar zoals heel vaak houden artsen elkaar de hand boven het hoofd, en kijken ze alleen maar naar geld.

Of de patient/klant nu een complicatie heeft, welke duidelijk is geconstateerd door Dr . Koeijers, gooien ze het nu op een bureaucratische manier op de behandelovereenkomst.

Contact opnemen met een advocaat zou ik zeker doen, zo weet je in ieder geval zeker in hoeverre je in je recht staat, maar ook zou ik je toch aanraden een Second Opinion aan te vragen, en die bevindingen op papier laten zetten, zo sta je in ieder geval al weer iets sterker, aangezien een andere pc zo kan zien of er een fout is gemaakt of niet.

sterkte meid, want dit soort dingen gaat niet in je kouwe kleren zitten.

xx

 

Dankjewel meid gaat me inderdaad niet in de kouwe kleren zitten pff.. 

ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor 8november bij kliniek Waalre (quole) 

heb er veel goede dingen over gehoord en het is bij me in de buurt dus kan er makkelijk even naartoe. Ben heel erg benieuwd wat ze daar gaan zeggen en wat ik terug krijg van het advocaten kantoor.

ik laat het hier echt niet bij zitten!! Hun vergeten voor het gemak maar even te vermelden in de mail dat ik vorig jaar het zelfde probleem had en Docter Koeijers toen wel thuis gaf met een herstel.. waarom als ik nu precies het zelfde heb maar dan erger zou ik moeten betalen? Zijn niet goed wijs die mensen bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Newbie:

Dankjewel meid gaat me inderdaad niet in de kouwe kleren zitten pff.. 

ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor 8november bij kliniek Waalre (quole) 

heb er veel goede dingen over gehoord en het is bij me in de buurt dus kan er makkelijk even naartoe. Ben heel erg benieuwd wat ze daar gaan zeggen en wat ik terug krijg van het advocaten kantoor.

ik laat het hier echt niet bij zitten!! Hun vergeten voor het gemak maar even te vermelden in de mail dat ik vorig jaar het zelfde probleem had en Docter Koeijers toen wel thuis gaf met een herstel.. waarom als ik nu precies het zelfde heb maar dan erger zou ik moeten betalen? Zijn niet goed wijs die mensen bah!

Het gebeurt zo vaak dat ze meer aan geld denken dan aan de mens die met de ellende zit, Je bent al een keer eerder geopereerd voor een herstel, helaas niet geholpen,en Koeijers weet ook dat er nog steeds mis is,anders geeft hij niet toe dat er de volgende keer een ander plan van aanpak moet komen,  maar dan komt het natuurlijk bij de dames/heren van hogerop terecht,met de vraag, wie gaat dat betalen, en heeft Koeijers waarschijnlijk niets meer in de melk te brokkelen.

Je moet het er ook zeker niet bij laten zitten, maar nu eerst zorgen dat je dingen zwart op wit krijgt.

Daarna kun je met die bevindingen altijd terug,en dan kijken wat ze gaan doen, iedere kliniek wil zijn goede naam behouden,en ik hoop echt dat het op een nette manier op te lossen is, vanuit de nazorg!

Maar dit soort situaties is gewoon zwaar klote, om het maar even op zijn Hollands te zeggen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Wat een bijzondere en merkwaardige wending aan het verhaal? Naar mijn inziens is het "oorsprongkelijke probleem" nog steeds niet opgelost en dient dit alsnog opgepakt te worden op hun kosten! Als ik in jouw schoenen stond zou ik eigenlijk een SO bij Nio vragen en met zijn beoordeling de klachtencommissie inschakelen( las dit proces op hun site) Naar aanleiding hiervan de uitkomst afwachten en dan een advocaat inschakelen. Feitelijk heeft jouw PC een herstel toegezegd maar weet effe niet of jullie over kosten hebben gesproken want ik ging ervan uit, althans zo kwam het over, dat hij dit zou oppakken. 

Als je nog het een en ander op papier of mail heb waarin een toezegging wordt gedaan door je PC sowieso meezenden maar wel goed balen hoor dat je dit nu op je dak krijgt... Ik krijg ook het gevoel maar dat zal vast aan mij liggen dat ze eigenlijk niet precies weten wat er aan de hand is en hoe te handelen in de toekomst anders, vanwaar overleg en die onduidelijkheid over wat te doen?? 

Maar goed, koppie erbij houden en strijden voor je boobs want dit had ik ook niet gepikt!! 

Sterkte en hou ons op de hoogte

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 19-10-2016 om 20:15 zei BrownieG:

Hey hey,

Wat een bijzondere en merkwaardige wending aan het verhaal? Naar mijn inziens is het "oorsprongkelijke probleem" nog steeds niet opgelost en dient dit alsnog opgepakt te worden op hun kosten! Als ik in jouw schoenen stond zou ik eigenlijk een SO bij Nio vragen en met zijn beoordeling de klachtencommissie inschakelen( las dit proces op hun site) Naar aanleiding hiervan de uitkomst afwachten en dan een advocaat inschakelen. Feitelijk heeft jouw PC een herstel toegezegd maar weet effe niet of jullie over kosten hebben gesproken want ik ging ervan uit, althans zo kwam het over, dat hij dit zou oppakken. 

Als je nog het een en ander op papier of mail heb waarin een toezegging wordt gedaan door je PC sowieso meezenden maar wel goed balen hoor dat je dit nu op je dak krijgt... Ik krijg ook het gevoel maar dat zal vast aan mij liggen dat ze eigenlijk niet precies weten wat er aan de hand is en hoe te handelen in de toekomst anders, vanwaar overleg en die onduidelijkheid over wat te doen?? 

Maar goed, koppie erbij houden en strijden voor je boobs want dit had ik ook niet gepikt!! 

Sterkte en hou ons op de hoogte

xx

 

 

 

Ja ik weet ook niet hij wilde overleggen met een andere plastisch chirurg.

Hij heeft niet letterlijk gezegd dat het Niks zou kosten maar er hebben besproken dat de vorige operatie helaas niet gedaan heeft wat hij wilde bereiken. Ik moest me vooral niet druk maken hij ging dit oplossen hij moest alleen even overleggen met de andere arts hoe precies? 

Niet heel gek dat ik er dan vanuit ga dat daar geen kosten aan verbonden zijn toch was immers vorrige keer ook niet zo. En we hebben het hier toch over t zelfde probleem.....

 

hoe kan ik bij nio een second opinion aanvragen? Gewoon het slaz bellen?

 

het word ook echt met de dag lelijker (op de foto zie wat je ziet als ik mijn arm omhoog strek) voel me verminkt..Ben zo verdtietig :'(

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Blijft het vreemd vinden want ..als ik andere verslagen lees van jouw PC komt hij wel bekwaam over indien er complicaties zijn dus zit mij serieus af te vragen wat er niet klopt in dit plaatje. 

Heb je jouw PC ook persoonlijk hier over gesproken trouwens? Gewoon op de man af een gesprek gehad hierover? En dat je teleurgesteld bent in de manier van aanpak en kosten? Hoop dat je SO bij Nio voor verheldering  zal zorgen en hiermee aan de slag kan bij jouw kliniek. 

Hoop echt dat er een oplossing komt voor je op kort termijn al is het desnoods via Nio straks. Sterkte ermee en hou ons op de hoogte. 

Xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei BrownieG:

Hai,

Blijft het vreemd vinden want ..als ik andere verslagen lees van jouw PC komt hij wel bekwaam over indien er complicaties zijn dus zit mij serieus af te vragen wat er niet klopt in dit plaatje. 

Heb je jouw PC ook persoonlijk hier over gesproken trouwens? Gewoon op de man af een gesprek gehad hierover? En dat je teleurgesteld bent in de manier van aanpak en kosten? Hoop dat je SO bij Nio voor verheldering  zal zorgen en hiermee aan de slag kan bij jouw kliniek. 

Hoop echt dat er een oplossing komt voor je op kort termijn al is het desnoods via Nio straks. Sterkte ermee en hou ons op de hoogte. 

Xx

 

 

Ik vind het ook heel vreemd. Koeijers komt over als een hele sympathieke man dus snap er niks van. Ik zal de kliniek eens bellen en een afspraak inplannen met Koeijers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Newbie:

Ik vind het ook heel vreemd. Koeijers komt over als een hele sympathieke man dus snap er niks van. Ik zal de kliniek eens bellen en een afspraak inplannen met Koeijers.

Ik heb maandag een afspraak 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

Oh maar dat is al lekker snel, nu ben ik zeer benieuwd wat hij zelf gaat zeggen.

Bereid je goed voor op het gesprek,schrijf echt alle vragen, onduidelijkheden op, zo kun je in ieder geval niets vergeten.

Heel veel succes meis.

xx

Ja ga ik doen ga het gesprek ook opnemen denk ik.

ze zeiden aan de telefoon dat ik er wel rekening mee moest houden dat Docter Koeijers hier geen zeggenschap in heeft en dat hij zeker zijn mening niet gaat geven?

dus toen zei ik tis anders wel zijn naam die op t spel staat. Waarop ik heel bijdehand terug kreeg te horen "nou dat weet ik niet hoor of er iemand z'n naam op t spel staat"

dat heb ik maar beantwoord met "dat weet ik wel zeker"

 

echt super klant onvriendelijk deze kliniek bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Newbie:

Ja ga ik doen ga het gesprek ook opnemen denk ik.

ze zeiden aan de telefoon dat ik er wel rekening mee moest houden dat Docter Koeijers hier geen zeggenschap in heeft en dat hij zeker zijn mening niet gaat geven?

dus toen zei ik tis anders wel zijn naam die op t spel staat. Waarop ik heel bijdehand terug kreeg te horen "nou dat weet ik niet hoor of er iemand z'n naam op t spel staat"

dat heb ik maar beantwoord met "dat weet ik wel zeker"

 

echt super klant onvriendelijk deze kliniek bah!

Ja dat is het natuurlijk van hogerhand hebben ze meer zeggenschap dan een arts, die is vaak ondergeschikte, maar je kunt wel vragen of hij zijn uiterste best wilt gaan doen om te zorgen dat dit voor jou netjes en kosteloos opgelost gaat worden, of dat hij wellicht een heel andere oplossing weet, hij heeft tenslotte de operatie uitgevoerd,ergens is het misgegaan, maar in hoeverre dit meetelt in het besluit, daar heb ik geen weet van.

En ja het is zijn naam die op het spel staat, maar niet te vergeten ook die van de kliniek, want die hebben ook een naam hoog te houden.

En heel vaak zijn het van die gehaaide dames aan de telefoon die jou op deze manier proberen te manipuleren, dus laat je zeker niet door dit ontmoedigen.

Eerst maar eens kijken wat er maandag gezegd gaat worden.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid!! Lees nu pas je topic bij en wat een aparte wending heeft dit verhaal genomen!!

Ik sluit me volledig aan bij wat al gezegd is, hierboven, en wil je heel veel succes wensen maandag!!

Koeijers is een goede arts.. die zal zijn naam ook niet zomaar te grabbel gooien.. Het is zeker zijn naam die op het spel staat! Maar dat is iets wat je pas kunt zeggen als hij niet in je mee kan gaan natuurlijk hihi.

Echt heel veel succes!! Dit kan hij niet zien als een goed resultaat en moet zonder lift op te lossen zijn!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.