Ga naar inhoud

Glory : 9 juni 2016 : Dr. Nio : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd :) Ze zitten erin!! 

Fijn dat alles goed is verlopen en herkenbaar hoor dat je als een verkrampt omaatje erbij loopt hihi, in het begin ben je zo bang dat ze eraf vallen. Dus ga je anders lopen en dat ga je voelen in je spieren. Probeer hierop te letten dan gaat het wat beter. Gaat wennen maar in het begin voel je je zo veilig in dat vest en wil je erin wonen :45:  Ik ging wel douchen maar hield ze vast onder de douche en anders zou je met een reservebh kunnen douchen? En heb af en toe ook zonder vest effe 10 min gezeten op mn bed of bank om effe te "luchten" maar deed hem snel weer om, voelde nog niet veilig genoeg ivm zwaartekracht en littekens. Masseren ( rug en shouders) mag als je het maar rustig aan doet.

Je medicatie op tijd nemen zodat je niet hoef te wachten totdat je pijn hebt..geloof dat je voor een week heb meegekregen en ik heb deze netjes " verbruikt" en had nergens last van. 

Rustig aan doen en fijn herstel 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie
2 uur geleden zei BrownieG:

Gefeliciteerd :) Ze zitten erin!! 

Fijn dat alles goed is verlopen en herkenbaar hoor dat je als een verkrampt omaatje erbij loopt hihi, in het begin ben je zo bang dat ze eraf vallen. Dus ga je anders lopen en dat ga je voelen in je spieren. Probeer hierop te letten dan gaat het wat beter. Gaat wennen maar in het begin voel je je zo veilig in dat vest en wil je erin wonen :45:  Ik ging wel douchen maar hield ze vast onder de douche en anders zou je met een reservebh kunnen douchen? En heb af en toe ook zonder vest effe 10 min gezeten op mn bed of bank om effe te "luchten" maar deed hem snel weer om, voelde nog niet veilig genoeg ivm zwaartekracht en littekens. Masseren ( rug en shouders) mag als je het maar rustig aan doet.

Je medicatie op tijd nemen zodat je niet hoef te wachten totdat je pijn hebt..geloof dat je voor een week heb meegekregen en ik heb deze netjes " verbruikt" en had nergens last van. 

Rustig aan doen en fijn herstel 

x

Hihi ja je slaat de spijker op zn kop,je kunt dit zo goed verwoorden.Het vest is afschuwelijk maar tegelijkertijd ook heel veilig.Nadeel is dat je spieren zo worden aangesnoerd,en met de borst fier naar voren lopen durf ik echt niet.Doet ook pijn.

Douchen lijkt mij doodeng.Stel dat je littekens dan opeens open gaan en je veel wondvocht gaat verliezen.Heb al enig topic gelezen van mensen die dit jammer genoeg zijn tegen gekomen,ook na enige dagen PO te zijn.Er zitten ook enkel verticale hechtstrips over,dus die worden dan nat..brrrr.

Begrijp ik dat het het beste is om zo weinig mogelijk dat vestje uit te doen?

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de eerste dagen ook effe bikkelen met dat vest. Maar zou het zeker zoveel mogelijk aandoen. Tis toch broos daarbinnen en geeft ook voldoende steun zo kort na een operatie. 

Geloof dat de meeste ( en ik ook) na de eerste controle al over mag naar een sportbh. Dus als je van de week al op controle ga zou ik je sportbh's meenemen en daar aandoen. Kan hij gelijk je bandjes stellen :) 

Anders ga je douchen met een washandje over de littekens? Effe snel afspoelen met hulp van iemand? Bedenk maar wat hoor whahahaha. Geloof me..je voelt na een douche weer een ander mens. Complicaties kun je merendeels zelf voorkomen maar soms heb je gewoon pech!! Zolang je littekens niet week worden en jij deze goed droogt ( lees in sommige topics; sommige fohnen dit droog) is er niets aan de hand na een overheerlijke douche :P 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei BrownieG:

Het is de eerste dagen ook effe bikkelen met dat vest. Maar zou het zeker zoveel mogelijk aandoen. Tis toch broos daarbinnen en geeft ook voldoende steun zo kort na een operatie. 

Geloof dat de meeste ( en ik ook) na de eerste controle al over mag naar een sportbh. Dus als je van de week al op controle ga zou ik je sportbh's meenemen en daar aandoen. Kan hij gelijk je bandjes stellen :) 

Anders ga je douchen met een washandje over de littekens? Effe snel afspoelen met hulp van iemand? Bedenk maar wat hoor whahahaha. Geloof me..je voelt na een douche weer een ander mens. Complicaties kun je merendeels zelf voorkomen maar soms heb je gewoon pech!! Zolang je littekens niet week worden en jij deze goed droogt ( lees in sommige topics; sommige fohnen dit droog) is er niets aan de hand na een overheerlijke douche :P 

Xx

Gisteren heb ik een badje genomen met een klein laagje water erin lol.Dan beetje met een washandje deppen,maar niet op de borsten en zelfs het vestje niet uit..beetje poedelen dus ;)

Misschien wacht ik nog 1 dagje,dan voel ik mij een beetje zekerder.Het is zoals je zegt,je bent bang dat ze teveel op je spieren gaan hangen en overbelasten zonder dat vestje.Is even zoeken hihi pffff

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Glory, gefeliciteerd met die nieuwe borsten.  Ik heb je verhaal gelezen en herken nog wel wat dingen van mijn vorige bv. Het huilen net na de operatie en dat strakke vest. Zelf had ik na 2 dagen toen de kliniek gebeld met de vraag wat ik er aan kon doen, zo strak stond t. Ik mocht toen aan de zijkanten onderin een beetje t elastiek inknippen.  Verder weet ik t niet meer. 

Maar heel veel sterkte komende tijd met t genezen en weer op krachten komen. Hopen dat t met de pijn steeds beter te verdragen is en je dan ook weer lekker van een gewoon bad of douche kan genieten.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Laura1981:

Hoi Glory, gefeliciteerd met die nieuwe borsten.  Ik heb je verhaal gelezen en herken nog wel wat dingen van mijn vorige bv. Het huilen net na de operatie en dat strakke vest. Zelf had ik na 2 dagen toen de kliniek gebeld met de vraag wat ik er aan kon doen, zo strak stond t. Ik mocht toen aan de zijkanten onderin een beetje t elastiek inknippen.  Verder weet ik t niet meer. 

Maar heel veel sterkte komende tijd met t genezen en weer op krachten komen. Hopen dat t met de pijn steeds beter te verdragen is en je dan ook weer lekker van een gewoon bad of douche kan genieten.  

Dank je Laura,het gaat wel wat beter.Het vest is nog altijd een marteling,vooral aan de schouders.De klittenbandjes heb ik op het laatst gezet,maar toch is het erg strak.S nachts rechtop slapen is ook heel erg naar,plat liggen lukt niet en half rechtop doet ook erg zeer.Toch slaap ik 4 uren achtereen,en neem ik 1 diazepam voor t slapen gaan en rond 4u s ochtends een pijnstiller.Overdag neem ik dan weer minder pijnstillers.T is even doorbijten,ik lees dat de meesten onder ons de eerste week als ergste ondervinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een vraagje;vandaag is mijn laatste dag van de antibiotica.Is er daarna nog risico dat als de antibiotica wegvalt,je lichaam alsnog infecties maakt of zich gaat afweren tegen de protheses?Ik ben hier best een beetje bang voor!

Ook heb ik mij nog niet durven douchen.Ik heb verticale hechtplijstertjes en erdoorheen zie je gewoon de hechtingen zitten.die hechtplijstertjes zijn niet waterafstotend.Ik ben erg bang dat als dat boeltje nat wordt,er infectie gevaar is en de hechtingen kunnen gaan loslaten.Ik heb best grote protheses laten zetten,dus de druk is groot op die hechtpleistertjes.

Ik heb mij tot nu toe gewassen in bad met een klein beetje water.Mijn borsten heb ik heel oppervlakkig met een washandje gedaan,het voelde nogal eng haha.

Ik ben wellicht aan het overdrijven,maar ben toch best huiverig.

Voor degenen die nog niet op de hoogte zijn;ik ben 5dgn PO en heb 800CC bij Dr.Nio gekregen.

Thanks XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyyy,

Zolang je borst niet warm,rood of koorts heb is er niets aan de hand en AB door blijven slikken is ook niet goed toch? Uiteindelijk moet je lichaam het ook zelf gaan oppakken en accepteren dus voor nu niet teveel stressen. En de pleisters zitten goed hoor tot je controle want kan mij heugen dat die niet loslieten tijdens het douchen. Geloof zelfs dat ze pas bij 3 weken loslieten en Nio gaf aan dat ze vanzelf loslaten ( kijk maar bij mn eerste foto's..was toen al 2 weken en zaten er nog op :) ) en hiernaast zitten er ook nog binnenhechtingen dus die zitten vast!! 

En nogmaals als je het eng vindt, douche dan met een reserve bh? En dep daarna goed de littekens af! En anders voorlopig vogelbadjes totdat je zeker bent om eronder te stappen :P Niets mis mee hoor..stap voor stap!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Glory,

Ik ben 7 juni door nio geopereerd, ik heb 400 cc DP. (Eerste keer)

Ik heb geen antibiotica gehad, alleen naproxen 3 x per dag en 4 keer 2 paracetemol. Maar ik gebruik nu niks meer. 

Ik mocht ook na 3 dagen douchen en vond de eerste keer ook eng, ik wilde zo graag maar toen ik daar stond wilde ik er zo snel mogelijk weer uit..en had ook het gevoel dat ik ze vast moest houden. Nu gaat het steeds beter maar nog houd ik de douche meer op me rug maar die hechtpleisters zitten nog goed vast.

Ik heb ook last van me nek en rugspieren ook nu met sportbh aan, maar moet ook een beetje op me houding letten, maar moet zeggen dat de het warme water van de douche wel heerlijk is voor je spieren. 

Ik herstel verder best goed maar doe ook heel rustig aan, ook met me 2 kindjes..( best lastig). 

Succes met je herstel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15 juni 2016 om 01:27 zei BrownieG:

Heyyy,

Zolang je borst niet warm,rood of koorts heb is er niets aan de hand en AB door blijven slikken is ook niet goed toch? Uiteindelijk moet je lichaam het ook zelf gaan oppakken en accepteren dus voor nu niet teveel stressen. En de pleisters zitten goed hoor tot je controle want kan mij heugen dat die niet loslieten tijdens het douchen. Geloof zelfs dat ze pas bij 3 weken loslieten en Nio gaf aan dat ze vanzelf loslaten ( kijk maar bij mn eerste foto's..was toen al 2 weken en zaten er nog op :) ) en hiernaast zitten er ook nog binnenhechtingen dus die zitten vast!! 

En nogmaals als je het eng vindt, douche dan met een reserve bh? En dep daarna goed de littekens af! En anders voorlopig vogelbadjes totdat je zeker bent om eronder te stappen :P Niets mis mee hoor..stap voor stap!

x

Dank je Brownie,ik heb deze ochtend nu eens echt kunnen douchen zonder dat ik mij teveel zorgen maakte.Achteraf even zachtjes nagedroogd met de föhn.Voelde heerlijk en even de boobs zachtjes verzorgd met een parfum vrije olie (arachide) en dat doet wonderen.Geen angst meer hier ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei loulie:

Hoi Glory,

Ik ben 7 juni door nio geopereerd, ik heb 400 cc DP. (Eerste keer)

Ik heb geen antibiotica gehad, alleen naproxen 3 x per dag en 4 keer 2 paracetemol. Maar ik gebruik nu niks meer. 

Ik mocht ook na 3 dagen douchen en vond de eerste keer ook eng, ik wilde zo graag maar toen ik daar stond wilde ik er zo snel mogelijk weer uit..en had ook het gevoel dat ik ze vast moest houden. Nu gaat het steeds beter maar nog houd ik de douche meer op me rug maar die hechtpleisters zitten nog goed vast.

Ik heb ook last van me nek en rugspieren ook nu met sportbh aan, maar moet ook een beetje op me houding letten, maar moet zeggen dat de het warme water van de douche wel heerlijk is voor je spieren. 

Ik herstel verder best goed maar doe ook heel rustig aan, ook met me 2 kindjes..( best lastig). 

Succes met je herstel 

zo herkenbaar die rug en schouderklachten,die doen nog veel meer pijn als de boobs!Dat wordt een werkje voor de osteopaat ;)

Doordat ik een wissel kreeg,moest ik antibiotica nemen.

Ach ja dat douchen is eng,het voelde eergisteren gewoon nog niet goed.Nu voor het eerst volledig kunnen douchen en dat voelt helemaal ok

wanneer moet je op controle?ik morgen 13u ;)

 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Glory:

Dank je Brownie,ik heb deze ochtend nu eens echt kunnen douchen zonder dat ik mij teveel zorgen maakte.Achteraf even zachtjes nagedroogd met de föhn.Voelde heerlijk en even de boobs zachtjes verzorgd met een parfum vrije olie (arachide) en dat doet wonderen.Geen angst meer hier ;) 

daaaaag vogelbadje :P 

Klinkt goed joh! En je olie ken ik persoonlijk niet maar als je huid daar goed op reageert, prima toch!  Als je borsten maar ermee insmeer en NIET MASSEERT en uit de buurt van je littekens houdt!

...lekker genieten van je boobietime :) 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Glory:

zo herkenbaar die rug en schouderklachten,die doen nog veel meer pijn als de boobs!Dat wordt een werkje voor de osteopaat ;)

Doordat ik een wissel kreeg,moest ik antibiotica nemen.

Ach ja dat douchen is eng,het voelde eergisteren gewoon nog niet goed.Nu voor het eerst volledig kunnen douchen en dat voelt helemaal ok

wanneer moet je op controle?ik morgen 13u ;)

 

XX

Fijn dat het douchen nu wel goed voelt, ik ben afgelopen dinsdag al op controle geweest, mag nu alleen een sport bh dragen zodat ze beter kunnen zakken. Vind alleen nog lastig wat een goede sport bh is en wat lekker zit.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei BrownieG:

daaaaag vogelbadje :P 

Klinkt goed joh! En je olie ken ik persoonlijk niet maar als je huid daar goed op reageert, prima toch!  Als je borsten maar ermee insmeer en NIET MASSEERT en uit de buurt van je littekens houdt!

...lekker genieten van je boobietime :) 

X

Ik doe hyper voorzichtig,mijn hechtpleistertjes zijn nog onberispelijk ;) 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update'je van mijn consult van 1 week PO (eigenlijk 8 dagen om exact te zijn) bij Dr.Nio.

Hij leek mij zeer tevreden,moet nog wat rustig aandoen maar.....ik moet mijn compressievest niet meer dragen!!Helemaal niet meer!!De sport bh alleen overdag op laagste stand en s nachts helemaal niets!!??

Hij vertelde dat de borsten zo mooi kunnen zakken.

Ik heb dit zit zover nog niet vaak gelezen,zo snel,zo vroeg.Voelt wel zalig dat immens drukkende vest uit,maar ook erg raar.

Wat moet ik hiervan denken :rolleyes:

XXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, heel je vest niet meer aan? Wel een heerlijk idee, maar zeker snachts zou ik t wel eng vinden. Dan liggen ze zo 'los' in bed, hahaha.

Maar verder was Nio dus helemaal tevreden. Jij zelf ook met t resultaat na 1 week? Stiekem ben ik wel benieuwd (ik wil ook richting 800 cc gaan), dus als je een fotootje heb, zou ik die graag willen bekijken :blush:)

Groetjes!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Glory 

Wat fijn zeg. Dat vest lijkt me niet echt fijn....

Ach als het nog niet goed voelt hou je toch lekker je sportbh aan. Sommige meiden slapen na een half jaar nog steeds met een sportbh.  Doen wat je zelf prettig vindt :)

Kreeg je trouwens dat vest aan na de operatie? Of doen ze je daar een sportbh aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Laura1981:

Huh, heel je vest niet meer aan? Wel een heerlijk idee, maar zeker snachts zou ik t wel eng vinden. Dan liggen ze zo 'los' in bed, hahaha.

Maar verder was Nio dus helemaal tevreden. Jij zelf ook met t resultaat na 1 week? Stiekem ben ik wel benieuwd (ik wil ook richting 800 cc gaan), dus als je een fotootje heb, zou ik die graag willen bekijken :blush:)

Groetjes!!!!!

@Laura1981 heb je even toegevoegd ;) Ik ben ook heel tevreden.S nachts heb ik idd toch die sport bh aangedaan,tot ik wakker werd en de bh enorm knelde.Dan heb ik ze toch maar weer afgedaan lol.T is even zoeken ;) 

 

11 minuten geleden zei Boekjoe:

@Glory 

Wat fijn zeg. Dat vest lijkt me niet echt fijn....

Ach als het nog niet goed voelt hou je toch lekker je sportbh aan. Sommige meiden slapen na een half jaar nog steeds met een sportbh.  Doen wat je zelf prettig vindt :)

Kreeg je trouwens dat vest aan na de operatie? Of doen ze je daar een sportbh aan?

@Boekjoe ja dat vest kreeg ik onmiddellijk aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 8 augustus 2016 om 18:56 zei Sweetboobs16:

@Glory

Hee meis!

Tijdje niks meer van je gezien of gelezen.

Hoe is het nu met je? En met de boobies?:)

Ben wel benieuwd naar hoe ze er nu uit zien!

xx

@Sweetboobs16

Hey lieverd!

Ja idd even rustig geweest in de vakantie periode

Ik ben reuze blij met mijn boobs,alleen hinkt 1 borst nog achter.Ben bijna 9 weken PO

Heb vandaag Nio even gemaild met foto's.Hij adviseer om toch de borstband even te gaan dragen voor de ene borst beter te laten zakken.Ik heb deze nog nooit moeten dragen..Mijn rechter borst heeft ook meer CC's gekregen en was van nature kleiner,ook de tepelhof enzo.Kan wat langer duren..In mijn fotoalbum een kleine update ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.