Ga naar inhoud

Na 6 weken wond weer open


Wijfie

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Wijfie:

Een beetje een vreemde foto, en het is maar een klein plekje.

maar het hoort natuurlijk niet na zes weken.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

is idd maar een klein plekje, precies waar het knoopje zat. Benieuwd wat je pc erover zegt, laat maar weten wat hij zegt x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste Reactie

Zelfde verhaal hier 6 weken post-op, wat vinden jullie hiervan? zaten dus 4 stukjes draad die eruit wilden tsja.. maar zijn er nu uit sinds een paar uur. Hopelijk gaat het snel dicht, heel vermoeiend en een vervelende gedachte. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, scarlessboobies said:

Zelfde verhaal hier 6 weken post-op, wat vinden jullie hiervan? zaten dus 4 stukjes draad die eruit wilden tsja.. maar zijn er nu uit sinds een paar uur. Hopelijk gaat het snel dicht, heel vermoeiend en een vervelende gedachte. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

oehhhhhh ik zie dat jij een borstlift heb gehad? Ik heb wel begrepen dat het daar altijd wat irriteert maar moet wel eerlijk bekennen dat ik je gat wel groot vind. Wel contact gehad met je PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei scarlessboobies:

Zelfde verhaal hier 6 weken post-op, wat vinden jullie hiervan? zaten dus 4 stukjes draad die eruit wilden tsja.. maar zijn er nu uit sinds een paar uur. Hopelijk gaat het snel dicht, heel vermoeiend en een vervelende gedachte. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

ja dit is het beruchte 3 landen punt, maar ik zou het goed spoelen onder de douche,en dan steriele gazen erop, hou wel in de gaten dat het niet rood of warm gaat worden.

Heeft je pc dit al gezien?? want vind het toch wel een behoorlijk gaatje hoor.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heeft het vanmiddag gezien, ik vind het ook groot. Inderdaad spoelen, iso betadine erop, droog deppen en klodder iso betadine gel erop en gaasje met de gladde kant , niet plakkende compress ,erop. Enerzijds heel bezorgd en geïrriteerd maar van de andere kant blij dat die oplosbare stukken draad er nu uit zijn. Hopelijk is het er ook allemaal uit. Als ik de foto zelf bekijk word ik heel boos, en ja ik weet het, dat lost niks op. Gaat een lekker litteken worden, dat is zeker en vast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei scarlessboobies:

Ja die heeft het vanmiddag gezien, ik vind het ook groot. Inderdaad spoelen, iso betadine erop, droog deppen en klodder iso betadine gel erop en gaasje met de gladde kant , niet plakkende compress ,erop. Enerzijds heel bezorgd en geïrriteerd maar van de andere kant blij dat die oplosbare stukken draad er nu uit zijn. Hopelijk is het er ook allemaal uit. Als ik de foto zelf bekijk word ik heel boos, en ja ik weet het, dat lost niks op. Gaat een lekker litteken worden, dat is zeker en vast. 

ok fijn dat je pc het heeft gezien, ja spoelen is het allerbelangrijkste, en dit kan best nog een heel mooi litteken gaan worden hoor meis, als alles dadelijk netjes dicht is, heb je echt kans dat je er weinig meer van gaat zien.

Hou wel in de gaten dat het niet rood of warm gaat worden, of dat je koorts gaat krijgen, want dan moet je gelijk aan de bel trekken

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dit is nogal wat!

dan mag ik niet klagen. En moet je daarvoor weer helemaal terug naar de kliniek? of mag dat bij je huisarts? balen joh.  Ik ben zo benieuwd of het bij mij ook nog hecht draadjes zijn. 

Ik heb er nu ook een gaasje opgedaan, met betadinepoeder en dan eventjes geen bh maar proberen tot morgen ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei scarlessboobies:

Ja ben ik ook bang voor , ontstekingen en alle andere complicaties die hieruit voort kunnen komen. Heb voor de zekerheid een antibiotica kuur mee gekregen. Hartelijk dank voor je bericht. 

ok gelukkig heb je dan voor de zekerheid een ab kuur, dat zal al een hoop schelen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Wijfie:

Jeetje dit is nogal wat!

dan mag ik niet klagen. En moet je daarvoor weer helemaal terug naar de kliniek? of mag dat bij je huisarts? balen joh.  Ik ben zo benieuwd of het bij mij ook nog hecht draadjes zijn. 

Ik heb er nu ook een gaasje opgedaan, met betadinepoeder en dan eventjes geen bh maar proberen tot morgen ochtend.

meestal wil de pc het wel zelf zien, omdat hij de eindverantwoordelijke is, en een ha heel vaak niet goed weet wat ze er mee aan moeten.

en het zou echt best een hechting kunnen zijn hoor, ik zie dat hier redelijk vaak voorbij komen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanavond bij de chirurg geweest en die heeft met een vergrootglas gekeken.

hij kon niets zien maar zei inderdaad dat het waarschijnlijk een stukje hechtdraad was dat nog niet was opgelost. Ik hoefde me geen zorgen te maken en het komt vanzelf goed.

dat het litteken pijn doet en de steken onder mijn oksel heb ik ook maar gelijk gevraagd, dat is ook normaal. Alle spieren zijn opgerekt en dat heeft een tijd nodig.

hij heeft er een pleister ( soort leukoplast ) overheen geplakt voor extra versteviging en daar heb ik er ook een paar van mee gekregen.

ik mag gewoon douchen, werken en Sporten nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is na drie dagen eerder verslechterd dan verbeterd. PC zegt dat spoelen en desinfecteren het enige is wat ik kan doen. Heeft iemand van jullie ander advies bij dit probleem gekregen? Begin me stilletjes aan zorgen te maken. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis, 

Je ziet dat de binnenkant iets dicht gaat , maar ik vind eromheen roder gaan worden.en ik vind de wond ook niet mooi doorboed

Ik zou toch weer contact met je pc opnemen, weer laten kijken, en eventueel vragen of je mesistran kunt krijgen, dit zijn gazen met medicinale honing, en genezen beter dan Iso betadine(ben daar geen fan van, omdat het vrij agressief is en je huid daar ook op kan gaan reageren) 

Ik wil natuurlijk niet tegen het advies van je pc ingaan, maar ik zou het wel even aankaarten bij hem, en ook al is het weekend, even contact met hem opnemen.

Als je spoelt onder de douche, eerst douchekop iets van je borst af en dan steeds dichter bij, zodat er echt een straal in de wond komt,en dit een aantal keren herhalen, en dan 2 a 3 keer er dag spoelen, uitkijken dat er even geen doucheschuim in de wond gaat lopen, en daarna droogdeppen met een gaasje.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei scarlessboobies:

Het is na drie dagen eerder verslechterd dan verbeterd. PC zegt dat spoelen en desinfecteren het enige is wat ik kan doen. Heeft iemand van jullie ander advies bij dit probleem gekregen? Begin me stilletjes aan zorgen te maken. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hey meid,

Ik heb bij mijn bvk nu hetzelfde bij beide borsten. Het is wat rood rondom, en af en toe wat geel beslag. Er is al meerdere keren naar gekeken. Bij mij is het een reactie op de oplosbare hechtingen, ik ben inmiddels bijna 5 weken po en ze zijn de laatste 2 weken ook groter geworden.

Ik heb nu ook als advies 2x daags spoelen onder de douche, daarna lekker even drogen aan de lucht. Dus zit gewoon lekker in me blote tieten koffie te drinken smorgens en savonds;). ik desinfecteer het dus ook niet. daarna moet ik er vette gazen op doen en absorberend verband. Ik heb er eerder wel antibiotica zalf er op gehad maar dat hielp niks. Ik heb honinggaas wat ik er op doe, dit kun je gewoon op maat knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Eline33:

Hey meid,

Ik heb bij mijn bvk nu hetzelfde bij beide borsten. Het is wat rood rondom, en af en toe wat geel beslag. Er is al meerdere keren naar gekeken. Bij mij is het een reactie op de oplosbare hechtingen, ik ben inmiddels bijna 5 weken po en ze zijn de laatste 2 weken ook groter geworden.

Ik heb nu ook als advies 2x daags spoelen onder de douche, daarna lekker even drogen aan de lucht. Dus zit gewoon lekker in me blote tieten koffie te drinken smorgens en savonds;). ik desinfecteer het dus ook niet. daarna moet ik er vette gazen op doen en absorberend verband. Ik heb er eerder wel antibiotica zalf er op gehad maar dat hielp niks. 

Ja bij jou blijft het natuurlijk ook maar ellende he,word je niet vrolijk van,vette gazen is ook goed,en ik heb zelf ( voor een andere wond) hele goede ervaring met die mesistran, omdat die honing ook echt goed genezend en desinfecterend/verzachtend werkt.

en de genezing moet toch van binnen naar buiten aan, maar als dan inderdaad komt door reactie op hechtingen is dat niet fijn, 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Desert-Rose:

Ja bij jou blijft het natuurlijk ook maar ellende he,word je niet vrolijk van,vette gazen is ook goed,en ik heb zelf ( voor een andere wond) hele goede ervaring met die mepitel, omdat die honing ook echt goed genezend en desinfecterend/verzachtend werkt.

en de genezing moet toch van binnen naar buiten aan, maar als dan inderdaad komt door reactie op hechtingen is dat niet fijn, 

xx

Nee het gaat maar door, heb er net onder de douche weer 3 uitgetrokken. Rondom mijn li-tepel is bijna dicht, re-tepel klein gaatje. Drielandenpunten beide open, en op linker verticale litteken zit ook nog een gat, daar vond ik net nog een knoopje. Ik vind het vooral vreselijk jammer, want er is niks aan te doen, hier helpt antibiotica ook niet tegen. Ook hadden we dit van te voren niet kunnen weten. Wel heeft mijn pc me verzekerd er weer iets moois van te maken straks, met ander hechtdraad knipoogde hij:P

Het enige wat ik me vooral afvraag is in hoeverre dit invloed heeft op mijn herstel, Kwa wat ik wel en niet mag doen? Daar is mijn pc wat nonchalanter in. Ik zou anders over anderhalve week weer fulltime in de verpleging werken, en vraag me sterk af of dit al wel kan. Daar krijg ik nog niet een heel duidelijk antwoord op. heb ook nog niet gefietst of auto gereden.

Ja de mesitran heb ik, gebruiken we op mijn werk ook veel. En is idd gelijk ook desinfecterend, vind ik wel een fijn gevoel!

Bedankt voor je reactie!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eline33:

Nee het gaat maar door, heb er net onder de douche weer 3 uitgetrokken. Rondom mijn li-tepel is bijna dicht, re-tepel klein gaatje. Drielandenpunten beide open, en op linker verticale litteken zit ook nog een gat, daar vond ik net nog een knoopje. Ik vind het vooral vreselijk jammer, want er is niks aan te doen, hier helpt antibiotica ook niet tegen. Ook hadden we dit van te voren niet kunnen weten. Wel heeft mijn pc me verzekerd er weer iets moois van te maken straks, met ander hechtdraad knipoogde hij:P

Het enige wat ik me vooral afvraag is in hoeverre dit invloed heeft op mijn herstel, Kwa wat ik wel en niet mag doen? Daar is mijn pc wat nonchalanter in. Ik zou anders over anderhalve week weer fulltime in de verpleging werken, en vraag me sterk af of dit al wel kan. Daar krijg ik nog niet een heel duidelijk antwoord op. heb ook nog niet gefietst of auto gereden.

Ja de mesitran heb ik, gebruiken we op mijn werk ook veel. En is idd gelijk ook desinfecterend, vind ik wel een fijn gevoel!

Bedankt voor je reactie!

Liefs

ja inderdaad, alle hechtingen die er nog zitten moeten er toch uit, omdat je lichaam ze niet oplost,en precies , ab helpt daar niet tegen, en enige oplossing is idd een andere keer buitenwaardse hechtingen 

Ik zou het zelf niet aanbevelen om al weer aan het werk te gaan meid, je loopt met open wonden, dus ik zou maar goed uitkijken, en daarbij komt ook nog dat ik denk dat je lichamelijk nog helemaal niet in staat bent om te werken, het is nu even Eline tijd, even lief zijn voor jezelf.

Ik vind die Mesistran wereld spul.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Ja bij mij ook omdat er stukken hechtingsdraad uit wilden. Is het bij jou even groot ? Ik moet na het douchen / schoonspoelen 1x pd eerst met iso betadine onstmetten en daarna betadine gel erop dan dicht plakken. 

@Desert-Rose Ja denk je dat het te heftig spul is? Waar haal ik Mepitel? Ik ga even niks meer aan hem voorleggen , het enige wat hij blijft zeggen is desinfecteren. Maar Mepitel zijn vetter gazen ook? Blijft dit niet aan de wond vast plakken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei scarlessboobies:

@Eline33 Ja bij mij ook omdat er stukken hechtingsdraad uit wilden. Is het bij jou even groot ? Ik moet na het douchen / schoonspoelen 1x pd eerst met iso betadine onstmetten en daarna betadine gel erop dan dicht plakken. 

@Desert-Rose Ja denk je dat het te heftig spul is? Waar haal ik Mepitel? Ik ga even niks meer aan hem voorleggen , het enige wat hij blijft zeggen is desinfecteren. Maar Mepitel zijn vetter gazen ook? Blijft dit niet aan de wond vast plakken? 

Sorry ik zie dat ik het 1 keer verkeerd heb geschreven, , ik bedoel Mesistran, die zijn met honing,en het beste is om die op recept te krijgen,lukt dat niet dan kun je het kopen bij een apotheek, het is een heel vel, en daar kun je iedere keer met een ontsmette schaar repen/vierkantjes van af knippen, 

mepitel is een soort van siliconegaas,voelt aan als rubber,en plakt ook niet aan de wond,maar heeft geen desinfecterende werking, dus die met honing zijn beter.

Maar ik vind persoonlijk de iso betadine behoorlijk agressief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei scarlessboobies:

@Eline33 Ja bij mij ook omdat er stukken hechtingsdraad uit wilden. Is het bij jou even groot ? Ik moet na het douchen / schoonspoelen 1x pd eerst met iso betadine onstmetten en daarna betadine gel erop dan dicht plakken. 

@Desert-Rose Ja denk je dat het te heftig spul is? Waar haal ik Mepitel? Ik ga even niks meer aan hem voorleggen , het enige wat hij blijft zeggen is desinfecteren. Maar Mepitel zijn vetter gazen ook? Blijft dit niet aan de wond vast plakken? 

Bij mij werd ook gezegd liever geen betadine, dit vonden ze te agressief voor de nieuw gevormde huid. Bij mij is het zeker even groot denk ik, lastig zien zo op de foto;) Het is denk ik anderhalf bij 2 cm nu. Heb ook 2 kleine gaatjes op de horizontale littekens, komen ook weer hechtingen uit, heel irritant! Hoef het niet dicht te plakken, alleen absorberend verband er op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei scarlessboobies:

@Eline33 Ja bij mij ook omdat er stukken hechtingsdraad uit wilden. Is het bij jou even groot ? Ik moet na het douchen / schoonspoelen 1x pd eerst met iso betadine onstmetten en daarna betadine gel erop dan dicht plakken. 

@Desert-Rose Ja denk je dat het te heftig spul is? Waar haal ik Mepitel? Ik ga even niks meer aan hem voorleggen , het enige wat hij blijft zeggen is desinfecteren. Maar Mepitel zijn vetter gazen ook? Blijft dit niet aan de wond vast plakken? 

je hebt de Mesistran tulle nodig, dat leg je op de wond, met een gaas of absorberend verband erop

je hebt verschillende merken, maar dit is er 1 van

https://www.mediqcombicare.nl/Algemeen/Zoekresultaten/174715

xxx

 

en dat komt dan idd in de plaats van de betadine, dus dan onder de douche spoelen en dan de mesistran

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.