Ga naar inhoud

Na 6 weken wond weer open


Wijfie

Aanbevolen berichten

Hoi,

vandaag 3 weken terug heb ik een bv gehad.

ik heb de eerste week een hel week gehad, kon niet liggen, niets tillen zelfs geen glas water en heb enorm veel geslapen.

de tweede week knapte ik erg op.

ik heb elke dag 2 uur gewandeld.

week 3 werd ik opnieuw heel moe.

ik voel me goed, kan ook afentoe iets doen maar kan daarna weer heel diep slapen.

ik heb erg veel supplementen genomen en eet heel gezond maar blijf moe.

is dit normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast ambertje

Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb het ook. Ik heb in vier maanden twee narcoses gehad en daar wijt ik het aan. Ik heb het niet zo zwaar gehad dat ik helemaal niks kon, zoals jij.  Bijna geen pijn gehad. Daardoor voel ik me soms heel wat, maar, twee uur wandelen heb ik nog niet gehaald hoor! En ik ben overmorgen vier weken po. Van een rondje intratuin of supermarkt moet ik echt weer even bijkomen. Op de bank hangen. Heb zelfs weleens gedacht dat ik zo moe was door het niks doen, maar dus niet. Ook slaap ik veel, heb t nodig denk ik en ik laat het maar gebeuren allemaal. Alles voor die boobies. Als je dit volhoudt qua rust, gezond eten, en wat beweging moet het goedkomen lijkt me !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief dat je reageert.

ik had gelezen dat als je elke dag wat wandeld, de narcose sneller uit je lijf is. Vandaar.

ik ben begonnen met een half uurtje en heb het daarna opgebouwd.

maar voor ik geopereerd werd, was ik superfit en kerngezond daarom kon ik al snel meer.

maar vooral de eerste keer toen ik thuis kwam ben ik met mijn schoenen en jas nog aan in slaap gevallen. Gewoon echt uitgeput.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook zo vreemd dat ik zo enorm veel napijn heb gehad en een week lang alleen rechtop in een stoel kon slapen. Terwijl een ander die dezelfde operatie heeft gehad ( ook dual plane) gelijk plat kon liggen en alleen spierpijn had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Ja, dat is niet te volgen soms ! De een heeft nergens last van bijna en de ander heeft heftige pijn. Er zijn er echt meer hoor die de eerste tijd alleen rechtop kunnen slapen, op de bank, of met honderd kussens in bed :D. Het verschilt gewoon enorm per persoon. Veel drinken helpt ook wel schijnt ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lichaam vraagt daar ook naar, ik heb een hele dag dorst

en ik had idd 7 kussns in bed haha

je moet er wel wat voor over hebben, maar man man wat ben ik er blij mee.

mijn zelfvertrouwen is met 100 procent gestegen nu alle kleding veel mooier staat.

en dan heb ik alleen nog maar een sport bh om.

vanmorgen trouwens mijn eerste echte mooie marie jo bh gekocht op de lingerie kraam van de koningsdag markt.

een setje van 175 euro!!! Nu voor 25 euro 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moe zijn is denk ik heel normaal. De een zal er meer last van hebben dan de ander. Zelf heb ik er ook wekenlang last van gehad. Zeker 6 weken. Ik moest dan 's middags een uur gaan liggen. Gelukkig werk ik vanuit huis want anders was ik de dag echt nooit doorgekomen. Een narcose hakt er goed in. Leeftijd (ik ben bijna 48) en lichamelijke gesteldheid voor een ok zullen ook meespelen. Ik heb trouwens na de ok de eerste 2 weken bizar veel gegeten. Ik had extreme honger maar kwam geen gram aan ik viel zelfs af. Het lichaam is herstellende en heeft dan veel rust en voeding nodig. Althans mijn lichaam wel. Geef er aan toe als je moe bent. Lukt het niet overdag te rusten ga dan op tijd naar bed om toch de nodige rust te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel goed om te lezen dit! Ik ben inmiddels 3 weken PO en ook extreem moe. Echter ben ik altijd chronisch vermoeid geweest tot het extreme toe. Jaren lang heb ik mij 90+ gevoeld. Uiteindelijk behandelingen gehad die hielpen en veel was ook te wijden aan mijn voeding. Sinds mijn bv eet ik ook niet zo goed, maar zelfs als ik goed eet (eten waar ik niet moe van word) ben ik nog steeds extreem moe. Zo moe ben ik de laatste 2 jaar niet geweest. Ik dacht dat het met 2 weken wel uit mijn systeem moest zijn.

Vandaag ook iedereen achter gelaten omdat ik op instorten stond. Maar heel fijn om te weten dat het dus niet alleen voeding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! app me moeder net dat ik dit zo heb gelezen. Zegt ze "ja HEHE dat roep ik al de hele tijd!"
Hoezo ik luister niet? haha. Maar zij heeft ooit operatie gehad en was zo lang moe. Huisarts heeft toen gezegd dat ze het een jaar moest geven :18: Laten we hopen dat het sneller gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine b12 helpt bij vermoeidheid heb het icm zinc 4 weken gebruikt van het merk orthica had er alleen de 1e 2 weken last van daarna niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, een jaar!! Dat is wel erg lang.

Ik wil eigenlijk na zes weken weer gaan werken en sporten. Misschien dat je dan van meer bewegen ook weer meer energie krijgt. Ik hoop het maar.

maar ambertje, je vertelde dat je 2 keer narcose had gehad. Dan zal het bij jou hrlrmaal een grote impact  hebben gehad. 

Ik ben wel blij te lezen dat jullie ook zo moe zijn. Niet dat ik jullie dat gun hoor, maar dan weet ik dat dit erbij hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha gelukkig gun je het ons niet!! :P

En ik ben na 2 weken PO weer gewoon aan het werk gegaan. Ben savonds kapot maar kom gelukkig wel de dag door. En ga na 2 maanden ook gewoon weer sporten. Maar ik merk wel dat meer bewegen mij moeier maakt. Ik kan bijv nog geen 2 uur wandelen. Dat vraagt te veel van mijn lichaam.

 

En nu ga ik lekker naar bed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welterusten allemaal.

Tot half 11 uitslapen of om 9 uur naar bed, dan gaat het met mij nog wel.

ik werd om 8 uur wakker vanmorgen omdat iedereen vrij was. en ga niet voor half 11 naar bed. Ik slaap dan wel twee uur smiddags en ben de hele dag door moe maar ik maak wel lange dagen. Gelukkig hebben de kids nu vakantie, dan pak ik ook mijn rust wat betreft uitslapen.

ik maak andermans huisjes schoon. Dus als ik zou gaan werken dan zou ik elke week 4 badkamers, keukens, ramen enz moeten doen.mplus 3x per week krachttraing en ik ben ook lang geen stil zitter. Daarom heb ik er echt voor gekozen om niet te gaan werken voor de zes weken om zijn.

maar mijn biurvrouw heeft een borstverkleining gedaan. Is wel geen vergroting, maar toch.

die dacht na een paar weken dat het wel weer goed ging en begon dus te snel.

nu heeft ze voor altijd littekens overal ( kapselvorming) dat zie ik dus als een waaschuwing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Morgen zijn mijn 6 weken om vanaf de operatie dag.

ik heb 5 dagen ingetaped gezeten en daarna heb ik me voor het eerst gedouched.

ik heb drie weken niets gedaan, niet getild en me erg rustig gehouden. Daarna voelde ik me erg goed en ben rustig wat gaan "rommelen" beetje afstoffen, kleding opvouwen enz.

eigenlijk had ik al vanaf het begin een klein stukje litteken dat niet goed genas. Aan de zijkant bij h knoopje van de hechting zeg maar. Het leek een beetje ontstoken en elke keer na het douchen werd het korstje weer een beetje week en moest het weer opnieuw opdrogen. 

Maar verder ging alles goed. Wel afentoe steken in mijn rechter zijkant onder je oksel zeg maar, maar verder niets.

Morgen zijn de 6 weken voorbij en mag ik dus weer starten met mijn dagelijkse werk ( lees 3 werkhuisjes, 1 dagje kinderopvang en 3 dagen sporten) dus vandaag ben ik om te zien of dat al kon mijn eigen ding thuis weer gaan doen. ( stofzuigen, badkamer, boodschappen, zwemles enz. Enz.)

het voelde goed maar savonds deed mijn litteken pijn. Toen ik keek was hij aan het bloeden. Weer dat ene stukje. Ik baal zo erg nu. Ik wild echt graag weer aan het werk, maar weet niet of dit verstandig is.

wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MissRobot

Ik zou dat nummer die je van je pc hebt gekregen bellen en vragen om advies. Het lijkt mij niet goed als je wond nu weer bloed. Dat zal toch eerst helemaal moeten genezen voordat je weer echt mag gaan bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Heb je het idee dat je een stukje van een hechting voelt zitten? Want heel vaak gebeurt het dat de onderhuidse hechtingen niet helemaal oplossen en die komen er dan uit via een zwakke plek, en dat is je litteken.

Als dit zo is, dan mag je proberen om er heel voorzichtig met een ontsmet pincet aan te trekken,en soms komt het er dan uit, MAAR voel je weerstand, niet doorgaan,en laten zitten.

Is je borst/litteken rood of warm? En is het alleen bloed,of is het ook vocht met een andere kleur?

Ik zou het nu even goed spoelen onder de douche, droog deppen en een gaasje erop,en dan morgen even voor de zekerheid je pc bellen of mailen, want hij is de eindverantwoordelijke.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, toen ze bij mij na 2 weken de knoopjes eraf hebben geknipt stak er aan de rechterkant ook nog een klein stukje uit wat ook een beetje irriteerde en het wondje was erom heen ook een beetje rood, het was te kort om zelf eraf te kunnen knippen en uiteindelijk is het er zelf na een dag of 3 afgevallen en toen genas het wondje heel snel. Als ik jou verhaal zo lees lijkt het daar ook naar, maar als het weer open is gegaan zou ik zeker even contact opnemen of anders een foto ervan maken en mailen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen zeker even bellen,

maar nu doet het bandje van mijn sport bh pijn op de wond.

Ik zit te denken om de rest van de avond/nacht mijn bh af te laten om het rust te geven. Maar weet niet of dat goed is.

Ik hoopte al een beetje op ervarings verhalen tot die tijd. Mijn dank daarvooor.

ik denk niet dat het nog hecht draadjes zijn. In begin was het wel wat dikker, maar nu niet meer. Omdat het bloeden net  gestopt was had ik de pleister eraf gelaten, maar toen ik weer ging kijken zat mijn bh vast. 

Het bloed niet echt hoor, er komt maar een klein beetje uit. Misschien bloed, misschien vocht. Ik denk beide een beetje. En verder voel ik mij goed. Geen warme plek, koort of iets dergelijks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje een vreemde foto, en het is maar een klein plekje.

maar het hoort natuurlijk niet na zes weken.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht of er vocht uit komt of niet. Wel afdekken met het liefst een steriel gaasje. Waarom? hij is een beetje open en zo voorkom je dat er extra bacteriën in komen die het eventueel erger maken.

Als je BH er op rust zou ik die uitlaten. Dat mag met 6 weken PO en die ene dag maakt niet veel uit. Anders krijg je onnodige druk en wrijving er op. En daarnaast direct contact opnemen met je PC. Voordat het eventueel erger wordt.

Zolang je geen koortst hebt en de je borst zelf niet rood is is het niet direct een ramp! Maar je ziet wel dat de wond een beetje geirriteerd is en dat zou zich verder kunnen verspreiden.

Het zou alsnog een stukje hechting kunnen zijn wat zich naar buiten wurmt. Een lichaam wil alles naar buiten duwen wat er niet hoort. Maar de enige die je echt gerust kan stellen is je PC. En beter dat je ze te veel lastig valt als te weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan denk ik zelf dat het wel meevalt, maar misschien doordat het litteken nog iets strak staat, dat het steeds opengaat,maar het kan best dat er binnenin toch iets van hechting zit, dus inderdaad beter maar even je pc raadplegen, want ik ben natuurlijk geen arts.

Heb je toevallig vette gazen in huis? Want die zou je er dan op kunnen doen, dan een gaasje, en als de band van je bh zeer doet eventueel een maandverbandje ertussen..

Ben benieuwd wat je pc morgen gaat zeggen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hou het maar goed schoon en rustig. En anders doe een strak hemdje aan ipv bh. En een steriel gaasje ertegen. Ik zie wel wat rood, is dat irritatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.