Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Madam.K:

 

 

Wat balen dat je het in dec hebt gedaan. Overweeg je het niet om nog eens te doen?

Ik moet morgen mijn brief nog op de post doen, moest ff nadenken hoe ik het op papier zou zetten. Morgen ook 2e consult. Moet ook betalen maar mocht de verzekering wat vergoeden krijg je dat verrekend teruggestort 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
5 minuten geleden zei Madam.K:

 

Als je in aanmerking wil komen voor vergoeding moet je pc toch de aanvraag indienen?

Heeft ze ook gedaan maar door woordkeuze weinig borstweefsel is het afgekeurd en in brief stond dat je bezwaar kon maken op de beoordeling. Naast een brief ook de echo-uitslag die de verzekering niet eens had opgevraagd en foto's 3d consult opgestuurd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hii Allemaal, 

 

Nou, ik heb echt vol spanning deze discussie gelezen!

Wat fijn voor degene die in aanmerking zijn gekomen voor een vergoeding zeg!!

Zelf heb ik cup aa75 en ik heb a.s. maandag mijn eerste consult om te kijken of ik in aanmerking kom voor de vergoeding. 

Deze topic heeft me erg veel hoop gegeven dat ik in aanmerking zou kunnen komen. Maar toch blijf ik ergens bang dat ze misschien toch té groot zijn. Erg zenuwslopend! 

 

Maar laten we hopen op het beste!

 

liefs, 

Lizz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens een vraag.. 

 

Is er iemand toevallig al in aanmerking gekomen voor de vergoeding en heeft de operatie al ondergaan?

Wat is dan het maximale bedrag dat wordt vergoedt aangezien de kosten bij iedere kliniek/ziekenhuis anders is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He @Lizzaua

 

leuk dat je wat hebt aan dit topic! Ik zelf ben ik afwachting van de verzekering. Ik weet alleen dat @Roadster vergoeding heeft gekregen. Ging bij haar geloof ik best makkelijk, na een week uitslag.

 

Het kan ook anders, ikzelf wacht al sinds 26 jan op uitslag. Verzekeraar verzint iedere x wel weer wat nieuws. Eerst was het afgewezen, maar ze kenden de nieuwe regels nog niet. Dus is het heroverwogen. Ik moest een hoop extra info geven, zoals foto's en een eigen verklaring waarom ik vind dat het medisch noodzakelijk is. Toen weer 2 weken wachten op de uitslag. Na 2 weken eindelijk een brief, dacht ik, maar nee ze wilden nu ook de echo ontvangen die gemaakt is. Wegens privacy stuurt de radioloog deze niet zomaar op de mail. Na veel telefoontjes heeft de radioloog op 28-2 de dvd met echo naar de verzekeraar gestuurd.

tot op de dag vandaag heeft mijn verzekeraar deze niet ontvangen.... 

de radioloog heeft een nieuwe dvd naar mijn adres gestuurd en die hoop ik vandaag binnen te krijgen.

 

misschien is mijn situatie een geval apart, maar het toont wel aan dat verzekeraars er veel aan doen om niet te vergoeden...

 

zodra zij de echo hebben trekken ze er weer 3 weken voor uit om een beslissing te nemen. Ik hoop dat mijn geduld beloond word.

 

het maximale wat vergoedt wordt is 100%. Echter betaal je wel je eigen risico als je dit nog open hebt staan.

 

waar ga je op consult? En heb je gelijk de echo aangevraagd? Hou er rekening mee dat veel privé klinieken geen echo kunnen maken en je hiervoor alsnog naar een ziekenhuis moet.

 

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Madam.K

 

Jeeetje wat een gedoe zeg!!! Erg vervelend dat ze zo moeilijk doen! Maar om heel eerlijk te zijn had ik niet anders verwacht, de zorgverzekeraars zijn vast niet blij met deze nieuwe regeling! Maar wij wel natuurlijk haha! Nou, ik hoop iig dat je snel je echo binnenkrijgt zodat je het heft in eigen handen kunt nemen en ze het persoonlijk kan overhandigen!! Hou ons in ieder geval op de hoogte. 

 

Ik heb bewust gekozen om mijn eerste consult in een ziekenhuis te doen, maar als het vergoed wordt wil ik het liefst naar een prive kliniek! Vandaar ook mijn vraag. Maar, wat ik eigenlijk bedoel is dat een borstvergroting overal natuurlijk een andere prijs heeft. Bij Diana Gabriels kost het bijvoorbeeld 3200, maar bij ABC Kliniek kost het geloof ik 3995. Tot hoeveel wordt de vergroting dan vergoedt? 

 

Misschien dat @Roadster hier dan een antwoord op kan geven aangezien het bij haar al is vergoed!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dames,

 

ik heb 20 maart consult, hoe hebben jullie het aangepakt? 

zelf heb ik geen idee als ik in aanmerking kom. Vind het namelijk lastig te beoordelen. 

Wat bedoelen ze precies met een plooi? 

Kan je het zelf thuis meten / schatten? 

 

dames die wachten op goedkeuring, ik zal mee duimen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei lunap:

Doorverwijzing van de huisarts voor pc vragen. Als je afspraak hebt in privé kliniek, ook een verwijzing voor het maken van de echo in het ziekenhuis vragen. De echo moet uitwijzen dat de klierschijf niet dikker is dan 1 cm. Dat kun je zelf niet meten want je hebt misschien ook nog vet weefsel en dat telt niet mee. Borstplooi heb je niet als je helemaal of nagenoeg plat bent.

Machtiging wordt aangevraagd door de pc en daar moet de verwijzing en de echo bij mee gestuurd.

 

Succes !!!

 

Citaat

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de uitslag als het goed is binnen een week. Als ik maandag nog niets gehoord heb mag ik weer bellen.
Wat een gedoe he. De echo hebben ze in ieder geval ontvangen nu.

@lunap
Ik ben een consult aangevraagd in het ziekenhuis. Daarbij gelijk bij het maken van de afspraak aangegeven dat ik voor vergoeding in aanmerking wil komen. Dus de assistente van de PC had direct een echo geregeld tussen het consult door. Dus intake, echo, terug naar PC voor de uitslag. De volgende dag heeft de PC de aanvraag gedaan. Je moet inderdaad een verwijsbrief van je huisarts hebben. En dan is het wachten....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,  ik heb bij een privékliniek een consult staan. Vraag ik dan aan hun de echo of moet ik daarvoor bellen na de huisarts? 

Denk dat ik het de op of onder zit met 1 cm als zo kijk. Ben niet plat plat ofzo maar als het 1 cm is?  Ik ben benieuwd.

 

@MadamK, spannend!  Hopelijk positief! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kliniek even bellen om te vragen hoe je dat het beste kunt doen @lunap.

volgens mij deed @Haassie het ook zo, misschien kan zij je hierin adviseren.

 

de grootte van je borsten zegt niks over de grootte van je klieren. Zo heb ik naar mijn idee 'meer' als bijv @Haassie, toch zit zij op 9 mm en ik max 7. Dus blijkbaar heb ik meer vetweefsel waardoor het meer lijkt.

 

het is ook belangrijk dat je geen plooi hebt. Dat is het halve maantje onder je borst. Ook dat is een criterium. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lunap Eerst even bellen naar de kliniek of zij een echo kunnen maken. Anders met verwijzing van je huisarts een echo laten maken in het ziekenhuis. Dan wel goed uitleggen waar het voor is, in Hoorn snapten ze het niet en het heeft me nog twee weken extra gekost om de juiste echo uitslag te geven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Lizzaua:

@Madam.K

 

Jeeetje wat een gedoe zeg!!! Erg vervelend dat ze zo moeilijk doen! Maar om heel eerlijk te zijn had ik niet anders verwacht, de zorgverzekeraars zijn vast niet blij met deze nieuwe regeling! Maar wij wel natuurlijk haha! Nou, ik hoop iig dat je snel je echo binnenkrijgt zodat je het heft in eigen handen kunt nemen en ze het persoonlijk kan overhandigen!! Hou ons in ieder geval op de hoogte. 

 

Ik heb bewust gekozen om mijn eerste consult in een ziekenhuis te doen, maar als het vergoed wordt wil ik het liefst naar een prive kliniek! Vandaar ook mijn vraag. Maar, wat ik eigenlijk bedoel is dat een borstvergroting overal natuurlijk een andere prijs heeft. Bij Diana Gabriels kost het bijvoorbeeld 3200, maar bij ABC Kliniek kost het geloof ik 3995. Tot hoeveel wordt de vergroting dan vergoedt? 

 

Misschien dat @Roadster hier dan een antwoord op kan geven aangezien het bij haar al is vergoed!

 

Mij is verteld dat de kliniek een offerte heeft gestuurd en die is goedgekeurd. Dat betekent dat alles vergoed wordt aan dbc codes die genoemd zijn... geen idee wat dat precies inhoud, maar iedere behandeling het zo'n code. Mijn behandeling is €4660,50 en toegekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roadster

 

Ahh wat fijn zeg!! 

Ik hoop zo erg dat ik ook zo'n geluk zal hebben!

Heb je toevallig foto's? Ben er erg benieuwd naar en of het vergelijkbaar is met mijn situatie! 

En ben je blij met de grootte? Hoelang ben je?

Sorry voor alle vragen haha, maar ik ben zelf 1.58 en weeg 47 kg en ik wil niet te groot, maar ik wil ook geen spijt krijgen dat ik niet groter ben gegaan... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Lizzaua:

@Roadster

 

Ahh wat fijn zeg!! 

Ik hoop zo erg dat ik ook zo'n geluk zal hebben!

Heb je toevallig foto's? Ben er erg benieuwd naar en of het vergelijkbaar is met mijn situatie! 

En ben je blij met de grootte? Hoelang ben je?

Sorry voor alle vragen haha, maar ik ben zelf 1.58 en weeg 47 kg en ik wil niet te groot, maar ik wil ook geen spijt krijgen dat ik niet groter ben gegaan... 

 

 

Stuur me maar even een pb @Lizzaua

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames! 

Vwb de vergoeding. 

Op het moment je hier voor in aanmerking komt zou je het in principe op "psychisch" moeten gooien. Dat je een mentaal probleem hebt door het niet tevreden zijn met je borsten. Houd rekening met je welk werk je doet, en dat een aantekening geen verdere carrière problemen voor je kan hebben! (je krijgt het helaas niet vergoed omdat je het niet eens bent met de grootte) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nicole123:

Dames! 

Vwb de vergoeding. 

Op het moment je hier voor in aanmerking komt zou je het in principe op "psychisch" moeten gooien. Dat je een mentaal probleem hebt door het niet tevreden zijn met je borsten. Houd rekening met je welk werk je doet, en dat een aantekening geen verdere carrière problemen voor je kan hebben! (je krijgt het helaas niet vergoed omdat je het niet eens bent met de grootte) 

xxx

 

Hi Nicolle,

 

sinds 1 jan zijn de regels aangepast en zit het in de basisverzekering. Als je voldoet aan minder klierweefsel van 10 mm en het ontbreken van een plooi dan kom je in aanmerking. Iemand hier op het forum heeft goedkeuring zonder het op iets psychisch te hoeven gooien. Dat was vroeger idd wel zo.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2017 om 17:45 zei Madam.K:
7 uur geleden zei Madam.K:

 

Hi Nicolle,

 

sinds 1 jan zijn de regels aangepast en zit het in de basisverzekering. Als je voldoet aan minder klierweefsel van 10 mm en het ontbreken van een plooi dan kom je in aanmerking. Iemand hier op het forum heeft goedkeuring zonder het op iets psychisch te hoeven gooien. Dat was vroeger idd wel zo.

 

groetjes

Sterker nog...psychisch laten ze niet eens meer meetellen bij meeste verzekeringen. Kijk dit seizoen 'lelijke eendjes' dat ze een man met borstvorming zeggen dat hij maar een bh moet aanschaffen en dergelijke antwoorden vanuit verzekeraars. Het is het werk van de verzekeringsmaatschappij zo min mogelijk uit te keren en gezien psychische last niet objectief en meetbaar is, krijg je dit niet snel gewonnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.