Ga naar inhoud

Maudje : 16 januari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Erg vervelend maudje. Goed wat je zegt te gaan doen en sta anders gewoon weer op de stoep. Je bent zeker gezien je complicaties geen zeur en ik vind dit toch echt een domper van hun. Ik stond ook erg snel buiten. Eigenlijk was ik er perplex van dat het zo snel ging. Vorige week heb ik een hechting van 1 cm groot uit 1 wond getrokken die niet wou genezen, dit ging perongeluk (ik voelde en dacht wat is dat nou, trok eraan en hop hechting in m'n hand), sindsdien is wond dicht. Zou dus best kun dat dit bij jou ook zo is. Probeer inderdaad de wond niet te vaak week te maken. Wellicht helpt na het douchen even met de föhn erop (niet te dicht bij), om de wond goed te drogen. 

 

Enne...luister naar jezelf, jij weet wat goed voor je lichaam is (ps hou even in de gaten als je koorts krijgt direct bellen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik vraag mij af he.....als het een hechting is die naar buiten wil......gaat het dan niet sneller als de huid juist week is. Met een fohn er op zou ik juist niet doen. Aan de lucht....een natuurlijke manier oke, maar fohnen....er komt dan ook warmte bij en daardoor word de doorbloeding verhoogt en als het een beetje pusht.....door warmte kunnen bacteriën zich verdubbelen mss.......uhmmmm wat jij @Desert-Rose?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Tes:

Ik vraag mij af he.....als het een hechting is die naar buiten wil......gaat het dan niet sneller als de huid juist week is. Met een fohn er op zou ik juist niet doen. Aan de lucht....een natuurlijke manier oke, maar fohnen....er komt dan ook warmte bij en daardoor word de doorbloeding verhoogt en als het een beetje pusht.....door warmte kunnen bacteriën zich verdubbelen mss.......uhmmmm wat jij @Desert-Rose?

 

Je hebt gelijk, een fohn op een open wond is niet goed,droog fohnen doe je eigenlijk alleen als bijv de pleisters te nat zijn geworden tijdens douchen,  beter is het dan inderdaad om de wond aan de lucht te laten drogen.

 

En een hechting die naar buiten wilt komen, komt doordat de binnenkant bijna helemaal is opgelost, maar het laatste stukje net niet, en omdat het een lichaams vreemd iets is, wil het lichaam dat naar buiten werken, heel vaak gebeurt dit ook door een ontsteking reactie.

Er zijn veel artsen die betadine voorschrijven, ik ben er zelf geen fan van, omdat het vrij agressief spul is, maar  de arts blijft eindverantwoordelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appie @Desert-Rose @Tes

Hi lieve meiden,

bedankt voor alle lieve woorden en adviezen! Goed nieuws, het lijkt erop alsof het dicht aan het gaan is! :-)

Toen ik vanmorgen het gaasje eraf haalde ( na 24 uur) zat er maar een ieniemieni puntje van vocht op, dus het lijkt de goede kant op te gaan. Het ziet er ook prima uit. Betadine doe ik heel weinig en om de dag vanwege dd agressiviteit van het spul maar ik wil het toch af en toe desinfecteren..

Ik heb wel af en toe steken of een beurs gevoel in mijn borst. Herkennen jullie dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed nieuws @maudje ! :D

Je geduld is lekker op de proef gesteld ;) De steken herken ik, die heb ik ook alhoewel het wel steeds minder is. De heftigheid van de steken verschilt. Soms met een beweging en soms zomaar. De zenuwen herstellen heel langzaam en ook zij moeten wennen aan je prothese en opgerekte huid. Het viel mij vanmorgen op dat mijn borsten weer iets zachter zijn. :)

Gister had ik een beughel bh aan want ik zat toch op kantoor. Ik zou deze einde vd de dag wisselen omdat ik dat lang genoeg vond en weer lichamelijk werk ging doen. Helaas vergeten te wisselen en s'avonds was mijn huid geirriteerd bij de wond. Ze zijn die beugels niet meer gewend:P niet meer vergeten dus!

Fijne dag! X 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maudje Jammer dat de 6 weken afspraak dan zo verloopt. Ben je zelf super blij dat de 6 weken voorbij zijn en dan word je nog niet wijzer. Ergste vind ik dat ze zelf niet bij houden in hun computer voor wat je komt!

 

Fijn dat het wondje er steeds beter uit gaat zien. Dat geeft je zelf ook wat rust.

Ik heb niet echt steken op het moment. Heb het wel gehad in mijn tepel steeds maar word ook minder. 

Hoop snel te lezen dat het wondje weer dicht is! Rustig aan! 

 

Liefs Deborah xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maudje,

sorry voor mijn late reactie en ten eerste gecondoleerd.. wat een vreselijk bericht moet dat geweest zijn en nu een heftige periode lijkt me... heel veel sterkte!!:( 

 

fijn om te lezen dat het gaatje lijkt te genezen, hou het wel goed in de gaten hoor! Neem je rust.

 

en super vervelend dat je afspraak bij de arts zo is verlopen ... ik moet eerlijk zeggen dat ik al meerdere meiden heb gehoord over zo'n zelfde ervaring met van der weij, en dan voornamelijk NA de operatie: dus tijdens de controle. Ook ik werd zeer vlug afgehandeld, zo voelde het. Volgende week mag ik voor mn 3 maanden controle en ik ben heel benieuwd hoe t dan gaat, maar eigenlijk weet ik het nu al . Ik ga er dan zeker wat van zeggen want dit kan gewoon niet. We betalen met zn allen veel geld en daar hoort nazorg ook bij. Hoeft geen half uur per controle  te zijn  maar dat je iig het gevoel hebt dat je vragen beantwoord worden en er echt wordt gecontroleerd hoe het gaat! Het maakt me best wel boos.. en als ik dit wist had ik denk ik toch voor een andere pc gekozen, ook al ben ik blij met het resultaat. Maar er is nu te weinig moeite voor vragen en nazorg. 

 

Hoe is het nu met de vorm van je borsten? Heb je t idee dat ze wel veranderen? 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Marliies , dank je voor je lieve woorden. Het was zeker vreselijk om hem zo onverwachts te verliezen. En hij laat een vrouw en twee kindjes van 2 en 4 achter dus ook dat is een drama..

 

Ja echt stom he dat je zo snel weer buiten staat. Net alsof nu je nu niet meer belangrijk bent.

Over de vorm ben ik nog niet echt te spreken. Ik had me er iets anders bij voorgesteld. Misschien heeft het bij mij meer tijd nodig maar ik zie bij iedereen zo'n mooi verloop in 6 weken. Eigenlijk dat ze ronder en groter worden, maar bij mij is dat niet. Ik vind ze niet lelijk hoor maar de onderkant is nog een beetje een rechte streep. Van der Weij zegt steeds dat ze nog moeten inzakken maar dan hangen ze straks op mijn navel ;-)

Ik moet denk ik nog langer geduld hebben.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maudje wat had jij voor cupmaat en wat heb jij gekregen aan cc en hoe zijn ze geplaatst? Bij mij moet het ook nog een beetje zakken maar ik denk niet dat ze dan echt veel lager komen maar meer dat de onderzijde zich vult en dus naar voren komt. Waar kom je nu op uit?

X Tes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Tes, ik heb 300 cc anatomisch voor de spier. Ik had eerst een 85 b en nu 85 d. 

Achteraf had ik toch ook makkelijk voor de 340 kunnen gaan maar ik was bang dat het te groot zou worden. Hoe werkt dat dan, dat uitvullen aan de onderkant? k hoop dat als ze nog wat indalen dat ze voor het oog groter worden ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.