Ga naar inhoud

Dual plane plaatsing en herstel-ervaringen hiervan


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zet mijn vraagje eventjes in deze topic neer, al krijg ik zelf een prothese wissel op 31 mei aanstaande. Maar, in die rubriek is het wat minder 'druk' dan hier en ik vermoed dat er hier meer dames zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden:

Heb jij een dual plane plaatsing en wat is je ervaring met het herstelproces?

Ik weet dat iedereen verschillend is en dat niet iedereen hetzelfde reageert op deze plaatsing, maar als ik een aantal ervaringen lees, kan ik me misschien een beter beeld vormen.

Maandag 31 mei krijg ik nl. een prothese wissel. De huidige protheses zitten op de borstspier. Dr. van Onselen (ACCZ) wil de nieuwe anatomische protheses dual plane plaatsen. De vorm zou dan beter uitkomen en dat is natuurlijk een groot pluspunt.

Maar... ik heb een eigen pedicure- en schoonheidssalon en ik heb 'maar' 2 weken vrij kunnen plannen. Helaas kán ik niet langer uit de roulatie liggen, want dan mis ik té veel inkomen.

Dr. Van Onselen heeft me verteld dat ik na 2 weken weer beperkt aan het werk zou kunnen, ik zou mijn bovenarmen nog niet kunnen liften. Dus de gezichtsbehandelingen en het harsen van onderbenen e.d. heb ik al 2 weken uitgesteld.

Ik ben natuurlijk van plan om 2 weken zo weinig mogelijk te doen, de honden zijn uitbesteedt, ik mag een week bij moeders logeren en er zijn vriendinnen/vrienden voldoende die mij zo nu en dan zouden kunnen helpen. Ik woon alleen en heb geen partner.

Dusssss dames... ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie ervaringen zijn! Ik heb al een 2tal ervaringen mogen lezen bij mijn topic in de prothesewissel-hoek, deze waren erg open en eerlijk. So please; help me out!

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Famke

ten eerste,je huidige prothesen zitten nu tussen de borstspier,dat is dus al dual plane geplaatst,en bij je wissel krijg je ze weer dual plane?

de plaatsing blijft dan dus toch hetzelfde.dus ik denk dat je al kan weten hoe je het ervaard. :rolleyes:

verders kan je mij herstel terug lezen in beide topics van mij,dual plane ervaring ging voor mij niet op,was een hel,eerlijk waar,maar goed ik ben een van de weinigen die zo een last heeft gehad,als ik eraan terug denk,krijg ik kippenvel,verders kan je terug lezen hoe ne wat in me topics.als je er eens zin en tijd in hebt.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh ja ik zie het,neem mij niet kwalijk :blush: niet goed gelezen

foei moontje :92:

sorry vor het verkeerd lezen Famke,afijn de rest wat ik schreef,klopt dan wel,en kan je terug vinden in me beide topic,s

de ene staat in operatieverslagen borstvergroting,en een gedeelte werd er ook gesproken over dual plane in me wisseltopic

en als je nog vragen hebt,waarom hoe of wat ik zo een helherstel had,vraag ze gerust,anders mag je me ook prive mailen natuurlijk.

wil wel kwijt,dat de dual plane idd erg natuurlijk oogt,alhoewel ik het bij MEZELF juist niet natuurlijk vond ogen,en voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Lesilla, ik heb ze nu op de borstspier. Ik geloof niet dat ik de arts van destijds gehoord heb over een dual plane plaatsing. Als ik het me goed kan herinneren, kon er toen alleen gekozen worden tussen onder of op de borstspier. Het is dus op de borstspier geworden.

Ik ben plat tussen mijn sleutelbeen en de aanzet van de prothese. Je ziet als 't ware 2 bolletjes (met lelijke plooien inmiddels) zitten. En ik zou graag wel een mooiere overgang willen hebben. Dus ja... ik vermoed dat het dan toch een dual plane wordt.

Ik heb dr. Van Onselen vrije hand gegeven hierin. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik mijn voorkeur heb om de protheses in dezelfde pocket te doen. Hij gaat dat proberen, maar als hij denkt dat er een mooier resultaat te verwachten is door een dual plane, gaat hij dat doen.

Ik zie/merk 't pas, als ik weer wakker wordt. Dat wordt dus nog een verrassing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Famke,

ten eerste welkom!

en ten 2e; toch denk ik niet dat je met 2 weken weer aan het werk kunt met een dual plane plaatsing. alle verslagen die ik gelezen heb ( en dat zijn er ondertussen heel wat) hebben een (veel) langer herstel dan op de spier. minimaal 2-3 weken nix doen en dan daarna nog moeizaam.... dus ik denk persoonlijk niet dat je na 2 weken weert veel kunt doen.

ikzelf ben kapster en heb eigen salon dus weet wel wat je bedoeld met niet kunnen werken/klanten enz. ik ben na ruim 2 weken,bijna 3 weken nadien zeg maar rustig aan begonnen alleen met knippen. de rest kon ik door mams laten doen. heb dit echt tot de 6 weken volgehouden. nu is niet iedereen in die luxe positie maar je moet er echt wel rekening mee houden dat je langer eruit ligt dan 2 weken,wat de pc ook zegt. ( is mijn leeservaring)

succes en liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik kon met 2 weken wel weer aan het werk zolang ik maar niet zware dingen zou gaan tillen. Maar had van te voren afgesproken met werk dat ik 3 weken thuis zou blijven. Mijn herstel ging mega vlot. Na 2 dagen geen pijn meer. Wil je meer erover lezen? kijk gerust in mijn topic. pagina 6 als ik het goed heb. Met 11 dagen was ik al op de fiets. Alleen grote keulen waren niet fijn of hobbels maar dan tilde ik mijn billen van mijn zadel en dat ging perfect.

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Ik was ook al na 3 weken weer aan het werk. Uiteraard mag je nog lang geen dingen tillen of boven je hoofd dingen pakken, maar het ging best! Met de pijn viel het mij ook allemaal honderd procent mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Hoi!

Vandaag ben ik 6 dagen PO en ik voel me prima hoor. :1: De eerste 2/3 dagen had ik nog wel veel last van de pijn, maar nu alleen nog maar 's ochtends. ;) Ik ben wel nog iets sneller moe dan normaal, maar verder is het prima te doen. Ik moet dinsdag (8 dagen PO) eigenlijk alweer aan het werk. Morgen moet ik aangeven of dat daadwerkelijk gaat lukken. Daar twijfel ik nog wel over. Misschien toch nog maar een paar daagjes thuis blijven? :unsure: Ik voel me wel goed, maar misschien is het toch nog niet verstandig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, dames!

Als pedicure hoef ik gelukkig niet zwaar te tillen. Mijn behandelstoel is volledige electrisch verstelbaar met de voet en ik heb ook een voetbediening bij mijn pedicuremotor. De tangen die ik gebruik zijn allemaal dubbelscharniers, dat houdt in dat ik met minder kracht, gemakkelijker kan knippen. De bewegingen die ik maak, zijn klein, niet strekkend of liftend.

De schoonheidsbehandelingen en de harsbehandelingen heb ik wel uitgesteld. Vooral de gezichtsmassages is veel strekkende bewegingen en het harsen gebeurd met een ruk, dus ja... lijkt me dan niet erg prettig.

Ik probeer mijn lichaam in een optimaal mogelijk conditie te krijgen door zo gezond mogelijk te eten, mijn rust op tijd te nemen, hardlopen en ik slik nu al - ruim 2 weken voor de operatie - Arnica D6 tabletjes tegen al te grote blauwe plekken. Ik hoop dat dit allemaal helpt mij een snel(ler) herstel.

Ik rook en drink niet, ook geen koffie (oei, dat klinkt wel erg saai allemaal!) en wordt volgende maand 39 jaar oud. Ben benieuwd hoe dit lijf 't allemaal gaat doen. :) Wat ik nu al weet, is dat ik de 2 weken die ik vrij heb, compleet rust ga nemen. Zelfs de honden heb ik al uitbesteed!

Ik hoor/lees graag meer verhalen, zodat ik een gemiddelde kan gaan trekken van alles en daarvan uit kan gaan. Jaja, ik weet dat elk lichaam anders reageert, maar ik moet toch érgens een referentiepunt weg kunnen trekken, niet waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn herstel (dual plane) viel me vies tegen , veel en lang pijn gehad .

Kotsbeu was ik 't maar achteraf beken was het 't natuurlijk dubbel en dik waard :rolleyes:

Wil je geen schrik aanjagen maar zo kan het dus ook uitdraaien ... bij de meesten valt het echter mee .

Je leest in me'n eerste bericht in mijn topic de eerste 6 weken van mijn herstel wat ik zo bondig mogelijk probeerde neer te zetten .

In het tweede bericht tot een jaar PO .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Gast Phantasia

Bij dual plane duurt het zeker wel wat langer voordat ze zachter worden? Die van mij zijn wel iets zachter geworden, maar nog lang niet genoeg. Zit ook nog geen beweging in zeg maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual plane is idd een veel zwaarder herstel! Ik kan er nu ook over meepraten.

Inmiddels ben ik 12 dgn. po en ik ben nog steeds erg beperkt in mijn bewegingen en heb nog last van stuwingen en vervelende pijntjes. De borsten zijn nog steeds vrij stevig, maar ze zijn al wel veel zachter dan in het begin.

Ik ben er achter gekomen dat je bij een dual plane plaatsing vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld moet hebben. Voor de spier is ff doorzetten, je hebt pijn qua spierpijn, but that's it!

Dual plane: zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrr!!

Maar, ik overleef dit!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Ja, echt hè? Ik heb het wel onderschat hoor! Ik dacht 'dat doe ik wel even'. Ik ben een doorzetter en echt niet kleinzerig, maar dit! Wat een pijn die eerste week zeg. :blink: Nu voel ik het nog wel een beetje met opstaan 's ochtends, maar lang niet zo erg meer als eerst. Je moet heel veel geduld hebben inderdaad! Nu voelt het een beetje alsof ze nooit zacht en soepel zullen worden, maar het gaat gewoon heeeeeeeel langzaam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon pas na 10 weken een beugelbh 'uitstaan' terwijl je na 6 weken uit de sportbh mag .

Echt zacht werden ze pas na een maand of 3 , vervelende pijntjes tot 10 maanden (al is het natuurlijk minder frequent naarmate de tijd vorderd) .

Af en toe wordt je 'teruggefloten' door je lichaam (enkele dagen zeurende pijn van je borstspier) wanneer je teveel hooi op je vork neemt .

Achteraf is't gelukkig allemaal dubbel en dik waard geweest :13::38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

Even een vraagje, want volgens mij heb ik hier nog niet(s) (veel) over gelezen, maar bewegen de borsten met Dual Plane eigenlijk mee?

Ik weet vóór de spier wel en achter de spier niet. Dual Plane is een combi van die twee dus vroeg me af hoe dat dan zit????

Wie kan me antwoord geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mamavandene!

Ik heb ze ook dual plane en kan je niet een echt antwoord geven want ik ben slechts 4 weken PO, maaar ik merk wel dat ze al iets zachter worden en dus ook iets beweeglijker dan aan het begin, als ik op m'n zij lig bijvoorbeeld, of zonder bh door de kamer loop dan wiebelen/stuiteren ze wel een beetje mee hihi.

Misschien heb je hier iets aan..

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hey

ben nu 5 weken po en de van mij zijn al echt wel zacht ze beginnen ook echt lekker te wiebelen

weet niet of je nou echt kan zien of ze nep zijn vind het zelf niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hoi hoi Dit is mijn tweede nacht na de dualplane methode anatomische mentorprotheses. Erg gezwollen en in linkerborst en oksel veel pijn. Op schaal van tien een 7- zeg maar. Ik werd er wakker van, heb pijnstilling genomen. Komt denk ik door incisie in borstspier. Ik wacht het ff af voor ik de dr bel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi again, ben nu vijf dagen po. Ik had ook een buikwandcorrectie maar vind de dualplane bv pijnlijker. Maar alleen aan de linkerborst, rechts geen probleem. Ik kan 's-ochtends niet zelf opstaan, scherpe pijn in gedeelte borst richting oksel en tepel. En middenin. Ik geloof dat het komt doordat ik de spier onvoldoende ontspan. Als ik mijn schouder goed naar achteren en beneden druk gaat het beter. Ik heb 2x 195cc, de allernieuwste mentor anatomische ruwe protheses, ik denk mentor 322 of 323. De pijn is wel redelijk te onderdrukken met paracetamol. Ik werkte via de email al drie dagen po, maar kort, ben snel moe. Zou echt niet kunnen autorijden nu. Heb het gevoel dat ik over een paar dagen minder pijn heb, en de zwelling is al iets minder. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Famke,

mijn herstel van dual plane verloopt uitermate goed, eigenlijk heb ik van dag 1 niet veel pijn. Mijn armen kan ik van dag 2 al heel goed bewegen er is eigenlijk niet te zien dat ik een bv ondergaan heb. Ik doe ook pedicure's en ik begin volgende week na 10 dagen PO ook al enkele klanten doen en ik moet eigenlijk zeggen dat ik deze nu ook al eventueel al zou kunnen doen.

Veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Famke,

mijn herstel van dual plane verloopt uitermate goed, eigenlijk heb ik van dag 1 niet veel pijn. Mijn armen kan ik van dag 2 al heel goed bewegen er is eigenlijk niet te zien dat ik een bv ondergaan heb. Ik doe ook pedicure's en ik begin volgende week na 10 dagen PO ook al enkele klanten doen en ik moet eigenlijk zeggen dat ik deze nu ook al eventueel al zou kunnen doen.

Veel liefs

Hey Shaanye!

Super om te horen! Hopelijk gaat het bij mij ook zo ^^ !

Ben je tevreden met het resultaat?

grtjss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hoihoi

Ik heb 5 dagen geleden mijn bv gehad.

320 cc anatomische protheses Natrelle dr Schiettecatte van Velthuis Kliniek.

Ik heb 3 dagen pijn gehad , maar ik wandelde vandaag gewoon vrolijk door de stad.

Ik heb ook dual plane! Herstel gaat heel goed . Relatief weinig pijn gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.