Ga naar inhoud

Implanon


bloodelf

Aanbevolen berichten

Zo hehe eindelijk is die er vandaag uitgegaan. Ik heb nu voor de derde keer een Implanon gehad een staafje wat aan de binnenkant van je bovenarm word in gebracht zodat je 3 jaar tegen zwangerschap beschermd ben. Het voordeel is dat je dus helemaal geen menstruatie meer hebt. Nu zo heb ik dat dus de vorige 6 jaren gehad. Dus na mijn zwangerschap en bevalling heb ik er weer voor gekozen om deze te plaatsen , ik was hier immers zeer tevreden over.

Wat wil nu, ben ik een maand ongesteld en een week of 2 niet, al de laatste 9 maanden dus vandaag maar de beslissing genomen om hem eruit te halen. Wat nu de reden hiervan is konden ze mij niet vertellen in hoop iig dat mijn cyclus zich weer geheel zelf herstellen en niet meer zo vaak ongesteld zal zijn.

Hebben hier andere ook zo'n Implanon en zo ja wat is je ervaring daarmee?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

In februari jl zat de Implanon er 2 jaar in dus nog een klein jaar te gaan ...

Voor de Implanon heb ik 20 jaar 'de pil' geslikt .

Mijn ervaring is dat ik mijn maandstonden een keer of 3 per jaar heb .

Ze duren dan wel bijna 7 dagen (met de pil maar 4) maar heb zeer weinig bloedverlies (met de pil 'matig') . Ik heb minder buikpijn maar mijn borsten zijn die periode toch wat gevoeliger (met name mijn tepels) . Of dit laatste aan de bv ligt weet ik niet want liet Implanon 2 maanden voor me'n bv inbrengen .

Toen ik naar de huisdokter ging zei die wel dat je een beetje 'geluk' moet hebben met Implanon . Bij sommige vrouwen blijven de maandstonden uit en anderen hebben zeer veel bloedverlies soms weken aan een stuk . Zijn eigen vrouw heeft na een half jaar Implanon ook laten verwijderen omdat ze bij de tweede groep was .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin had ook slechte ervaringen met implanon, jaren geleden overigens.

Ik weet nog dat dat ding ook nog eens dieper was gaan zitten.

Twee hechtingen verder, maar hij was er uit ;)

Ik heb zelf ook een Mirenaspiraaltje. Ook hier geen menstruatie meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is mirena geen optie voor mij ik heb die 3 maanden gehad en was blij dat tie eruit was. Ten eerste het zetten was een drama ik verging van de pijn. Ik had ook steeds het gevoel dat ik hem voelde zitten. Ook als ik aan het fietsten was en ik ging van de stoep nou dan had ik mij een pijn:(.

Ik kreeg ook ineens heel erg veel last van afscheiding. En om het verhaal compleet te maken kreeg ik een cyste in mijn eierstok ter grote van een tennisbal. De gynaecoloog heeft toen maar besloten om hem te verwijderen dat was echt een opluchting, eruit halen ik voelde al gelijk dat de pijn wat ik hele dagen had weg was. O en hij was trouwens goed geplaatst want dat hoor je ook nog wel eens dat die dan niet goed zit.

Prikpil ook geen optie daar word ik echt een teletubbie van ook al geprobeerd :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook 2 jaar een implanon gehad, maar die heb ik eruit laten halen omdat we toch voor een derde kindje wilden gaan. Ik heb er alleen in het begin een beetje last van gehad omdat je lichaam toch moet wennen, dus daardoor was mijn ongesteldheid ineens geheel ontregeld. Na een maand of 3 werd ik niet meer ongesteld, dus op zich vond ik dat heerlijk. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met de implanon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

OEPS ! Vandaag in de krant :

Een anticonceptiestaafje genaamd Implanon heeft zwaar gefaald: in plaats van Britse vrouwen drie jaar te beschermen tegen zwangerschap, maakte het minstens 584 onder hen zwanger. Dat blijkt uit cijfers van het Britse ministerie van gezondheid, NHS. Andere vrouwen raakten gewond of hebben een zwaar litteken overgehouden aan de inplanting.

In totaal werden officieel 1.607 klachten ingediend, door patiënten en dokters. Dokters die bezorgd zijn omdat het staafje moeilijk in te planten is en omdat het onmogelijk te checken of ze juist geïnstalleerd zijn.

Vrouwen omdat de inplanting fout verliep, anderen raakten getraumatiseerd door de ongeplande zwangerschap, pleegden abortus en kregen psychologische problemen of zagen hun huwelijk stuklopen.

Zij stapten naar de rechtbank, en eisten een schadevergoeding, die ook werd toegestaan. Minstens 250.000 euro werd al uitgekeerd aan gewonden of getraumatiseerden.

Betrouwbaarheid

Bij een juiste installatie zou het 99,95 procent betrouwbaar moeten zijn, tegenover 99,7 procent bij de pil. Maar uit onderzoek bleek dat het staafje nooit uit de applicator is gekomen, en dus nooit 'echt' werd ingeplant.* Anderen zaten te diep om te kunnen werken. Omdat het staafje niet zichtbaar was op scanners, was het voor dokters echter onmogelijk om na te gaan of de installatie correct was verlopen.

Update

Het staafje werd ondertussen vervangen door een 'update' genaamd Nexplanon. Dit kan wel opgespoord worden door scans, waardoor een controle mogelijk wordt. Het nieuwe staafje kreeg ook een nieuwe applicator. Maar omdat Implanon niet werd teruggeroepen is het nog altijd mogelijk dat het bij vrouwen wordt ingeplant. (edp)

* staafje nooit uit de aplicator gekomen ? Dat is wel heel vreemd hoor , het heeft de grootte van een lucifer en voel je duidelijk zitten !

Ik heb bijna 3 jaar Implanon en ben er heel goed mee , begin volgende maand moet ik voor 'een wissel' . Ben er toch nog gerust op (ben ook al 40 dus een ongelukje zal bij mij wel wat minder voorkomen zeker) .

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.