Ga naar inhoud

Mondor's Cord


Aanbevolen berichten

Ik dacht ik maak er even een topic van omdat ik zelf erg weinig erover kan vinden!

Toen ik gister in de spiegel keek zag ik aan mn linker en rechterborst Mondor's Cords.

Schrok me rot...

Met een beetje zoeken op internet kwam ik erachter dat het vanzelf weer over gaat.

Wie van jullie heeft dit ook gehad? en is dit ook volledig weggetrokken?

Wat kan je er aan doen om het te verminderen?

Dank jullie wel vast! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een ontsteking van een bloedvat en kleine ader die zichtbaar wordt genoemd men Mondor's cord .

Het is niet echt een complicatie omdat het van voorbijgaande aard is en dus op ze'n eigen geneest en geen blijvende schade veroorzaakt .

Een of meer "snoeren" kunnen aanwezig kan zijn, en kan ook worden gezien in de arm (uitbreiding van de oksel tot de elleboog)tgv insnijding aan een borst . Je kan dat ook na een borstverkleining/-reonstructie hebben , borstkanker enz. ...

Ibuprofen* en warme kompressen (bvb warm washandje)kunnen worden gebruikt voor het ongemak .

*Ibuprofen verdunt je bloed dus even overleggen met uw chirurg . Sommige chirurgen willen niet dat hun patiënten iets innemen dat het bloed verdunt een paar weken na de operatie ...

>>> eens gelezen in de 2 jaar dat ik op forums rondzwerf :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas moet ik zo min mogelijk pijnstillers slikken ivm een oud leverprobleem.

Dus ga ik me even niet aan de ibuprofen wagen. :P

Hopen dat het zonder ook weg gaat.

Ik wissel koude en warme douche af dan schijnt goed te werken voor de doorbloeding ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Charlotte. Ik heb het ook! Alleen nog veel erger ,dan jij het hebt.Bij mij is onder elke borst ongeveer 5 van die Mondor´s Cords...Maar net als de Lesiella B-Cupje al zeggen,dat zal vanzelf ook weg gaan. Heb er ook op het net op info over gezocht. Koude-warme compressen schijnen er tegen te helpen en lichte massage...Bij mij is trouwens al veel minder geworden sinds begin. Succes er mee en maak er niet te veel zorgen over. ;) Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Haha..jazeker..

2 links en 1 rechts.

Er stond een ietwat onsmakelijke op, zal eens kijken voor een 'mooiere'

Ooh, nou houd je album in de gaten! Gelukkig gaat het vanzelf weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ja typisch dat ik het weer heb.. Ik had er al van gehoord...dus ik wist direct wat het was... Je ziet het alleen als ik me uitrek en ook wel niet heel hard..(niet zoals op de meeste foto's) Maar toch vervelend! Hoelang duurt het eer het wegtrekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.