Ga naar inhoud

Mondor's Cord


Aanbevolen berichten

Hoi Charlotte,

ik heb je topic gelezen en ondanks dat het al een tijdje geleden gepost is...wilde

ik er toch even op reageren.Ik heb het ook gehad.Mijn PC noemde het ''de ziekte

van Mondor'' en zei dat het niet veel voorkomt.Er staat nu ook een stukje over op

hun site.Ik vond het een beetje eng klinken en hij zei dat het niet helemaal

weggaat....vreemd dat hij dat zei achteraf...ik info opgezocht op internet ook,maar

het is inderdaad helemaal weggetrokken.Het voelde best pijnlijk aan,vond ik.En het

zag er raar uit.Hij liet mij een foto zien toen ik bij hem was,van een vrouw die het in

veel ergere mate had.Zij had er 3 aan 1 borst ook...en ik maar eentje :-)

Al met al niets om je zorgen over te maken gelukkig.Bij mij heeft het maar een maand

of drie geduurd voor ik echt niets meer zag of voelde.Ook als ik mij helemaal uitrekte

naar achteren toe met mijn arm achter mijn hoofd (linkerkant was het) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...

ik had al een paar keer gezien en gevoeld als ik men linker arm

strekte

dat ik daar iets zag zoals ja 2 koordjes onderhouds

onder de borst

ik dahct eerst dat het draadjes waren van de operatie die tegen trekten

gisteren even hier op de shout gezet en Guppie zei meteen de naam

even afbeelding gegoogeld en yep dat is het dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Hoi allemaal,

Ik heb er ook een nu. Net bij de chirurg geweest en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het vanzelf weer weg ging. Er is niets wat je kan doen om het erger of slechter te maken. Ik heb weinig mijn littekens gemasseerd, ben benieuwd of jullie dat juist veel of weinig hebben gedaan.

groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

hallo iedereen,

hier nog iemand met mondor! het begon ong een dag of 2 na mn operatie.

4 strengen aan beiden kanten, mijn arts heeft mij toen bloedverdunnners gegeven en het begon langzaam weg te trekken.

dat heeft wel paar weken geduurt hoor! aspirine helpt ook omdat het je bloed verdunt.

nu inmiddels 7 maanden en nog een operatie verder nergens last meer van.

helaas weer een operatie in september.

mocht je vragen hebben PB,

groetjs angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
  • 8 months later...
  • 4 months later...

Ik kreeg pas 3 maanden na de operatie een mondor's cord! Ik dacht eerst dat ik in een rare houding had geslapen en daardoor een spier op mijn rib had verrekt, ofzo ... Na een paar dagen begon ik me vreselijk aan mijn behaband te irriteren en toen ontdekte ik die griezelige cord pas. Meteen opgezocht natuurlijk en het ding is inderdaad na ongeveer een maand verdwenen.

Het grote voordeel is .......................... dat ik sinds die dag geen beha meer heb gedragen. Wat een bevrijding!!!
Het klinkt stom, maar ik zou anders echt niet op het idee zijn gekomen om verder behaloos door het leven te willen gaan.
Nu wil ik niet meer terug. Ik ben na mijn borstlift van een 70F naar een 70D gegaan, maar jullie weten inmiddels ook wel dat een gelifte D iets steviger is dan een natuurlijke D. Gewoon een strak hemdje als ondergoed en geen gezwabber.
Nu, na 3 maanden geen beha zijn ze nog geen milimetertje gezakt. Voor mij is dit echt een extra bonus geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest even googlen wat dat mondor's cord was, kende heel die term niet maar nu ik het zie, dat heb ik ook gehad na mijn 1e bv, maar dat was op een gegeven moment weg, wist helemaal niet destijds dat dat een naam had.

maar @Priscilla de Graaff Heerlijk he bh loos door het leven haha. Ik heb op mijn sport bh (na 1e bv) na nooit meer een bh gedragen, vind het heerlijk! Het enigste waar ik dan straks na mijn prothese wissel ook bang voor ben is dat ik een bh moet dragen omdat ze 2 cupmaten groter worden, maar als het niet hoeft dan doe ik het niet.

 Mensen zeggen weleens iets over harde tepels, vrouwen fluisteren me dan toe, pssst he meid, je kunt je tepels zien. Hahahaha. Gelukkig zijn het maar tepels, kan me daar niet druk om maken, als mijn schaamlippen uit mijn bikini broekje hangen is t een ander verhaal :152:maar kan niet wakker liggen van een tepel die door een truitje te zien is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.