Ga naar inhoud

Orchidee__ : 22 augustus 2014 : Dr. Kerckhove : St. Jozefskliniek


Gast Orchidee__

Aanbevolen berichten

Gast Orchidee__

Week 3

Zaterdag 6 september

Opnieuw thuisverpleging op bezoek gehad, de wonde is nog lelijker geworden, nu begint zelfs de onderkant een open wonde te vertonen!

Pfff, telkens die plakkers eraf gaan voel ik mezelf weer in stukjes vallen..

Zo lelijk, zo totaal niet wat ik verwacht had.. En zo pijnlijk om te zien.. Opgelet: onderstaande foto kan écht wel je doen schrikken :)

Ondertussen een nieuwe foto verstuurd naar PC, met bijhorende tekst:

"Is er geen mogelijkheid tot naaien zonder volledige narcose eventueel? Want hier heb ik reeds angst voor. Kijken naar dit resultaat is hard en het betert niet, integendeel. En een bevestiging waar ik nu aan toe ben of waar ik nu sta krijg ik niet, dus graag zou ik horen van u wat u denkt bij het zien van onderstaande foto."

En nog geen halfuurtje later had ik een antwoord!

"Dank voor je mail en update.

Het ziet er inderdaad niet fraai uit maar geen paniek. Met tijd en geduld komt dit in orde.
Nu de wonde dicht naaien is absoluut niet aan de orde gezien er nog wondvocht en toch nog steeds roodheid aanwezig is.
Eens de tijd rijp zal ik zeker het nodige doen om eventueel de wonde te sluiten, maar zoals gezegd zal het misschien niet nodig zijn en zal de wonde vanzelf genezen. Niettemin, we volgen het op. Tot woensdag en verlies de moed niet."

Maandag stuur ik hem alvast een nieuwe foto, ik wil geen tijd meer verliezen. Ik wil het absoluut niet nóg erger laten worden! Ben toch blij dat hij zelf zegt dat het er niet fraai uitziet. Iedereen zegt er nooit niks over en de "het komt wel goed" maar ik wil echt wel weten wat ik moet verwachten. Ik hou niet van die last minute zaken waarbij ze eerst hoop geven en je dan moet teweten komen dat het niet waar was. Nuja, afwachten dus...

Tot morgen ladies, met hopelijk beter nieuws :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste Reactie

Week 3

Zaterdag 6 september

Opnieuw thuisverpleging op bezoek gehad, de wonde is nog lelijker geworden, nu begint zelfs de onderkant een open wonde te vertonen!

Pfff, telkens die plakkers eraf gaan voel ik mezelf weer in stukjes vallen..

Zo lelijk, zo totaal niet wat ik verwacht had.. En zo pijnlijk om te zien.. Opgelet: onderstaande foto kan écht wel je doen schrikken :)

Ondertussen een nieuwe foto verstuurd naar PC, met bijhorende tekst:

"Is er geen mogelijkheid tot naaien zonder volledige narcose eventueel? Want hier heb ik reeds angst voor. Kijken naar dit resultaat is hard en het betert niet, integendeel. En een bevestiging waar ik nu aan toe ben of waar ik nu sta krijg ik niet, dus graag zou ik horen van u wat u denkt bij het zien van onderstaande foto."

En nog geen halfuurtje later had ik een antwoord!

"Dank voor je mail en update.

Het ziet er inderdaad niet fraai uit maar geen paniek. Met tijd en geduld komt dit in orde.

Nu de wonde dicht naaien is absoluut niet aan de orde gezien er nog wondvocht en toch nog steeds roodheid aanwezig is.

Eens de tijd rijp zal ik zeker het nodige doen om eventueel de wonde te sluiten, maar zoals gezegd zal het misschien niet nodig zijn en zal de wonde vanzelf genezen. Niettemin, we volgen het op. Tot woensdag en verlies de moed niet."

Maandag stuur ik hem alvast een nieuwe foto, ik wil geen tijd meer verliezen. Ik wil het absoluut niet nóg erger laten worden! Ben toch blij dat hij zelf zegt dat het er niet fraai uitziet. Iedereen zegt er nooit niks over en de "het komt wel goed" maar ik wil echt wel weten wat ik moet verwachten. Ik hou niet van die last minute zaken waarbij ze eerst hoop geven en je dan moet teweten komen dat het niet waar was. Nuja, afwachten dus...

Tot morgen ladies, met hopelijk beter nieuws :)

Wel een heel eerlijk antwoord, geen praatjes. Hij kan nu niks naaien, heeft zo geen houvast natuurlijk.....hopelijk als je een week verder bent een betere foto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 3

Zondag 7 september

Thuisverpleging is juist langsgekomen, wonde is nog meer opengegaan. Ik kon een kwade blik niet onderdrukken en mijn thuisverpleegster zei dat ik alle recht had om zo boos te kijken. Mijn moeder blijft maar relativeren "dat alles wel in orde komt" en weet ik veel, maar altijd makkelijk praten als het je eigen lichaam niet is. Als ik haar dan telkens antwoord dat ik wel ervoor mooie borsten had maar te groot en nu klein maar lelijk zegt ze dat het "niet zo is". Altijd leuk, zo iemand die je oppept terwijl je zelf realistisch bent.

Nuja, leuke nieuws? De draadjes mogen er woensdag uit en dan zal de wonde nog meer openvallen aangezien dat de draadjes er nu spanning op houden. Dat is dus het realistische vooruitzicht. En dat van mijn moeder is "tegen woensdag zal er al een groot deel opgegroeid zijn". Groot verschil dus..

Morgen komt mijn nieuwe thuisverpleging, ben benieuwd hoe hard die dame zal verschieten van mijn lelijke wonde... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je borsten zijn ook wel mooi zo te zien, de vorm lijkt perfect voor zover ik dat kan beoordelen. Maar het zijn lelijke wonden hoor! Toch kunnen die ook nog heel mooi genezen, maar dat blijft toch afwachten.

Dit is wel heel rot voor je zeg. Ik hoop dat het heel snel de goede kant op gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 3

Maandag 8 september

Beelden spreken meer dan woorden dus hieronder de foto hoe ik net onder mijn verbanden samen met mijn verpleegster de wonde heb gevonden...

Ik denk dat iedereen wel kan ondervinden hoe ik mij nu voel..

Ten opzichte van de vorige foto is het wéér meer open gegaan.. Ondertussen dezelfde foto doorgestuurd naar mijn PC en geduldig aan het wachten op een antwoord..

Hopelijk morgen beter nieuws (hoe vaak ga ik dit nu nog moeten zeggen?! :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och jee!!!! Hou je hier niet vreselijke littekens aan over?

Dat kan meevallen, een infectie ziet er vreselijk uit, maar achteraf vallen de littekens vaak toch wel mee.

Soms houd je er wel heftige littekens aan over. Maar daar is wel wat aan te doen. Nu eerst die infectie de kop maar indrukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Oh my....schrik hier echt van.....slaat de antibiotica wel aan???? Tjee meis, wat een domper..... Hoop echt dat het alsnog mooi gaat herstellen!!! Sterkte!!!

De infectie zou aan het wegtrekken zijn. Ik merk er eigenlijk ook niet veel verschil in. Misschien omdat ik ook iedere dag die wonde weer zie? Vind het echt stom. Ik kan alles doen en ik mag niks. Ik mag nu nog minder dan ervoor! Ik hoop ook dat het nu begint te herstellen want het duurt allemaal veel te lang voor mij. Maar ik heb dan ook geen geduld, hihi :). Maar toch, dit had ik niet kunnen voorspellen. Ging ook nooit foto's posten van mijn borsten eigenlijk, maar ik heb nu het gevoel dat ik dit niet ben. Daarentegen, als ik zoek op google vind ik niet veel resultaten van infecties op borstverkleiningen dus ik wist ook niet moest ik er één hebben, waaraan ik mij kon verwachten. Ik hoop nu met mijn foto's dat anderen er een beeld van kunnen krijgen hoe het is, hoe het eruit ziet en binnenkort vooral: hoe het kan aflopen :)

Och jee!!!! Hou je hier niet vreselijke littekens aan over?

Dat kan, zoals Francien reeds zei, goed meevallen. Of beter gezegd: dat hoop ik toch. Ik ben 21 en ik ga niet nog minstens 40 jaar rondlopen met zo'n litteken (moest het echt erg worden). Het idee van mooiere lingeriesetjes was er al, maar als die afgaan, ben je toch weer geconfronteerd met dat, en dat zou ik niet aankunnen hoor.. Afwachten, dus. Al duurt het wachten lang. Ik zit een eerste week terug op mijn kot (ik studeer nog) en vroeg moeten thuis zijn voor thuisverpleging, lessen moeten skippen of organiseren voor extra consulten bij de PC die niet nodig waren, allemaal heel tijdrovend en confronterend... Maarja :)

Jeukt het ook Orchidee? Dat zou een goed teken kunnen zijn, dan is er een korst aan het ontstaan...

Meid, wat moet jij een ellende meemaken...

Ik voel er niks in, maar al zeker geen jeuk :) het kriebelt alleen om mij te douchen want ik voel mij echt vies, constant die plakkers over die borst weer geen, pff.

Het lijkt gewoon dat het niet opgeeft, iedere dag gaat die wonde meer open maar er komt wel een korst maarja.

Volgens mijn nieuwe thuisverpleegster moet deze helemaal uitgekuist worden voor deze kan genezen, ben benieuwd wat mijn PC woensdag zal zeggen (moest hij niet antwoorden op mijn mail). Afwachten dan maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ja, al die troep moet er eerst uit, en dan kan het pas echt gaan helen. Maar om de wond heen is het minder vurig dan ervoor, en dat zou een goed teken kunnen zijn. Wat zegt je verpleegkundige hierover?

Nu ik terug op mijn kot ben, komt er een andere verpleegster langs (vandaag voor de eerste keer). Die dame wou er eigenlijk zelfs niet aan komen, want dit is geen werk meer voor een verpleegster. Het is een té open wonde en ook enkel ontsmetten helpt niet, zegt ze. Die wonde moet volledig uitgekuist worden een een dokter/plastisch chirurg. Mijn thuisverpleegster in mijn thuisstad ziet hier echter heen probleem in. Wie moet je dan geloven???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik terug op mijn kot ben, komt er een andere verpleegster langs (vandaag voor de eerste keer). Die dame wou er eigenlijk zelfs niet aan komen, want dit is geen werk meer voor een verpleegster. Het is een té open wonde en ook enkel ontsmetten helpt niet, zegt ze. Die wonde moet volledig uitgekuist worden een een dokter/plastisch chirurg. Mijn thuisverpleegster in mijn thuisstad ziet hier echter heen probleem in. Wie moet je dan geloven???

Waardeloos voor je! Je mag hier boos zijn hoor, we slepen je er wel doorheen! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orchidee ! Laat het niet verdergaan op deze manier ! Ben je geopereerd in een volwaardig ziekenhuis of een privékliniek ? Ga er meteen naartoe, dit zou ik zo geen dag langer laten aanslepen ! Hou de moed hé meisje !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet je gehele verhaal gelezen... maar heeft er al een arts echt naar gekeken ipv alleen op foto? Dat lijkt mij wel erg verstandig. Als jouw plastisch chirurg op zich laat wachten met mailen of wat dan ook.... Zou ik, als je daar nog niet mee in contact staat, naar jouw huisarts gaan! Ik las dat je niet mag douchen... dus de wond wordt niet gespoeld? Is er al een wondkweekje gedaan? (Zodat je gericht antibiotica kunt krijgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ik heb een antwoord gekregen van mijn PC, gisterenavond nog!

"De wond wordt langzaam zuiverder. Verder applicatie flaminal forte en iedere daag wonde reinigen zodat ik woensdag een goed beeld heb van de wonde. Woensdag verwijder ik dan ook alle hechtingen en bespreken we de te volgen strategie. Dank voor de update en vooral de moed niet verliezen."

Morgen bang afwachten dus wat er nu zal volgen. Het ergste scenario (voor mij) is dus opnieuw een operatie onder volledige narcose (noem het belachelijk, maar ik ben hier HEEL bang van!) en het beste is dus dat die wonde tegen volgende week maandag vanzelf is toegegroeid nadat alle hechtingen er morgen uitzijn.. Laat ons hopen dat het het beste scenario zal worden..

Straks komt mijn thuisverpleegster langs (een andere dan gisteren) en ik ben benieuwd wat deze dame ervan denkt, ik laat het jullie alvast weten straks! :)

Orchidee ! Laat het niet verdergaan op deze manier ! Ben je geopereerd in een volwaardig ziekenhuis of een privékliniek ? Ga er meteen naartoe, dit zou ik zo geen dag langer laten aanslepen ! Hou de moed hé meisje !

Ik ben geopereerd in het ziekenhuis van mijn stad.. Ik ken ook mensen die daar geweest zijn, die waren er heel tevreden over. Zo'n infectie kan je niet vermijden en alleen bestrijden met antibiotica maarja.. Ik heb ook een antwoord gekregen van mijn PC gisterenavond, hij houdt het wel in de gaten (iedere 2 dagen moet ik een foto doorsturen, om de week op controle) want er kan niet veel aan gedaan worden tot die infectie niet volledig weg is.. Ik heb mijn laatste AB geslikt deze morgen, dus nu zou hij definitief weg moeten zijn.. En nu hopen op morgen goed nieuws zeker? :)

Ik heb niet je gehele verhaal gelezen... maar heeft er al een arts echt naar gekeken ipv alleen op foto? Dat lijkt mij wel erg verstandig. Als jouw plastisch chirurg op zich laat wachten met mailen of wat dan ook.... Zou ik, als je daar nog niet mee in contact staat, naar jouw huisarts gaan! Ik las dat je niet mag douchen... dus de wond wordt niet gespoeld? Is er al een wondkweekje gedaan? (Zodat je gericht antibiotica kunt krijgen)

Ik heb ondertussen niet anders gedaan dan wat we maar 'reizen' zullen noemen tussen thuisverpleegster, huisarts en PC.. Maar PC's zijn drukbezet dus ik moet hem om de 2 dagen een foto mailen van hoe de wonde er nu uitziet.. De hechtingen zitten er nog in (lijkt absurd als je de foto ziet, maar ze zijn er nog..) dus na woensdag zal ik EINDELIJK een eerste douche kunnen nemen.. De wonde is "zuiverder" nu, zei mijn PC gisteren dus nu kijken we verder hoe het moet (bespreken we morgen). Ik heb al 2 weken lang antibiotica, eerst een lichte vorm en daarna de zwaarste gekregen.. Maar natuurlijk de aangerichte schade, blijft hé.. Nu is het kijken naar verdere opties en hopen dat het rap in orde komt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Zo te horen zitten ze er wel bovenop! Hoe gaat het eigenlijk met je andere borst? En heb jij geen oplosbare hechtingen?

Zal wel lekker zijn als je weer mag douchen, spoelt ook meteen de wond.

Hou je taai!

Wel, mijn andere borst is juist het tegenovergestelde van mijn rechter: perfect..

Ik had oplosbare hechtingen in de borstplooi maar niet op de verticale naad.. En laat het nu juist die zijn die ontsteekt natuurlijk :(

Wel leuk, de steun of hoe moet je het noemen, hihi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ik hoop dat het beter gaat na woensdag meid .. Echt klote doe je een bvk om mooiere borsten te krijgen en dan krijg je dit .. :( sterkte x

Groot waren ze ook mooi hoor, gewoon niet praktisch.. Ze bezorgden mij constant nek- en schouderpijn maar inderdaad ze mogen nu ook wel mooi blijven..

De vorm zit al goed, nu gewoon het uitzicht nog! :)

Binnenkort zal je hier misschien wel een 'finally! they are what they're supposed to be!" foto te zien.. maar hopelijk is dat voor héééél binnenkort!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 3

Dinsdag 9 september

Zo, thuisverpleegster deze avond langsgekomen en ze was opnieuw geschrokken. Nu is er onderaan mijn borst ook een gat tevoorschijn gekomen?! En de wonde, tja, die is nóg meer open gegaan...

Een vriend van mijn vader is ook PC en ik ga sowieso vragen om een SO.. Niet dat ik mijn PC niet vertrouw maar het duurt allemaal véél te lang voor mij en ik zie het precies allemaal lelijker worden!

Morgenochtend moet ik langsgaan bij mijn PC, benieuwd wat hij zegt maar sowieso ga ik nog ergens anders langs. Zeggen ze hetzelfde, niets aan de hand natuurlijk maar momenteel wil ik gaan voor de snelste oplossing. Ik laat jullie weten wat er morgen uit de bus is gekomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.