Ga naar inhoud

Orchidee__ : 22 augustus 2014 : Dr. Kerckhove : St. Jozefskliniek


Gast Orchidee__

Aanbevolen berichten

Mijn borstverkleining is mij heel erg meegevallen .

Heb me wel braaf gehouden aan 6 weken oppassen met tillen , geen herhalende bewegingen maken en overstrekken .

Het sporten ook pas na 6 weken weer opgepakt .

Ook al zit het aan de buitenkant dicht , betekend dat niet dat alles onderhuids al weer goed geheeld is .

Pijn heb ik helemaal niet gehad , heb mijn zware pijnstillers ook niet genomen .

Heb alleen 2 dagen paracetemol genomen , maar waar voor eigenlijk .

Hier ook geen ontsteking , wel na ca twee weken het drielanden punt aan beide borsten wat open gehad .

Per dag twee x gedoucht met Badedas ..na een week was dit weer dicht .

Verder moest ik 2 weken ! op mijn rug slapen ..dat was wel een drama omdat ik echt een zijslaper ben .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast Orchidee__

Verpleegster net langsgekomen, infectie zit er nog steeds maar ziet er al wat beter uit dan deze morgen. Wel, in vergelijking dan want ik vind dit er nog steeds heel wansmakelijk uitzien! De wonde zit rood, gloeiend heet en nog steeds wondvocht.. Misschien vanaf morgen een verhoging van de antibiotica.. Ondertussen e-mail met foto's verstuurd naar de PC, hopelijk tegen morgen antwoord en eventueel een bijkomend consultje.. Ah, wat moet een mens anders doen in zijn laatste week vakantie? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ondertussen antwoord van mijn PC, alles is prima, geen zorgen om te maken. Nu gewoon kijken dat het geen open wonde wordt en ik zal er niets meer van zien. Anders moet ik starten met flaminal forte, maar is ook héél duur spul..Nu maar hopen dat mijn boobies mijn grote wens kunnen aanhoren om nu héééééél goed te genezen en tegen woensdag dan hopelijk goed nieuws.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 2

Maandag 1 september

Rustig nachtje gehad, niet teveel last.. Volgens mijn PC moet ik me geen zorgen maken, het enige wat er kan gebeuren is dat het een open wonde wordt en dan is het uitkijken naar hoe alles geneest met de hulp van flaminal forte.. Bij het verversen van de verbanden bleek de roodheid al wat teruggetrokken, het gaat de goeie kant op maar volledig infectieloos ben ik nog niet verklaard dus... Moest ik niet tevreden zijn met mijn littekens kan ik later van tijd nog steeds opteren voor littekencorrectie, dus hoe dan ook komt alles wel in orde :) ah, hopen dat het morgen weer wat minder is, mijn antibiotica is bijna uit dus ik zou die nare bacterieën toch al moeten teruggedrongen hebben! En in tussentijd, wat schoenen shoppen om te tijd te doden, hihi.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 2

Dinsdag 2 september

Thuisverpleegster op bezoek gehad, roodheid is weggetrokken maar veel meer wondvocht dan gisteren. Zij panikeert nog niet, ik daarentegen.. Vlug een mailtje gestuurd naar PC met foto's, hoop toch vandaag op een consult te mogen, alleen al om gerustgesteld te worden. In mijn gallerij kan je ondertussen een foto bekijken van hoe het nu is.. Ziet er eigenlijk vreselijk uit, vind ik zelf. Nuja, toe zal het ooit wel moeten :)

En nagevraagd: een infectie krijg je niet door teveel te doen (dan krijg je een ontsteking), dit is een bacterie die in je lichaam zit en zich hierop zet, natuurlijk dé ideale gelegenheid. Dus in principe kan ik hier nog evenveel rondhuppelen in huis maar helaas wegens infectie veel teveel koortsaanvallen om dat te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Wat heftig ziet t eruit zeg! Hoop dat t snel beter word! Beterschap!

Jeetje meid ...schrik van je foto,s .

Succes ..hoop dat het allemaal nog goed gaat komen ...

Dankje, meiden. Ondertussen gisteren langsgeweest bij mijn HA, die zei dat de infectie helemaal niet onder controle is. Integendeel, ze schrok van mijn wonde! Heb de strafste antibiotica nu die op de markt is, als dit niet helpt moet alles weer open om "te kuisen vanbinnen". Nuja, dit is hét doemscenario, normaal komt alles wel in orde. Ben ik blij dat ik gisteren met een handspiegeltje heb meegekeken met mijn verpleegster en zelf actie heb ondernomen.. Wie weet hoe het er anders ging uitzien? Ik weet nu niet of ik moet boos zijn op haar dat zij toch niet doorhad dat het erger aan het worden was (op de roodheid na dan!). Of wou ze mij niet ongerust maken voor de eventuele gevolgen? Dat weet ik niet.. Straks komt ze langs en we gaan er toch over spreken, hoor. Als ik hierdoor lelijkere littekens krijg, ben ik wel diegene die er dagelijks mee ga moeten rondlopen....

Nuja, gisteren ben ik nog langs geweest bij de dermatoloog voor uitslag in mijn gezicht (1 tip: koop nooit make-up in de hema, superslecht voor je huid dus! Ik was niet in mijn vaste winkel geraakt en had deze eens geprobeerd.. Met iets heel onaangenaams als gevolg..) en ik heb ook aan haar mijn infectie getoond. Vanaf wanneer mijn wonden volledig dicht zijn mag ik bij haar langsgaan en wordt er een kuur opgestart om de littekens te beperken op die plaatsen waar het zeer lelijk zal worden.

Binnenkort: eind goed, al goed? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 2

Woensdag 3 september

Na een bezoek gisterenavond aan de HA, kreeg ik de strafste antibiotica mee die er op de markt is momenteel voor infecties. Ze had mij gewaarschuwd dat de oorspronkelijke wonde in een tijdspanne van 24 uur nog veel slechter kan worden en daarna langzaamaan zal verbeteren..

Verpleegster is deze morgen langsgekomen en inderdaad: wonde aan rechterborst is er niet op verbetert. Heel lelijk, het is echt een messteek in je hart om er naar te kijken.. Mijn borsten waren voor de operatie ook niet mooi, maar alles beter dan dit. Mijn schouderlast is nu over, maar had dan liever toch de pijn gehad dan mij nu al te hoeven schamen over hoe het eruit ziet.

Nuja, wat nog veel erger is: linkerborst begint nu ook al, op exact dezelfde plaats waar het bij de rechter begon! Ik ben eigenlijk radeloos, ieder sprankeltje hoop wordt telkens afgenomen.

Morgen heb ik een dringende afspraak bij mijn PC, ik heb hem reeds foto's gestuurd, maar wat hij morgen zal zien overtreft alles bij de foto's van gisteren.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Pffff zit niet mee meis....wens je heel veel sterkte!!!

Pffff zit niet mee meis....wens je heel veel sterkte!!!

Morgen om 11.15 heb ik een spoedafspraak bij mijn PC. Als ik terugkom laat ik je wel weten via een berichtje hier hoe het geweest is. :)

Hoop dat hij de draadjes eruit haalt, heb al gedacht aan een allergische reactie eventueel.. Nuja, we zullen morgen zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 2

Donderdag 4 september

Net terug na mijn bezoekje bij de PC.. Linkerborst is draadjesvrij, daar is alles op schema. Rechterkant is inderdaad een zware infectie maar met de correcte antibiotica is ze nu aan het terugdeinzen.. Komende woensdag moet ik om 8.30 opnieuw op consult en dan zullen de overige draadjes uitgehaald worden. Ondertussen evolutie doorversturen aan de hand van foto's naar PC om te kijken hoe het zal evolueren.. Nu vooral hopen dat tegen een dag of twee de infectie weg is en tegen woensdag toch al de wonde wat is beginnen opgroeien.. Anders zal er opnieuw gehecht worden, maar dat is nu nog niet aan de orde...

Dus fingers crossed meiden! Hopen op een infectieloos weekendeinde! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Week 2

Vrijdag 5 september

Thuisverpleegster juist langsgekomen. De nakende infectie op mijn linkerborst is volledig weg (toch goed nieuws!).

Het slechte nieuws is dat de wonde op mijn rechterborst volledig is opengegaan en dit nu toch een goeie 2 à 3 cm groot is...

En het ziet er, al zeg ik het zelf, VRESELIJK uit!

Moet volledig opgroeien maar aangezien ik zo vatbaar ben voor een infectie zit ik nu toch al op de 50% kans op een tweede operatie..

Balen, ik ben altijd zo ziek van narcoses. Heb zeker 3 dagen nodig voor ik me weer goed voel, ik zie dit dus helemaal niet zitten. :103:

Ondertussen een nieuwe thuisverpleegster voor op mijn kot, aangezien ik volgende week mijn inleidingscursussen start. Heel m'n planning in de war!

Ik hoop op een mirakel voor woensdag wanneer ik op mijn derde controla ga, maar de tijd begint in te korten dus ik vrees ervoor. Waar ik die tweede operatie zal moeten plannen is ook zo'n dilemma, ik heb er helemaal geen tijd meer voor.

Maar dames, bedankt voor jullie steun :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Owwww....wij gaan weer duimen draaien........

Snap je reactie niet, waarmee ik bedoel: bij mij komt hij wat beledigend over? Niets hier is beledigend bedoelt hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Nee gekkie, ik bedoel duimen dat het niet nodig is de operatie. Haha is dat een miscommunicatie tussen Bels en Ned? Duimen draaien is positief!

Hihi, inderdaad :) duimen draaien is bij ons als "ik heb niets te doen" en op mijn reactie zou het negatief overkomen, hihi :)

Ik ben half belg, half nederlandse (mijn vader komt uit Groningen) maar ik heb nog enkele gaten in mijn cultuur wat betreft de taalverschillen.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.