Ga naar inhoud

Dinah : augustus 2014 : Dr. Koopmann : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo dames,

Ik heb een vraag: als je een correctie krijgt van je vorige BV een jaar geleden maar HETZELFDE aantal CC's wordt gebruikt is je huid dan niet al zo uitgerekt dat je rimpeling etc. krijgt? Moet je dan niet juist meer CC's erin doen?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gehoord dat ze bij een wissel soms veel kapsel en/of eigen weefsel weg moeten halen dus dan lijkt een maatje groter me wel logisch. Maar ik denk niet dat dat na een jaar al zo is en bij iedereen verschilt het hoeveel kapsel je aanmaakt. Zou gewoon op advies van je pc afgaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden kunnen jullie mij ajb helpen?

Ik ben geopereerd 415 cc dual plane bij bergman (ik kom van een A) door dokter Koopmann (slechtste keus die ik ooit in mijn leven heb gemaakt)

Maar ik heb er last van omdat de linkerborst aan de zijkant pijn doet en ik vind ze geen hang hebben waardoor ze er nep uitzien.

Ik krijg nu een nieuwe operatie vergoed door de kliniek omdat ik pijn heb dus daar is iets niet goed gegaan.en ik duidelijk heb aangegeven dat ik hang wilde hebben.

Alleen ze willen nu mijn HUIDIGE protheses gebruiken dus eruit halen wassen en OPNIEUW gebruiken!!!!

Dit omdat ik niet groter mag dit is volgens de chirurg (geen dokter koopmann wel bergman kliniek) voor mij de max. alleen ik begrijp niet dat ze PRECIES dezelfde die nu in mijn lijf zitten gaan gebruiken?!?!

Is dit normaal?

Ik bedoel ik heb een jaar lang ellende gehad van deze protheses dan is het toch logisch dat ik deze er niet opnieuw in wil hebben?!?!?!

Wat er trouwens gaat gebeuren en hij gaat ze dichter bij elkaar plaatsen dus meer decolote en meer hang.

Kunnen jullie helpen is dit normaal?

Ben hier echt verdrietig over :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dinah!

Wat een naar verhaal :| ..

Jij hebt zeker Natrelle implantaten? Ik las namelijk in de mentor gebruiksaanwijzing dat de mentorimplantaten single use only zijn; je mag ze niet herplaatsen. Ik heb een foto bijgevoegd. Ik hoop dat dat goed gaat haha

Je zou eens moeten zoeken op Natrelle (als je die hebt uiteraard) of het wel is toegestaan om ze te hergebruiken?

Hoop dat je er uit komt.. Ik ben heel benieuwd in ieder geval. Succes meis

Bij deze alsnog de foto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog kort po bent gebeurd het wel vaker dat ze dezelfde protheses gebruiken,wil je dat niet dan zal je zelf de protheses moeten betalen,het voordeel daarvan is dan wel dat je een andere maat zou kunnen nemen dus eventueel iets groter.

De operatie krijg je dan wel vergoed.

Ze zijn in principe nog goed,dus vandaar dat hij ze gewoon opnieuw gaat gebruiken,ben je het daar niet over eens,vraag dan opnieuw een goed gesprek aan voor meer duidelijkheid voor jezelf.

Daar heb je alke recht toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel vreemd dat ze dat doen als je kort PO bent. Ik had daar zeker niet mee akkoord gegaan; al helemaal niet omdat het expliciet in de voorwaarden staat.

Ben wel benieuwd of dat bij andere merken ook zo is.. Ga eens even zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het pdf van 2012/2013 staat dit:

REPEAT USE
These products are intended for ten (10) additional uses after initial use
and only after adequate cleaning, disinfecting and re-sterilization by
validated techniques.
DO NOT reuse Re-sterilizable Sizers more than ten (10) times after
initial use.
DO NOT use disinfectant on the Re-sterilizable Sizer.
Please ensure that a record of the reprocessing details of the Sizer is
documented to ensure product identification and device traceability.
???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is gek! Waar heb je dat gevonden? Ik heb onderstaande link nog gevonden (6/6/14 laatst aangepast) http://www.allerganacademy.com/NatrelleSiliconeFilled.aspx

Staat ook weer duidelijk dat borstimplantaten niet morgen worden hergebruikt. Ik zou het sowieso aankaarten.. Als je het zo leest is het in ieder geval niet de bedoeling.

Het lijkt alsof jouw tekst gaat over sizers ipv implantaten zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warnings

Every effort should be made to avoid damage to the breast implants during surgery.

Care should be taken to avoid the use of excessive force and to minimize handling of the implant during surgical insertion

Care should be taken when using surgical instruments in proximity with the breast implant, including scalpel, sutures, and dissection instrumentation

Use care in subsequent procedures such as open capsulotomy, breast pocket revision, hematoma/seroma aspiration, and biopsy/lumpectomy to avoid damage to the implant

Do not contact the implant with disposable, capacitor-type cautery devices

Do not alter the implants or attempt to repair or insert a damaged prosthesis

Do not immerse the implant in Betadine® solution

Do not re-use or resterilize any product that has been previously implanted. Breast implants are intended for single use only

Do not place more than one implant per breast pocket

Do not use the periumbilical approach to place the implant

Do not use microwave diathermy in patients with breast implants, as it has been reported to cause tissue necrosis, skin erosion, and implant extrusion

Oh dat is wel een hele lap tekst sorry haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo Dames,

Ik wordt na 1 jaar PO opnieuw geopereerd (ontevreden en pijnklachten).

Ik krijg uiteindelijk precies dezelfde siliconen weer (wel nieuwe) dus dezelfde maat etc.

Maar ik vraag me af of de huid niet na 1 jaar al zo is uitgerekt dat het alleen maar mooi kan worden als je een grotere maat siliconen neemt?

De arts wilt niet groter gaan maar vraag me af of dit wel mooi wordt ben een beetje bang eigenlijk :(

Iemand ervaring hiermee???

Hoor het graag!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

M vreemd.......je huid is idd wel wat opgerekt nu en er is dus iets ruimte over denk ik(ja ik ben geen arts).

Dat hij dezelfde maat gaat gebruiken is misschien mogelijk,maar wil je dat zelf wel als je toch aan de wissel moet.

Ik weet niet of het een garantie kwestie is,maar anders zou ik zeker ietje meer vragen als het mogelijk is.

Balen trouwens dat je zon last hebt!

Hoop dat dat snel verholpen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm als jij een hersteloperatie hebt en ze de protheses er 1 minuut uit moeten halen en dan weer erin mag dat gewoon hoor. Met hergebruiken bedoelen ze bij een andere persoon niet hergebruiken.

Haha dat is niet wat er staat. Ivm bacteriën en kans op infecties mogen ze er niet uit en weer in. Ook mogen ze maar een keer in de pocket worden "geduwd" want anders zou de kwaliteit van het omhulsel niet meer te waarborgen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.