Ga naar inhoud

Wissel dankzij scheurtje


Aanbevolen berichten

Ik vind dat er minstens eens in de 5 jaar een MRI vergoed moet worden, of het nou cosmetisch is of niet.

24 jaar geleden heb ik op medische indicatie een bv vergoed gekregen, het zou 'n eenmalig iets zijn, hoefde zelfs nooit meer op controle.

Met de kennis van nu, is de voorlichting nog steeds zo slecht dat iedereen ongeacht cosmetisch of niet recht heeft op controle.

Het is diep triest dat er nog steeds aan vrouwen word vertelt dat de protheses een levenslange garantie geven. Hierin vergeet men te vermelden dat er andere problemen kunnen ontstaan zoals bijvoorbeeld kapselvorming, en dat je dan zelf voor de kosten op kan draaien.

Dat je ondanks die levenslange garantie, bij problemen weer een operatie moet ondergaan, en dat dit zelfs binnen korte termijn kan gebeuren.... dat hoor je geen pc vertellen als je voor je eerste bv gaat. (Dit weet ik uit ervaring, door schoondochter vriendin).

Een tijd geleden zag ik het tv programma, Een nieuw begin, met Angela Groothuizen. Vrouw in de schuldsanering werd "geholpen", met bv, ik dacht waar zadel je die vrouw mee op.... eens in de zoveel jaar moet ze een wisseling, waar ze de kosten waarschijnlijk niet van kan betalen...

De gezondheidszorg is inderdaad al zo duur, maar in deze komt dat omdat wij niet goed zijn voorgelicht!

Voor mijzelf geldt althans dat ik aan dit hele verhaal nooit zou zijn begonnen, als men mij de gevolgen van te voren duidelijk had gemaakt.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Mee eens, ik ben acht jaar geleden op dezelfde manier "geinformeerd" als jij. Je houdt geen rekening met controle en kosten daarvan, omdat het "niet nodig" is. Ik heb nu eindelijk een brochure van Natrelle (fabrikant van mijn implantaten) onder ogen gezien, en daar staat het allemaal wel in. Alle risico's, noodzaak voor controle, kosten, eigenlijk alles behalve ASIA, het autoimmuunsyndroom dat specifiek bij siliconen kan optreden. Waar ik wel rekening mee hield, was een prothesewissel om de tien jaar, omdat ik dat zelf wilde. Nu kan ik dat niet meer makkelijk betalen, dus ga ik voor explantatie en heb ik de eenmalige kosten voor een lift in plaats van nieuwe prothesen. Over twee of drie jaar kan ik dat wel ophoesten, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt idd dat er nog steeds door een heleboel artsen word verteld dat de protheses aan de dag van vandaag levenslang mee gaan, en nu is het natuurlijk wel zo dat de nw generatie protheses veel beter zijn dan de oudere, maar ondanks dat, is en blijft er nog steeds een risico op een ruptuur, kapselvorming, plooivorming etc.

Nu geven niet alle complicaties klachten of pijn, maar de zorg moet idd in gaan spelen op eventuele "mogelijke "klachten in de toekomst, en dus eens in de zoveel jaar een MRI gaan vergoeden.

Het is natuurlijk wel zo dat er steeds meer info op internet te vinden is, maar de 1e weg zou de arts moeten zijn die je op de risico's wijst en dan kan je zelf de keuze maken of je die wilt aan gaan of niet.

Ondanks dat ik al diverse malen complicaties heb gehad, en nu weer heb, ga ik toch ondanks de risico's weer voor een her, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ik hoop echt voor jou dat het uiteindelijk helemaal goed gaat komen, zonder bijkomende kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, ik ben acht jaar geleden op dezelfde manier "geinformeerd" als jij. Je houdt geen rekening met controle en kosten daarvan, omdat het "niet nodig" is. Ik heb nu eindelijk een brochure van Natrelle (fabrikant van mijn implantaten) onder ogen gezien, en daar staat het allemaal wel in. Alle risico's, noodzaak voor controle, kosten, eigenlijk alles behalve ASIA, het autoimmuunsyndroom dat specifiek bij siliconen kan optreden. Waar ik wel rekening mee hield, was een prothesewissel om de tien jaar, omdat ik dat zelf wilde. Nu kan ik dat niet meer makkelijk betalen, dus ga ik voor explantatie en heb ik de eenmalige kosten voor een lift in plaats van nieuwe prothesen. Over twee of drie jaar kan ik dat wel ophoesten, denk ik.

Het is eigenlijk ongelofelijk dat we nog zo slecht worden voorgelicht. Dat ze het 24 jaar geleden nog niet wisten daar kan ik inkomen. Bij jou is het 8 jaar geleden, bij de schoondochter van mijn vriendin 1 jaar. Toen ik haar op de gevaren van om de zoveel jaar een wissel wees, vroeg ze het na bij de pc... en die zei dat dit nu niet meer hoeft, en controle was niet meer nodig.

Je schrijft over 2/3 jaar de kosten waarschijnlijk wel te kunnen betalen.

Misschien dat je ook iets hebt aan de regel van de Nederlandse zorgautoriteit die stelt dat als een vrouw kiest voor definitieve verwijdering alles vergoed moet worden.

Daarnaast zegt de zorgwet : Definitie verminking:

Van verminking is sprake in geval van een ernstige misvorming. Deze misvorming moet het gevolg zijn van een
ziekte, ongeval of geneeskundige verrichting. De manier waarop de pc mij wil opereren, (dichtklappen en dichtnaaien) zie ik als verminking door een geneeskundige verrichting. Waardoor ik denk/hoop recht te hebben op vergoeding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt idd dat er nog steeds door een heleboel artsen word verteld dat de protheses aan de dag van vandaag levenslang mee gaan, en nu is het natuurlijk wel zo dat de nw generatie protheses veel beter zijn dan de oudere, maar ondanks dat, is en blijft er nog steeds een risico op een ruptuur, kapselvorming, plooivorming etc.

Nu geven niet alle complicaties klachten of pijn, maar de zorg moet idd in gaan spelen op eventuele "mogelijke "klachten in de toekomst, en dus eens in de zoveel jaar een MRI gaan vergoeden.

Het is natuurlijk wel zo dat er steeds meer info op internet te vinden is, maar de 1e weg zou de arts moeten zijn die je op de risico's wijst en dan kan je zelf de keuze maken of je die wilt aan gaan of niet.

Ondanks dat ik al diverse malen complicaties heb gehad, en nu weer heb, ga ik toch ondanks de risico's weer voor een her, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ik hoop echt voor jou dat het uiteindelijk helemaal goed gaat komen, zonder bijkomende kosten

Vind het knap van je dat je er weer voorgaat, hoop dat je straks helemaal tevreden bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jij zegt, ik zie dichtklappen en hechten ook als verminking, maar zoals het hele verhaal nu op mij overkomt lijkt me dit duidelijk tegenwerking van jouw behandelend pc, juist omdat je zorgverzekeraar heeft aangegeven dat pc er voor moet zorgen dat het er na explantatie netjes uit moet komen te zien, wat in mijn ogen niet meer dan normaal is.

Ik ga weer voor een her omdat ik zelf niet terug wil naar mijn voorsituatie en van de pijn af wil, en dit de enige oplossing is,maar het is en blijft een risico

Ik blijf er vertrouwen in hebben dat het deze keer goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je gebruik maken van die regel? Van de explantaties waar ik over las, werd het vergoed volgens verzekeringsvoorwaarden, dus alleen bij kapsel en scheuren. Ik las ook wel 1 keer dat het vergoed werd zonder die klachten bij een dame, maar ik weet niet hoe dat gelukt is en ze is niet meer online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik blij dat ik nu geen prothesen meer heb. Het geeft me een gevoel van vrijheid na wat ik heb meegemaakt met mijn prothesen. Het heeft me vooral een hoop geld gekost, maar daarbij wel het besef dat ik tevreden en zelfs blij kan zijn met kleine, niet perfecte borsten. Voor mij voelt het zoveel beter zonder prothesen.

Daar komt bij dat ik er ook simpelweg het geld niet voor heb: ik heb geen reserves die het mij toelaten mijn borsten opnieuw te laten opereren mocht het fout gaan met de prothesen. Ik heb daarbij wel het geluk dat ik nog wat borstweefsel van mezelf heb, dat is na de explantatie enorm meegevallen.

Je moet hierin wel een keuze maken: als de droom volle, perfecte borsten te hebben prevaleert, en je hebt een buffer om her-operaties te betalen dan kies je voor een wissel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me heb aangepast aan mijn omstandigheden....ik weet dus niet wat ik zou hebben gedaan als ik een flinke buffer had gehad. Want ook ik vind mooie borsten geweldig!

Maar mijn geest is flexibeler dan ik dacht....Ik heb nu het gevoel dat dit de beste oplossing is voor mij.

Ik weet niet hoeveel borstweefsel jij hebt Ginny, als dat nog aardig wat is zou ik in jouw geval kiezen voor een explantatie met lift, en dat in een operatie, dat is het minst duur.

De explantatie zal voor jou vergoed worden, en de lift zal relatief goedkoop zijn omdat het in dezelfde operatie kan plaatsvinden. Misschien zou je dat geld kunnen lenen...ik vermoed dat je niet meer dan 2000 euro kwijt hoeft te zijn dan.

Je zult daarna geen perfecte, maar wel normale borsten hebben en de spanning dat het weer mis kan gaan heb je dan niet meer.

Een andere, maar duurdere optie is je borsten op laten vullen met eigen vet. Maar als ik het zo inschat zal een lift toch nodig zijn, ook gezien je leeftijd en de lengte van de periode waarin je prothesen hebt gedragen.

Ik vind dit heel erg rot voor je meid....ja, en dan zou geld je toch een stuk minder wanhopig en ongelukkig kunnen maken hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je gebruik maken van die regel? Van de explantaties waar ik over las, werd het vergoed volgens verzekeringsvoorwaarden, dus alleen bij kapsel en scheuren. Ik las ook wel 1 keer dat het vergoed werd zonder die klachten bij een dame, maar ik weet niet hoe dat gelukt is en ze is niet meer online.

Hoi Lodieke, volgens de afdeling machtiging mijn zorgverzekering, krijg je de kosten vergoed als je ervoor kiest om geen nieuwe protheses te laten plaatsten. Ze wees mij op een regel van de Nederlandse zorgautoriteit. Heb zelf net de website gevonden, waarop ik zelf ook meer hoop te vinden, wat betreft de vergoedingen. Ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen, anders wil ik je die wel mailen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik blij dat ik nu geen prothesen meer heb. Het geeft me een gevoel van vrijheid na wat ik heb meegemaakt met mijn prothesen. Het heeft me vooral een hoop geld gekost, maar daarbij wel het besef dat ik tevreden en zelfs blij kan zijn met kleine, niet perfecte borsten. Voor mij voelt het zoveel beter zonder prothesen.

Daar komt bij dat ik er ook simpelweg het geld niet voor heb: ik heb geen reserves die het mij toelaten mijn borsten opnieuw te laten opereren mocht het fout gaan met de prothesen. Ik heb daarbij wel het geluk dat ik nog wat borstweefsel van mezelf heb, dat is na de explantatie enorm meegevallen.

Je moet hierin wel een keuze maken: als de droom volle, perfecte borsten te hebben prevaleert, en je hebt een buffer om her-operaties te betalen dan kies je voor een wissel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me heb aangepast aan mijn omstandigheden....ik weet dus niet wat ik zou hebben gedaan als ik een flinke buffer had gehad. Want ook ik vind mooie borsten geweldig!

Maar mijn geest is flexibeler dan ik dacht....Ik heb nu het gevoel dat dit de beste oplossing is voor mij.

Ik weet niet hoeveel borstweefsel jij hebt Ginny, als dat nog aardig wat is zou ik in jouw geval kiezen voor een explantatie met lift, en dat in een operatie, dat is het minst duur.

De explantatie zal voor jou vergoed worden, en de lift zal relatief goedkoop zijn omdat het in dezelfde operatie kan plaatsvinden. Misschien zou je dat geld kunnen lenen...ik vermoed dat je niet meer dan 2000 euro kwijt hoeft te zijn dan.

Je zult daarna geen perfecte, maar wel normale borsten hebben en de spanning dat het weer mis kan gaan heb je dan niet meer.

Een andere, maar duurdere optie is je borsten op laten vullen met eigen vet. Maar als ik het zo inschat zal een lift toch nodig zijn, ook gezien je leeftijd en de lengte van de periode waarin je prothesen hebt gedragen.

Ik vind dit heel erg rot voor je meid....ja, en dan zou geld je toch een stuk minder wanhopig en ongelukkig kunnen maken hè?

Zie nu pas jou bericht hier, inmiddels ben je helemaal op de hoogte.... :2:

Eigen vet heb ik niet, maar wel een vriendin die dit graag wil doneren haha

Net het goede nieuws gekregen... dat als vergoeding echt niet mogelijk is, het kan lenen pfft pak van m'n hart!

Nogmaals bedankt voor alle info :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf duimen voor je dat je het wel volledig vergoed krijgt, maar het moet wel een geruststelling voor je zijn, dat als het niet lukt, je in ieder geval wel voor een mooie reconstructie kan gaan.

Valt op zo'n moment toch wel een last van je schouders lijkt mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik heb de nza site afgespeurd maar nog niets gevonden. Welke verzekeraar heb je? Of misschien kun je me dat in een privebericht sturen. Goed dat jij het bedrag in elk geval kan lenen, en de explantatie heb je sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf duimen voor je dat je het wel volledig vergoed krijgt, maar het moet wel een geruststelling voor je zijn, dat als het niet lukt, je in ieder geval wel voor een mooie reconstructie kan gaan.

Valt op zo'n moment toch wel een last van je schouders lijkt mij

Klopt, ik voel me een stuk rustiger, het idee dat ik "gedwongen"zonder herstel operatie de explantatie moest ondergaan...

Lief dat je blijft duimen, ik hoop voor jou dat je binnenkort heel erg blij bent met je 5 maal is scheepsrecht :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, kan me voorstellen dat het idee dat je na een "gedwongen "explantatie niet eens een mooi herstel zou krijgen vreselijk zou zijn, maar gelukkig komt dat goed.

ben benieuwd of je er vandaag uit gaat komen met je behandelend pc

heel veel succes

xx

en dank je wel, ik ga er wel vanuit dat ik na 5 keer scheepsrecht blij mag gaan worden :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, kan me voorstellen dat het idee dat je na een "gedwongen "explantatie niet eens een mooi herstel zou krijgen vreselijk zou zijn, maar gelukkig komt dat goed.

ben benieuwd of je er vandaag uit gaat komen met je behandelend pc

heel veel succes

xx

en dank je wel, ik ga er wel vanuit dat ik na 5 keer scheepsrecht blij mag gaan worden :6:

Vandaag belde ik het ziekenhuis, voor pc.... had vorige week telefonische afspraak, gemaakt en doorgegeven waarvoor ik pc wou spreken.

Assistente zou me doorverbinden, moest lang wachten, en ze kwam terug met de mededeling dat Dr.Heine wel een briefje zou schrijven met verwijzing naar ander ziekenhuis. Hij kwam niet eens aan de telefoon :o

Maar hij kan me wat, als ik die verwijzing maar heb, morgenvroeg ga ik meteen bellen of ze 'm binnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat meen je niet !! het is toch niet te geloven hoe sommige artsen met mensen om gaan, echt schandalig!

Maar inderdaad als jij je verwijskaart maar krijgt, verder kan die de pot op ! en dan ben je echt stukken beter af bij een andere arts.

Precies, er goed achteraan blijven zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , jammer dat sommige artsen wel een mooie cv hebben, maar niet weten niet wat het woord empathie inhoud....

Maar nog 'n week en dan is jou afspraak, vragenlijst al klaar? Ben benieuwd welke keuze in nieuwe protheses je uiteindelijk maakt, of ben je daar al uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad heel jammer, en de vriendelijkheid en medeleven van sommige artsen is soms ver te zoeken, ik hoop echt dat je je beter voelt bij de andere pc en dat die je wel met respect behandeld .

Ja nog een week, vragenlijst klaar voor zowel pc als anesthesist, qua protheses heb ik wel zitten zoeken, en ben er nog niet helemaal uit, maar dat bespreek ik ook nog even met pc

ben benieuwd of de verwijsbrief dadelijk al binnen is , ik ga duimen, des te eerder kan je afspraken gaan plannen

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2014 om 08:16 zei Desert-Rose:

is inderdaad heel jammer, en de vriendelijkheid en medeleven van sommige artsen is soms ver te zoeken, ik hoop echt dat je je beter voelt bij de andere pc en dat die je wel met respect behandeld .

Ja nog een week, vragenlijst klaar voor zowel pc als anesthesist, qua protheses heb ik wel zitten zoeken, en ben er nog niet helemaal uit, maar dat bespreek ik ook nog even met pc

ben benieuwd of de verwijsbrief dadelijk al binnen is , ik ga duimen, des te eerder kan je afspraken gaan plannen

xx xx

Helaas, verwijzing lag nog op de stapel en moest nog uitgewerkt worden. Kan dus nog geen afspraak maken, weer wachten.

Contact gehad met klachtenfunctionaris over de slechte communicatie, ze vroeg of de pc nog contact met mij moest opnemen. Zei dat ik dat aan hem overlaat, hij moet het gevoel krijgen dit had ik anders moeten doen....

Verder heb ik me voorgenomen om vrijdag het secretariaat van nieuwe pc te bellen om te vragen of verwijzing binnen is. Zo niet dan ga ik vanuit mijn werk naar ziekenhuis en ga niet weg voor ik verwijzing mee krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff schiet niet op dus, jammer meid, nog langer wachten, ze geven het dus niet veel prioriteit.

ja precies, als behandelend pc alles een beetje netjes wil afhandelen dan zou het niet meer op zijn plaats zijn, dat hij gewoon even contact met je op zou nemen.

goed zo, er echt bovenop blijven zitten, maar kan je het niet via klachten functionaris doen, zodat die misschien je pc erop aan kan spreken dat hij vandaag nog de verwijskaart in orde gaat maken? is dat misschien niet een idee?

ja denk maar een beetje mee, want voor je het weet is er weer een week voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt schandalig, dit. Er is spoed, want je hebt een scheur. Kunnen ze niet eens direct een standaard verwijzing meegeven. Goed idee van Ayelliki, meld het bij de klachtenfunctionaris en laat die er werk van maken. Bel anders meteen je huisarts en vraag om een verwijzing van hem/haar. Dat kan dan misschien een open verwijzing zijn, heb ik ook, ik mag naar de pc van mijn keuze. Weet je ha dat je problemen hebt met de pc, en dat het explanteren en herstellen van de borst een ingreep is waar je iemand met ervaring voor wilt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desert-Rose en Lodieke,

Bedankt voor het meedenken :119:

Toen ik gisteren de klachtenfunctionaris sprak, zei ze ter afsluiting kan ik nog iets voor je doen?

Dat kon ze.... dacht aan hetzelfde als jullie, zorgen dat er zo snel mogelijk een verwijzing en dossier bij andere pc komt :9:

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ginny,

Geen dank hoor, :116:

Fijn dat de klachtenfunctionaris je wilt helpen, gelukkig pakt ze je klacht goed op, en heb je daar een helpende hand aan om verwijskaart en idd je dossier bij een andere pc te krijgen, en dat je oude pc te horen krijgt dat zijn werkwijze niet de juiste is

Hopelijk gaat vanaf nu alles nu met een sneltreinvaart en heb je snel een consult bij een andere pc

jij ook nog een fijne avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.