Ga naar inhoud

Wissel dankzij scheurtje


Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

Omdat ik hier hoop te lezen, dat een wissel ook anders kan heb ik me aangemeld.

Ik ben Ginny 59 jaar en wacht op de goedkeuring en datum van mijn tweede wissel.

In 1990 heb ik een borstvergroting gehad, het resultaat was prachtig en de operatie verliep heel soepel.

In 1999 las ik een aantal verontrustende berichten over de protheses die ik toen had (down corning).

Belde het ziekenhuis en 2 weken later kreeg ik een wissel, de operatie was een ramp en na 4 dagen in het ziekenhuis ging ik met veel pijn naar huis. In het ziekenhuis kreeg ik morfine, en de plastisch chirurg vertelde dat ik heel veel bloede tijdens mijn operatie, en hij dit niet gestopt kreeg.

Omdat de pijn bleef aanhouden ben ik het eerste half jaar diverse keren terug geweest voor controle (daarna om de 5 jaar). De pijn was gedeeltelijk verklaarbaar, al mijn ribben waren gekneusd en er zat een plooitje in de prothese. Dat plooitje was aan de onderkant van mijn borst scherp, en drukte waarschijnlijk op 'n zenuw maar na 'n half jaar werden de pijnklachten eindelijk minder.

Mijn borsten zagen er goed uit, maar ik voelde naast het plooitje allerlei bobbels, net luchtbellen. Ze bleven ook gevoelig, soms had ik er meer last van dan weer een tijd niet. Moet zeggen dat ik daar min of meer aan gewend ben geraakt. (mag ook wel na 15 jaar)

In de loop van de jaren heb ik mijn dossier opgevraagd in de hoop dat daar iets in stond wat er mis was gegaan tijdens de wissel. Helaas stond er niets in, ik heb een hoop lege bladzijden waarop alleen mijn naam boven staat gekregen. Na aandringen bij het ziekenhuis ben ik wel te weten gekomen, dat ik McGhan protheses heb, maar welke?

Vorige maand ben ik weer op controle gegaan, ondanks dat ze soepel aanvoelden en er goed uitzien, besloot de arts een MRI te maken.

Heb het natuurlijk over de vorige wissel gehad, en mijn angst om weer zo lang pijn te krijgen. De bloeding tijdens de operatie verklaarde hij met dat er een bloedvat geraakt is, die zich teruggetrokken heeft tussen mijn ribben. Om het bloedvat weer te pakken te krijgen, gekneusde ribben en blauw tot in mijn taille?

Gisteren heb ik de uitslag gekregen, er zit een scheurtje....

Ben me rotgeschrokken, dit voelt akelig, moet er niet aandenken dat de siliconen in mijn lichaam lopen, want dan word ik gek.

De arts zegt dat het goed is ingekapseld, dat dit niet kan en ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik wou het liefst meteen geholpen worden, maar ik moet wachten op de goedkeuring van de zorgverzekering. Bovendien heeft hij de komende 2 maanden geen tijd, alles zit volgepland.

Dus afwachten en ondertussen hopen op positieve verhalen hier? :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Bah, dat is dus ieders nachtmerrie. Hadden ze ruim 10 jaar gelden nog geen cohesieve gel? Heb je nog vloeibare silliconen !?

Sterkte en hopen op goedkeuring van je zorgverzk. Maar zouden ze echt protheses verzekeren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, dat is dus ieders nachtmerrie. Hadden ze ruim 10 jaar gelden nog geen cohesieve gel? Heb je nog vloeibare silliconen !?

Sterkte en hopen op goedkeuring van je zorgverzk. Maar zouden ze echt protheses verzekeren??

15 jaar geleden was mijn wissel en toen zijn ze begonnen met cohesieve gel, maar de chirurg denkt dat ik nog vloeibare siliconen heb.

Dit is niet zeker, mijn dossier is niet bijgehouden, het ziekenhuis weet het niet en de chirurg is met pensioen.

Zowel mijn eerste operatie als mijn wissel was medisch en nu door het scheurtje in de prothese weer.

Men heeft mij verteld dat dit medisch blijft, alleen door de bezuinigingen... Overigens moet ik er niet aan denken, dat dit niet vergoed zou worden, want ik kan het onmogelijk zelf betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend en wat raar dat het ziekenhuis het zo slecht hebben bijgehouden?

Als je vloeibare siliconen heb dat kan ik me voorstellen dat je je niet echt prettig voelt bij deze uitslag.

Weet je al waar en bij wie je een wissel wilt gaan laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ginny,

Wat vervelend zeg !! ik heb het ook gehad een scheur in m'n prothese en heb ze er nu allebei uit laten halen . ..Als er een scheur in de prothese zit is het erg verstandig om te vragen om ook het gehele kapsel eruit te laten halen omdat je kans hebt dat er siliconen in het kapsel zit en nooit weet wat daar achter blijft na het uithalen van je prothese ..

Ik zal zeggen als je er echt tegen op ziet en bang bent voor de eventuele pijn na de wissel kan je er altijd nog voor kiezen je protheses er voorgoed uit te laten halen (foto's en verslagen over explant kan je vinden op realself.com /review breastexplant ..Bij mij is het helaas niet mooi geworden omdat er geen borstweefsel meer (na al die kapselvormingen )over bleef maar bij veel vrouwen die al van zich zelf al wat borsten hadden voor de borstvergroting zien er na de explant weer erg mooi uit .

..

Heel veel sterkte !x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook belangrijk bij een lekkende prothese is om je lymphe klieren na te laten kijken in je oksels om te checken op eventuele overblijfselen van siliconen ,je kan meer vinden als je wat rond googled ..(op engelse sites is veel informatie daarover te vinden als je eerst bij google in toetst,,,; ''Silicone in lymph nodes''

Ik kan me voor stellen dat je nu erg anngstig bent voor de gevolgen daarom is het verstandig om al wat informatie uit te zoeken voor je aan je wissel begint ..

Ik leef met je mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoe hey,dat is een heftig verhaal!

Kan me ook zeker goed voorstellen dat je liever nu dan morgen onder t mes wilt!

ja helaas zul je echt op de goedkeuring moeten wachten van de verzekering,heb nooit begrepen waarom je niet vast onder t mes mag gaan bij zoiets en dat de verzekering t later terug stort ,echt raar toch,want onder t mes moet je TOCH!

En dan maar beter zsm.

Enige voordeel is dat je nu veel info kan inwinnen.

Als je arts zegt dat het goed ingekapselt is moet je er maar op vertrouwen dat hij gelijk heeft,anders zou hij je er echt niet mee laten lopen toch?

(nou ja daar gaan we maar vanuit he)

Alvast sterkte en hou ons op de hoogte x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend en wat raar dat het ziekenhuis het zo slecht hebben bijgehouden?

Als je vloeibare siliconen heb dat kan ik me voorstellen dat je je niet echt prettig voelt bij deze uitslag.

Weet je al waar en bij wie je een wissel wilt gaan laten doen?

Vind het ook raar dat er zo weinig in mijn dossier staat, oudere arts, voelde zich soort van :105:

Ben via huisarts in ziekenhuis terechtgekomen voor MRI, Dr Heine van Sanadome (CWZ) gaat de wissel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ginny,

Wat vervelend zeg !! ik heb het ook gehad een scheur in m'n prothese en heb ze er nu allebei uit laten halen . ..Als er een scheur in de prothese zit is het erg verstandig om te vragen om ook het gehele kapsel eruit te laten halen omdat je kans hebt dat er siliconen in het kapsel zit en nooit weet wat daar achter blijft na het uithalen van je prothese ..

Ik zal zeggen als je er echt tegen op ziet en bang bent voor de eventuele pijn na de wissel kan je er altijd nog voor kiezen je protheses er voorgoed uit te laten halen (foto's en verslagen over explant kan je vinden op realself.com /review breastexplant ..Bij mij is het helaas niet mooi geworden omdat er geen borstweefsel meer (na al die kapselvormingen )over bleef maar bij veel vrouwen die al van zich zelf al wat borsten hadden voor de borstvergroting zien er na de explant weer erg mooi uit .

..

Heel veel sterkte !x

Bedankt, ben druk bezig met informatie verzamelen. Bang voor pijn na de wissel ben ik wel, maar zo erg als de vorige keer kan het nooit worden. Toen is ook het hele kapsel verwijdert, of in de woorden van de chirurg moest het eruit hakken...

Heb gedacht aan het voorgoed verwijderen, maar dat durf ik echt niet. Mijn 1e BV was medisch had dus echt helemaal niks, geen bh die mij paste, En je weet waarschijnlijk wel dat er steeds meer cc in moeten om ongeveer dezelfde maat te houden.... Ik bedoel, als de prothese eruit gaat en het kapsel dan word het deel wat gevuld moet worden steeds groter.

Mijn geluk is dat ik toen 24 jaar geleden een lichtgewicht was en nog steeds, waardoor dat enigszins meevalt.

Maar dat betekent wel dat alles verwijderen niets of nog minder betekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoe hey,dat is een heftig verhaal!

Kan me ook zeker goed voorstellen dat je liever nu dan morgen onder t mes wilt!

ja helaas zul je echt op de goedkeuring moeten wachten van de verzekering,heb nooit begrepen waarom je niet vast onder t mes mag gaan bij zoiets en dat de verzekering t later terug stort ,echt raar toch,want onder t mes moet je TOCH!

En dan maar beter zsm.

Enige voordeel is dat je nu veel info kan inwinnen.

Als je arts zegt dat het goed ingekapselt is moet je er maar op vertrouwen dat hij gelijk heeft,anders zou hij je er echt niet mee laten lopen toch?

(nou ja daar gaan we maar vanuit he)

Alvast sterkte en hou ons op de hoogte x

Heb nog 'n keer contact op genomen met het ziekenhuis en er is de komende 2 maanden waarschijnlijk geen plaats.

Het zat goed ingekapseld dus ik moest me maar geen zorgen maken, doe ik natuurlijk wel! Bovendien ben teruggegaan omdat ik steeds meer last kreeg, en dat word er niet beter op. Hoop dat die goedkeuring snel komt, dan kan ik bellen om een afspraak te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 maanden dat is toch belachelijk ! dat is wel fijn van hier op Bali wonwn ,als je hier iets hebt kan je meteen geopereerd worden ..Ik zal toch maar even verder kijken of je niet ergens anders sneller geholpen kan worden want je leeft toch onder grote stress nu je weet dat er een scheur in zit ..Sterkte :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook niks over na die explant ,,die hele kapsel (al het brstweefsel+een stuk van een spier) eruit gesneden maar weet je wat ik laatst las dat chirurgen heel goed kunnen zijn in borstvergrotingen maar weer niet in het verwijderen van het kapsel ,het is een vak appart ..En als je van te voren al niks had ziet her er na de explant niet echt mooi uit ,over de huid gesproken dat trekt binnen een jaar weer helemaal bij ,hetzelfde als bij aankomen en afvallen ...Ik ga ook weer voor borsten hoor binnen 2 maanden hoop ik weer te kunnen genieten van het dragen van bh's ipv al die vullingen die elke keer weer omdraaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook niks over na die explant ,,die hele kapsel (al het brstweefsel+een stuk van een spier) eruit gesneden maar weet je wat ik laatst las dat chirurgen heel goed kunnen zijn in borstvergrotingen maar weer niet in het verwijderen van het kapsel ,het is een vak appart ..En als je van te voren al niks had ziet her er na de explant niet echt mooi uit ,over de huid gesproken dat trekt binnen een jaar weer helemaal bij ,hetzelfde als bij aankomen en afvallen ...Ik ga ook weer voor borsten hoor binnen 2 maanden hoop ik weer te kunnen genieten van het dragen van bh's ipv al die vullingen die elke keer weer omdraaien

respect! Ik heb echt niet zoveel lef als jij,,, als ik het lees krijg ik al de bibbers!

Heb ondertussen besloten als ik die goedkeuring heb te informeren bij de zorgverzekeraar of ik ook ergens anders geholpen kan worden. Had al klachten waardoor ik niet goed kan slapen voor ik dit wist, maar lig nu nog vaker wakker omdat ik weet waardoor het komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bericht gehad van de verzekering.

Alleen de operatie word vergoed, omdat het gevaarlijk is om met gescheurde protheses te blijven rondlopen.

Ongeveer € 2000,- moet ik zelf betalen, en dat kan ik dus echt nooit.

Ben helemaal stuk, slaap al 'n paar weken heel erg slecht. Weet echt niet meer wat ik moet doen!

Heb net huilend het ziekenhuis gebeld, ze gaan overleggen met de chirurg en hoor morgen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He ginny

Jeetje echt balen! maar ze moeten eruit.

Het is super vervelend dat je idd een deel zelf moet betalen! maar aan de andere kant ook wel weer super van de verzekering dat ze een deel betalen.

Natuurlijk hadden we allemaal gehoopt dat het geheel vergoed zou worden, maar vaak moeten dames na zoveel jaar alles zelf betalen.

Ben blij voor je dat ze het nogmaals gaan overleggen!

Ga voor je duimen, en hopen dat het toch geheel vergoed gaat worden alsnog.

Lieve groetjes xxxxxxxxxxx :71: :71: :71: :71: :71:

Weet je als ze me vroeger goed hadden voorgelicht, dan was het iets anders geweest. 15 jaar geleden, bij de eerste wissel hebben ze nog gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat de eerste keer op medische basis was en toen weer.

Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen, ze moeten eruit, krijg steeds meer pijn.

Kan alleen nog maar huilen, ben helemaal stuk.

Het is niet zo dat ik niet wil betalen, maar ik kan het ook echt niet. Door RSI klachten mag ik nog maar 24 uur werken, waardoor ik net rondkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He lieve schat!

Dat bedoel ik ook niet he, dat je niet wil betalen!

Als je eerste BV al op medische gronden was (sorry dat wist ik even niet!!!!!!).

Lijkt me toch, dat ze dit 100% moeten vergoeden, jeeeeeeeeeetje dus het is ook nog niet een eens (cosmetische ingreep geweest uit eigen wil pfffff).

Nou dan klopt het niet dat je zou moeten betalen!

Lijkt mij tenminste, maar ik blijf voor je duimen schat!

En ze moeten het maar gewoon betalen, heb je rechtsbijstand anders? (ja roep maar wat he meis).

Lieve groetjes xxxxxxxxx duim duim voor je! :71: :71: :71: :71: :71:

Ik bedoelde ook niet dat jij dacht dat ik het niet wil betalen, kom misschien een beetje warrig over(en zo voel ik me ook).

Maar ze zeggen de regels zijn verandert, en nu moet je wel betalen. Heb het hele internet al afgezocht naar informatie, en het blijkt te kloppen, ze betalen dit niet meer. Moet er nu maar over nadenken of ik ze helemaal moet laten verwijderen en geen wissel, stel je voor dat ik in de toekomst weer problemen krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar verhaal! Ik wens je alle sterkte. Heb je bij andere ziekenhuizen gevraagd wat de extra kosten zullen zijn? Het kan zoveel schelen. Ook de wachttijd. Slotervaart heeft veel ervaring met explantatie, heeft weinig wachttijd en is goedkoper dan andere ziekenhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar verhaal! Ik wens je alle sterkte. Heb je bij andere ziekenhuizen gevraagd wat de extra kosten zullen zijn? Het kan zoveel schelen. Ook de wachttijd. Slotervaart heeft veel ervaring met explantatie, heeft weinig wachttijd en is goedkoper dan andere ziekenhuizen.

Heb nog geen andere ziekenhuizen gebeld voor informatie. Wil telefoongesprek v morgen met ziekenhuis hier afwachten. Overigens word helemaal verwijderen wel betaald door zorgverzekeraar hoorde ik v ziekenhuis, omdat het te gevaarlijk is om mij nog lang te laten lopen met gescheurde prothese. Ik weet ook niet of deze chirurg voor explantatie wil gaan. Heb jij ervaring met explantatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, scheuren in de prothese en kapselvorming Baker IV worden altijd helemaal vergoed door verzekeraars. Dat wil zeggen explantatie en verwijdering kapsel. Ik weet niet of dan explantatie van beide implantaten vergoed wordt? Het is voor de chirurg niet veel werk als het kapsel er normaal uitziet. Ik overweeg explantatie, maar heb het nog niet laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, scheuren in de prothese en kapselvorming Baker IV worden altijd helemaal vergoed door verzekeraars. Dat wil zeggen explantatie en verwijdering kapsel. Ik weet niet of dan explantatie van beide implantaten vergoed wordt? Het is voor de chirurg niet veel werk als het kapsel er normaal uitziet. Ik overweeg explantatie, maar heb het nog niet laten doen.

Heb de goedkeuring van de zorgverzekeraar binnen, dus dat komt wel goed. De pc was er blijkbaar gewoon vanuit gegaan dat hij nieuwe protheses kon plaatsen. Nu ik tijd heb om over de gevolgen van een wissel na te denken, en de daarbij komende kosten denk ik over explantatie. Moet er niet aandenken na een wissel over een aantal jaar weer met deze problemen kom te zitten. Aan de andere kant ben ik verdrietig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Mijn eerste bv is 24 jaar geleden, van niets naar een volle B, kleine C Inmiddels is mijn huid natuurlijk helemaal opgerekt, ben zo bang dat het er straks verschrikkelijk uit ziet. Mag ik vragen waarom jij overweegt om een explantatie te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand ervaringen heeft met explantatie, laat het alsjeblieft weten. Advies over waar ik terecht kan voor informatie is meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.