Ga naar inhoud

Wissel dankzij scheurtje


Aanbevolen berichten

Gisteren weer contact gehad met ziekenhuis, verwijzing is de deur uit.

Vroeg wat er in stond, scheurtje in prothese en het advies om nieuwe te nemen....

Wat 'n eikel is die pc, heb duidelijk aangegeven geen nieuwe protheses meer te willen en dat staat er dus niet bij.

Bij nieuwe ziekenhuis, gaat dit eerst door vergadering, dan naar pc die dit het best kan doen en daarna krijg je schriftelijk 'n oproep.

Afwachten maar weer, en met al die aankomende feestdagen....

Zag vandaag in mijn agenda dat ik in februari mijn eerste gesprek hierover met huisarts had, en ik maar denken het om deze tijd achter de rug te hebben :98:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Zal wel een of ander standaard briefje zijn waar die "even "tijd voor kon maken pffff

maar ja het balletje is in ieder geval aan het rollen, en wellicht als nw ziekenhuis ziet dat het om scheur in prothese gaat dat ze iets meer haast maken

Rot dat je nu maar moet wachten tot een afspraak. zal best heel frustrerend zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjongejonge. Mijn ha zette dit trouwens ook in de verwijzing "wil prothesewissel indien scheur". Oh well, we leggen het op consult dan wel uit. In elk geval hebben we allebei de verwijzing!!

Wat luisteren artsen toch slecht :mad:

Blijf erbij we moeten samen gaan... meermanskorting :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel een of ander standaard briefje zijn waar die "even "tijd voor kon maken pffff

liever

maar ja het balletje is in ieder geval aan het rollen, en wellicht als nw ziekenhuis ziet dat het om scheur in prothese gaat dat ze iets meer haast maken

Rot dat je nu maar moet wachten tot een afspraak. zal best heel frustrerend zijn

Tja en op dat standaard briefje mocht ik weer 'n week wachten.

Wachten is niet m'n sterkste kant en geduld ook niet, maar ik kan er toch niets aan doen dus maak me er even niet meer druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best samen, hoe pakken we dat aan? Pb me naar wie je toe wilt.* Ja, wachten. Mijn consult is pas half juni, en mijn operatie mits niets vergoed pas in 2016. Maar goed, ik moet me daar mentaal toch op voorbereiden... ook al heb ik kans op ASIA.

*Ik moet dan wel vergoeding krijgen voor de explantatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best samen, hoe pakken we dat aan? Pb me naar wie je toe wilt.* Ja, wachten. Mijn consult is pas half juni, en mijn operatie mits niets vergoed pas in 2016. Maar goed, ik moet me daar mentaal toch op voorbereiden... ook al heb ik kans op ASIA.

*Ik moet dan wel vergoeding krijgen voor de explantatie

heb pb aan je verzonden, met richtlijnen voor vergoeding..... Hoop zo dat je het ook vergoed krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Ayelliki! In de richtlijnen die Ginny me stuurde, staat dat verwijdering bij autoimmuunziekte niet vergoed wordt. Ik denk wel dat het gaat komen, omdat de IGZ nu al voorstelt om vrouwen met allergieen te waarschuwen voor het nemen van borstimplantaten. Maar goed, intussen moet ik nog ff sparen en heeft Ginny haast om onder het mes te gaan. Ginny, als het Radboud niks wordt, kost dr Kappel €1750 voor een lift, bovenop het bedrag dat je vergoed krijgt, alleen moet je informeren of zij een contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Zij heeft iig ervaring en bij Francien heel mooi werk gedaan. Wachttijd is ook niet zo lang, dacht ik. Haar explantatiekosten zijn hoog, dus dat is de reden dat ik zelf daar niet heen ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Ayelliki! In de richtlijnen die Ginny me stuurde, staat dat verwijdering bij autoimmuunziekte niet vergoed wordt. Ik denk wel dat het gaat komen, omdat de IGZ nu al voorstelt om vrouwen met allergieen te waarschuwen voor het nemen van borstimplantaten. Maar goed, intussen moet ik nog ff sparen en heeft Ginny haast om onder het mes te gaan. Ginny, als het Radboud niks wordt, kost dr Kappel €1750 voor een lift, bovenop het bedrag dat je vergoed krijgt, alleen moet je informeren of zij een contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Zij heeft iig ervaring en bij Francien heel mooi werk gedaan. Wachttijd is ook niet zo lang, dacht ik. Haar explantatiekosten zijn hoog, dus dat is de reden dat ik zelf daar niet heen ga.

Ik heb 15 jaar geleden een gesprek gehad met dr Kappel, ze was toen nog met haar onderzoek bezig. Hoor erg goede verhalen over haar, maar ook over haar wisselende stemmingen... Tijdens ons gesprek was haar stemming dusdanig dat ik blij was toen ik weer buiten stond. Zegt niets over haar kwaliteiten maar haar kliniek ligt al een end uit mijn buurt, dus ik neem het risico niet :rolleyes:

Die € 1750,- Neem ik in gedachten mee, als ik op consult ga, heel bedrag moet het ook lenen....

Had in de richtlijnen al gelezen dat verwijdering in jou geval niet vergoed wordt, maar ik hoop echt dat ze daar op terug komen.

Het is verschrikkelijk dat heel internet vol staat met klachten over siliconen, maar het nog steeds niet serieus genomen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ginny

Ik heb mijn eerste BV in 1989 ondergaan 150cc onder de spier maar na 15 jaar maar eens op controle gegaan bij Dr.Nio.

Die vond het toch wel nodig de protheses te vervangen.

In 2004 de wissel gehad 300cc op de spier, achteraf maar goed ook want in de rechter prothese was aan het lekken.

Ik hoop voor jou dat het deze keer ook weer vergoed wordt.

Sterkte Meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ginny

Ik heb mijn eerste BV in 1989 ondergaan 150cc onder de spier maar na 15 jaar maar eens op controle gegaan bij Dr.Nio.

Die vond het toch wel nodig de protheses te vervangen.

In 2004 de wissel gehad 300cc op de spier, achteraf maar goed ook want in de rechter prothese was aan het lekken.

Ik hoop voor jou dat het deze keer ook weer vergoed wordt.

Sterkte Meis

Hoi Ank, bedankt de verwijdering word vergoed alleen hoop ik dat men ook iets doet aan de overtollige huid... in totaal heb ik ze 24 jaar dus die huid is natuurlijk uitgerekt. Ik had ze eerst ook onder de spier, en nu boven, ga je wel regelmatig op controle? Zelf ben ik om de 5 jaar naar het ziekenhuis gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Even 'n update..... ondanks doorverwijzing pc, al die tijd alleen maar gewacht.

Ongelofelijk dat het allemaal zo lang moet duren, februari eerste gesprek huisarts, april 1e consult met pc, paar weken daarna mri, de uitslag op 1 mei total ruptuur,

Ik heb volgende week donderdag eindelijk 'n consult, bij 'n ander ziekenhuis. Ben benieuwd of ik nu een pc tref die wel openstaat voor explantatie, en de "herstel" werkzaamheden.

Pijn of niet, wel of geen scheurtje, het maakt blijkbaar niet uit, wat 'n geweldig zorgstelsel hebben we toch :98:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meid, het is niet te geloven. Autoimmuunziektes maken ook niet uit, trouwens, is mijn ervaring. Ik ben wel heel blij voor je dat de explantatie vergoedt wordt. Met een beetje geluk hoef je dan niet veel bij te betalen, maar daar moet je dan misschien weer verder voor zoeken, als het Radboud standaard €2000 extra vraagt. (Of was dat CWZ?) Weet je al met welke pc de afspraak is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meid, dit is echt niet te geloven dat artsen er de noodzaak niet van inzien, onvoorstelbaar !!

ik ga voor je duimen dat het volgende consult wel positief zal zijn,

xx

Bedankt :)

Ze zien het echt niet, maar ik blijf positief mag zomaar 'n week eerder komen op consult....

Hoe gaat het met je, hoop al wat beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meid, het is niet te geloven. Autoimmuunziektes maken ook niet uit, trouwens, is mijn ervaring. Ik ben wel heel blij voor je dat de explantatie vergoedt wordt. Met een beetje geluk hoef je dan niet veel bij te betalen, maar daar moet je dan misschien weer verder voor zoeken, als het Radboud standaard €2000 extra vraagt. (Of was dat CWZ?) Weet je al met welke pc de afspraak is?

Het CWZ vroeg € 2000,- hoop donderdag te weten wat het Radboud voor me kan betekenen.

Kreeg vrijdag brief dat ik week eerder mag komen, bij andere pc Dr.Hupkens.

Ben er wel blij mee, waar ik eerst een afspraak mee had was niks over te vinden.

Maar wat ik gelezen heb over Dr.Hupkens voelt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitslag van de mri sloeg even de grond onder m'n voeten weg, en ik wist echt niet meer wat te doen.

Het voordeel van het lange wachten is, dat ik de tijd heb gekregen om goed na te denken over de explantatie .

Dankzij dit form, zijn veel van mijn vragen beantwoord en heb ik veel adviezen en geruststellende berichtjes ontvangen.

Ik ga dan ook met 'n hele vragenlijst naar het consult ;)

Bedankt :116:
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitslag van de mri sloeg even de grond onder m'n voeten weg, en ik wist echt niet meer wat te doen.

Het voordeel van het lange wachten is, dat ik de tijd heb gekregen om goed na te denken over de explantatie .

Dankzij dit form, zijn veel van mijn vragen beantwoord en heb ik veel adviezen en geruststellende berichtjes ontvangen.

Ik ga dan ook met 'n hele vragenlijst naar het consult ;)

Bedankt :116:

ja ik kan me absoluut voorstellen dat op het moment dat je zo'n uitslag krijgt van de MRI, je toch wel de grond even onder je voeten vandaan weg voelt zakken, helemaal omdat er toch word gezegd dat rupturen zelden voorkomen.

Dat is natuurlijk waar, je gaat behoorlijk voorbereid op consult, en je neemt geen genoegen met de eerste de beste pc

ik hoop echt voor je dat dit de pc is die je zoekt, iemand die weet waar hij over praat en die jouw vertrouwen geeft

met mij is het nog steeds dweilen met de kraan open, wond is wel dicht, maar zwelling gaat weer toenemen, gelukkig krijg ik vrijdag de bloeduitslag van internist, en vanaf daar kan ik verder

meisje heel veel succes donderdag, ik leef echt met je mee, je moet gewoon snel geholpen worden

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht naar dr Hupkens en het klinkt inderdaad goed. Resultaten zien er mooi en natuurlijk uit. De prijzen in zijn eigen kliniek zijn alvast redelijk, dus als het Radboud duur is maar je wilt wel deze pc, heb je nog een alternatief. Ik ben ook heel blij met dit forum! Veel ervaringsverhalen, mensen die met je meedenken, algemene info. Een lift is toch weer heel anders dan een bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn consult gehad, eindelijk 'n pc die met me meedenkt :)

Hij kreeg steeds meer vrouwen die er voor kozen om geen nieuwe implantaten te nemen. Dat vond hij wel jammer, maar had er wel begrip voor.

Bij onderzoek zei hij dat je zelden ziet dat vrouwen van mijn leeftijd hun tepels nog op de juiste plek hebben. Volgens de meting van 20 heb je dat als je 20, 22 jaar was. Geen kapselvorming en 'n lift was niet nodig, eventueel wou hij lipofilling doen. Toen hij mijn buik en bovenbenen bekeek, bleek ik niet genoeg vet te hebben, 160 hooguit waarvan de helft overblijft dus 40 per borst. Mocht er over denken, en als ik dat dan toch wou kon dat over 3 maanden nog, maar dat vond hij jammer van mijn strakke romp en buik. (huid wordt losser dan) Toen hij mijn littekens onder oksel en borsten bekeek zei hij, nou ja en je geneest ook nog mooi. Wat 'n complimenten allemaal :56:

Hij kon niet goed zeggen wat er overblijft, omdat ik niet zeker weet hoeveel cc erin is gegaan. Als de 180 cc (vloeibaar) klopt ,blijft er zeker iets over.

Dit is dus een compleet ander verhaal als bij vorige pc! Minder littekens, minder zware operatie, geen lift, en geen € 2000,- bijkomende kosten.

Mijn dag kan niet meer stuk! :5:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Supergoed nieuws! Die lipo klinkt wel weinig ja, 40 cc is zelfs op een klein postuur niet veel. Maximaal een halve cupmaat in mijn geval. Inderdaad, hoe dunner je bent, hoe meer je deuken kunt zien van lipo. Ik las het vandaag nog, en toen ik nog een paar kilo dunner was zeiden ze het tegen mij ook. Maar je houdt toch wel iets over, dus dat kun je altijd later nog zien.

:64:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Even een update, de operatie is achter de rug en ben er heel blij mee!

De ochtend in het zh verliep best ontspannen, heb zelfs nog een dansje gemaakt in mijn prachtige blauw met gele ok hemd icon_wink.gif
Eenmaal onderweg naar de ok was ik blijkbaar door de dormicum al een eind onder zeil want herinner me er weinig van.
Diep inademen in 'n kapje en weg was ik, zelfs het inbrengen van het infuus heb ik niet meegekregen. Werd wakker onder een warmtelamp, er was een verpleger bij me die vroeg hoe het met me ging en of ik pijn had. Was verbaast dat het allemaal al voorbij was, en de pijn viel reuze mee.
Terug naar de kamer, gesprekje met iemand van het operatieteam, rechts was inderdaad lek, kapsels zaten helemaal rondom zijn verwijdert, gespoeld en goed schoongemaakt waardoor ik ook spierpijn kan hebben, geen draines icon_smile.gif Drukverband moest 24 uur blijven zitten.
Voelde me verder oké, en was blij met mijn onderzoek scores, net na operatie hb van 8,4, zuurstofgehalte in bloed 99%, temperatuur normaal.

Toen het drukverband eraf ging was ik stomverbaasd, heb meer over dan verwacht icon_biggrin.gif Als de striemen van het drukverband en de boel beetje bijtrekt dan heb ik echt geen lift nodig, tepels zitten netjes op z'n plek, en ze hangen niet klachtensilicon.smilie.smiley_yeah.gif
Onvoorstelbaar na bijna 25 jaar,over 2 weken hechtingen eruit en over ik dacht 8 weken op controle.

Voel me goed, bijna geen pijn meer, wel erg moe maar dat is geen wonder na maanden weinig slapen door de pijn.
Heb het gedaan, het is voorbij, voel me opgelucht en de angst van lekkende siliconen zijn verleden tijd, wat wil 'n mens nog meer? icon_biggrin.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.