Ga naar inhoud

SvS zweten / lekken / siliconen niet veilig / FDA / chemisch


L-girl

Aanbevolen berichten

Hello mede (bijna) boobies.

Ik wil graag , als zovele, den bv, en doe dus goed onderzoek

Nou kom ik per ongeluk op de site SVS-meldpunt klachten siliconen....

OMG ik schrik me dood over wat er allemaal kan geburen met implantaten.

Niks is veilig, zelfs de FDA goed keuring is gemanipuleerd door belanghebbende zelf, wordt dus bijwijze van gesponsord door plastich chirurgen zelf , en wordt zelfs uitgevoerd door de pc zelf!( net als dat een bakker zijn eigen brood test)

Ik schrik hier erg van!! Hebben jullie dit ook gelezen voordat jullie een bv deden en het alsnog gedaan?? Ik was als doodsbang voor zulke enge dingen , zwevende stukjes implantaat/ silliconen,(zweten) en daar hoeft de prothese nog niet eens voor te scheuren!!

Aan een pc chirurg hoef ik zulke dingen dus ook niet fe vragen, die zal nooooooit toegeven dat het slecht is voor je gezondheid.

Ik was heel zeker van m'n bv, maar begin nu iets te twijfelen......help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast cindytje1985

ja ook ik heb het gelezen voor mijn bv.. en tuurlijk zitten er risico's aan vast, maar ja als ik in de auto stap zitten er ook risico's aan vast..

Alle onderzoeken die er zijn geweest, zijn van de implantaten van ongeveer 20 jaar geleden en zijn dus niet recent..

Ik maak me er niet zo druk om en tot nu toe bevallen mijn boobs me zeer zeker dus mocht ik in de toekomst problemen krijgen, dan is daar vast wel weer een oplossing voor tegen die tijd ;)

Als je echt te veel twijfelt dan kun je ook kiezen voor de hydrogel prothese ;), daar zitten dan wel weer andere nadelen aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heb ik niet gelezen van het gemanipuleerde keurmerk? Wel heb ik hier verschillende complicaties gelezen. Maar als dat keurmerk echt nep is is dit wel heel erv zeg! Maar idd als je de weg opgaat zit een ongeluk ook in een heel klein hoekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat ik gewoon 'eng' vind is dus dat de prothese hoe dan ook gaat zweten, zoals ik het lees, het blijft niet op 1 dezelfde plek ,gekapseld, in je lichaam, maar gaat zweven.. Dat lijkt me dus niet gezond, en dan maakt het niet uit welk merk, goed/ niet goed, duur of goedkoop, allemaal hetzelfde...

Als je filmpjes op de site bekijkt dat ze bij iemand de protheses verwijderen, zit er gewoon vloeibaar silliconen in de pocket die gecreëerd is, en dat terwijl de prothese niet lek is!

Ik wil niemand bang maken of wat dan ook, ik wist zelf niet van de site kwam er bij toeval op, maar ben nu wel erg gaan twijfelen ...

Idd boobiezz2come, het FDA wordt gesponsord door pc"s zelf, er staat zelfs een zin van een pc, als het een dag om 5u verboden word om silliconene te plaatsen , plaats ik mijn laatste om 5 voor 5...!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke site is dit als ik vrage mag Leonie? En welk klachtenforum? Want dit is wel interessant eigelijk...

Ik zou het niet lezen hoor.

Je hebt ze al en dan maak je jezelf alleen maar ongerust.

Je kunt beter genieten van je mooie boobs

Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zelfs op je eigen merk en serienummer zoeken, als je die mee gekregen hebt van de pc, of dezelfde implantaat er wel in zit....

Dat is idd waar Yara, maar ik heb ze (nog) niet, en neem dit zeker mee in mijn overweging..

Dat is idd waar Yara, maar ik heb ze (nog) niet en neem dit zeker mee in mijn overweging..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet lezen hoor.

Je hebt ze al en dan maak je jezelf alleen maar ongerust.

Je kunt beter genieten van je mooie boobs

Yara

Thnx maar het is niet dat ik me graag druk wil gaan maken, ik besefte al heel goed va te vore dat als het mis gaat dan gaat t mis, ben een vrij nuchter persoon maar dit is wel heel intressant dat dus waarschijnlijk ook in keurmerken word gesjoemeld.... en idd ze zitte er toch al in en geniete doe ik zekerz! En ik ken een hoop mense die ze al een aantal jaren hebbe dus een aantal jaren moet ik zekerz vooruit kunne haha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het ook maar als bangmakerij hoor. Heb ze nu al en lijkt me onwaarschijnlijk als ze zo slecht zijn dat ze legaal in NL geplaatst mogen worden, tegenwoordig moet alles goedgekeurd zijn toch. Heb net even gekeken maar ook weer weggeklikt. Kan mezelf wel gek maken ermee maar dat heb geen zin, ze zitten erin.

Net als roken kans geeft op zwarte longen en de ziekte kk. Wordt ook zo uitgemeten op anti rooksites.

er zijn genoeg voorbeelden te geven.

Laten we maar hopen lang van onze boobies te kunnen genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderzoeken die ze nu uitvioeren gaat over het zweten van de siliconenimplantaten nu. Ben het helemaal eens met "dooby". Eigen risico goed laten informeren. Ik heb bv bewust gekozen voor Hydrogel Monobloc. Daar zitten geen nadelen aan die evt ten kosten kunnen gaan voor je gezondheid. Rimpelvorming en lekken zijn op te lossen want dat kan onder plaatselijke verdoving. Iedereen zijn keuze. Lees meer info over zweten geschreven door Dr. R. Kappel. Of Dr .L Visser. Zij plaatsen in Nederland hydrogel monobloc. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles is kankerverwekkend, allemaal dikke bullshit,

mijn mama is gestorven aan kanker, krijg je het niet in je borsten dan krijg je het wel ergens anders,

als het leven je moet hebben, krijgt het je toch, & dat is met alles zo, ALLES is slecht,

maarja da's mijn denkwijze dan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles is kankerverwekkend, allemaal dikke bullshit,

mijn mama is gestorven aan kanker, krijg je het niet in je borsten dan krijg je het wel ergens anders,

als het leven je moet hebben, krijgt het je toch, & dat is met alles zo, ALLES is slecht,

maarja da's mijn denkwijze dan :-)

daar zit wat in wat je zegt, mijn oma leefde super gezond en is ook aan k gestorven en mn vriendin van 24 heeft borstk dus idd als ze je wille hebbe hebbe ze je toch maar soms vraag je er miss extra om en daarom is het wel goed om een weloverwoge besluit te neme qua bv of iets dergelijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderzoeken die ze nu uitvioeren gaat over het zweten van de siliconenimplantaten nu. Ben het helemaal eens met "dooby". Eigen risico goed laten informeren. Ik heb bv bewust gekozen voor Hydrogel Monobloc. Daar zitten geen nadelen aan die evt ten kosten kunnen gaan voor je gezondheid. Rimpelvorming en lekken zijn op te lossen want dat kan onder plaatselijke verdoving. Iedereen zijn keuze. Lees meer info over zweten geschreven door Dr. R. Kappel. Of Dr .L Visser. Zij plaatsen in Nederland hydrogel monobloc. Veel succes!

zelfs over de hydrogel monoblok wordt slecht geschreven, alle borstimplantaten dus wat dan? Misschien minder schadelijk maar zouden ze die dan niet standaard gebruiken? Zou de volksgezondheid zich daar niet dan beter voor inzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo las ik ook ergens dat allergieen die je al hebt, erger kunnen worden bij het plaatsen van siliconen. Bij mij is dit ook min of meer gebleken. Ik woon nu 3 jaar in huis met poezen. Ging allemaal prima in het begin, soms wat jeukende ogen of mijn neus dicht. Nu sinds een ruim jaar mijn siliconen en ik heb me pas laten testen, ik ben schijnbaar inmiddels vreselijk allergisch voor de poezen. Nonstop verkouden. Inmiddels ook allergisch geworden voor nog tig dingen in de natuur. Nooit ergens last van gehad. Als je gaat googelen kom je dit ook tegen. Tot op de dag van vandaag twijfel ik over mijn siliconen. Je kunt zeggen, ach ze zitten er nu toch in........ maar je kunt ook nu nog kiezen voor je gezondheid ipv je schoonheid. Ik zeg niet dat dit makkelijk is, want ik vind het verschrikkelijk moeilijk. Mijn moeder heeft een immuunziekte, dus misschien heb ik daar ook meer kans op. Misschien krijg ik er zo sneller eentje door de BV, maar misschien had ik hem anders ook wel gekregen. Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat ik sinds een half jaar voortdurend moe ben. Ik slaap genoeg. Ik blijf het maar een raar verhaal vinden allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs over de hydrogel monoblok wordt slecht geschreven, alle borstimplantaten dus wat dan? Misschien minder schadelijk maar zouden ze die dan niet standaard gebruiken? Zou de volksgezondheid zich daar niet dan beter voor inzetten?

ter info:over de hydrogel monobloc wordt niet 'slecht' geschreven; kanttekeningen daar natuurlijk ;-) ze kunnen die niet standaard gebruiken ivm o.a. het financiële plaatje ;wat denk je wat er gebeurt als er ineens gezegd wordt dat de siliconen borsten slecht zijn? weinig bewijs….lekkende siliconen of zwetende na jaren is moeilijk en ontastbaar…. nou dan gaan er een hoop Plastische Chirurgen failliet/rechtzaken e.d Lees meer info op de meldpunt klachten siliconensite. Enfin maar als het goed is kan iedereen zich goed laten informeren toch van te voren dat weet je; dat is een risico wat je neemt. En de volksgezondheid zit er boven op hoor…….begin dit jaar nog en komt nog wel staartje aan. Gelukkig gaat het meer goed dan fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dnek ik ook Mars.

Als chirurg Pietje eerst tegen haar client zegt: nee het is veilig niks aan de hand.

En een maand later stapt hij over op de hydrogel's omdat het toch wel heel toevallig is al die zieke vrouwen, tja dan wordt client natuurlijk boos: Wat is dit? Geld terug! en dat is niet één client, maar duizenden!

Tja, dan maar liever volhouden dat er niks aan de hand is, makkelijkste weg! Als ze allemaal volhouden dan blijft het geloofwaardig.

Ook hebben al die chrirurgen/praktijken natuurlijk deals met die silleconen fabrieken!!

Dus overstappen op hydrogel is nog niet zo makkelijk.

Je ziet wel dat er steeds meer vraag naar is, meer chirurgen zetten ze ook, maar promoten er niet echt mee.

Ik zelf was eerst ook een twijfelaar.

Ik dacht ja die hydrogel krijg ik rimpels etc. en dat moet er naar 10 jaar uit etc.

Echter naarmate ik me hier meer in verdiept heb ben ik hier niet meer bang voor.

Het rimpelt niet meer, en het ligt ook aan je bedekking, en plaatsing + rimpels kan je altijd verbergen door eigen vet (lopofilling) bij sommige chirurgen is dit al voor 300,- gedaan. Op het forum staat ook iemand die zo haar rimpels heeft weggewerkt, weet alleen even niet wie.

En ze kunnen zo lang blijven zitten totdat er echt een lek is, en dan kun je ze onder plaatselijke verdoving voor ene kleine prijs ronde 500 euro laten vervangen.

+ je hoeft niet constant bij elk pijntje te dneken: o god, het zijn de silleconen.

Ik persoonlijk zou zelf ook bang zijn dat ik silleconen deeltjes door zou geven aan me kind via borstvoeding.

De doorslag voor mij is dat ik het nu van dichtbij heb meegemaakt. Iemand die heeel ziek is geworden en ook silleconen heeft allemaal reumatische klachten en alle ander symptonen die je ook wel zult lezen op svs-meldpunt klachten silleconen, moet bestralingen, hele goed baan kwijt heeft nu niks meer, ja de ziekte wet;)

Ik wil het risico persoonlijk niet lopen! Het kan goed gaan maar ook heel verkeerd aflopen.

Maargoed ieder voor zich! Een vrouw moet gewoon weten wat haar opties zijn vind ik! :42:

Succes Leonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op internet opzoek waar er hydrogels worden geplaatst dan lees ik enkel in de wellness kliniek (dr visser). Weet iemand waar in België er nog geplaatst worden ?

Heb me ook laten bang maken door de vele vreselijke verhalen. En toch wil ik een bv, vandaar lijken de hydrogels mij de ideale oplossing.

Nochtans ken ik veel vrouwen met siliconen die daar heel tevreden over zijn. Dilemma dilemma !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een borstvergroting 7 jaar geleden merkte ik een bobbeltje in mijn borst. Nooit gedacht dat mijn prothese (Mac Ghan) zomaar stuk zou gaan.

Volgens mijn Po toen de beste protheses (volgens statistieken helemaal niet de beste!)

Na een echo, en een MRI scan was het duidelijk , ik liep met een kapotte prothese ronde, waarschijnlijk al een hele tijd....

Na onderzoek op internet was ik in alle staten, nooit nog siliconen voor mij! Had ook last van haaruitval, vermoeidheid,....

Uiteindelijk heb ik voor hydrogel gekozen, ben nu3 maand geopereerd, en wat blijkt? Bij hydrogel zou er weinig kapselvorming voorkomen en ik heb prijs!

Mijn linkerborst is prachtig, mooi ingedaald en zacht. Natuurlijker dan mijn vroegere siliconen. De rechterborst staat hard, hoog en ik voel bobbels overal, en rimpeling....

Wat moet een mens nog geloven?

Ik heb een afspraak met mijn nieuwe Po binnen een maand, ben benieuwd wat hij zal zeggen.

Volgens de verpleegster is het veel moeilijker om hydrogel te plaatsen dan gewone siliconen, de protheses zitten in een "zakje" en kunnen niet zo gemakkelijk worden verschoven

tijdens de operatie, misschien is dat de reden waarom er zo weinig po's er mee willen werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben duidelijk gevraagd aan de pc wat de gevaren zijn van deze implantaten, die ik nu heb, ivm pip implantaten die vervangen moesten worden, waar we zoveel over hoorde. Mijn man is hier heel duidelijk in geweest, we hebben nooit de erge dingen eracnter gezocht. Hij verzekerde ons ervan dat de silicone van tegenwoordig veilig zijn.

weet je alles heeft risico's. Paardrijden kan je vallen en je nek breken. Roken kan je hart long en vaatziekte van krijgen, van junkfood wordt je dik, kortom er kan altijd wat gebeuren, het leven is 1 en al risico, zodra je de deur uitgaat en de weg op gaat.

maar hopen dat alles goed verloopt met de implantaten, want het is wel zo dat als je percentage bekijkt van de bv waar complicaties bij kwamen heel klein is tegenover het aantal bv wat uitgevoert wordt per dag.

en op die site staat hydro gel monobloc idd niet helemaal slecht beschreven maar ze bevatten toch een siliconen envelop, en er zijn ook vrouwen bekend die hier weldegelijk ziek van zijn geworden, bij sommige vrouwen namen de klachten af maar bij andere bleven deze of werden ze nog zieker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op internet opzoek waar er hydrogels worden geplaatst dan lees ik enkel in de wellness kliniek (dr visser). Weet iemand waar in België er nog geplaatst worden ?

Heb me ook laten bang maken door de vele vreselijke verhalen. En toch wil ik een bv, vandaar lijken de hydrogels mij de ideale oplossing.

Nochtans ken ik veel vrouwen met siliconen die daar heel tevreden over zijn. Dilemma dilemma !

Dr Plovier doet dit ook als je aandringt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar wilde ik mijn siliconen-prothesen, die helemaal verkeerd zaten, laten vervangen.Al surfend belandde ik op het Meldpunt, ik las de verhalen en de waarschuwingen en dat maakte wel degelijk dat ik gekozen heb voor een verwijdering zonder vervanging.

Inmiddels ben ik heel blij dat ik geen prothesen meer heb, het geeft me een veilig gevoel, en er hoeft ook niks meer vervangen te worden t.z.t.

Echte klachten heb ik nooit gehad van de prothesen, maar het zag er idioot en lelijk uit bij mij.

Zelf denk ik dat het heel verstandig is je goed te laten voorlichten. Of alle beschreven klachten komen door de siliconen betwijfel ik, veel van de klachten doen bijv. denken aan overgangsklachten of overbelasting. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat relatief veel vrouwen die hun borsten laten vergroten perfectionistisch zijn, en dat kost veel energie....ik kan daar wel over meepraten..

Maar dat siliconen wel degelijk gevaarlijk kunnen zijn besef ik inmiddels ook heel goed. Zonder prothesen voel ik me veiliger, vrijer.

Toch moet ik wel zeggen dat ik veel vergrote borsten waanzinnig mooi vind. Niet allemaal, maar sommige....om je vingers bij af te likken! ;-)

Voor mij hoeft het nu niet meer, en dat is puur een keuze, ik ben er immers niet ziek van geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessant topic Leonie. Eerder schreef ik ook al een bericht over mijn twijfel over siliconen om net dezelfde reden. Weet dat de kans op al die narigheid dan misschien wel klein is, maar ik ben zowieso al heel gevoelig qua allergieën (hier moet jammergenoeg geen kat in huis meer komen). Ik reageer ook overmatig op bepaalde voedingsstoffen en medicatie

Optie die voor mij nog open ligt : hydrogel, maar het is echt wel zoeken naar een pc die daar ervaring mee heeft, ik wil dan ook nog liefst plaatsing voor de borstspier en dan wordt het nog moeilijker zoeken. In die zin is dr Kappel een optie, Is voor mij uren reizen, dus weet niet goed of ik een consult met haar ga inplannen of niet.

Binnen enkele weken heb ik een consult om mij verder te verdiepen in lipofilling. Grote kanttekening : is een redelijk recente techniek en de vergroting die kan bekomen worden door 1X lipofilling is niet echt fameus te noemen. Wil geen supergrote borsten (heb nu met moeite een A en als ik op een natuurlijk B uitkom is dat ok voor mij, dan ben ik van mijn theezakjes af :-) ). Maar men spreekt over een realistische vergroting van maar een halve tot een kleine cupmaat per keer. Wat zou uitkomen op waarschijnlijk 2x. En bijhorend kostenplaatje ? Binnen enkele weken weet ik meer. To be continued ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh de prothese zitten in een zakje? Het is niks anders dan sillecoon heb ze beide in mijn handen gehad. Het tegenovergestelde is juist zo. Ze zijn veel vervormbaardeer, daarom ogen ze vaak ook zo natuurlijk. Maar hydrogel is het beste en geeft geen tot de misnte klachten indien je er 'schoon' mee begint.

Dus iemand die nooit prothese heeft gehad, en dan de hydrogel. Daarvan is er bijna niemand met klachten.

En bij heel veel mensen die wel klachten hadden en over zijn gestapt naar hydrogel zijn heel erg opgeknapt, lees je ook op SVS-klachtenforum silleconen en diverse onderzoeken.

Maargoed ook bij hydrogel is er 1-2% kans op kapselvorming, maar is minder dan de 5% bij silleconen.

Vervelend dat je er daar één van bent!

Valentijntje; Je kan ook ene chirurg verzoeken de hydrogel's te bestellen. Dr. Visser doet echter ook goed werk hoor, zij opereert ook in de arendborghoeve.

In Belgie verder heb ik geen idee welke klinieken/chirurgen etc. daar mee werken.

Ik zou zeggen: google, google, google of wellicht weet een chirurg in nederland wel een connectie in belgie die er ook meer werkt? wellicht zou je kunnen bellen.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, sinds ik gister avond op deze info stuitte , twijfel ik enorm, terwijl ik er zeker van was dit jaar nog boobies te krijgen...zucht...

Idd, silliconene is slecht , het is nog nooit echt bewezen of het veilig is zoals alle pc's zeggen maar er kan ook niet met zekerheid gezegd worden wat het dan wel veroorzaakt.., maar dat het dan ook nog gaat zweven door je lijf, dàt lijkt me zo eng.. En dat heb je dus niet met hydrogel, dat gel kan door het lichaam afgebroken worden.

Ik wil echt niemand bang maken of wat dan ook, was alleen erg benieuwd of jullie van deze info afwisten en wat voor keuze je dan alsnog gemaakt hebt en wat de onderbouwing daarvoor was/is.

Moeilijke keus nu...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.