Ga naar inhoud

SvS zweten / lekken / siliconen niet veilig / FDA / chemisch


L-girl

Aanbevolen berichten

Net deze topic gelezen en ben er toch wel stil van geworden.. Ik was er rotsvast van overtuigd een bv te doen maar nu begin ik weer te twijfelen..

Maar het is zoals veel dames hier zeggen, je kan je deur uit wandelen en omver gereden worden of je kan op een dag een beroerte krijgen en dan is het er ook mee gedaan.. En dan zou het spijtig zijn dat ik me zo'n mooie borsten heb ontzegd.. Het heeft immers een enorme impact op mijn psychologisch welzijn (ik heb ongelijke borsten) en zou heel blij zijn als dit voor eens en voor altijd opgelost geraakt. Nu ja, voor altijd.. Weet niet hoe lang de protheses het zullen uithouden, maar dat weet niemand van te voren zeker?

Wat zijn jullie ervaringen met mentor en monobloc hydrogel? Ik neig toch meer naar monobloc. Ik zit zelf in de medische sector en heb precies wat schrik gekregen van die lekkende siliconen.. Is dit echt zoveel duurder? En weet iemand of Dr. De Meyere deze zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

Mentor is silliconen en hydrogel is hydrogel (van monobloc)

Het kan idd veel duurder zijn, monobloc, bij sommige artsen..

Maar dat is net wat voor prijs je voor je ' gemoedsrust' wil betalen..

Welke artsen dat in België doen weet ik niet.

In nl. Voornamelijk dr.kappel , v.selms en dr.nio.

Ik had ook zelf al een OK datum gepland staan met sillcionen , maar ben ook zo gaan twijfelen door alle verhalen van doodzieke mensen door silliconen , heb het dus geannuleerd , dit heeft mij flink geld gekost, en toch voor hydrogel gegaan...

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had al een contract ondertekend , waarin de voorwaarden was vermeld dat bij annulering het gehele bedrag moest worden voldaan ..

Dus bedenk jullie goed wanneer je je handtekening ergens onderzet.

Ik heb voor de hydrogel bij nio,3100,-'betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de reden dat ik ook voor Monobloc Hydrogel ga. Ik wil geen risico's lopen met mijn lichaam. Dus waarom silliconen als er Monobloc is? Dat is ook wat pc Nio mij zei; op het moment dat je straks over bv. 2 jaar iets gaat krijgen ga je dat meteen aan de implantaten verwijden indien je toch voor silliconen kiest. Dan kun je beter voor de Monobloc gaan als je daar bewust voor wilt kiezen en niet daar vanaf stappen en toch silliconen. Ik wil niet constant hoeven denken; O jee, 't zal toch niet? Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar voor mij Monobloc en anders niet. Silliconen voelt gewoon niet goed voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nio is sindskort duurder.. Monobloc word populairder , en is relatief veel duurder overal dan silliconen. Nio kon dus niet achterblijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

L-girl oh nee wat vreselijk!! Heb je dat dan moeten ondertekenen wanneer je de afspraak voor de operatie had gemaakt?

Ik neig ook meer naar Monobloc Hydrogel.. Ik heb het prijsverschil er voor over als ik weet dat wanneer ze scheuren het absoluut geen kwaad kan.. Want het is en blijft nog steeds een risico dat je neemt he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was akkoord gegaan met de OK en de datum laten vastzetten, 7week voor de ok datum, 6wk voor de ok twijfelde ik en las ik hier dat nio hydrogel deed, dus toen is het balletje gaan rollen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Lees mijn verhaal :

n naam is Cindy en ben 46 jaar (1 zoon 22) en ik sinds 2005 samenwonend met de allerliefste Smile

Mijn grootste wens sinds mijn 17e grotere borsten kwam eindelijk uit op mijn 37e, centjes mooi bij elkaar gespaard en ik ging er voor.. dit soort forums altijd vermijd, ook na de 2e operatie.. wil dit alles inderdaad liever niet zien, kop in het zand? ja... mijn droom / wens was te groot denk ik...

In 2005 heb ik mijn 1e borstvergroting laten doen in Kliniek klein rosendael bij dr vd Weij, al snel had ik last van kapsel en altijd was mijn linkerborst een zeurtiet (zo noemde ik het maar)

Ik kwam via het borstenforum terecht bij dr V Selms in A'dam hij kwam tot de conclusie dat dr vd Weij de verkeerde prothese voor mij had gebruikt ( McGhan 510 350cc anatomisch)

Ik zou rond moeten hebben ook van McGhan en 390CC, hij heeft ervoor gezorgd dat ik alles vergoed kreeg en hij heeft mooi en goed resultaat geleverd, alle kapsle verwijderd en nwe protheses geplaatst (me happy)!!! dit was op 06-06-2008 nu precies 6 jaar geleden. Maar ook al snel weer last van mijn linkerborst, veel zeuren en pijn, veel vocht maar na echo en mammo 2 jaar geleden niets verontrustends te zien (alleen wat siliconen in mijn oksel rechts) SILICONEN IN MIJN OKSEL??? (rechts??) Ja maar dat kwam heel veel voor ze deed alsof dat niets ernstigs was (dit was in st lucas andreas ziekenhuis) ik gaf dat meteen aan bij dr van Selms en ook hij keek heel raar alsof hij dit voor het eerst hoorde en wuifde het weg, kan nooit! Oke ook ik heb er geen aandacht meer aan geschonken... stop dat soort dingen liever weg en niet meer aan denken...

Totdat ik in juni vorig jaar een hard knobbeltje in mijn rechterborst boven de tepel voelde, ik dacht daar moet even naar gekeken worden... mijn huisarts onderzocht mij eerst en vond het inderdaad terecht om me door te sturen naar het CWZ nijmegen, hij voelde ook even onder mijn rechter oksel en stuitte daar op een behoorlijke knobbel die heen en weer beweegbaqar was.. ik zei dat zal toch wel een klier zijn?? Ja dat dacht hij ook maar vond hem veel te groot, hij was ook niet pijnlijk, en ik kon dezelfde middag nog terecht in het CWZ

eerst een mammografie gehad (dat ging heel goed met heel veel beleid) daarna een echo, daar was meteen te zien dat ik onder mijn oksel siliconen had in mijn klieren.. dus...zwetende/lekkende McGhan's??

ze hebben me daar geadviseerd om met mijn huisarts een behandelplan op te zetten,

mijn huisarts wil graag meewerken maar weet er niet het fijne van, hij heeft veel opgezocht voor mij op internet en uitgeprint heel lief vond ik dat.

Inmiddels ben ik bij dr Cohen in Maastricht geweest en bij dr Kappel.

Ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal gaat en moet gebeuren, tuurlijk zou ik diep in mijn hard een vervanging willen (Monobloc)?? maar geen idee of dit wijsheid is, ik moet er eigenlijk niet aan denken om ze eruit te laten halen ondanks al mijn klachten... hoe zal het er dan allemaal uit zien? van een kleine B naar een DD! daar zijn maar weinig foto's over te vinden, hoe ziet het eruit naar explantatie??

mijn belangrijkste klachten tot nu zijn vooral:

spier en gewrichtsklachten (armen,ellebogen, handen, vingers, nek, schouders, rug)

moeheid (heel erg)

vergeetachtigheid

concentratievermogen

korte en lange termijn geheugen zeer slecht

NIET OP WOORDEN KOMEN (zorgwekkend) start het liefst geen gesprek meer

bij st maartenskliniek vorig jaar diagnose gekregen Fybromialgie !?!

Dit is ongeveer mijn verhaal... ik probeer al jaren met al mijn pijntjes en vage dingen te leven, nooit echt gekoppeld aan de siliconen..

is het zo als de protheses eruit zijn dat men zich echt beter gaat voelen of klachten vrij wordt?? De siliconen zullen nooit helemaal uit het lichaam gehaald kunnen worden toch?

dus met andere woorden protheses eruit en nog steeds klachten en gevaar of toch een wissel??

Inmiddels zit ik te wachten op mijn operatiedatum bij Dr Kappel dat kan ieder moment zijn, heel spannend,want ik zie er wel tegenop maar ook echt dat mijn klachten stukken minder zullen worden na mijn wissel, ik ga toch nog 1 x voor protheses, Monobloc hydrogel 320cc

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen

Gr Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff shit zeg, wat een verhaal...

En toch denk ik dan als eerste.. waarom hoor je zoveel slechte verhalen over McGhan? Tegenwoordig noemen ze zich Natrelle.. Maar het grootste gedeelte wat ik lees, als het gaat over gescheurde of lekkende implantaten, kom ik uit bij Natrelle...

Succes in ieder geval.. Bij hydrogel moet je er rekening mee houden dat ze beperkt zijn in breedte in verhouding met projectie.. Maar in jouw geval geen verkeerde optie denk ik....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm maar als ze fybromyalgie hebben geconstateerd dan zou ik er niet van uit gaan meteen dat je klachten overgaan, want wat je verteld zijn een klein deel van fybromyalgie klachten en als je dan die drukpunten ook hebt lijkt het me dat die klachten niet van je implantaten komen..

al is het natuurlijk altijd t beste om een wissel te doen als er ook wat mis zou zijn. succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dames ik heb mijn datum! Eindelijk !! Dr Kappel zal mij zondag 22 maart opereren in het medisch centrum Annetommie in Utrecht!

Spannend ! Explantatie Mc ghan 385 CC en wissel Monobloc hydrogel 305 CC

22-03-2015

Zo spannend en ik zie er zo tegenop maar tegelijkertijd zo blij als het achter de rug is en die siliconen troep eruit is en de kraan dicht

Xxxx Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er familieleden stalen pinnen en platen afstoten, is bij mij dan ook een vergrootte kans op het afstoten van silicone prothesen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er familieleden stalen pinnen en platen afstoten, is bij mij dan ook een vergrootte kans op het afstoten van silicone prothesen??

Kan ik me niet voorstellen eigenlijk.... Je zou dat eens met je pc kunnen overleggen....

Het lijkt me stug, maar een pc weet hier meer vanaf...

Succes!! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd honeybee, hopen dat je klachten verminderen, maar die silliconen die al zweven gaan je lichaam niet meer uit...of gaan ze je klieren kom verwijderen ??

Sterkte. Daarom heb ik direct voor hydrogel gekozen...

Fybromyalgie is ook een ziekte die niet bewezen cq aangetoond kan worden worden..

Dus het kan zeker van de siliconen komen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii ik weet dat de siliconen die in mijn lichaam zitten er niet meer uitgaan, van de klieren blijven ze af, dr Tervaert heeft mij onderzocht en geconstateerd dat het bij mijn klieren is gebleven dus heb gelukkig nog geen kans op een auto immuum ziekte , wel bekend is als de protheses verwijderd zijn dat de klachten aanzienlijk verminderen en daar ben ik al heel erg blij mee.

Tnx voor je berichtje L-girl xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat fibromyalgie klachten idd van de siliconen kunnen komen. Nu heb ik nog geen siliconen maar al wel 6 jaar fibromyalgie.

Ik heb tevens hetzelfde over siliconen gelezen op die site en je schrikt er idd erg van, maar ik las op datzelfde site ook dezelfde verhalen van mensen die dat met de monobloc ook hadden en dan overstapten naar siliconen en dan van hun klachten af waren. Het waren 5 klachten over de monoblock, een stuk minder maar misschien omdat siliconen meer gebruikt worden .

Nu lees ik hier ook dat de meeste die scheuren van natrelle zijn. (dat maakt me wel bang aangezien beide klinieken waar ik op consult ga die gebruiken) maar je krijgt wel garantie voor als ze scheuren. Als ze zo vaak scheuren kost het ze veel geld toch?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ben vandaag voor wissel geweest bij nio, ivm kapselvorming.

Alles is goed gegaan, heb nio's befaamde eurosilicone 85 % filled nu.

Ziet er nu al mooi uit. Dr nio belde me eerder vanavond om te melden dat alles goed was gegaan, maar 1 lekkende prothese had, vandaar de kapselvorming.

Hij zei dat ie t redelijk goed schoon heeft kunnen maken, en de kapsel denk ik dus dan maar alleen gunstig is geweest om ergere lekkage door lichaam te beperken. Pfff ben toch wel geschrokken en heb t hele internet afgezocht . Ook omdat ik de ziekte van crohn heb(autoimmuum) en vraag me dus af of er misschien verband bestaat. Verder had ik geen klachten. Behalve na zware dag vermoeid en soms wat gewichtsverlies, maar dat wijt ik meer aan hard werken in horeca en niet regelmatig eten( en crohn natuurlijk)

Ik had dus ook de mcghan's! 12,5 jaar. Zat flinke scheur in.

Volgende week op controle met

M'n hele vragenlijst!!

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het is nu alweer 2 weken geleden dat ik geopereerd ben door dokter Kappel,

Bedoeling was McGhan (Allergan) eruit en Monobloc hydrogel er in.

Het pakte helaas iets anders uit, toen ik wakker werd uit de narcose kwam dr Kappel bij me met niet zon goed nieuws, ze had 2 bakjes in haar hand met mijn implantaten.... Beide helemaal kapot!! Dit na 6 jaar maar waarschijnlijk waren ze al na 4 jaar kapot daarom al die wazige klachten, dr Kappel besloot tijdens de operatie om NIETS terug te plaatsen maar voor mijn gezondheid te kiezen, nu ben ik daar heel blij mee, het resultaat is niet schokkend, ze zijn klein, zacht maar helemaal eigen, ik was totaal in shock dat heeft 2 dagen geduurd en nu gaat het best heel goed met me, ik ben vandaag gestart met het ontgiften van mijn lichaam met omega 3 en chlorella

Ik kwam dit filmpje tegen, zo is het met mij dus ongeveer ook gegaan , zelfde prothese, voor degene die dit lezen ga svp niet voor siliconen maar voor hydrogel en maak een afspraak met dr Kappel , in betere handen kan je niet komen. Ik heb foto's van m'n implantaten weet alleen niet hoe ik deze moet plaatsen

Meiden denk svp verstandig BV oké maar kies svp voor de Monobloc

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/home/implantaat-vragen/soorten-en-merken/soorten-borstimplantaten/cohesieve-compacte-implantaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.