Ga naar inhoud

Becky18 : 10 april 2014 : Dr. de Meyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Gast cindytje1985

Hier ben ik weer met wat vragen na een tijdje op het forum te hebben meegelezen... Nog steeds in twijfel!

  • Kan je echt wel weer alles na de operatie? Moet je niet opletten met bewegingen (van je armen) of druk/aanrakingen (op/aan je borsten)?
  • Hebben jullie een idee van hoe vaak een operatie 'mis' gaat? Daarom nog niet de ernstige complicaties, maar een kleine ongelijkheid of dat je borsten niet bewegen of dat het voelt alsof de protheses kunnen verschuiven?

Verder ben ik heel bang voor het herstel. Veel vakantie kan ik niet nemen en de zorg voor kinderen en huishouden gaat natuurlijk ook gewoon door. Aangezien ik het liefst niemand op de hoogte zou brengen van mijn operatie, is hulp inschakelen ook niet echt een optie.

Oh ja en nog vergeten: klopt het dat hoe kleiner de prothese hoe minder de pijn of maak ik mezelf iets wijs :-D?

Ik ga proberen je vragen te beantwoorden ;)

Kan je echt wel weer alles na de operatie? Moet je niet opletten met bewegingen (van je armen) of druk/aanrakingen (op/aan je borsten)

- Ik ben inmiddels bijna 8 weken po.. ik kan alles weer zoals ik dat deed.. Hoef niet meer op te letten met bewegingen.. Natuurlijk de 1e 6 weken wel.. dan mag je je ellebogen niet hoger dan schouderhoogte en niet zwaarder tillen dan 2 kilo.. ook repeterende bewegingen mogen niet, denk hierbij aan stofzuigen, dweilen, strijken enz. enz.

Hebben jullie een idee van hoe vaak een operatie 'mis' gaat? Daarom nog niet de ernstige complicaties, maar een kleine ongelijkheid of dat je borsten niet bewegen of dat het voelt alsof de protheses kunnen verschuiven?

- wat is een complicatie? een kleine ongelijkheid in de borsten? geen enkel paar borsten is symmetrisch.. ze zullen altijd wel een ongelijkheid hebben, dat heb je bij natuurlijke borsten ook..

Als je hier op de site gaat kijken dan zijn de complicaties minimaal!! Tuurlijk zul je bepaalde verhalen lezen, maar ja dat is logisch als je kijkt naar het aantal leden die een bv hebben ondergaan..

Ik ben echter wel bang dat je ht zonder hulp niet gaat redden.. ik weet niet hoe oud je kinderen zijn (ben je beginpost vergeten te lezen en begon gelijk met reageren dus misschien heb je het al verteld) en ik weet niet wat voor werk je doet..

Hoe ga je naar je werk toe want als je ze dual plane krijgt, mag je 4 weken in ieder geval geen auto rijden...

en ohw ja.. dat maak je echt jezelf wijs over de pijn ;)

Ik persoonlijk heb 500 cc gehad dual plane en heb totaal geen pijn gehad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Hier ook een jonge mama die al een kindje heeft en een tweede op de planning.
Ik wil echt zo snel mogelijk na de bevalling een borstvergroting laten doen.
Ik twijfel nu ook of ik borstvoeding ga geven of niet. (Vorige keer maar 6 weken volgehouden en denk niet dat ik het nu veel langer zou doen)

Langs de andere kant vind ik het wel belangrijk dat de baby het colostrum binnen krijgt en ik heb er toch ook wel van genoten.
Ik las dat je 6 maanden na je bevalling een bv mocht laten doen. Hoelang duurt dit als je borstvoeding hebt gegeven? Ook 6 maanden of nog langer?
Ik zou ook niet willen dat mijn omgeving weet heeft van mijn bv dus als ik borstvoeding geef en ze me het laatst herinneren met volle borsten valt het niet zo op. Kan ik nog altijd zeggen dat ik de grotere borsten heb overgehouden van mijn zwangerschap ;-)
Ook bij mij overvalt de twijfel me soms. Dan denk ik waar begin ik toch aan. In een gezond lichaam laten snijden... En binnen 10 a 15 jaar weer onder het mes.
Langs de andere kant is het echt een obsessie geworden. Ik ben heel onzelfzeker en ik denk dat ik me erna veel zelfzekerder ga voelen. Volgens mijn man is er niets mis met mijn borsten en zal ik na de operatie wel weer iets anders vinden om complexen over te hebben maar als ik het echt wil mag het van hem (loop er ook al meer dan anderhalf jaar over te zeuren). Gaf het jullie zelfvertrouwen een boost?
Nu door het veelvuldig bestuderen van mijn borsten heb ik gemerkt dat ter hoogte van mijn decollete fijne verticale lijntjes lopen (begin van rimpels???)
Is dit iets wat door de bv mee strak getrokken wordt en verdwijnt? Zou het erg vinden als ik eindelijk mijn droomdecolleté heb en die dan verstoord wordt door rimpels. Ik ben nog maar begin 30 dus dit zou toch wel erg jong zijn niet? Is hier mss een goede creme tegen zodat het niet erger wordt?
Alvast bedankt als jullie hierop zouden willen antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Chantelle, wat je zegt over je twijfel (zal de omgeving het merken/veroordelen en is het niet erg verwaand om in een gezond lichaam te snijden) herken ik heel hard. Ik zou je aanraden de borstvoeding niet te laten afhangen van je borstvergroting, maar ben dan ook een lactivist :-). Ik vind borstvoeding erg belangrijk en heb het voor elk kind een pak langer dan zes weken gedaan. Elk zijn keuze natuurlijk! Wel een mooie redenering van dat ze je gewoon zouden zijn met vollere borsten. Hoeveel maanden je moet wachten na een zwangerschap weet ik niet zeker, ik las ooit anderhalf jaar (!) na het stoppen met borstvoeding. Erg lang lijkt me zo. Hier las ik wel eens zes maanden. Dat vind ik al normaler/aanvaardbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ik lees al een poos mee op dit forum. Mag ik ook even een vraag stellen. Zijn jullie niet bang voor de prothesen? Als ik zo soms die verhalen lees. Dat is wat mij opnieuw erg doet twijfelen.

Ik krijg een bv op 4 maart maar ik twijfel nu weer. Is het wel veilig. In mijn omgeving mogen ze het ook niet weten, want hun mening is zoals hierboven gezegd: in een gezond lijf snij je niet. Dus daarom hou ik het maar voor mezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames ! Ik ben zelf ook een hele erge twijfelaar.. Ik heb twee consults gehad en ben uitgekomen op 330cc.. Twijfel nu nog of k niet groter zou gaan.. Ook heb ik mijn operatie nog altijd niet vastgelegd omdat ik net zoals jullie bang ben dat het misgaat en dat ik achteraf spijt ga krijgen.. Ik probeer dat gevoel een beetje van me af te zetten door aan de positieve dingen te denken en dat ik het al zoooo lang wil.. Een consult kan idd geen kwaad assepoes, het kan je alleen maar geruststellen denk ik :) ik zou zeker eens bij dr verdonck langsgaan in de wellness kliniek. Hij is echt supervriendelijk, hij legt alles uit van begin tot eind en neemt echt de tijd om verschillende maten te passen :) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer met wat vragen na een tijdje op het forum te hebben meegelezen... Nog steeds in twijfel!

  • Kan je echt wel weer alles na de operatie? Moet je niet opletten met bewegingen (van je armen) of druk/aanrakingen (op/aan je borsten)?
  • Hebben jullie een idee van hoe vaak een operatie 'mis' gaat? Daarom nog niet de ernstige complicaties, maar een kleine ongelijkheid of dat je borsten niet bewegen of dat het voelt alsof de protheses kunnen verschuiven?

Verder ben ik heel bang voor het herstel. Veel vakantie kan ik niet nemen en de zorg voor kinderen en huishouden gaat natuurlijk ook gewoon door. Aangezien ik het liefst niemand op de hoogte zou brengen van mijn operatie, is hulp inschakelen ook niet echt een optie.

Oh ja en nog vergeten: klopt het dat hoe kleiner de prothese hoe minder de pijn of maak ik mezelf iets wijs :-D?

Nou meis, Ik heb kleine protheses (250cc) en heb wel degelijk pijnen gehad (ondanks mijn hoge pijngrens) .. En als je vergelijkt met mij en Cindytje (dubbel zo groot) hahaha heeft het niks met klein te maken.

Wat betreft complicaties, als zijnde scheef en ongelijk, kan je mijn pics bekijken/verslag lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

javaantje, je bent nog maar net po, ik denk dat de meesten dat verdovende gevoel rond de tepel en ook onderaan hebben. Maar het gevoel gaat wel terug komen hoor. De onderkant is bij mij wel nog altijd een beetje verdoofd... een cm of 2. Maar heel geleiden voel ik het ook verbeteren. Ik ben ook 42 jaar, mss geneest alles dan wat trager dan bij een jong iemand.

Ik lees hier soms verhalen van mensen die twee of drie wissels gehad hebben en het iedere keer weer anders ervaren hebben. Dus, geen paniek, ik denk dat het heel normaal is.

Gelukkig maar ;) ... We wachten wel af, zoals gewoonlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo, ik ben vandaag geweest en ga het toch wel doen. Helaas (nu ik heb 'beslist' wil ik het precies zo snel mogelijk gedaan hebben) moet ik nog even wachten om mijn borsten de kans te geven helemaal te doen wat ze willen doen na de borstvoeding. Misschien worden ze nog kleiner... Hopelijk niet natuurlijk, want zoals het er momenteel uitziet kan het perfect voor de spier met druppelvormige Mentor-prothesen van 225, 250 of 275 cc. Mocht er dan uiteindelijk toch te weinig borstweefsel zijn voor dié optie (kans op rippling anders), dan worden het de McGhans 510 of zoiets? Behalve een pak duurder zitten daar ook weer een aantal andere nadelen aan, maar we gaan niet vooruitlopen op de feiten en heel hard hopen dat het lukt met de Mentors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel fijn was, was dat hij zei dat mijn uitgangssituatie heel gunstig was. Het zou een mooi en natuurlijk resultaat gaan geven. Groter dan 275 cc zou hij niet gaan en wil ik zelf ook niet, door mijn tengere bouw. We zaten op dezelfde lijn.

Verder vond ik wel dat hij het allemaal erg makkelijk deed uitschijnen. Natuurlijk doet hij zelf borstoperaties aan de lopende band, maar over het herstel bijvoorbeeld zei hij dat sommige patiënten op donderdag de ingreep ondergaan, nauwelijks last hebben en op maandag alweer aan hun bureau zitten. Lees ik hier dan vaak de negatieve verhalen? Mijn indruk was toch dat het best wel pittig is voor de meesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom overwegen de mensen die bang zijn voor silleconen, de hydrogels niet?

Dit is voor mij doorslaggevende factor geweest, want ook ik twijfelde.

hydrogel is tegenwoordig niet heel veel anders dan silleconen. In die zin dat ze niet extreem veel sneller gaan lekken omdat er geen ventieltje meer opzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mehhh, nu zit ik me steeds te bedenken dat mijn borstweefsel toch nog gaat verminderen en ik dus niet voor de Mentor implantaten voor de spier kan gaan. Stom he, maar ik zit daar dus echt heel hard mee in, want ik wil zo graag (weer) mooie borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen ben ik niet meer aan het twijfelen, ik ga het zeker laten doen. Wel zit ik nog met een aantal vragen. Natuurlijk bestaat er voor geen enkele van deze vragen een 'in de regel'-antwoord, maar jullie ervaringen zijn veel waard :-).

  • Is de pc te optimistisch als hij het heeft over dames die donderdag worden geopereerd en maandag alweer aan hun bureau zitten (bij een plaatsing voor de spier)?
  • Hoe 'gedragen' de borsten zich na de operatie? Zijn ze eerst dikker door vocht en hoger doordat ze pas geplaatst zijn? De reden dat ik het vraag is omdat ik graag stiekem wil zijn, m.a.w. mijn omgeving moet/mag niet weten van de ingreep. Als ik na een paar dagen vakantie terug op het werk verschijn met megaboobies, gaat iedereen het natuurlijk wel door hebben :-D. Na hoeveel tijd valt het in kleding niet zozeer meer op (nu draag ik altijd een gekussende beha)?
  • Hoeveel vetweefsel is er nodig voor de Mentor-prothesen voor de spier? Zijn dat nu eigenlijk de befaamde ronde prothesen? (Eerst had ik begrepen dat ze druppelvormig waren, maar dat klopt niet he? Ze zijn rond en worden druppelvormig bij het rechtstaan bijvoorbeeld. De druppelvormige zijn de anatomische oftewel in dit geval de McGhan 510, toch?) Hoe weet een pc zoiets? Bestaat er een kantelmoment of kan het zijn dat hij twijfelt en er dus wel kans is op rimpeling als ik bijvoorbeeld afval?

Jeetje, ik stel mijn vragen erg verwarrend, geloof ik. Misschien toch iemand die er iets van snapt en me een en ander wil uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn protheses ook voor de spier en vind inderdaad optimistisch, maar daar zijn meer pc's van hoor.

Ik zou niet dan al achter een bureau gaan zitten hoor. Ik voelde me na 4 dagen langzaam beter worden, maar was er nog lang niet en kon ook echt niet werken. Nu is ieder herstel anders, maar zo snel weer werken vind ik voor niemand een aanrader ;)

Mijn boobs stonden voor mijn gevoel echt op springen! Veel vocht en de huis stond ook goed strak. Ik ben na ruim 3 weken weer gaan werken en mensen die het niet weten is het niet opgevallen. Ik was zelf na 5 dagen jarig en had een bloesje aan en de visite die het niet wist zagen het ook niet. Pas toen ik opstond en ging lopen zagen ze dat er iets met mijn was omdat ik niet normaal liep, maar dat er wat aan mijn borsten was gedaan hadden ze niet door.

Mensen zijn echt niet zoveel met onze boobs bezig als wij. Ik had voorheen ook altijd push up aan dus dat zal ook wel geholpen hebben dat het nu niet meer op valt.

Ik heb ronde protheses van mentor. Of ze bij jou evt voor de spier kunnen omdat je genoeg weefsel heb dat zal echt een pc moeten beoordelen. Die kan ook zien of bij jou de kans groot zal zijn op rimpelvorming en als dat zo is zal je waarschijnlijk het advies krijgen om ze dual plane te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel, Esmiralda. Dan toch maar een weekje nemen na de operatie... Hmm :-/.

Dokter De Meyere zegt dat als mijn borsten hetzelfde blijven als nu qua vetweefsel het nét gaat. Probleem is net dat ik niet weet hoe ze zullen reageren op het stoppen met borstvoeden. We zitten op een strak schema, want ik wil eigenlijk in de lente mijn borstvergroting :-).

Als het vetweefsel toch te weinig blijkt, wordt het de McGhan 510 ook voor de spier. Er is niet gesproken over de optie achter de spier, maar dat zie ik zelf eigenlijk ook niet zitten met de kleine kinderen en een moeilijkere herstelperiode (niet tillen enzovoort).

Leuk om te weten dat het bij jou 'onopgemerkt' is gebleven. In de zomer zullen je bloesjes wel gevuld zijn natuurlijk, maar tegen dan is iedereen je gewoon zoals je nu bent :-D.

Mag ik je een vriendschapverzoek sturen? In de De Meyere-boobs ben ik uiteraard erg geïnteresseerd ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zou zeker even wat tijd nemen om te herstellen.

de Meyere is sowieso een voorstander van de prothese voor de spier te plaatsen. Je herstel kan inderdaad wat lastiger zijn als je dual plane gaat en dan vooral het tillen als je kleine kinderen heb lopen.

Ja strakkere shirtjes zijn nu mooi opgevuld. Ik heb nog geen nieuwe bikini en ben benieuwd hoe het zal zijn als ik die straks heb en dan ga zwemmen. Dat ziet er natuurlijk heel anders uit haha.

Ja je mag me een verzoekje sturen hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi assepoes,

Ik heb net even je topic gelezen en wat spannend dat je nu een datum hebt.

Ben je er al over uit wat te wordt?

Ik ben zelf donderdag 13 februari geopereerd en als ik nu denk dat ik afgelopen maandag had moeten werken, neeeeee.....dat had ik echt niet gered.

Ik ben 325 cc eurosilicone voor de spier gekregen en er werd mij gezegd dat ik er weinig last van zou hebben...ik heb een hoge pijngrens maar de eerste paar dagen waren toch wel erg pijnlijk. Herstel gaat trouwens wel heel snel vind ik zelf. En volgende week ga ik wel weer werken. Ook bureauwerk dus hoef weinig zware dingen te doen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Je kunt ook m'n topic lezen om alles ff door te nemen hoor...

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, wat lief My Little Titty (of ja... misschien je naam veranderen :-p)! Ik heb na de operatie nog een tiental dagen voor ik weer aan de slag ga. Hopelijk is dat dan voldoende. De kinderen zijn er natuurlijk wel al vrijwel meteen weer bij. Ik weet nog niet welke prothese het wordt, ik ga eerst nog even langs op consult om te checken of mijn borstweefsel niet is afgenomen. Indien niet, worden het de Mentor protheses en zal ik snel terug buiten zijn. Anders waarschijnlijk McGhan 510, maar dan komt er weer meer meetwerk enzo bij kijken.

Fijn dat je over de ergste pijn heen bent, nu alleen maar beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haha m'n naam veranderen, dat zeggen er meer hihi...

Nou tien dagen zou moeten kunnen mits je werk niet al te zwaar is. En kinderen is lastig hoop dat je hulp genoeg hebt.

Oké nou spannend dan...je moet ook maar vertrouwen hebben in de pc.

Wat is dan precies het verschil tussen die twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het verschil tussen ronde en druppelvormige/anatomische. En in prijs :-). De ronde kosten 3000, de anatomische zijn 4500. Bij die anatomische ben ik wat bang voor een zichtbare rand... Afwachten dus. Hoe is het nu met jou? Je boobs zien er mooi uit! Voelen ze al zachter en meer 'van jezelf'? Nog veel pijn? Hoeveel dagen was je echt niet in staat om meer te doen dan liggen of zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oké, ik heb niet gekozen voor anatomische, maar 85% gevulde ronde! die automatisch door de zwaartekracht soort van druppelvormig worden! maar dan ongeacht hoe je staat of ligt... Protheses kunnen van binnen draaien en als dat gebeurt bij anatomische dan zie je dat echt wel....tenminste als je ze voor de spier neemt dan he.

Met mij gaat t goed, ik ga strax op controle...

En nee de pijn is weg, ik voel natuurlijk nog wel de wond een beetje, maar dat is niet noemenswaardig.

De ergste pijn was na t wakker worden de eerste nacht en de eerste dag heb ik bijna niets kunnen doen, maar daarna werd het steeds minder en op dag drie kon ik al gewoon lopen. De eerste twee dagen leek ik wel een oud vrouwtje....

En ze zijn nog niet van mezelf, ik krijg wel iets meer gevoel, voornamelijk bij mijn tepels, dus langzaam aan komt dat ook wel goed. En ze zijn iets zachter, maar nog niet zoals het hoort, hoor....dat wil ik ook wel weten hoe lang dat ongeveer kan gaan duren.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.