Ga naar inhoud

Gewoonvrouw


Aanbevolen berichten

Lodieke ... Dat is wat Dkt Maas zij toen ik vroeg wat voor een cupmaat het gaat worden .

Hij dus afhankelijk is van het weefsel wat hij tegen komt .

In mijn rechterborst had ik ook meer klierweefsel dan links en zelfs littekenweesel .

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt doorgevraagd heb :56: .

Hij wilde zich voor de operatie iig niet uiten over een definitieve cupmaat ...

Vandaar dat ik wel aan gegeven heb het eerder kleiner te willen dan groot , en dat is mooi gelukt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste Reactie

Jeetje wat een verhaal zeg ...heel begrijpelijk dat je niet tevreden bent .

Zelf heb ik in maart dit jaar ook een Bvk bij Dr Maas gehad , en ben super tevreden met het resultaat .

Had voorheen een 85/F en nu een 85/B en ben er erg blij mee .

Vooraf heeft hij mij geen bevestiging gegeven over wat de cup maat zou worden .

Hij gaf aan dat hij dat ook niet kan aangezien dat mede afhankelijk is welk weefsel hij aantreft .

Het zou een cup maat worden die bij me past , heb wel aangegeven eerder een kleinere cup dan een grotere

te willen hebben .

Zelf vind ik dat het precies bij mij past ...

Any way , hoop dat er een passende oplossing voor je komt ... :53:

Fijn dat er ook goede verhalen over hem zijn.

Wel heel apart, want bij mij gaf hij dus wel de maat aan. Hij heeft het in de eerste instantie gehad over een C cup, omdat dat nodig was voor de verzekering. Daarop heb ik dus geantwoord dat ik het eerst wilde navragen bij mijn verzekering en dat ik dan nog weer zou terugkomen. Mijn verzekering gaf aan dat als een Dcup passend zou zijn, dat dit geen enkel probleem zou zijn. Ik heb toen een tweede intake gehad en hij heeft toen aangegeven dat ik veel klierweefsel (was duidelijk voelbaar)had dus dat het wel mogelijk was om op een D cup uit te komen. Ik had tenslotte een brede aanzet van de borst. In het ergste geval zou het een hele ruime C zijn. Maar ja dit zijn gewoon lege theezakjes waar geen bh voor te vinden is. Alle bh's welke ik aan heb gehad (heb praktisch alle lingerie(speciaal)zaken in Utrecht en omgeving wel gehad), maar ze hebben het allemaal over 90B qua metingen en er is geen enkele bh die aansluit. Er zit bij de best zittende bh 3,5cm tussen mijn borst en de cup zelf zeg maar. En eigenlijk moet ik qua breedte van de cup groter , maar dan heb ik helemaal veel ruimte over tussen mijn borst en het randje van de cup. Een dubbele push up bh zorgt er nog niet voor dat ik een decolete hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat onwijs vervelend dat ze het toch niet zo oppakken als he hoopte!

Als ik naar je foto's kijk, vind ik ze persoonlijk niet klein (maar dat is vast omdat ik nu bijna niks heb ;-) snap wel dat je niet blij bent met hoe leeg ze zijn.

Als je hier echt zooo ongelukkig van wordt, zou ik me toch nog wel een x goed verdiepen in silliconen; dat lekken kan eigenlijk niet meer en ook hoeven de meesten niet vervangen zolang je tevreden blijft.

Ik snap dat dit niet je wens is, maar terugdraaien gaat niet meer.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat welke oplossing er uiteindelijk zal komen, Bergman je wel tegemoet zou moeten komen.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt waar je tevreden mee kunt zijn!

Dank voor je reactie, maar heb mij dus meer verdiept in die lipofilling en ze kunnen ongeveer opvullen tot ongeveer 1 maat groter. Vind het ook raar dat hij heeft gezegd dat het niet zou kunnen, aangezien hij 25 februari nog heeft gezegd dat hij het zelf nog niet gedaan heeft. Hoe kan hij dan nu zo resoluut zeggen dat het niet kan? Dat snapte die vriendin die iedere keer meeging ook niet.

En ja de breedte van mijn borst kunnen ze niet veranderen, dus daardoor lijken ze van voren vrij groot, maar is de hoeveelheid dat ze naar voren komen en de leegte waar ik alles behalve tevreden over ben. En ja als het niet anders is, dan is het niet anders... maar ben er wel door getekend om het maar zo te zeggen. En als het 'verkeerd' weefsel (K) was, dan was het anders geweest. Ben helemaal gezond en dat iemand dat je ultieme vorm van vrouwelijkheid verprutst doet dat wel behoorlijk wat met je helaas....

Wat naar voor je! Hopen dat het goedkomy

Hoop ik ook, en anders ga ik maar procederen... dan is het niet anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je verhaal vanaf het begin gelezen .... Ik vind het heel erg vervelend voor je , ook omdat

je er nu zo lang mee loopt en geestelijk doet het ook niet goed voor je .

Kortom nog steeds geen oplossing ...

Denk er eens over na , ondanks dat je er negatief tegen over staat , wellicht is het toch een optie ...

om implantaten te overwegen ..

Implantaten van nu gaan zo 30 jaar mee , en lekken komt eigenlijk niet meer voor .

Ik ben er ieder geval al heel heel lang gelukkig mee ! het beetje geluk moet jij toch ook weer terug krijgen .

Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt .

Sterkte en succes !

Dank je wel. Het volgende punt waar ik op uit kom met siliconen is dat ik kunstenaarsmodel was voor lessen. Siliconen willen ze niet, omdat ze beter leren tekenen/schilderen met natuurlijke borsten. Vooral met liggende poses is het belangrijk dat de borst gewoon naar de zijkant zakt zeg maar en ja dat gebeurd niet met siliconen. Ben dus nu al niet meer gevraagd door mijn vaste groepen doordat ik mijn proporties al kwijt ben. Heb namelijk wel heupen en een kont... ben nu peervormig inplaats van zandloper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals allemaal bedankt voor het medeleven.

Ondanks dat ik het er erg moeilijk mee heb, is dit toch een beetje steun. Ik hou jullie op de hoogte en heb vandaag wel een mailtje terug gehad van de klachtencommissie. Heb gisteren een mailtje gestuurd naar PC Maas met een CC naar de klachtencommissie en die vriendin die iedere keer mee is. Als hij de gesprekken niet meer kan herinneren en het schijnbaar niet meer terug kan vinden in het systeem, dan help ik hem wel herinneren en stuur ik hem wel een reminder. heb ik gelijk stukken als het moet komen tot een letselschadeadvocaat. Heb gelukkig overal emailtjes over gestuurd in de gehele periode dat dit al speelt

Thnx meiden :53::53::54::54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

WAARDELOZE KLINIEK DIE HELE BERGMANKLINIEK!

Moest ik even kwijt.

Heb een gesprek gehad en pc Maas wist ineens helemaal niks meer af van het gesprek van 25 februari (lijkt mij toch dat het in het dossier staat???). Ook gaf hij aan dat lipofilling niet mogelijk was. Waarom zei hij niet. Hij was vrij stil verder. Dus was wel blij dat diezelfde vriendin erbij was die er al eerder bij was (ook bij het gesprek in februari). We waren met z'n 2e eigenlijk zeer verrast van de rare omkeer van pc Maas.

Aan de hand hiervan heb ik een email gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb geuit met een cc naar de klachtencommissie en die vriendin. Er stond oa in dat ik een overrompeld was van de omkeer van pc Maas. Hierop hebben ze gereageerd en een week later gebeld dat er helemaal niet gesproken is dat een lipofilling gratis was en zou gewoon betaald moeten worden. Dus met andere woorden zou ik moeten betalen voor fouten die hun hebben gemaakt!!!!!!!! Klachtencommissie wil nu een gesprek met een andere pc voor een second opinion. Afspraak staat voor 13 oktober, maar ik heb er eigenlijk al helemaal geen vertrouwen meer in.

Het verhaal wordt nog 'mooier'. Ik ben overstuur bij de huisarts terecht gekomen. Ondanks dat ik een openbaar medisch dossier heb (is voor alle artsen e.d. in te zien) waar alles in staat, staat er helemaal niks in over de operatie.

Mensen, wees gewaarschuwd voor de Bergmankliniek. Heb inmiddels meerdere mensen gesproken die ook problemen hebben met de Bergmankliniek (grove operatiefouten).

Er zit voor mij niks anders op dan de tuchtcommissie te benaderen ben ik bang :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat erg voor je!! Verschrikkelijk is dit zeg! Gatverdamme!

Ik moet zeggen over Bergmann? Ik heb er nu ook geen hoge pet meer van op. En ik weet wel, elke arts zal anders zijn binnen dat concern. Maar nee, ik ga er ook niet meer naar toe. Ik moest 2 weken wachten op antwoorden wat mijn bv betreft. 1 week later zou ik mijn operatie krijgen. Ondertussen mijn operatie gecanceld en ik krijg ineens een mail? En als ik nog wilde komen passen moest ik dat maar komen doen. Ik bedoel? communicatie? ver te zoeken dus.

Ik ben zo blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en naar Nio bent gegaan.

Maar? jouw operatie staat NIET! in je dossier????? bedoel je dat echt????

Oh my gosh!!!! dat is ook en grove fout zeg!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles gelezen en vind het echt vreselijk voor je. Eigenlijk moet er een nieuwe wet komen, dat bij grove fouten etc de kliniek of het ziekenhuis moet betalen voor een herstel operatie. Ook al heb je hier voor gekozen, is hier ook geen enkele verzekering voor? Ik vind dat best wel een kwalijke zaak. Ik wil ook echt alles zwart op wit hebben, ik lees weleens verhalen dat er bepaalde siliconen merk zijn afgesproken maar er achteraf hele andere merken zijn gebruikt. Dit kan toch niet zomaar? Dit moet toch vast te leggen zijn? En kun je van je documenten kopieeen krijgen? Ik roep maar wat hoor!

Mocht je siliconen eng vinden en je overweegt het toch, zijn er altijd nog siliconen met zoutgevulde inhoud, bv de monobloc hydrogel. Ik wens je veel succes en sterkte met alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar voor je dat me zo op hun woorden terugkomt.

Jammer dat je hem tijdens het gesprek niet meteen hebt geconfronteerd hiermee maar kan me ZO goed voorstellen dat je overrompeld bent.

Ikzelf heb ook geen goede ervaringen met Bergman. Na mijn operatie wilde ik aangeven dat ik niet zo tevreden was maar de na- foto's waren kwijt geraakt en volgens de arts 'was het gewoon mooi geworden en moest ik het hierbij laten'. Ik was toen ook zo overrompeld. Pas thuis ga je denken ja wacht even.... Ik ben nog een keer terug geweest maar heb het uiteindelijk hierbij gelaten. Voor mijn borstvergroting (dit was dus een andere operatie) wist ik zeker hier niet te gaan ook al was ik misschien een uitzondering of had ik net pech ik had er ook geen goed gevoel over.

Ikzelf ben in de Velthuis kliniek geweest voor mijn borstvergroting. Hier kreeg ik na de operatie een brief mee voor de huisarts zodat als ik wilde dit daar bekend was. Ik maakte hier dus uit op dat eea niet automatisch doorgegeven word of in een dossier komt maar misschien vergis ik me hier in.

Heel veel sterkte en houd moed xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben in de Velthuis kliniek geweest voor mijn borstvergroting. Hier kreeg ik na de operatie een brief mee voor de huisarts zodat als ik wilde dit daar bekend was. Ik maakte hier dus uit op dat eea niet automatisch doorgegeven word of in een dossier komt maar misschien vergis ik me hier in.

Heel veel sterkte en houd moed xxx saartje

Wat vervelend gewoonvrouw ..ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven omdat mijn recente ervaringen heel anders waren .

Heb dit jaar een Bvk operatie en een spatader behandeling gehad .

Heb na beide operaties een brief voor mijn HA mee gehad ..

De communicatie was goed , duidelijk ,korte wachtijden .

Kan dus niet anders zeggen dat ik een hele positieve ervaring heb gehad .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Maandag heb ik een second opinie...wel bij Bergmankliniek omdat de verzekering herstel bij ander niet vergoed. Afspraak met pc Luijenberg (geloof dat hij zo heet) . Inmiddels wel een mammografie laten maken en in mijn linkerborst zit een ingekapselde ophoping van dode vetcellen a 7 bij 3 cm. Die arts vertelde mij dat dit voorkomen had kunnen worden als ze bij de ontsteking de wond hadden open gehouden en mij met bacterie remmende middelen. De enorm snelle inkapseling is zeer nadelig bij implantaten,omdat deze snel verkeerd kunnen inkapselen.Dus Chanel12 ik zou het afraden. Er zijn zoveel fouten gemaakt bij mij dat het vertrouwen wel weg is. Een vriendin heeft implantaten laten zetten in Amstelveen en die zien er natuurlijk en netjes uit. Kan zijn naam wel even navragen als je wilt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Totaal overrompeld en van slag. Second opinion gehad en de enige optie is implantaten. Borsten zijn veelste leeg om dmv eigen lichaamsvet het op te vullen. Bij snel inkapselen zijn er wel speciale banden die de implantaten op z'n plek houden.

MAAR GOED DAAR HOEF IK DUS NIET MEER OVER NA TE DENKEN, WANT DE KLACHTENCOMMISSIE BELDE MIJ MET DE MEDEDELING DAT DE BERGMAN KLINIEK DEZE HERSTELOPERATIE NIET GAAT BEKOSTIGEN!! ZE HEBBEN MIJ DUS EEN JAAR LANG AAN HET LIJNTJE GEHOUDEN EN MEER NIET!!! KORTOM NET ALS DE BORSTEN DOKTER IN DEN HAAG BEN IK NU VOOR DE REST VAN MIJN LEVEN GETEKEND. HEB OP DIT MOMENT WEER BRAAKNEIGINGEN VAN DE STRESS. LETSELSCHADE ADVOCATEN WILLEN ER NIKS MEE, OMDAT DIE ARTS IS VRIJGESPROKEN. KLACHTENCOMMISSIE GESTUURD NAAR NPCF, MAAR NOG GEEN REACTIE. IEMAND NOG TIPS?

ENIGE WAARSCHUWING DIE IK KAN GEVEN....GA NOOIT NAAR DE BERGMAN KLINIEK, WANT ALS HET MIS GAAT DOEN ZE ER DUS NIKS MEE, BEHALVE JE NOG ONGELUKKIGER MAKEN!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een debielen, het is toch duidelijk dat het hun fout is? Echt schandalig! Als ik je foto's bekijk begrijp ik echt niet dat je chirurg dit soort werk heeft durven afleveren en dat ze er niks aan doen....

Wat moet jij balen zeg, pffff. Heel veel sterkte meid, ik weet niet of er een oplossing is maar hoop je dat hem vindt... Waarom is er trouwens geen advocaat die je wil helpen? Dit was toch niet de afspraak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een debielen, het is toch duidelijk dat het hun fout is? Echt schandalig! Als ik je foto's bekijk begrijp ik echt niet dat je chirurg dit soort werk heeft durven afleveren en dat ze er niks aan doen....

Wat moet jij balen zeg, pffff. Heel veel sterkte meid, ik weet niet of er een oplossing is maar hoop je dat hem vindt... Waarom is er trouwens geen advocaat die je wil helpen? Dit was toch niet de afspraak?

Die borsten dokter uit Den Haag is ook vrijgesproken en die heeft ook vrouwen verminkt. Dus de advocaten die ik heb gesproken geven ook aan dat ze dan een referentie hebben aan die vrijspraak. Het heeft dus geen zin (volgens die advocaten) om een gerechtelijke procedure te starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey 'Gewoonvrouw', wat een ellendig verhaal zeg! Ik heb het zojuist helemaal zitten lezen en ik denk dat je toch je poot stijf moet houden wat advocaten / tuchtcommissie betreft. Als iedereen zou denken 'ach, laat maar gaan,...' dan worden artsen natuurlijk nooit gepakt.

Zelf heb ik niet eens over Bergman na hoeven denken toen ik een PC zocht. Ik vind ze veel te commercieel, je bent een nummer en alles gaat om uiterlijk. Lopende band werk heb ik het idee. Sorry als ik hier iemand mee beledig, maar dit is het beeld dat zij op mij overbrengen.

Ik denk dat je eens advies zou moeten inwinnen bij het juridisch loket. Daar kun je naartoe bellen / gaan en gratis advies krijgen. Ik ben daar al een aantal keren (om hele andere redenen) goed op weg geholpen. Ook zou je wellicht (weliswaar op eigen kosten) een second opinion bij een andere kliniek aan kunnen vragen. Met deze informatie zou je dan weer naar je advocaat of naar Bergman kunnen gaan.

Heb je rechtsbijstandverzekering? Daar zul je dan vast al wel een beroep op hebben gedaan...stomme vraag!

Maar wat betreft de 'Borstendokter', ik vind dit wel een heel ander verhaal. Deze 'o-zo-niet-geliefde-dokter', was alles behalve een borstendokter! En jouw PC is wel degelijk een PC en bevoegd om borstverkleiningen e.d. uit te voeren. Dus wat betreft de advocaten die je hebt gesproken, begrijp ik het niet helemaal?

Hij is lid van de NVPC, NVEPC en de ISAPS (internationaal) zag ik op de site van Bergman. Wellicht dat je deze verenigingen alle3 eens zou kunnen aanschrijven wat zij je adviseren te doen?

Heel veel sterkte meis en ik ga je volgen! Onthoud dat na een hele donkere wolk er ook weer zonneschijn gaat komen! Dus ook bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een afschuwelijk verhaal :( dat dr Goerdin is vrijgesproken is toch niet te vergelijken met een eventuele civiele zaak? Hij is vrijgesproken is zijn strafproces, maar daarvan is bij jou geen sprake.

Schandalig dat je in dit geval niets kan. Bah .. Zou toch nog bij een andere letselschadeadvocaat de vraag neerleggen..

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Even om jullie bij te praten;

Ingekapselde dode vetcellen zijn grote irritatie factor. Voor de rest is er qua mijn borsten weinig veranderd, behalve rimpels zijn ernstiger geworden. Inmiddels ligt het bij de tuchtcommissie en in het verweer staan dus veel dingen die niet kloppen.

* nergens staat dat een vriendin bij elk gesprek aanwezig is geweest

* dat ik striae op mijn borsten gehad zou hebben (mij geheel nieuw) en daardoor zou ik nu rimpels hebben (is ook nooit wat over gezegd)

* dat een c cup afgesproken was in een D cup (heb ik in diverse mails staan)

* dat ze een passende oplossing hadden geboden (ik weet niet wat buiten de drogears aan oplossing is geboden)

* dat ze niet op de hoogte waren van de mamografie (dit wisten ze wel degelijk omdat ik vanaf het begin heb aangegeven dat ik last had van de harde ingekapselde dode vetcellen). Heb aangegeven dat als zei er niks aan zouden doen, dat ik wel verder ging kijken omdat ik nu nog steeds niet op mijn linker zij kan liggen zonder pijn.

maar goed....to be continue

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och wat erg...

Ik was er echt ff goed stil van (ben ik niet snel..)

Heb je foto's bekeken en idd kan me voorstellen dat je ze te klein vind.

En wat schrijnend dat zo'n grote kliniek geen gehoor geeft?

Helaas heb ik ook ervaring net bagger kliniek,

en heeft mij dat grapje 3400,- gekost...(borstvergroting gehad en draaiende protheses)

Wat mij toen hielp was mij er bij neer leggen,

klinkt dom en vreemd maar heb mij er bij neer gelegd.

Ik was zo boos, boos op alles en iedereen.

Heb second opinion gevraagd bij dr Nio.

Wat ik niet had verwacht is dat ik daar heel vrolijk weg zou komen.

En meteen voelde ik mij beter, dat haatgevoel is weg.

Heb inmiddels mijn heroperatie gehad en ben gelukkigste vrouw van de wereld.

en die 3100,- die steken ze maar waar de zo'n niet schijnt...

Maar goed mijn ervaring heb je natuurlijk niks aan want het is bij jou zo'n ander verhaal...bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik beetje weet hoe het voelt om te betalen voor een "verminking" ..dat voelt echt zo enorm kut..

En ik weet dat je niet van siliconen houdt...wat vind je van die waterdingen?

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen.. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Zo...ben ik weer een keer na een hectische periode. Diverse verhoren door de tuchtcommissie etc. 

Mijn borsten zijn helaas niet veranderd...nog steeds lege hangborsten en ingekapselde dode vetcellen in mijn linker borst wat nog steeds problemen geeft met op mijn linker zij slapen. 

Maar goed. Laatste verhoor van de tuchtcommissie moest hij ook aanwezig zijn. Hij "wist" ineens niet meer dat ik kunstenaars model was en hij gooide de operatie erop dat mijn tepelstelen erg stijf waren. Waarop mijn reactie gelijk was "hoe kun je dan aangeven dat de operatie zonder problemen  en naar behoren is verlopen?" De plastisch chirurg van de tuchtcommissie heeft ook onderzoek gedaan en heb hem laten zien hoe leeg ze zijn. Hij begon met allemaal medische termen richting Maas. En die kon alleen maar aangeven dat hij het niet wist. Ik heb dus hoop. 

4 maart is de uitspraak en dan ga ik verder...verminking vind ik nog steeds een ernstig iets. En ja zo voel ik het nog steeds met een ondefinieerbare maat en lege theezakjes. Heb sinds dien mijzelf ook niet meer in bikini durven vertonen. Nooit gehoopt dat het zo ver zou komen, maar ik ga nu door totdat er een oplossing is...de pitbull is los.

Dus nogmaals meiden...never nooit de Bergman kliniek / prutser Maas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, heb net je hele verhaal gelezen..... Wat een klote zooi zeg.... Ik vind het oprecht heel erg voor je. Heel veelsucces nog met dit langslepende en slopende traject. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.