Ga naar inhoud

dual plane en op de zij slapen


Aanbevolen berichten

Ik ben heel spuugzat om op mijn rug te slapen en ik heb rugpijn ervan. Sinds gisteren lukt het om op mijn zij te slapen maar in de brief die ik meekreeg van de chirurg staat dat ik 4 weken op mijn rug moet slapen. .. kan iemand mij zeggen wat het gevaar is van het slapen op mijn zij? Zijn er mensen die negatieve ervaringen hebben hiermee? Ik vraag het woensdag wel nog even na op de na controle maar ik ben op zoek naar geruststelling ondertussen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Daar zijn de meningen over verdeeld.. De ene chirurg zegt dat het direct weer mag, de ander zegt dat het na 2 weken mag en weer een ander zegt weer na 6 weken..

Wat ik er over terug kon vinden was dat het wel mag, maar dat het vaak niet gaat omdat het pijn doet..

Dus ik zou maandag gewoon de kliniek ff bellen en dan vragen of je op je zij mag slapen en als dat niet mag vragen waarom ;)

En mocht je pc aangeven dat het niet mag ben ik wel heel benieuwd naar de reden hiervan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 nachten pas achter de rug en ben het nu al zat dat slapen op mijn rug haha. Ik krijg gewoon echt pijn in mijn rug en weet van ellende niet meer hoe ik moet liggen. Uiteindelijk ga ik dan maar gewoon mijn bed uit.ik zal het volgende week bij mijn 1e controle even vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na een week al op mijn zij slapen maar dat lukte me echt nog niet.. pas bij 3 weken lukte het een beetje en nu slaap ik elke nacht op mijn zij en heb nergens last van.. echt een opluchting maar ik hou wel een klein kussentje tegen mn borsten aan waar mijn arm op kan steunen zodat deze niet op mn borsten hangt en dat is ook een veilig gevoel vind ik.

Succes X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi.

Ik mocht volgens mij na een week weer op mijn zij slapen. Geprobeerd. Dat voelde zo apart en niet comfortabel dat ik geloof ik 4 weken op mijn rug heb geslapen. Rugpijn: ja! Maar zijslapen voelde gewoon niet prettig.

Ik ben nu +/- 3 maanden PO en zijslapen is heerlijk, al voelt het soms nog wel apart dat er nu meer 'gevaarte' bij ligt haha.

Ik zou luisteren naar het advies van je arts en je kunt het op gegeven moment wel proberen, maar je zult zien dat het niet makkelijk is. Wanneer ik het op het begin probeerde klapte ik telkens terug op mijn rug ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Nio gaf mij aan dat ik mocht zijslapen al ikdat wilde om rugpijn te voorkomen. Hij raadde het zelfs een soort van aan.. Ik kon het in het begin echt niet, lukte me niet om in die positie te komen. Uiteindelijk na ik denk twee weken lukte t wel en ik wissel het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja iedere arts zegt weer iets anders,bij mij(dual plane) mocht ik als ik t kon weer op mn zij slapen,maar lukte me pas na een week ofzo.

Kon niet zeggen dat ik het lekker vond liggen,zag toen in een soort robot houding,dus niet echt ontspannen,maar de rugpijn was ook ontzettend pijnlijk dus even op mn zij als afwisseling vond ik toen wel even prettig,al hield ik t niet lang vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel spuugzat om op mijn rug te slapen en ik heb rugpijn ervan. Sinds gisteren lukt het om op mijn zij te slapen maar in de brief die ik meekreeg van de chirurg staat dat ik 4 weken op mijn rug moet slapen. .. kan iemand mij zeggen wat het gevaar is van het slapen op mijn zij? Zijn er mensen die negatieve ervaringen hebben hiermee? Ik vraag het woensdag wel nog even na op de na controle maar ik ben op zoek naar geruststelling ondertussen ;-)

Mop heeft het niet geholpen met een kussen onder je knieën?

MIj lukte het pas na 6 wkn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mop heeft het niet geholpen met een kussen onder je knieën?

MIj lukte het pas na 6 wkn

ik heb al alles geprobeerd, heb een verstelbare boxspring en heb die al in alle standen gezet en ook kussen onder de knie maar mijn rug is gebroken halverwege de nacht :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu 9 dagen po en kan sinds 2 dagen toch al eventjes op mijn zij liggen maar ik word toch altijd wakker op mijn rug :-p het duurt dus waarschijnlijk idd maar even dat ik op mijn zij lig, al is het om in slaap te donderen, en het ligt niet echt oncomfortabel moet ik zeggen...sinds afgelopen nacht heb ik mijn draai gevonden op mijn zij en het ligt goed... ik vraag het woensdag na wat hij dervan vindt maar als ik zo lees, mag het eigenlijk gewoon :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaap ook op mijn zij wanneer lukt. Ben nu 12 dagen po, maar ik vraag me dan af.. Als je kapsel nog niet helemaal gevormd is en je gaat op je zij liggen, kan de prothese dan niet gaan draaien? Stomme vrraag misschien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 17 dagen PO dual plane en ik ben het ook zat km op mijn rug te liggen... Sinds 2 dagen probeer ik nu ook op mijn zijnde liggen... Wel met een kussen ertussen.

Ligt ook nog niet echt lekker...

Bij mij zeiden ze dat ik na 2 weken weer op mijn zij mocht liggen.

Ik heb nig wel veel last van mijn borstspieren jullie ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaap ook op mijn zij wanneer lukt. Ben nu 12 dagen po, maar ik vraag me dan af.. Als je kapsel nog niet helemaal gevormd is en je gaat op je zij liggen, kan de prothese dan niet gaan draaien? Stomme vrraag misschien..

awel, ik voel precies mijn prothese schuiven naar de zijkant als ik op mijn zij lig, ofwel is dat het gedacht?

tis net als rechtkomen als je op je rug hebt gelegen, voel je precies ook ineens de boel zakken (en weegt gelijk 10 kg aan elke kant)...

ik vind het maar raar aanvoelen zowieso en heb het idee dat de boel daarbinnen goed beweegt

Ik ben nu 17 dagen PO dual plane en ik ben het ook zat km op mijn rug te liggen... Sinds 2 dagen probeer ik nu ook op mijn zijnde liggen... Wel met een kussen ertussen.

Ligt ook nog niet echt lekker...

Bij mij zeiden ze dat ik na 2 weken weer op mijn zij mocht liggen.

Ik heb nig wel veel last van mijn borstspieren jullie ook?

ik heb niet zo een last meer van mijn borstspieren overdag, op de dag als ik in beweging ben voel ik dus helemaal niets (totdat ik teveel heb gedaan) maar snachts na een poos stilliggen, begint de boel dus stijf te worden en doet elke beweging pijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mocht ook zodra ik het kon en fijn vond op mijn zij gaan liggen.

dat lukte na een goede week maar lag nog niet echt lekker, was wel fijn om eventjes van die rugpijn af te zijn en een andere houding aan te kunnen nemen als was het maar voor 5 minuten.

daarna ging het eigenlijk elke nacht beter (volhouden met proberen) en nu na 8 weken kan ik zelfs al op mijn buik liggen, al ligt dat nu ook nog wel wat onwennig door die bulten hahahah. komt vast ook goed.

eigenlijk slaap ik nu al weken weer zoals voor de op in allerlei houdingen en slaap ik weer heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou ook zoooo graag op mn zij slapen maar lukte me pas na 5 weken ofzo.. Ik kon ook de eerste 4 weken zelf niet omhoog komen of omdraaien dus lag als een stijve hark in bed totdat er elke ochtend iemand kwam om me omhoog te tilleb.. zwaaaarrr iritant als je bijvoorveeld moet plassen.. Pfff.. Maar spreek weinig mensen die het net zo erg hebben ervaren als ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon ook na een week een beetje afwisselen met op m'n zij slapen. Had de eerste dagen ook vreselijke rugpijn, omdat ik teveel rechtop sliep. Ben toch wat platter gaan liggen en het was gelijk weg. Misschien kan je dat nog even proberen..

Het is nog even afzien maar voor je t weet kan je weer lekker slapen meid! Even volhouden!

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daiss hier nog een! Als ik die verhalen lees denk ik, heb ik me zo aangesteld??? Nu ruim zeven weken po en voel gelukkig niks meer:-)

Ik ben 11 weken PO en heb nogsteeds erg veel last aan mn borstspieren en schouders. Fysio krijgt het er niet uit, ben al elke week aan het zwemmen met oefeningen maar het gaat niet over.. Begin nu beetje hopeloos te raken. Heb geen spijt van mijn bv maar kan ook nog niet zeggen dat ik er blij mee ben omdat ik er alleen nog maar pijn enn geen plezier van gehad heb.. Echt balen.. Heb over 3 weken consult/ nacontrole, ben benieuwd wat ie gaat zeggen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi dames,

Nou ik ben nu 3 weken po en kan alleen nog maar heel even op mijn rechter zij liggen.

Ben echt onwijs blij als ik weer normaal kan slapen zonder rugpijn van het op mijn rug liggen hahaha.

Mijn rechter borst doet t echt super bijna nergens last van behalve dat mijn tepel nog mega gevoelig is. Maar mijn linkerborst is echt nog pijnlijk maar voornamelijk vanuit mijn borstbeen denk ik (deze kant is ook de kant waar ik die akelige steken heb gehad)

De binnenkant van mijn linkerborst is ook gevoelloos..... Best akelig.... Iemand enig idee hoelang t duurt voordat dit bijtrekt? En of dit idd goed kan komen.

Overigens kan ik nog steeds niet goed inademen Al hoewel het wel al een stuk beter gaat.

Of ben ik nou de enige die deze rare dingen meemaakt?

Blij met mijn nieuwe borsten maar toch ook onzeker..... Hoe dubbel is dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om een kussen onder je benen te leggen bij het slapen. Dat kan enorm helpen met je rugklachten. Toen ik langzaam op mijn zij ging liggen deed ik een klein kussentje tussen mijn boobs ter ondersteuning.

Dat gevoelloze dat kan nog wel een tijdje duren voor dat dit beter zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik werd tijdens de 1e controle echt raar aangekeken toen ik zei dat ik de hele week op mijn rug had gelegen. De eerste week kon ik ook echt niet op mijn zij komen. Ik rolde inderdaad net zo hard weer terug. De nachten daarna had ik inderdaad het gevoel dat alles verschoof. Nu druk ik een kussen tegen m'n buik en boobs aan, waar ik mijn arm op kan laten steunen. Dit werkt voor mij op dit moment het beste en heeft ervoor gezorgd dat ik weer een aantal uurtjes heb kunnen slapen de afgelopen nachten. Daarnaast wil ik dat ze wat dichter bij elkaar gaan staan en heb ik het idee dat ik dit eerder voor elkaar krijg als ik op m'n zij slaap en ze tegen elkaar aan druk dan wanneer ik op mijn rug lig ;)

Het blijft wel vreemd al die wisselende adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.