Ga naar inhoud

Wennie76 : 26 november 2013 : Dr. Bauland : Sanavisie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

Bah hier ziekenboeg. Ons knulletje van 4 heeft oorontsteking/koorts/spugen. Daardoor minder slaap en meer doen en dat is wennen. Gelukkig is gisteren m'n man weer thuis gekomen uit Frankrijk maar die vermoed zelf dat ie een tennisarm heeft, gaat goed hier dus haha.

Ik baal daardoor weer van m'n beperkingen. Ik voel me echt nog niet top. Heb zelfs geen zin om mezelf op te lappen met make up. In m'n hoofd wil ik het allemaal wel: kerstshoppen, huishouden, tutten met make-up/haar/nagels maar m'n lijf houdt me op de bank en in bed.

Ga mezelf vanmiddag wel naar buiten slepen, misschien helpt het :-)

Ik heb ook nog best ongemakken zoals hele gevoelige huid van de borsten, beha's zitten allemaal vervelend, spierpijn achtige pijn in m'n oksels en bij verkeerde houding tintelende/dove armen.

Wondje aan 1 borst zit ook nog niet helemaal dicht. Vette gaasjes gebruik ik niet hele dag omdat ik dacht dat het de littekens hobbeliger maakte.....kan ook toeval zijn geweest hoor. Ga ze zo weer gebruiken want het helpt wel tegen de ontzettend droge huid, het voedt de huid wel enigzins met vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele ziekenboeg bij jou dus! Vooral met je zoontje, want je gaat jezelf toch daarop aanpassen.

En een tennisarm is best pijnlijk volgens mij! Sterkte daarmee!

Volgens mij duurt het ook best wel lang voordat zo'n wondje echt helemaal dicht is. Bij mij zit nog steeds iedere dag een klein beetje wondvocht op het gaasje, dus ook bij mij is het nog niet helemaal dicht.

Denk wel dat het goed is om te wisselen met het gebruik van de gaasjes, de ene dag wel en de andere dag niet. Dit om te voorkomen dat je huid te vettig wordt.

Ik herken overigens de pijn en de gevoelige huid. De lichtste aanraking met de huid doet onwijze pijn.

Hopelijk gaat dit snel over, misschien moeten we onze dosering met pijnstillers weer eens gaan aanpassen? :unsure:

Het is prachtig weer dus ik zou je zeker even naar buiten slepen. Wandelen is sowieso goed voor je, ondanks de pijn. Betere doorbloeding!!!

:1bouncingboobs: XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het met je? Bijna een maand geleden, waren we allebei op dezelfde dag in de operatiekamer.

Is de wond al genezen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ladies, ik heb wat minder nieuws. Ik ben afgelopen woensdag naar de kliniek geweest omdat het wondje van mijn linkerborst pus had. Bleek nog een knoopje te zitten en die is verwijderd. Ik hoefde geen antibiotica.

Vandaag zat het me toch nog niet lekker, er steekt een stukje wit vlees uit lijkt het. Ik heb het voor de zekerheid nog even bij mijn huisarts laten zien, die zit op 100 meter van ons huis. Het lijkt niet ontstoken maar moet wel met een weekje dicht zitten anders moet ik terug.

Ik zal een foto plaatsen morgen, ben er best wel een beetje verdrietig om :-(

Verder gaat het wel steeds beter, heb ook geen extra pijn aan dat plekje. Kan steeds meer zelf en slapen gaat ook goed, meer bewegingsvrijheid dus minder last van m'n rug. Pak steeds meer huishoudelijke klusjes op en ga ook weer de deur uit voor wat kleine dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat sneu meid! Als je er een foto op zet kan ik er ff beter naar kijken, want hoe ziet dat eruit dan met pus enzo?

Moet je nu wel door blijven gaan met vette gaasjes?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt heel erg voor je meid. Snap je bezorgdheid. Ik vond dit stukje op internet:

Door hoge weefselspanning kan de wond één tot twee weken na de operatie op sommige plekken wat opengaan. Hiervan hoeft u niet te schrikken. U dient de open wond twee keer per dag (’s ochtends en ’s avonds) met de douchekop te spoelen en daarna te verbinden. De plekken sluiten vanzelf weer in de loop van vier tot acht weken. U moet de wond na het spoelen bedekken met een vettig gaas met daar overheen een gewoon gaasje, dit alles op de plaats gehouden door uw beha. Het vettige gaas zorgt ervoor dat bij verwijderen van het verband de wond niet steeds weer open getrokken wordt.

Misschien is het hierdoor wat opengegaan?

Sterkte meid Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief van je Liensje :116: stelt me wel gerust en ik moet gewoon geduld hebben ook.

Ik ga er vanuit dat zowel de pc als de ha het goed weten en ik me geen zorgen hoef te maken.

Ik merk gelukkig wel dat ik steeds meer kan, ik leg elke avond ook even heel bewust mijn armen omhoog in bed. Dan lig ik op mn rug en doe m'n armen even boven m'n hoofd een paar minuten, zorgt ervoor dat mijn spieren wat oprekken en minder spanning vasthouden. Merk dan echt verschil met de dagelijkse dingen gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis, las ik nou ergens anders dat jij geen ankermethode hebt gehad?

Heb je dan een lift gehad zodat je wel je volume behoudt? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai, ik heb een bvk gehad volgens een J methode. Dat is een verfijndere techniek, ontwikkeld door dr. Bauland. Litteken loopt dan als een J vanaf de tepel.

Scheelt litteken en de borst kan ronder worden gemaakt. Het heeft zeker ook een liftend effect maar daarnaast is er toch ook 600 gram weefsel weggehaald :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei Wennie76, dit is niet goed. :-(

Ik hoop dat ondertussen al beter met jou is.

Sterk houden!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahhh ik ben goed en de littekens genezen ook goed. Ik heb mijn pc iets gevraagd om sneller te genezen en hij heeft me Cicaplast (van La Roche Posay) voorgeschreven. Het heeft me veel geholpen want de littekens van mijn linkerborst waren heel gevoelig en met die zalf is het nu beter. Ik ga nieuwe foto's maken en uploaden.

Beterschap!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 weken PO en ik merk dat ik echt met sprongen vooruit ga, heerlijk. Ik kan steeds meer dingen zelf, zonder pijn. Ik leg mijn armen iedere avond in bed bewust even omhoog zodat de spieren oprekken en dat scheelt overdag heel veel.

Heb zelfs alweer het gevoel dat ik auto kan rijden, nog niet gedaan maar zou het wel durven.

Wondje aan mijn linkerborst is dicht, wel lelijk maar afwachten wat de pc ervan gaat zeggen 8 januari.

Vorm van de borsten laat nog te wensen over, hoop dat het goed gaat komen. Merk dat mijn huid echt super gevoelig is en de huid veel te verwerken heeft. Kan eigenlijk niet wachten tot de controle bij de pc, hoop dat ik daarna mag smeren. Huid rondom de littekens mag ik al insmeren, dat is al enigszins een opluchting.

Ben wel blij met m'n nieuwe boobs hoor, heb met kerst cadeaubon gekregen voor lingerie, jippie!! Can't wait.

Ow en nieuwe foto's staan online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wennie,

Heb jouw foto's net gezien, ze genezen goed!!! Ik ben blij! :-)

Ik denk dat wij moeten nog wachten om de gewenst vorm te hebben. Ik heb ergens gelezen dat het kan tot een jaar duren tot de eind vorm te krijgen. Maar ze zijn al mooi!

Ik ga op 02 januari naar de pc en kan niet wachten om nieuwe lingerie te kopen.

Er zijn ook nieuwe foto's op mijn galerij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Wennie,

Jeeh ik zag nu pas je foto's, (laptop had er geen zin meer in),

balen zeg dat t open is gegaan ik hoop dat je nu goed aan het genezen bent. Ik zelf ben 16 dec. op controle bij dr.Bauland geweest en het zag er goed uit, de vorm van je borsten kan wel een half jaar duren. Ik ben weer aan het werk van de week 3x 5 uur, het blijft nog wel opletten dat je niet teveel tilt en verrijken maar het gaat zeer goed en ben ook tevreden met mijn kleine boobies.

Liefs en doe het rustig aan, je denkt dat je na 4 weken al heel wat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor je berichtje Maria en Tanara.

Wondje linkerborst is dicht, niet mooi hoor maar hoop dat het nog bijtrekt.

Gisteravond na het douchen ineens wondvocht uit rechterborst, 2 wondjes van het verticale litteken. Voelde ook een knoopje zitten, laten zitten.

Vanochtend gebeld met de kliniek en het kan nog een paar maanden duren voordat alle hechtingen eruit zijn. Soms kan het lichaam ze eruit werken en dat kan een lichte ontsteking veroorzaken.

Geduld, geduld, geduld dus.......pom pom pom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 5 weken PO en het gaat hard nu: wondjes zijn dicht en zelfs al een stukje auto gereden. Kan ook steeds makkelijker op mijn zij liggen in bed, hoef niet meer zo voorzichtig en bewust te draaien, gaat meer als vanouds :-).

Borsten kunnen nog wat branderig voelen aan hè tiende van de dag maar ook lang niet meer zo erg als vorige weken. Steken ben ik eigenlijk ook kwijt momenteel. Al met al dus heel blij, jippie!

Moet wel zeggen dat ik nog steeds erg weinig in huis hoef te doen. Heb dus ook nog niks getild van meer dan 2 kg, geen stofzuiger, dweil, stofdoek of strijkbout in m'n hand gehad :-). Mijn man raakt steeds behendiger in het huishouden haha.

Ik start maandag weer echt op m'n werk, ga morgen even 2 uurtjes proefdraaien, zien hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proefdraaien ging goed, donderdag en vrijdag paar uurtje geweest. Morgen weer voor het eggie, gelukkig maar 24 uur per week.

Woensdag laatste controle bij de pc. Ben heel benieuwd, ook wat ik met de wondjes moet doen. Ik plaats dan ook weer foto's.

Zal wel wennen zijn om weer een ritme te pakken met werk, 6 weken thuis is toch best lang.....en fijn :-).

Ik heb wel zin om weer te gaan sporten: ShaunT thuis voor de buis, heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat t je zo goed gaat nu Wennie.

Mijn littekens genezen ook heel mooi.

Fijn dat t proefdraaien je ook goed is afgegaan. Het is tenslotte een flinke operatie geweest.

Fijn weekend. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.