Ga naar inhoud

Wennie76 : 26 november 2013 : Dr. Bauland : Sanavisie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Wen,

Fijn dat het zo goed gaat! Lekker hè, kleine boobies. Ik vind het nog steeds bizar. Geniet er van, en doe rustig aan! Ik merk dat het nu per dag steeds beter gaat.

X Duiibuuf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier komt ie dan, mijn verslag.

De nacht van zondag op maandag geen oog dicht gedaan, ik was zo zenuwachtig, bah. Ik twijfelde enorm of ik wel de juiste beslissing had genomen.

Gelukkig moest ik maandag nog werken en dat zorgde voor perfecte afleiding. Op mijn werk ook alles goed over kunnen dragen, dus rust. De nacht van maandag naar dinsdag daarom best goed geslapen, dat viel me erg mee.

Dinsdag moest ik me melden om 8.45. We waren op tijd vertrokken en dus om 8.15 al aanwezig, half uurtje in de wachtkamer gewacht. Weer kwamen de zenuwen maar ook nog even fijn tegen m'n mannetje aan kunnen kruipen.

Toen werd ik geroepen om 8.50 en moest ik afscheid nemen van m'n hubbie. Ik moest me omkleden en ging met operatie outfit in een bedje op de verkoeverkamer. Daar waren 2 lieve dames allerlei voorbereidingen aan het treffen. Ik werd alsmaar zenuwachtiger. Hartslag ging omhoog en ik moest even plat gaan liggen. Ik wilde op dat moment echt wegrennen. Gelukkig werd ik goed opgevangen door de lieve dames en ze prikten m'n infuus. Toen kwam de anesthesist en daarna dr. Bauland, die stelde me erg gerust en tekende zeer precies alles af.

Ik werd om 9.30 de o.k. In gereden en na de laatste keer naam, geboortedatum en ingreep op te hebben genoemd keek ik om 9.45 voor het laatst op de klok, ik mocht een droom uitkiezen :-).

Om 12.00 hoorde ik iemand duidelijk mijn naam zeggen en ik was direct wakker. Dat had ik niet eerder gehad na een narcose, meestal viel ik wel weer even weg. Met bed en al naar m'n kamer gereden en daar kon ik zelf m'n hubbie bellen. Die was er met een paar minuten. Ik voelde me goed, had praatjes en geen pijn. Daar lag ik dan, het was 13.30 en ik had nieuwe boobs, ze voelden stevig, klein en ik moest wennen :-).

Stiekem van boven even spieken....oeh dat is gek, bobbels en tape en bloed, ik heb alweer even genoeg gezien, ben geen held en hou het even bij voelen. Kreeg een lekker kopje thee en mocht ook een beschuitje, jammie. Toen ik me helemaal goed voelde is m'n man naar huis gegaan, fijn naar onze zoon, we konden later nog even Skype of FaceTime gebruiken, ik had m'n iPad mee.

Dr. Bauland kwam rond 16.00 even checken en dat vond ik heel fijn. Alles was goed gegaan en voelde goed. Ik kreeg rond 18.00 een soepje, brood en yoghurt en werd daarna verschoond. Nog een beetje vocht en bloed maar niks geks. Daarna lekker avondje tv kijken en om 23.30 ben ik gaan slapen. Werd om 4.30 wakker met m'n handen boven m'n hoofd...oeps. Deed geen pijn maar is niet de bedoeling. Daarna weer in slaap gevallen tot 6.40. Viel me niet tegen die eerste nacht.

Rond 8.20 kwam dr. Bauland voor de eindcontrole en ik mocht lekker naar huis. Heerlijk. Eenmaal thuis merkte ik dat ik toch wat kalmer aan moest doen. Ben direct naar bed gegaan en nog paar uur geslapen. Gisteravond even snel douchen, durfde nog niet te kijken. Voelde me raar, duizelig en misselijk. Bleef de hele dag en afgelopen nacht eigenlijk met vlagen hangen. Vreemd. Vanochtend bedacht ik me dat het misschien wel aan de meloxicam kon liggen. Gebeld met de kliniek en ik mag ook ibuprofen nemen icm pcm. Voel me nu veel beter gelukkig. Durfde vanochtend tijdens verschonen wel te kijken en heb ook fotootje geplaatst. Ik ben blij! Blij dat ik zo weinig pijn heb, blij dat ik door dr. Bauland ben geholpen en blij met m'n nieuwe borsten! Als ik door de bobbels en hechtingen heen kijk zie ik de borsten die ik graag wilde en die ik had besproken met dr. Bauland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zien we maar hoe moeilijk het soms is om de controle los te laten. Maar goed om te lezen dat het je allemaal is meegevallen. Nu je goed laten verwennen en lekker herstellen!!!

Op naar de controle!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 3 PO en ik ga lichamelijk erg goed. Pijnstillers heb ik niet meer nodig, neem preventief nog ibuprofen tegen ontsteking. Morgen stop ik daar ook mee.

Ik lek ook niet meer na uit de wonden en kan zelfs al heel even op m'n zij rusten.

Geestelijk is het vandaag even minder.....ik voel me net zoals het weer buiten is, grijs en regenachtig, bah. Ik voel me vies, wil me goed kunnen wassen en m'n haren wassen. Wil ook steeds dingen in huis doen. Hier lopen 2 hondjes en een inmiddels ziek jochie van 4 jaar en ik merk dat mijn man andere gedachten heeft bij het opruimen en netjes houden.....dat moet ik gaan loslaten :-s.

Ik loop ook steeds te pulken aan die beha, die zit dan niet lekker op m'n huid. Zucht, morgen weer een dag hou ik mezelf voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Dat je niet helemaal lekker in je vel zit, ligt allemaal aan de narcose, gaat over. En ja wij vrouwen zien t huishouden toch wat anders dan mannen haha.

Ik ging gezellig met mijn mannetje onder de douche, kon hij mooi mijn haren wassen en droogde hij mijn haren en rug.

En als je dat hebt gedaan voel je je weer helemaal nieuw, in het begin ben je wel moe maar wel fris.

En ja die bh daar moet je ff mee doen, ik heb wel een tussen stukje gekocht bij livera zit toch iets prettiger. Nu naar 4 weken is het niet meer nodig, komt door het vocht.

Nou laat de boel de boel en lekker genieten.

Doei doei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

dt van het niet goed kunnen wassen klink heel bekend. Anders even je haar wassen onder de kraan? Heb ik ook gedaan en scheelt heel veel!

Dat je al zonder pijnstilling kan, wauw, ik nog aan de volle dosis hier hoor. En dat van dat tussenstukje is idd een heel goed idee, heb ik ook!

Zet em op, k had op dag 3 ook een dipdag. Morgen (vandaag dus) gaat het vast weer beter!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag meid.

Die eerste dag daar moeten de meeste toch even doorheen. Ja dat huishouden dat is toch ook wat. Nu je zo weinig mag doen zie je vaak nog meer.

Ook ik ben de eerste dagen samen met manlief gaan douchen zodat hij me makkelijk kon helpen. De eerste keer haren wassen, eigenlijk na dat ik weer was aangekleed want het douchen vond ik in begin toch echt een heel gedoe, maar dat was echt een verademing.

Het gaat straks steeds beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer. Vandaag werd ik kriebelig van de beha. Had afgelopen nacht een wonderbra aangehad en dat zat lekkerder. Stof van de tri action vind ik 'hard'. Vandaag gebeld met de kliniek en ik mag ook een andere sportbeha.....gelijk eentje besteld. Een Anita sportbeha met voorsluiting. Ben benieuwd :-)

Doordat ik zo loop te plukken steeds krijg ik ook meer pijn onder m'n oksels. Hoop dat dit met de nieuwe beha over zal zijn.

Verder gaat het goed, in huis is veel opgeruimd vandaag, allemaal gedaan door mijn lieve ventje en de kerstboom staat al, manlief kon niet meer wachten. Ik heb aanwijzingen gegeven.

Tape begint al wel beetje te jeuken, ik heb een zeer gevoelige huid. Volgende week woensdag ga ik voor de eerste controle. Al met al is het dus nog even een weekje kalm aan doen. Ik heb een nieuwe foto geplaatst in de galerij.

Ik weet trouwens niet boe ik emoticons moet toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden, mijn 2e week voelde ik me minder goed dan de 1e week.

Ik heb lopen klungelen met het vinden van de juiste beha. Hield vocht vast waardoor de beha's gingen drukken en daardoor heb ik een flink zere borstkas opgelopen. Dat heb ik nu opgelost door 3 verschillende beha's over de dag te dragen. In de ochtend de meest strakke/stevige (Anita sportbeha 5523), de middag de sportbeha van de kliniek (Triumph tri action) met een tussenstukje en de avond en nacht een Wonderbra/Belvia.

Daarnaast gaat mijn rug nu ook opspelen, als ik in de ochtend m'n bed uit stap dan lijk ik wel een bejaarde haha. Gelukkig trekt dat wel bij in de loop van de ochtend.

Loop ik dan alleen maar te klagen.....nee hoor :-) ik ben ontzettend blij met m'n borsten. Ze voelen niet meer zo hard aan, wondjes zijn rustig en de vorm is perfect in mijn ogen. Ook ben ik niet zo moe van de narcose als ik eerder tijdens andere operaties heb ervaren. Ik ben blij met de goede zorgen van m'n man en we genieten van de gezellige december maand. Gisteravond heb ik zelf m'n haren gewassen en dat was ook alweer een stapje meer. Ik merk wel vooruitgang dus. Nu alleen nog m'n borstkas weer rustig krijgen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het je om 's nachts een beetje af te wisselen met half op je zij te slapen?

Als je dit doet bevorder je je bloeddoorstroming in je rug en zal je zien dat je 's ochtends niet zo last hebt...

Vraag je Hubble om tegen je aan te liggen of gebruik een kussen. Het werkt echt, bij mij dan in ieder geval.

Heel veel succes maandag bij je controle, doe rustig aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe slaap ik eventjes op m'n zijn idd, alleen lig ik dan nog wel krampachtig merk ik, toch een beetje eng nog. Ik ga wel vanavond een kussen extra mee naar bed nemen. Hubbie is bang om me te raken in zijn slaap, die kan nog weleens om zich heen meppen haha, is een onrustige slaper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inmiddels een uurtje hier en daar op mijn zij liggen, maar wel met een kussen tussen mijn benen, en een kussen tegen buik en borsten. Maar nog niet de hele nacht. en dan is het een soort van expeditie om op een andere zij te gaan liggen. Maar ik kan je geruststellen, het gaat echt steeds een beetje beter hoor! vogelde week gaat het vast weer een heel stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik in driehoek kussen en het helpt hoor!!! Nu kan ik ook op mijn zij liggen en dus beter slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Liensje, jaaaa tape eraf en hechtingen eruit. Viel me 100% mee. Waren een paar knoopjes die eruit moesten, deed klein beetje pijn. Tape eraf was eigenlijk niet eens pijnlijk. Druk gemaakt voor niks dus haha.

Heb wel bij beide tepels onderaan een klein wondje. Hoef ik nu nog niks bijzonders mee te doen, wel aankijken en bij vocht een vet gaasje erop. Ik blij voor de zekerheid dus nog maar een paar dagen rustig aan doen :-)

Jammer genoeg moet hubbie morgen 2 nachten weg voor zijn werk. Ik moet dus iets meer zelf gaan doen maar komt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het is meegevallen meid.

En je geeft me meteen een goede tip, een vet gaasje! Bij mij gaat het plekje bij mijn tepel nog steeds niet helemaal dicht, doe er wel een normaal gaasje op, maar misschien werkt zo'n andere wel beter.

Is je man dan vanaf de 26e thuisgeweest?

Komt vast goed, je lijf geeft zelf aan wanneer je wel/geen rust moet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jij dus ook nog een klein plekje open? Ja wie weet helpt het vette gaasje wel beter.

Ik heb de mazzel gehad dat manlief vanaf de 26e idd vakantie heeft gehad, was wel heel fijn. Ik ga het ook gewoon kalm aan doen en heb de tijd voor alles dus komt goed :-). Tempo gewoon bijstellen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is open plekjes galore hier. Ik heb er ook eentje... Tussen tepel en drielandenpunt. Had er een vet gaasje op gedaan, maar volgens de pc moest ik het gewoon open laten en met douchen lekker spoelen. Maar niet smeren daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ok, lekker duidelijk;-) de ene pc zegt dit en de andere weer dat:-(

Goed onder de douche spoelen is sowieso goed! Daar zijn ze het beide over eens dus...

Denk dat wij gewoon geen geduld hebben dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat douchen en goed water spoelen is mij idd ook verteld :-). Ik heb het vette gaasje eigenlijk preventief erop gedaan. Mocht het gebruiken als de wondjes vocht gingen geven, wilde ik niet op wachten en ik wilde m'n droge huid iets ontzien. Scheelt enorm.

Heb de vellen eraan hangen gewoon maar door het gaasje trekt de huid veel minder.

Ook smeer ik bepanthen op de andere droge plekjes van m'n borsten, niet op de wonden, daar mag ik tot 6 weken niks op smeren.

Door dat smeren heb ik rustigere borsten gekregen, huid trok enorm en dat is stukken minder, heerlijk. Herstel gaat de goede kant op nu *jeej*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.