Ga naar inhoud

Liensje : 25 november 2013 : Drs. Blécourt : Bergmankliniek : Bilthoven


Aanbevolen berichten

Eng gevoel is dat he duikbuuf? Vindt het nu het tape eraf is ook eng om te douchen, bang dat het dan week wordt en met het minst geringste kan openspringen.

Dus herken je angst zeker.

Ben benieuwd hoe het zalven gaat! Als alles goed gaat kan ik maandag beginnen met het insmeren. Vanuit Bergman heb ik een serum gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie

Maar lekker dat je pas in januari weer terug hoeft. Ik mag volgende week weer. Nogmaals vocht verwijderen. Piepen er bij jou ook stukjes hechting uit?

Ik mag in principe vanavond al zonder bh slapen, maar ik durf dus echt nog niet. Morgen eens kijken of ik een strak hemdje kan vinden om in te slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor jou alleen maar beter dat jevolgende week weer terug moet. Uiteindelijk wil je af van dat overtollige vocht. Plastabletjes worden niet uitgeschreven hiervoor?

Vanochtend zag ik wel bij mijn tepel een stukje hechting wat uit stak, bedoel je dat?

Ik heb het maar laten zitten, uiteindelijk zijn het oplosbare.

Wat ik me af vraag is hoe lang de pijn nog gaat duren, want ik kan nog steeds niet zonder paracetamol!! Vraag me af hoe dit bij andere dames is.

Ik heb wel al gevoel in mijn tepels, misschien zorgt dat ook wel ervoor dat ik er meer last van heb?

Het gevoel van branderige littekens, speldenprikjes in de tepel en alsof iemand in een blauwe plek zit te drukken. Dat omschrijft de pijn wel wat ik voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lekker dat je pas in januari weer terug hoeft. Ik mag volgende week weer. Nogmaals vocht verwijderen. Piepen er bij jou ook stukjes hechting uit?

Ik mag in principe vanavond al zonder bh slapen, maar ik durf dus echt nog niet. Morgen eens kijken of ik een strak hemdje kan vinden om in te slapen.

Ik zou dat ook niet durven, maar zo'n hemdje is wel een mooie tussenstap! Bij de Hema hebben ze die toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet dat er een draadje uitsteekt kan je dan met een schoon pincet er voorzichtig uittrekken. Vaak is het aan de binnenkant al opgelost.

Ik slaap nu in een correctiehemdje van de hema. Dat voelt wel redelijk veilig.

Ik zit ook nog steeds aan de paracetamol. Vandaag nog twee keer genomen. Daarvoor nog drie tot vier keer. Het kan weinig kwaad en dw. Pijn gaat echt wel afnemen hoor. Al dat branden maar eens wat minder wordt. Dat vind ik het ergste.

Helaas geen plaspillen. Maar het zit ook echt los in mijn buik. Je kan het gewoon zien klotsen. Dus maar weer de spuit erin woensdag.

Zet em op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jullie omschrijven daar ben ik ook zo bang voor: na het verwijderen van de tape en hechtingen het gevoel krijgen of alles los plopt :-(.

Ik ga woensdag daarvoor terug, ben dan 15 dagen PO. Loop me er nu alweer druk om te maken haha, ik ben ook zo'n chicken op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jullie omschrijven daar ben ik ook zo bang voor: na het verwijderen van de tape en hechtingen het gevoel krijgen of alles los plopt :-(.

Ik ga woensdag daarvoor terug, ben dan 15 dagen PO. Loop me er nu alweer druk om te maken haha, ik ben ook zo'n chicken op dat vlak.

OW joh wen dan heb jij een week langer rondgelopen met tape! Wat een verschillende processen hanteren ze onderling zeg.

Het is even wennen, zo zonder tape. A.s. Maandag ga ik mijn 3e week in en mag ik gaan smeren met het serum. Ook dat vind ik eng, want ja, wie weet reageert mijn huid er verkeerd op of krijg ik een ontsteking....

Wat dat aangaat ben ik ook een zalfje hoor;-)

Ben sinds vandaag ook begonnen met overdag een andere bh te dragen, want ik werd gek van die van de kliniek, de Amoena bh. Mijn huid voelt gewoon beurs aan. Heb ook onder mijn borsten twee bloeduitstortingen dus dat maakt het dragen van een bh niet prettig.

Hoe is het gevoel in de tepel? Is dat terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die gevoeligheid van de huid is soms lastig hè. Alsof je huid afgeschuurd is ofzo. Ik heb vanaf het begin nog gevoel in mn tepels, was ik ook verbaasd over maar wel ontzettend blij :-)

Dus jij hebt een speciaal serum om mee te smeren? Als je een gevoelige huid hebt dan zou ik dat navragen idd. Ik heb geen idee of ik moet gaan smeren, zal ik woensdag wel meer over horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kan ik zonder al te veel last de gehele dag de sportBH van de kliniek dragen. Hij gaat zelfs lekker zitten!!

Ik heb het speciale "scar retreat" serum gekregen vanuit de kliniek. Dit moet 6 weken gesmeerd worden. Daarna ga ik starten met de crème van dezelfde lijn, die heb ik zelf gekocht. Deze kan ook gebruikt worden voor oudere littekens. We gaan natuurlijk wel voor het meest optimale resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb één week met steristrips gelopen, en daarna nog een week met papiertape, omdat ik waarschijnlijk niet tegen verbandspray kan die ze erop wilden spuiten.

Het plop- en scheurgevoel gaat na een dagje weg hoor.

Ik ben wel jaloers op het gevoel in de tepels hoor, ik heb nog maar heel weinig gevoel, ze veranderen wel af en toe van vorm, dus ze werken nog wel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst mijn littekens ingesmeerd.. Wat een raar gevoel zeg. In de plooi voelen de littekens best wel bobbelig en dik. De huid is daar ook best wel strak. Ik weet niet of dit nog soepeler wordt, maar moet er wel ff aan wennen.

@Duikbuuf, als je al kunt zeggen dat de vorm van je tepel zich zo nu en dan aanpast dan komt dat gevoel echt wel terug. Ik begrijp dat je het helemaal al wilt voelen, maar mss moet je er voor nu maar ff van genieten dat je nog ergens minder gevoel hebt;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel me vandaag heel erg depri. Maak me zorgen over mijn littekens. Ze zijn best wel een beetje opgezet en bobbelig. Komt dit nog goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ff gebeld met de kliniek, coach heeft geadviseerd om even te stoppen met het serum en zij zet de foto door naar blecourt voor advies. Nu afwachten... vandaag laat ze mij weten hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Liensje,

Ik lees dit nu pas, sorry. Had al reactie gegeven op je foto maar je maakt je er zelf dus zorgen om. Bah wat een tegenvaller.

Heb je al wel bericht terug gehad van de kliniek?

Hoe gaat het verder met je? Hoe breng je de dagen door? Ik nog steeds lui en veel op de bank en zelfs nog een keertje in bed. Ik kijk ook nog erg uit met welke bewegingen ik maak, doe zelf nog geen shirt over m'n hoofd. Probeer het strekken nog echt te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi wennie! Lief van jou dat je hier ook nog even op reageert. Kon gister echt wel janken, voelde me zo onzeker.

Ik heb nog niets gehoord van de kliniek, heb ze zojuist even een remindertje gestuurd. Wel jammer, omdat ze mij had toegezegd gistermiddag laat te reageren. Maar goed ik ga ervan uit dat de pc er gewoon nog niet aan toe is gekomen om er even naar te kijken.

Gisteren ben ik gestopt met het serum en vandaag ziet het er wel wat rustiger uit. Bij mijn ene tepel heb ik nog een klein wondje, die is nog niet helemaal dicht.

Ik draag ook nog geen shirtjes en trek met beleid mijn kleding aan en uit. Lig overdag niet meer op bed, omdat ik 's avonds moeite heb om in slaap te komen. Lig op de bank veel hayday op de pad te spelen en tv-series te kijken.

Daarnaast wandel ik veel met mijn hond. Dus die geniet zeker van mijn herstelperiode!

In huis maak ik wel een beetje schoon,sopdoekje langs alles heen waar ik bij kan, de was opvouwen enzo. Nog niet strijken.

Sinds vorige week kan ik eindelijk mijn haar wassen, maar ik was het nu maar 1x in de week ipv om de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je nog geen reactie hebt gekregen. Hoop dat het meevalt en met een sisser afloopt.

Jij dus ook nog voorzichtig met alles, ik ook hoor, zeker nu de hechtingen eruit zijn. Heb er in mijn topic over geschreven. Wanneer moet jij weer starten met werk/studie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start in januari weer. Dacht eerst dat ik wel weer eerder kon gaan beginnen, maar moet wel toegeven dat ik de herstelperiode heb onderschat.

En jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies hetzelfde haha, ik heb op m'n werk 6 weken vrij geregeld maar dacht dat ik wel weer eerder kon beginnen, kom ik nu wel op terug. Herstellen kan maar 1x en ik merk dat sommige bewegingen en acties echt nog niet kunnen.

Laat je het nog ff weten als je een reactie hebt gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een reactie gekregen van Drs de blecourt. Alles ziet er goed uit en ik moet me geen zorgen maken.

Het bobbelige effect komt omdat de hechtingen onderhuids zijn gehecht. Zodra deze hechtingen volledig zijn opgelost wordt het een egaal geheel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, we moeten ervan genieten en dat doe ik ook. Kan niet wachten totdat ik naar de lingeriewinkel kan, ben ook erg benieuwd wat mijn maat nu is.

Ben vandaag even langs de apotheek geweest voor die vette gaasjes. Zojuist gedoucht en het gaasje erop gedaan. Nu afwachten hoe het er morgen uit ziet.

En hoe was jouw dag zonder je Hubble?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Wen, ik heb echt het idee dat het vette gaasje zijn werk doet. Ik ben begonnen met eentje over mijn tepel en de volgende dag zag het er beter uit. Vandaag heb ik het een beetje uitgebreid met eentje over mijn tepel en eentje aan de onderkant. Daar ziet mijn huid er, net als jou, droog uit en ik denk dat het gaasje ook zijn werk doet om je huid gewoon even een hydraboost te geven.

Ik zal maandag weer een foto erop zetten, dan zit ik op 3 weken po en kunnen jullie het verschil zien. :01:

Hoe gaat het bij jou? :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.