Ga naar inhoud

EGhatch : 17 juli 2013 : Dr. Hartman : St elisabeth ziekenhuis : Tilburg


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!
Ik ben een vrouw van 24 jaar, 1.75m lang en cup 80G en ik kom uit Noord-Brabant :)
Ik heb een jaar geleden de keuze gemaakt om een BVK aan te gaan.
Ik vind dat hier erg veel informatie staat en ik kan zo alles een beetje doorlezen!

Waarom een -+ jaar geleden de beslissing gemaakt?
Ik heb altijd last gehad van m'n grote borsten.. of het nou om uiterlijk gaat, emotioneel of om de lichamelijke klachten.
Ik heb heel lang zitten twijfelen, ik vond mezelf nog te jong, ik had/heb nog geen kinderen en altijd die gedachten 'ik heb grote borsten, zonde om er in te snijden?'
Een jaar geleden heb ik het er met m'n tante over gehad, zij heeft zelf ook erg grote bollen en wilde ook er graag een BVK.. Ze weet dat ik er eigenlijk nooit blij mee ben geweest en door het gesprek met haar en m'n moeder etc. heb ik de knoop doorgehakt.
Doordat ik eigenlijk erg enthousiast was geworden, veranderingen in de zorg etc. ben ik gelijk naar de huisarts gegaan.
Binnen 3 weken was alles eigenlijk al rond, het gesprek met de chirurg, de goedkeuring van m'n zorgverzekering etc. :79:

Voordat ik de beslissing nam om een BVK te doen was ik erg sportief bezig, ik woog 100kg en ik wilde graag gezond leven en afvallen.
Toen ik naar het gesprek ging met de PC vertelde ie mij dat ik net op het randje zat om een operatie te ondergaan (ik woog toen 93kg -+)
Ik wilde eigenlijk nog meer afvallen zodat ik er goed bij lag bij de operatie en ik wist niet hoe m'n borsten eruit gaan zien als ik blijf afvallen na de operatie.. ik stelde het dus een jaar uit voordat m'n verklaring z'n geldigheid verloor, momenteel weeg ik 86 kg (ik doe bodybuilding, zonder de roids zodat ik niet zwaar gespierd word haha) en gewicht zegt echt niet alles maar het ziekenhuis wilt dat wel weten natuurlijk, ik ben in de tussentijd aangekomen in spieren en afgevallen in vet, vandaar dat m'n gewicht al maanden op hetzelfde staat.
Ik vroeg natuurlijk ook aan de PC hoe het zit na de operatie, ik kan natuurlijk m'n doel niet behalen voor de operatie qua gewicht en lichaam.. dat is te kort!
Hij vertelde me dat er niks lelijk werd alleen dat m'n borsten wat kleiner worden, daar kan ik mee leven want ik hoef echt niet nog 8 tot 10 kg kwijt na de operatie haha, ik werk er hard voor en ik zie hoe ver ik kom VOOR de operatie.

Zo dat was m'n verhaal wel zo'n beetje, ik weet niet of iemand echt de tijd of moeite neemt om het te lezen haha.
Het zit allemaal een beetje ingewikkeld in elkaar.. waarom niet wachten met de BVK na al die dingen? Ik heb er erg veel last van, ik walg van mezelf als ik een hempje aan heb en kijk in de spiegel, m'n schouders moeten heel veel verduren (ik doe inpak werk) en ik wil echt heel graag een BVK! Je weet ook niet wat er allemaal weer in de zorg gaat veranderen qua vergoedingen.. :93:
M'n vriend staat 100% achter mij, het blijft een vent en hij vind het natuurlijk zonde maar zolang ik er last van heb moet ik het zeker doen volgens hem! Alle andere mannen... ik denk dat jullie dat wel kennen :44:


Ohja en natuurlijk het belangrijkste... begin Juli (na m'n verjaardag) krijg ik m'n BVK! Ik hoop een D of een volle C te krijgen!
Ook zo'n lekkere tijd midden in de zomer.. ik plan alles wel heel raar.
Ik moet eind mei bellen om een afspraak te maken, dan pas hebben ze de planning binnen.. iemand ervaring hiermee?
Ik vind het natuurlijk ook doodeng, vooral de narcose en de naalden :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey EGhatch,

heel moedig dat je die beslissing hebt genomen! Doen zou ik zeggen!

Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee, gezien mn A-cuppie :6: , maar ik weet wel wat het is om niet zo heel gelukkig te zijn. Als mannen me vroegen "of ik op de laatste rij stond misschien, toen de borsten werden uitgedeeld?" dan deed me dat heel veel pijn. (hoewel dat ook wel een beetje een grappige opmerking is natuurlijk... maar ik vind gewoon dat niemand het recht heeft om daar iets over te zeggen! :93: )

Dus, praktische info kan ik je jammer genoeg niet geven, maar ik kan je wel vertellen dat ik de tijd heb genomen om je verhaal te lezen en dat ik je begrijp!

Hopelijk vlot het wat voor je tot de zomer!!

Goede moed!

Liefs

*c*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi eghatch,

Ik heb t ook helemaal gelezen! Leuk hoor dat je zo uitgebreid hebt verteld.

Zal ik je wat verklappen. Er is niks fijners dan met normale borsten te leven!

Zoals je aan mijn ticker kan zien heb ik de mijne al weer even.

Er is hier vanalles te zien en te lezen, veel plezier!

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey EGhatch,

heel moedig dat je die beslissing hebt genomen! Doen zou ik zeggen!

Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee, gezien mn A-cuppie :6: , maar ik weet wel wat het is om niet zo heel gelukkig te zijn. Als mannen me vroegen "of ik op de laatste rij stond misschien, toen de borsten werden uitgedeeld?" dan deed me dat heel veel pijn. (hoewel dat ook wel een beetje een grappige opmerking is natuurlijk... maar ik vind gewoon dat niemand het recht heeft om daar iets over te zeggen! :93: )

Dus, praktische info kan ik je jammer genoeg niet geven, maar ik kan je wel vertellen dat ik de tijd heb genomen om je verhaal te lezen en dat ik je begrijp!

Hopelijk vlot het wat voor je tot de zomer!!

Goede moed!

Liefs

*c*

Thanks! Ik kan ook echt niet wachten.. vooral omdat ik zelf de beslissing heb genomen om te wachten haha.

Er loopt iemand op m'n werk rond die zegt altijd 'blij om JULLIE weer te zien' en 'Daar komt mevrouw. Tiet aan, meer tiet als vrouw' als grapje natuurlijk en kan er wel om lachen maar dat zijn weer van die dingen..

Dat zijn rot geintjes! No fucking with the boobies haha

Hoi eghatch,

Ik heb t ook helemaal gelezen! Leuk hoor dat je zo uitgebreid hebt verteld.

Zal ik je wat verklappen. Er is niks fijners dan met normale borsten te leven!

Zoals je aan mijn ticker kan zien heb ik de mijne al weer even.

Er is hier vanalles te zien en te lezen, veel plezier!

Xx anma

Thanks voor het lezen!

Ik kijk er echt naar uit, naar alles! :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh jij hebt echt een bewuste beslissing gemaakt en dat is heel belangrijk.

Probeer nog zoveel mogelijk af te vallen. Dat hebben ze mij in ieder geval aan geraden.Ik ben al 40 kilo af gevallen maar ben nu echt bezig met een sprintje. Zoveel mogelijk eraf voor 17 mei.

Kan er toch niet mooier van worden als je dan nog veel af valt lijkt mij. Een paar kilo zou niet zoveel verschil maken maar meer dan 10 ga je volgens mij wel zien hoor.

Succes met je operatie en het af vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles gelezen

wens je heel veel succes toe

ik snap je keuze volledig

en he we hoeven er niet allemaal met een size zero

ond te lopen toch

ik heb ook niet het perfecte gewicht

maar ik ben wel reuze blij met mijn bvk

wegname klieren enzo want die maakten me het leven zuur !

nog even geduld ,het komt allemaal goed ! x

heel veel succes nog verder en we lezen graag meer van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb je hele verhaal gelezen Eghatch, en ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Het is niet fijn als een deel van je leven zo beheerst wordt door allemaal ongemakken die door je borstomvang veroorzaakt worden. Om over al die "leuke" opmerkingen al helemaal niet te spreken..

Ik vind het altijd vreselijk...die kerels die wat menen te mogen zeggen over je borsten, of ze nou groot zijn, of klein, of wat dan ook..

Ook ik wens je heel veel succes de komende tijd en natuurlijk een heleboel geluk!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh jij hebt echt een bewuste beslissing gemaakt en dat is heel belangrijk.

Probeer nog zoveel mogelijk af te vallen. Dat hebben ze mij in ieder geval aan geraden.Ik ben al 40 kilo af gevallen maar ben nu echt bezig met een sprintje. Zoveel mogelijk eraf voor 17 mei.

Kan er toch niet mooier van worden als je dan nog veel af valt lijkt mij. Een paar kilo zou niet zoveel verschil maken maar meer dan 10 ga je volgens mij wel zien hoor.

Succes met je operatie en het af vallen.

Ik ben er nu wel heel zeker van, op het begin nog een beetje twijfelen omdat veel mensen mij vertellen dat het 'bij me staat' en 'zonde is' om ze te verkleinen.. jep, maar hun dragen de last niet!

Zo dan, 40 kg! Dat is erg knap! Ik hoop voor de operatie gewoon lekker in m'n vel te zitten en daarna kijk ik weer verder, sowieso blijf ik de komende halfjaar/jaar op hetzelfde gewicht hangen na de operatie :46:

Jij ook veel succes!!

ik heb alles gelezen

wens je heel veel succes toe

ik snap je keuze volledig

en he we hoeven er niet allemaal met een size zero

ond te lopen toch

ik heb ook niet het perfecte gewicht

maar ik ben wel reuze blij met mijn bvk

wegname klieren enzo want die maakten me het leven zuur !

nog even geduld ,het komt allemaal goed ! x

heel veel succes nog verder en we lezen graag meer van je!

Dank je wel!

Nee zeker niet, ieder op z'n eigen manier! Ik heb een doel voor ogen en die hoop ik echt te halen :49:

Zodra de operatie er echt aan komt en geweest is zal ik hier sowieso wat gaan updaten!

Ook ik heb je hele verhaal gelezen Eghatch, en ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Het is niet fijn als een deel van je leven zo beheerst wordt door allemaal ongemakken die door je borstomvang veroorzaakt worden. Om over al die "leuke" opmerkingen al helemaal niet te spreken..

Ik vind het altijd vreselijk...die kerels die wat menen te mogen zeggen over je borsten, of ze nou groot zijn, of klein, of wat dan ook..

Ook ik wens je heel veel succes de komende tijd en natuurlijk een heleboel geluk!! :)

Het beheerste heel erg m'n leven... in de zomer liep ik altijd met 30+ graden met vestjes rond omdat er altijd wel opmerkingen werden gemaakt, ik had op m'n 13de al een Cup E :102: en dat op de middelbare school, daar heb ik eigenlijk wel een beetje een trauma aan overgehouden, je zou denken dat je ouder word er blijer mee zou zijn maar dat ben ik echt niet!

Vrienden van mijn vriend draaiden wel eens naar hem toe en zeiden 'dat laat je toch niet doen he...'

Alsof het hun borsten zijn, daar kan ik me wel kwaad om maken :93:

Bedankt! Ik zal het nodig hebben haha, ik heb het helemaaaal niet op ziekenhuizen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schandalig, die kerels!! :104:

Ik zou het niet in mijn hoofd halen iets "leuks" te zeggen tegen een man over z'n kont, z'n leuter of z'n al dan niet tieten. Nou weet ik wel dat ALS je zoiets zou doen bij een man dat ook knoeperhard aankomt.

Ik kreeg keer op keer te horen hoe weinig vrouwelijke vormen ik had, en dat deed letterlijk en figuurlijk zeer. Ik voelde dan echt steken in mijn buik!

Na mijn BV werd ik vaak seksistisch benaderd en nu de prothesen eruit zijn is het weer normaal. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat is het inderdaad.

Ik heb net het ziekenhuis gebeld, ik word eind mei zeker teruggebeld (anders bel ik zelf weer) voor een datum voor de operatie, ik wilde toch wel graag na m'n verjaardag van 7 juli geopereerd worden.
De week van 8 juli en de week erop is de PC er maar een paar dagen ivm vakantie.. dus het word waarschijnlijk toch pas eind juli :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo... Hopelijk lukt het toch nog voor je verjaardag!! Ik duim met je mee!

X

Haha ik hoop echt net na m'n verjaardag maar ik denk dat ik daar een kleine kans op heb! :93: maar wel weer een maand meer de tijd om wat harder te sporten en nog wat kg kwijt te raken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch wel 1 ding waar ik een beetje mee zit...
Ik zie dat veel vrouwen hier van een grote cupmaat snel teruggaan naar een volle C, ik vind een C te klein voor mijn verhoudingen! Ik ben lang en vrij grof gebouwd.
Hoe zit het met verkleinen? Doen ze perse 2 cupmaten kleiner of kan ik daar iets mee inbrengen? Ik heb het wel duidelijk gemaakt aan de PC dat ik een volle of kleine D wil maar kan ik dit nog op de dag van de operatie doen?
Ik heb 2 bh's liggen van PrimaDonna met de maat 100E en een 100F (de 100E is me net ieeeetsje te klein, m'n borst komt er een beetje onderuit en de 100F is juist weer een klein beetje te groot)
Is er ook een mogelijkheid tot tepelhof verkleining? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Fijn dat het 17 juni al kan!

Dus nu kun jij ook verhuizen naar een ander gedeelte van het forum :)

Wat betreft je vragen, ik zie dat nog niemand had geantwoord. Van wat ik hier heb gelezen verkleinen ze niet persé 2 cupmaten kleiner, maar kijken ze ook naar wat er bij je lichaam past. En vaak krijg je geloof ik automatisch tepelhofverkleining, omdat deze er toch wordt verplaatst.

Waar en door wie laat jij je opereren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EGHatch! 17juli is the day!!! Dat is mooi na je verjaardag en niet helemaal eind juli! Dus echt wat je wou!

Ben heel blij voor je!!! Gefeliciteerd!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juli ;)

maar idd waar en door wie? Dan pas ik meteen je titel aan en verhuis je naar de operatieverslagen :)

Gefeliciteerd met je datum!!!

xx BB

In het St elisabeth ziekenhuis Tilburg en PC is Dr. Hartman.

Het klinkt nog zo ver weg haha, ik kan de week ervoor ook nog gebeld worden als iemand uitvalt :D

Hoi EGHatch! 17juli is the day!!! Dat is mooi na je verjaardag en niet helemaal eind juli! Dus echt wat je wou!

Ben heel blij voor je!!! Gefeliciteerd!!

X

Jaaa echt precies goed! :D dankjewelll xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Post-operatie (denk ik). Na de operatie dus :)

Yep, post-operatief.

Ik ga je titel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen!!

Aftellen maar!! :35:

xxx BB

Ok dat is duidelijk thanks! :D

Jaaa ik heb er zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EGhatch,

Ik heb alles gelezen en ik ben het met je eens over de cupmaten.

Ik ben zelf 15 met cup 70G/H, ben +/- 76kg,177cm en word binnenkort geopereerd. Ook ik heb een vol en lang postuur en ben bang dat een C toch echt te klein is.

Aan de andere kant vind ik dat de PC en mijn moeder ook wel gelijk hebben als ze zeggen dat wanneer ik aan de pil ga en/of zwanger word later dat mijn borsten ook weer kunnen groeien, en misschien nog een laatste groeispurtje.

Ik ben heel erg in conflict met mezelf en supernerveus voor het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.