Ga naar inhoud

Barb : 13 april 2010 : Dr. de Boer : Mediconsult


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik ben Barb.

Vanaf mijn 21e heb ik al aan een BV zitten denken.(heb een magere 70B) Maar mijn toenmalige vriend moest er niets van weten en heb ik die gedachte ook opzij geschoven. Nu ga ik al 3,5 jaar met mijn huidige vriend en hij vindt het prima zolang ik me er maar goed bij voel.

Nou heb ik in aug. en nov. consulten gehad bij Mediconsult, MCS Scheveningen en Bergman kliniek. Ik voel mij het prettigst bij Mediconsult na wat voors en tegens tegen elkaar te hebben afgewogen.

Ik heb dus vanmorgen gebeld voor een 2e consult, die krijg ik met dr. De Boer. Het is op 14 dec. Ik vind het mega spannend want ik heb nog nooit zoiets ingrijpends gedaan. Ik heb deze zomer me heerlijk kunnen inlezen in jullie operatieverslagen.

Dat is erg fijn! Alleen mijn vriend en zusje weten het nog. Maar ik wil het in april laten plaatsvinden omdat ik dan ook kan ivm sport omdat dan het wedstrijdseizoen voorbij is.

Verder nog iets over mij. Ik ben 28 jaar, woon samen met vriend in Haarlem (geweldige stad) Ik kom namelijk uit Almere.

Ik heb 4 jaar geleden gekozen om de Pabo te doen en ben er sinds juni klaar mee. Ik werk nog op een KDV maar doe inmiddels ook al

invalwerk op een school hier in de buurt. Het werk op kinderdagverblijf is lichamelijk zwaar op de babygroep dus daar zal ik denk ik 2 of misschien 3 weken niet kunnen werken ben ik bang...

Ik heb nog geen operatiedatum maar wanneer het bijna april is (helaas nog erg ver weg...) zal ik een ervaringstopic gaan aanmaken. Tot die tijd zal ik nog blijven neuzen ook in de andere topics enzo.

Nogmaals ik vind het erg spannend dat ik (voor mijn gevoel) zo'n grote beslissing heb genomen. Ik heb nog nooit in ziekenhuis gelegen of een of andere ingreep gehad, laat staan narcose!

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 268
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Bar! Welkom hier!

Wat spannend allemaal he? Het is een hele stap! Ik heb het net achter de rug (3 weekjes geleden geopereerd) en ik kan zeggen: het is geen kattenpis! :38:

Blijf hier maar lekker lezen en je vragen stellen hoor...

Grtz Pickwickje :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Had natuurlijk al even contact met je gehad via PBtes, maar leuk om te lezen dat je een keuze hebt gemaakt.

Zoals ik je al eerder heb verteld ben ik erg tevrede over Mediconsult, en een voordeel is dat je ook uit Haarlem komt, ik namelijk ook en het is wel heel fijn dat je weet dat je altijd ff snel langs kan gaan.

Nou meid ik ben erg benieuwd wat Dhr. De Boer je aanraad, en ik ga je volgen.

veel liefs Beertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi barb,

zo, jij hebt ook nog veel tijd om er naar uit te zien! ik hoop voor jou dat het wachten vlot verloopt, ik ben in mei dit jaar begonnen met mn eerste consult en ga december onder het mes! ik had veel tijd nodig met het oriënteren en het nemen van beslissingen, en het plannen op een gunstig tijdstip ivm kids en werk.

het forum is alvast een leuk begin voor de voorpret, daar kom je wel een stukje tijd mee door!

wat hebben de pc's tot nu toe geadviseerd? weet je al een beetje wat je wenst, rond, anatomisch, grootte etc?

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meesten hebben achter de spier geadviseerd of dual plane omdat dat voor langere tijd mooi blijft en natuurlijk zeiden ze.

Ook hebben ze allemaal ronde prothesen geadviseerd. Zo rond de 290 cc maar ik ben bang dat ik dat te weinig cc ga vinden uiteindelijk. Ik lees hier veel ervaringen dat je zo snel went aan de grootte van de borst. Het is veel geld en ik wil niet

spijt krijgen dat ik het uitenlijk alsnog te klein vind want dan ben ik er nog niks mee opgeschoten maar wel 3750 euro lichter...

toch? Het moet wel bij mijn lichaam passen natuurlijk en ik ga voor natuurlijk resultaat. Maar ik heb altijd beetje een magere

70B gehad en voor dat geld mag er best wat borst aan komen ;-) Ik ben 1,71m en weeg 57 kg. Een volle C kleine D lijkt mij erg mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha barbje

probeer voor je consult foto's te verzamelen van vorm en grootte die jij wenst, en evt ook wat je niet zo mooi vindt. dat praat makkelijker dan in cupgrootte.

ik adviseer nix uiteraard, voor de een is 290 wel genoeg om op te vullen tot een mooie C, en soms valt het inderdaad kleiner uit. Vergelijk maar s zoveel mogelijk via foto's en probeer een beetje wijs te worden uit het waarom van de adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd al wat foto's verzameld van welke grootte ik graag zou willen enzo.

Die tip had ik hier al eens gelezen ;-) Echt fijn zo'n forum want het is niet niets.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn moeder gaat reageren als ik het haar vertel. Ze is een beetje

ouderwets qua denken maar wel een moeder die me overal in steunt ookal denkt zij er anders over.

Hoe is dat bij jullie gegaan toen je naasten ging informeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Barby,

Ik dacht zal ook nog even in je eigen topic reageren :) Ik ben zelf ook 3 jaar geleden bij Mediconsult geopereerd, en ik denk dat het je niet tegen zal vallen! Ik ben iig heel tevreden en raad het iedereen aan!

Over het vertellen aan kenissen / familie, ik heb het er al zolang over! Dat was voor niemand meer een verassing haha. Ook al vinden de meeste het niet echt nodig, zoals mn moeder (lekker makkelijk praten als je zelf cup D hebt), maar ze snapt wel dat ik het graag wilt en staat er helemaal achter! Zij gaat ook altijd met me mee naar consulten, en zal er ook op de operatiedag zelf bij zijn (mamma complex he haha). Mijn vriend vindt het ook niet nodig, hij zegt altijd dat hij mijn (kleine) borsten juist mooi vind! In het begin stond ie er dus niet echt om te springen, maar hij staat er nu dus wel helemaal achter, en is zelf zo vriendelijk om de helft voor mij te betalen, lief he?!

Verder verwacht ik in de familie geen rare reacties ofzo.. Het gebeurt bij ons wel vaker haha.

Ik hoop dat jou vrienden / familie hier ook positief op reageren, kan me voorstellen dat je je hier zorgen om kunt maken..

Groetjes Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vind het ook goed van Mediconsult dat ze voor heel veel dingen garant staan en dus kostenloos verhelpen!

Dr. Ludlage nam echt alle tijd voor mij. Ik weet dat die mensen elke dag een paar keer hetzelfde verhaaltje moeten

ophangen maar aan hem merkte ik dat niet. Hij vertelde rustig en legde echt aaalles uit. Daarna nam hij zelfs nog even tijd

om naar mijn zusje te kijken want die begon ook wel interesse te krijgen haha.

Verder heb ik dit onderwerp nooit aangesneden bij mijn omgeving, dus dat is wel een verschil met jouw verhaal.

Mijn vriend vond het ook niet nodig! Maar steunt mij wel. Hij wil er ook wat aan mee betalen, dat vind ik zo lief.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Barby,

Ik heb net al in mijn topic gereageerd, maar ben nu jou topic weer even goed door gaan lezen.. Maar wij hebben bijna alles hetzelfde! Ik ben 1.72, 58 kilo, ook cup B nu en wil naar grote C - kleine D. dr. Ludlage vond een kleine D echt te groot voor mij, heeft ie dat niet tegen jou gezegd?? Ik zit ook een beetje met hetzelfde.. Ik wil niet TE groot in een keer, maar ik wil ook niet te klein, want wat je zegt, het is toch een hoop geld, dat doe ik niet zo nog een keer! Maar wel raar dat ze jou dual plane adviseren en mij voor de spier?? Vraag me af waar dat dan aan ligt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zeker toevallig dat we zowat alles hetzelfde hebben.

Dr. Ludlage vond een kleine D ook erg groot voor mij. Omdat ik best smal ben (70/75cm)

Hij stelde voor om het voor de spier te doen maar dat het evt. dual plane kon worden tijdens de operatie omdat

Dr. de Boer het dan op dat moment het beste kan bekijken zegmaar. Zo zit het dus.

Maar als ik die D wil volhouden zal het denk ik zowiezo dual plane worden ivm randen van de prothese.

Ik ben echt bang dat ik aan die C ga wennen en spijt krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

zo... even een update:

maandag 14 dec. heb ik dus 's middags mijn 2e consult met dr. De Boer. Mijn vriend gaat mee. De vorige keer dat ik daar was, was ik met mijn zusje. Mijn vriend is wel een keer mee geweest met 1e consult bij MCS.

Zijn er nog goede vragen die ik stellen kan tijdens dit consult?

Zelf wil ik graag op 70D uitkomen en geen platte borsten dus high profile. Dr. Ludlage had al verteld dat ik ze op de spier kon krijgen. Daar ben ik wel blij mee.

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bar,

Met low profile krijg je niet per se platte borsten hoor! Dat hangt af van de breedte van de bestaande borst. Die bepaalt of er high of low in kan, want een high profile is smaller (en idd ook hoger, waardoor ze meer naar voren zullen wijzen); het volume komt meer naar voren. Maar het gaat maar om kleine verschillen van een aantal milimeters als je dezelfde inhoudsmaat met elkaar vergelijkt (volg je me nog ? ;-) Het is niet zo extreem dat je moet kiezen tussen 'puntig' of 'plat' zeg maar haha.

Ben heel benieuwd naar je consult maandag! Bij dr De Boer sta je meestal snel weer buiten heb ik het idee, dus als je nog vragen hebt moet je ze van te voren bedenken. Succes!

Groetjes,

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bar,

Ik hoorde na de op dat hij voor hoog profiel had gekozen (zei hij zelf tenminste) maar later zag ik op het kaartje dat het extra hoog was. Dus daar had ik even over gebeld, en toen zeiden ze dat ze niet met hoog werken, alleen met laag of extra hoog. Waarom dat is weet ik niet, maar ik weet wel dat de verschillen vrij klein zijn, dus misschien dat ze daarom 2 maten gebruiken die iets verder uit elkaar liggen, omdat het effect anders zo minimaal is (dat je amper verschil ziet). Maar goed, dat is dus mijn interpretatie. Ik kreeg een hoog profiel omdat mijn bestaande borst te smal was voor een lage. Bij mij had dat een te plat effect gegeven, ook omdat er een lagere projectie is met laag profiel (dus platter en breder). Met hetzelfde aantal cc's krijg je dan iets meer projectie naar voren toe in een hoog profiel. Hoop dat ik het zo duidelijk uitleg ;-)

Groetjes

becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging zo snel dta ik het niet eens meer weet... maar volgens mij heeft ie wel gemeten ja. Maar hij bepaalt tijdens de operatie pas wat erin gaat hoor. Wel krijg je te zien welke het waarschijnlijk gaan worden, en die kan je dan passen in je t-shirt. Dat was tenminste bij mij zo. Weet je vast een beetje waar je je op voor kunt bereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Bedankt voor je reactie. Nou ik hoop dat dr. De Boer aan mijn wens kan voldoen :D

Jullie horen het vanmiddag!!! Oh en kan ik meteen datum prikken dan?

Ik heb al een datum in gedachten. Gelijk als ik terug kom uit amerika (wereldkampioenschappen)

dan is mijn wedstrijdseizoen afgelopen!

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daar ben ik weer.

Heb vanmiddag mijn 2e consult gehad.

Toen we daar aankwamen, tikkeltje te laat, mochten we nog even wachten in het wachtkamertje. Het duurde zo'n 10 minuten voordat we werden geroepen door dr. De Boer. Ik had een hele andere man voorgesteld maar hij was erg aardig!

Het was erg fijn dat ik vragen had opgeschreven voor mijzelf. Ik vroeg ook naar hoe dat nou zit met belasting aftrek enzo maar daar wisten ze niets van. Misschien dat ik het via mijn huisarts kan regelen, dat hij medische verklaring schrijft. Weet niet meer zo goed of hij dat tegen mij gezegd had, is al tijd terug.

Ik heb 240 cc gepast maar dat verschil vond ik erg klein omdat ik zelf altijd al gevulde bh's draag. 275 kwam meer in de buurt vond ik en daarna had ik 320 cc gepast. Die vond ik het mooist! Hij zei dat het dan 310 cc wordt, die 320 was slechts een pas prothese. Het gaat dus 310 cc worden en als dat niet past omdat randen zichtbaar worden zal het 275 cc worden. Later in de auto bedacht ik me dat er ook nog 290 cc is van die protheses, dus snap niet dat dan niet als alternatief gekozen wordt. Misschien omdat het verschil in cc's te klein is? Mijn vriend was mee en vond die pasprothese van 320cc erg groot. Ik legde uit dat het gewoon even wennen zal zijn want veel vrouwen zijn later wel tevreden over de borstvergroting maar zeggen veel dat ze een maatje groter ook mooi gevonden hadden. Dr. De Boer zei dat hij dat ook veel hoorde. Ik had nogmaals uitgelegd dat ik geen spijt wil hebben achteraf dat ik ze alsnog te klein vind. Hij begreep dat gelukkig heel goed. Het wordt op de spier zoals hij het nu kon beoordelen. Maar tijdens de operatie bestaat er een kans dat hij kiest voor dual plane.

Ik vroeg welk profiel het zou gaan worden. Waarschijnlijk low profile maar tijdens de operatie kan hij pas die beslissing maken wat het mooiste resultaat geeft. Hij legde me uit dat het zomaar kon zijn dat hij uiteindelijk toch kiest voor high profile omdat dat het mooist is. Toen moest ik denken aan Becky. Bij haar had hij ook low profile gezegd en toen werd het uiteindelijk extra high profile.

Na het gesprek mocht ik naar het administratiekamertje daar moest ik nog een vragenlijst invullen. Ook mocht ik de datum doorgeven. In april kom ik op maandag 12 april terug uit Amerika en het liefst wilde ik gelijk die dinsdag erna al geopereerd worden (ze opereren alleen op de dinsdagen) Dus ik had me al helemaal verheugd op 13 april. Maar dr. De Boer zei dat het niet aan te raden was ivm jet lag enzo. Erg balen dus het wordt............................................

..............

...... dinsdag 20 april!!!!!!! Jeeeeej eindelijk is mijn datum bekend :D jippie

Ik heb toen nog wat ondertekend en daarna hebben mijn vriend en ik nog gezellig wat in de binnenstad van Haarlem wat gegeten en gedronken.

Afgelopen half jaar heb ik braaf foto's opgeslagen van borsten die ik mooi vind. Vanmiddag had ik dus alles netjes op usb gezet maarja toen ik in de auto zat kwam ik er achter dat ik vergeten was om het te laten zien. :(

Daar baalde ik wel erg van maarja Mediconsult gaat voor natuurlijke borsten dus dat zit wel goed.

zucht, 20 april is nog zoooo ver he! Maarja toch begin ik met aftellen en nog verder lezen hier want het is een verslaving moet ik zeggen! Ik lees alle verslagen en ik leef zo mee met iedereen en stel ik me voor hoe het zou zijn...

Ik heb weinig geduld maar het is niet anders. Ik ben allang blij dat ik een BV onderga!

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.