Ga naar inhoud

Twijfel je over het gebruik van siliconen? Gebruik je eigen vet!


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik zie veel cliënten tijdens mijn spreekuur die twijfelen over een borstvergroting, doordat ze zichzelf de volgende vraag stellen: 'moet ik wel iets 'vreemds' in mijn lichaam stoppen, dat na 15 - 20 jaar weer aan vervanging toe is'.

Mijn reactie daarop is: Waarom gebruik je dan niet je lichaamseigen materiaal, nl. je eigen levende vetcellen (ook wel 'lipofilling' genoemd). Het gebruik maken van eigen vet om volume en vorm te creëren bij de borsten is nl. een veelal toegepaste techniek die door de jaren heen sterk verbeterd is.

Een ingreep aan de borsten met lipofilling zal bestaan uit een correctie op meerdere niveau's, want het vet kan op een samen gekozen plaats worden verwijderd zodat daar de contour ook meteen verbeterd, tegelijkertijd in 1 zelfde operatiesessie. Hierbij verschillen de exacte plaatsen per individu. Het vet zal ook de kwaliteit van de huid verbeteren.

Herken je je in 1 of meer van onderstaande vragen, dan is deze vorm van een borstvergroting misschien iets wat bij jou past.

  • Wel een borstvergroting maar geen siliconen?
  • Overtollig vet op buik e/o benen?
  • Onderontwikkelde, kleine borsten? maar je wil niet een hele grote vergroting?
  • Asymmetrie tussen de borsten?
  • Dunne bedekking met rippling van een eerdere borstvergroting met implantaten?
  • Niet ideale verhoudingen van het lichaam in het geheel?

Wil je hierover meer informatie dan hoor ik het graag. Je kunt me volgen op @dokterstevens en me berichten sturen of wordt vrienden op facebook drstevens.nl om de laatste berichten hierover te lezen en foto's te bekijken. Meer informatie kan ook via mijn website www.drstevens.nl gevonden worden, hier staan ook veel foto's en cliënt ervaringen op.

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben en dat twijfelaars die een borstvergroting zouden willen, maar geen protheses willen een nieuwe kans zien.

Met vriendelijke groet,

Dokter Stevens

Plastisch Chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste Reactie

Beste lezers,

Ik zie veel cliënten tijdens mijn spreekuur die twijfelen over een borstvergroting, doordat ze zichzelf de volgende vraag stellen: 'moet ik wel iets 'vreemds' in mijn lichaam stoppen, dat na 15 - 20 jaar weer aan vervanging toe is'.

Mijn reactie daarop is: Waarom gebruik je dan niet je lichaamseigen materiaal, nl. je eigen levende vetcellen (ook wel 'lipofilling' genoemd). Het gebruik maken van eigen vet om volume en vorm te creëren bij de borsten is nl. een veelal toegepaste techniek die door de jaren heen sterk verbeterd is.

Een ingreep aan de borsten met lipofilling zal bestaan uit een correctie op meerdere niveau's, want het vet kan op een samen gekozen plaats worden verwijderd zodat daar de contour ook meteen verbeterd, tegelijkertijd in 1 zelfde operatiesessie. Hierbij verschillen de exacte plaatsen per individu. Het vet zal ook de kwaliteit van de huid verbeteren.

Herken je je in 1 of meer van onderstaande vragen, dan is deze vorm van een borstvergroting misschien iets wat bij jou past.

  • Wel een borstvergroting maar geen siliconen?
  • Overtollig vet op buik e/o benen?
  • Onderontwikkelde, kleine borsten? maar je wil niet een hele grote vergroting?
  • Asymmetrie tussen de borsten?
  • Dunne bedekking met rippling van een eerdere borstvergroting met implantaten?
  • Niet ideale verhoudingen van het lichaam in het geheel?

Wil je hierover meer informatie dan hoor ik het graag. Je kunt me volgen op @dokterstevens en me berichten sturen of wordt vrienden op facebook drstevens.nl om de laatste berichten hierover te lezen en foto's te bekijken. Meer informatie kan ook via mijn website www.drstevens.nl gevonden worden, hier staan ook veel foto's en cliënt ervaringen op.

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben en dat twijfelaars die een borstvergroting zouden willen, maar geen protheses willen een nieuwe kans zien.

Met vriendelijke groet,

Dokter Stevens

Plastisch Chirurg

Hmmmmm reclame zijn andere wegen voor toch? Of gaat u een fijne donatie doen om het forum te houden voor alle dames die er behoefte aan hebben?

Groetjes, B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is deze methode toch nog helemaal niet uitgebreid onderzocht en zijn de risico's nog niet helemaal duidelijk,of vergis ik me? Ik meen iets gelezen te hebben over necrose van de cellen,en dus onregelmatige vormen...etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik wel een mooie methode. Ik ken iemand die het heeft laten doen, en ze is heel blij met het resultaat.

Stel dat ik nu nog een borstvergroting zou overwegen dan zou lipofilling zeker mijn voorkeur hebben.

Maar je moet wel overbodig vet hebben, en dat heeft niet iedereen...

Ik vraag me af dokter Stevens hoeveel vet er nodig is voor een ingreep waarbij iemand van pakweg cup A naar cup B zou willen. En of er bij erg slanke mensen met qua volume evenwichtige lichaamsverhoudingen genoeg vet te oogsten zal zijn zonder dat het figuur wordt aangetast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, ik zag dat op vragen van mij al antwoord wordt gegeven op de site van dokter Stevens. Wel blijf ik benieuwd naar de marges: wanneer het mogelijk is en wanneer niet gezien de verhoudingen van het lichaam.

En het is wel prijzig hoor dokter Stevens, meeeeennnnn wat een bedragen. Maar ik vind de resultaten geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik wel een mooie methode. Ik ken iemand die het heeft laten doen, en ze is heel blij met het resultaat.

Stel dat ik nu nog een borstvergroting zou overwegen dan zou lipofilling zeker mijn voorkeur hebben.

Maar je moet wel overbodig vet hebben, en dat heeft niet iedereen...

Ik vraag me af dokter Stevens hoeveel vet er nodig is voor een ingreep waarbij iemand van pakweg cup A naar cup B zou willen. En of er bij erg slanke mensen met qua volume evenwichtige lichaamsverhoudingen genoeg vet te oogsten zal zijn zonder dat het figuur wordt aangetast.

Mocht je niet genoeg hebben, ik heb nog wel vet voor je haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vet kan op allerlei plekken worden weggehaald (voorkeur buik en benen) en je komt al snel in aanmerking. Overal waar je met je duim en wijsvinger meer dan 2 cm dikte (aan huidlaag) kan vastpakken, daaronder zitten al voldoende vetcellen.

Het is inderdaad een aanzienlijk bedrag, maar het geeft wel een blijvend resultaat (2x een borstvergroting is al duurder). Leuk dat je iemand kent die een mooi resultaat heeft behaald met deze behandeling.

Deze methode bestaat al heel lang, maar is steeds weer verbeterd, alle risico's zijn onderzocht. Er moeten 3 dingen goed gaan om de vetcel te laten overleven, 1. het weghalen van het vet, 2. het zuiveren, zodat alleen de pure en mooie vetcellen overblijven en 3. het inbrengen van de vetcellen. Als er in dit proces ergens iets niet goed gaat, dan zullen de ingebrachte vetcellen inderdaad weer weggaan 'afsterven'. Vroeger was dit het geval, tegenwoordig is deze techniek geperfectioneerd. Wat vroeger ook niet begrepen werd, is dat er maar beperkt 'plaats' is voor de vetcellen en dat meer inspuiten dan dat er 'bloedvaatjes' zijn om aan te hechten, geen zin heeft. Er zijn bijv. op 1 bloedvat maar 10 vrije plekjes, dan kun je wel 20 cellen inspuiten, er zullen er maar 10 blijven zitten. Vandaar dat er bij een tweede sessie nog meer resultaat kan worden behaald, doordat er weer meer bloedvaatjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dokter Stevens..

Is dit mogelijk tot elke cupmaat? Groei je hiermee 1 cupmaat, 2? 3?

Ergens raakt je vet op en ergens houdt de celdeling op toch?

We kunnen ons natuurlijk wel allemaal dood eten aan chips, maarja....

Groetjes van BB

Beste BB,

Per operatiesessie kan er een resultaat worden bereikt van ½ tot 1 cup maat erbij, dus mocht je de wens hebben om van een A-cup naar een C-cup te willen, dan zijn er wel meerdere sessies nodig (eventueel valt de ingreep dus te herhalen na 6-9 maanden). Om van een A-cup naar een D-cup te willen is geen reële wens en verwachting bij deze techniek, en inderdaad ergens houdt het op.

Wat ik al eerder vertelde, er kan wel voor een C-cup (qua hoeveelheid vet) worden ingebracht), maar er zijn niet voldoende ‘plekjes’ beschikbaar voor het vet om zich aan de bloedvaatjes te hechten, dus dan zal er uiteindelijk toch maar ½ tot een hele cup overblijven, wat blijft zitten. Bij een tweede sessie wordt weer het maximale ingebracht.

Bij de foto van de cliënt in mijn eerste verhaal is bijvoorbeeld in twee operatiesessies met ongeveer 6 maanden ertussen respectievelijk eerst 220cc en daarna 240cc aan eigen levende vetcellen ingebracht door prikgaatjes van 1 mm. Deze hoefden niet eens gehecht te worden en er zijn dus geen littekens overgebleven. Van de uiteindelijk ingebrachte hoeveelheid vetcellen bleef zo'n 75% aan volume over, passend bij een gezamenlijke vergroting van zo'n 350cc over, dit was precies de gewenste 1,5 cupmaat extra.

Het zijn inderdaad levende vetcellen, dus mocht je na de ingreep aankomen, (door je te vergrijpen aan chips ;), dan zal dit ook bij de borsten zijn uiting hebben, idem bij afvallen. De vetcellen verdwijnen niet, maar zetten uit als je aankomt en slinken weer als je afvalt.

Met vriendelijke groet,

Dokter Stevens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haast geen vet (en waar ik het heb wil ik het niet kwijt), dus helaas gaat het niet voor iedereen op.

Vaak (niet altijd natuurlijk) zijn de meiden die een bv willen juist smal vandaar dat ze geen grotere borsten hebben van zichzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dokter stevens, hoe werkt het als je al siliconen heb maar inderdaad een maatje meer wil?

Het effect is niet tijdelijk, want de ingespoten vetcellen zullen zich hechten aan een bloedvat en zullen hierdoor dus blijven zitten en niet afgevoerd worden door het lichaam. Alleen de vetcellen die geen plekje krijgen zullen door het lichaam worden afgevoerd, doordat ze geen voeding krijgen. In onderstaande link is met plaatjes uitgelegd wat er precies gebeurd met de ingespoten vetcellen, misschien is dit zien dan alleen maar tekst.

http://www.lipofilling.com/nl/Wat-is-lipofilling/wat-gebeurt-er-met-de-vetcellen/

Er zijn ook cliënten die inderdaad al een borstvergroting met protheses (siliconen) hebben ondergaan, maar die graag nog iets meer decolleté (vulling aan de binnenkant) zouden willen hebben, of ze zien de randen van de prothese doordat de huid in de loop der jaren dunner is geworden. De combinatie van én siliconen én lipofilling is dus mogelijk. Er wordt dan een extra laagje vetcellen ingespoten, zodat de borsten weer soepeler aanvoelen.

Je zult verstelt staan hoe snel je al in aanmerking komt voor deze techniek, er zijn veel plekken waar de huidlaag dikker is dan 2 cm. Tijdens het consult bepalen we samen wat de donorplaatsen zijn en of er inderdaad voldoende vetweefsel aanwezig is. Er zijn ook slanke vrouwen die deze ingreep hebben ondergaan.

Met vriendelijke groet,

Dokter Stevens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dokter Stevens mocht u nog geheel gratis vet nodig hebben voor u cliënten, dan bied ik mij vrijwillig aan! Heb nog een hoop rond de buik in de aanbieding!

Is dat mogelijk mijn vet, in iemands anders zijn borsten spuiten bijvoorbeeld ?

In ieder geval zo ja ik houd mij aan bevolen!

U gratis een goede portie vet, en ik gratis een lipo!

Mvg Mommy D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vindt een donatie aan het forum wel op z'n plaats. Zeker gezien deze dr. hier een soort van gratis reclame maakt, maar het forum ook donaties nodig heeft om te kunnen blijven bestaan.

Tot die tijd heb ik geen begrip/respect voor het hier gratis maken van reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of wij nou reclame maken voor een bepaalde pc of een pc zelf reclame maakt. Dr. Stevens praat over een methode van bv. Mocht je hier interesse hebben, zullen er heus wel meerdere pc's zijn die dit kunnen uitvoeren. Ik moet zeggen, waarom niet? Vind het wel een goed idee. Ik had ook al nagedacht om tegelijk een buiklipo te laten doen. Nu had ik daar uiteindelijk het geld niet voor en heb het niet laten doen. Dus kan me voorstellen dat dit wel een goede optie zou zijn. Ik ga gewoon lijnen en meer sporten, dan hoop ik weer een strakke buik te krijgen. Dus geen chips meer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou me een hoop ritjes sportschool kosten...

Maar heb al mooie boobs.. ik wil ook wel gratis vet doneren hoor hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi yessie voor mij is uiteindelijk een lipo goedloper dan de sportschool en dat is echt zo plus ik ben echt geen sporter (beweeg wel heel veel, wandelen fietsen) Dus ik ben aant sparen nu voor n lipo hoop in december te gaan!

Dat zou me een hoop ritjes sportschool kosten... Maar heb al mooie boobs.. ik wil ook wel gratis vet doneren hoor hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.