Ga naar inhoud

Margaretha: 18 februari 2013: Dr. Nio: SLAZ


Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste Reactie

Zo, weer even uitgerust en kan dus mijn verslag schrijven.

Het was dus maandag vroeg dat ik moest opstaan om me om 7 uur te kunnen melden in SLAZ Adam. 10 minuutjes wachten en dan werd ik naar mijn kamer en mijn bedje gebracht. Er was daar ook al een andere dame voor een bv en dr.Nio was ook al aanwezig. Ik dacht dat ik als eerste aan de beurt zal komen maar dat was niet zo, die jonge dame ging voor mij. Uiteindelijk was het nog veranderd en was zij de tweede en ik pas de derde aan de beurt. Maar ik vond het niet erg. Zij werd getekend en ik na haar. Zij kreeg een bv op de spier en ik dual plane en de neuscorrectie. Na het tekenen en het een en ander te bespreken moest ik dus nog 3 uur wachten. Maar ik was zowiezo best moe van het vroeg opstaan dat ik even een dutje deed en het tijd was zo om. Een kalmeringspilletje en 2 paracetamols gekregen 1 uur voor de op. Dan maar de geweldige jurk aan :) en naar de verkoeverkamer toe. Iedereen die ik tegenkwam stelde zich netjes voor wat ik zeer prettig vond en telkens werd gecheckt wie ik ben, wanneer ik geboren werd, welk ingreep ik onderga, allergieen enz. Wel fijn, want dan kan geen misverstand ontstaan. Eerst van mijn bedje naar een smallere operatiebedje, lekker warm dekentje uit de oven over me heen gekregen,een infuusje gekregen en even kort wachten. Tussen Kwart voor 11 en elf zoalsgepland werd ik naar de ok gereden. Daar weer die vragen door Nio en voorstellen wie is wie. Nog een klein grapje en dan maar beginnen. Eerst dat klemetje op mijn vinger om hartsslag te meten maar die deed het niet :) op ander vinger dan, deed ook niet, ik had zo koude handen dat die niet kon meten :), de anestesist probeerde het zelfs op zijn eigen vinger :D maar uiteindelijk deed die het wel.. Dan nog dat infuusje goed vastplakken om aan de assitente te laten zien hoe het het best werkt. Hij zei tegen haar kijk zo moet je het doen dat werkt het beste en trok drie keer eraan, ik alleen zo "mmmm" (lees het zit in mijn arm hoor), oh sorry sorry zei hij.... :) En dan die cruciale zin: we gaan beginnen...Ik hoor alleen nog dit is een kapje met zuurstof, ik kreeg wat branderigs in mijn infuus maar dat trok in een seconde weer weg, dan hoor je nog "adem diep in", dat heb ik 2 keer gedaan en meer weet ik niet. het werkt uitstekend echt.. En dan werd ik toch zoooo lekker wakker als uit een hele fijne droom..En ik hoor alleen niet bijten! ik had een zuurstof slangetje in mijn mond en ik ben een "rietjesbijter" dus dat was automatisme van mij :D Ze vroegen hoeveel pijn ik heb als 4 verdragelijk is, ik zei 7 want ik had echt pijn en kreeg dus morfine want zeven is volgens hun al behoorlijk aan de grens. Je ligt dan aan een infuus en je bloeddruk wordt automatisch gemeten elke 5 minuut ofzo. Ik viel telkens weer eenbeetje in slaap en dan waren ze me blijkbaar al zat en mocht ik weer naar mijn kamer :D. Ik zag daar al mijn liefste staan (want die wachtte daar de hele tijd) maar de zuster zei dat ik nog moest rusten en hijkwam dus ietsje later naar mij toe. De ander patiente was al helemaal actief, alsof niets aan de hand was, ik voelde me helemaal kapot. Een olifant zat op mijn borst, ik kon niet door mijn neus ademen omdat die vol zat met tampons, bij elke ademhaling en praten had ik pijn aan mijn borst... Sterke Pijnstillers gekregen, maar geen morfine meer want daar werd ik misselijk van.. Ja bij elk opstaan (als ik naar wc moest) was ik draaierig, duizelig en misselijk, ik heb bloed overgegeven (die tijdens de neusoperatie in mijn maag terecht is gekomen-en bloed in niet door maag verteerbaar), niets leuks aan.. De ander meid keek al tv, helemaal niets aan de hand, haar vriendje kwam en pleegde gerust wat bussinestelefoontjes (ongeloofelijk!), lekker kletsen en alles...dat vond ik wat minder, wat was ik blij toen ze naar huis gingen :) (als het iemand was die het nu leest, sorry voor de harde woorden, maar ik voelde me echt beroerd en vond het niet kunnen!!!!!!). Nio kwam langs, alles verliep goed, geencomplicaties, ik krijg mooie neus en mooies borsten zei hij, wat klonk dat fijn. Hij was ook erg meelevend, heel fijn, hij begreep mijn pijn. Ik kreeg (behalve paracetamol) sterke pijnstillers voorgescheven, antibiotica en spierverslappers. Hij had het ook over valium gehad maar mijn vriend had thuis nog tramadol (sterke pijnstiller van zijn knieoperatie) dus die mocht ik maar innemen. Die helpen trouwens heel veel !!! dan was het tijd om was bischuitje met jam te eten en wat thee te drinken. Helaas allesweer uitgespuugd..Om 20 uur voelde ik me pas ietsje beter om naar huis te gaan met een plastic zak voor in de auto en een antimisselijkheidzetpil voor als het braken niet ophoudt.., het was dus 13 uur in het ziekenhuis...oh wat is mijn vriend toch een schat dat hij daar zo lang wachtte!!! In de auto gespuugd, thuis twee keer... ,maar uiteindelijk hebben die pillen wel geholpen en ging het beter. gelukkig. Wat ben ik toch "jalours"op mensen die geen last hebben van de narcose. Maar ik heb het overleeft :) Ik dronk en drink veel groene thee, dat was een tip van de verpeegster om de narcosestoffen uit mijn lijf te halen. Dat hielp idd. Maar dan moet ik natuurlijk weer veel plassen..Thank god heb ik de liefste vriend ter wereld die me telkens uit de bed haalt :) De olifant op mijn borst zat daar gisteren nog de hele dag, vandaag gaat het millionkeer beter, ook al heb ik wel nog spierpijn. Gister ook al de tampons uit me neus gehaald, wat is het toch lekker om door mijn neus te kunnen ademen :) Ik doe nog steeds erg rustig aan. Lig in bed, heb haast geen trek, eet alleen vanwege de antibiotica. Morgen mag ik compleet douchen en heb al een afspraak met Nio vanwege de neus, het gipskapje gaat eraf. Ben zoooo benieuwd!!! Nu al kan ik eigenlijk zien dat de bobbel weg is maar toch, morgen zie ik het echt!! Mijn ogen zijn blauwl, maar het valt hartstikke mee en het doet echt geen pijn! Enige wat pijn doet zijn de borsten, daarom heb ik ook nog niet gekeken, vind het best eng. Heb alleen in de bh mijn nieuwe aanwinst bewonderd, ziet er ongelofelijk uit, IK HEB TIETEN!!!! :D:D Het grappigste is dat ik echt mijn borsten voel en niet mijn maximizer :D Tweede controle (waarschijnlijk voor de borsten) heb ik 4 maart. Ben erg benieuwd!!!! Ik durf nog steeds niet te kijken, ben bang dat er iets verschuift of zo als ik de bh afdoe.. (heb nu 75D, zit niet supperknellend strak maar toch!!! ik wi;de graag een mooie volle C miss kleine D dus ik denk dat het gelukt is :)

Vonden jullie het ook een beetje eng om de bh af te doen??? Of ben ik de enige rare hier?

Wilde nog zeggen dat ik het heel erg fijn vond dat ik van jullie zoveel steun heb gekregen!!! Dank jullie wel!!!

Nu ga ik weer wat rusten, want 2 operaties zijn toch best heftig...

Liefs, XXX

P.S. Sorry voor foutjes,heb geen kracht meer om het na te lezen en te corrigeren :) x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hey!!! Wat een leuk en uitgebreid verslag!!!

Nou, ga maar lekker ff rusten hoor, want dat heeft wel even tijd gekost!

Ook super dat je je ondertussen weer wat beter voelt, want wat is het balen als je je zo beroerd voelt he.. :( Ik lees het wel vaker hier, maar het moet niet prettig zijn.. Overgeven met pas nieuwe boobies en in jouw geval ook nog een getamponeerde neus... :wacko: Chapeau!

En idd, je hebt TIETEN!! :45:

Heel leuk, dat heb ik ook wel eens gezegd :) Zó leuk is dat he :D

Nou meid, doe maar lekker rustig aan en laat je verzorgen door je lieve vriend!

Een goed herstel verder!!

Wel wat blijven bewegen, anders wordt je zo stijf als een plank en veroorzaakt alleen maar meer pijn. Echter, niet je ellebogen hoger dan je schouders en niks zwaarders tillen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel leuk verslag inderdaad!!

ik was er net ook aan begonnen en was op de helft, klik ik het op een of andere manier weg!! :93:

nu heb ik er echt de kracht niet meer voor en ga morgen een nieuwe poging doen :)

vandaag ben ik voor het eerst gaan douchen en moest dus ook mijn BH uit, ik vond het eigenlijk niet zo eng maar wel fijn.. ik knal er namelijk best wel uit eigenlijk! het douchen zelf vond ik enger zo dat water en zeep langs die borsten.. heb er uiteindelijk niet lang onder gestaan want werd een beetje licht in mijn hoofd..

nog een goed herstel gewenst! ben erg benieuwd na het resultaat

xx :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslagje idd!

En wat heeeerlijk geruststellend dat iedereen zich voorstelt, en continue verifieert wie je bent waarvoor je geholpen wordt :43:

Dat geeft je toch wel even een veilig gevoel hoor :D

Klinkt echt super daar, zou er zo heen gaan na het lezen van je verslag :35:

Ontzettend balen dat je zo ziek geworden bent nadien :( Wist je dat vantevoren... dat je maag geen bloed verdraagt en dat dit er in zou komen tijdens de neusoperatie? :17:

Fijn dathet allemaal weer op zit in ieder geval.

Ik vond het ook eng om de bh uit te doen hoor.. lekker laten zitten inderdaad hahahaha.

Goed herstel nog!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van je verslag is precies dat van mij, ook omtrend daar op de recovery en de ok. Echt super. Brings back memories...

Wel balen dat je je zo beroerd voelde zeg. Fijn dat het nu al beter gaat en succes bij de neuscontrole. Morgen mag je lekker douchen? Hou ze vast he! ;) Sterkte verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Margaretha :)

Leest lekker weg hoor, jouw verslag :35:

Ik herken er ook veel in!

Balen dat je zo ziek van de narcose bent wakker geworden...

Wat een topper van een vriend heb je; dat hij je zo enorm steunt is super fijn in jouw situatie!

Ik vond het ook doodeng om mijn strakke 'oma'-bh toen voor het eerst uit te doen...

Gewoon eerst goed eten voor je wilt gaan douchen en dan rustig je tijd nemen voor het uitkleden ;)

Ze zitten goed vast dus er kan je niets gebeuren :101:

Succes :116:

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Meiden!

Het gaat elke dag ietsje beter, de zware olifant die op mijn borst zat waardoor ik haast niet kon ademen is al weg, nu nog de spierpijn. Ik slik behoorlijk wat pijnstillers en doe rustig aan.

Ik lig veel in bed en slaap veel.

Vandaag voor de eerste keer gedoucht met hulp van mijn vriend. Voelde eerst een beetje eng maar het was erg lekker. Ik kon nu ook mijn borsten bekijken en ik vind ze geweldig! Ze zijn niet te groot, niet te klein; ze zijn perfect. En ik heb gehuld van blijheid. Ze passen zeer goed bij mijn lichaam, Nio weet echt wat hij doet.Ben nog steeds misselijk; komt van de antibiotica maar die kuur moet ik natuurlijk gewoon afmaken, jammer genoeg.

Sinds vandaag lig ik plat, wat verlichting brengt voor mijn rug.

Ben net thuis van een controle afspraak met Nio over mijn neus. Hij heeft mijn gipskapje eraf gehaald en ik kon zo mijn nieuwe neus voor de eerste keer zien.Hij is nog wat opgezwollen maar word zeker erg mooi. Daar ben ik ook heel blij om. De controle afspraak over de borsten is op 4 maart.

@Piepke: Ik wist niet over het bloed dat in mijn maag terecht zou komen; had ik niet verwacht.

Hello Titty!: Ik wens je ook een goed herstel en ik hoop dat het tijdens het douchen beter gaat.

Bedankt iedereen voor goede wensen; ik vind het heeeeel lief van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het elke dag beter gaat en je lekker hebt kunnen douchen. Je borsten zijn nu nog wel wat gezwollen door het vocht, vergeet dat niet. Blijf rustig aan doen. Waarom heb je een anti-biotica kuur gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook helemaal verliefd denk ik :57: , ik zou aan mijn twins niets willen veranderen :41: !! Kan niet wachten als al de pijn weg is en ik van ze vol kan genieten! Verheug me ook op het eindresultaat van mijn neus, maar eigenlijk wordt de definitieve vorm pas na 1 jaar (!) vastgesteld... Nu zie ik er nog niet uit, heb grote gele kringen onder mijn ogen, maar dat kan de pret niet drukken ;) ..

Net weer lekker gedoucht, maar vasthouden doe ik ze niet, dat voelt toch een beetje eng. Herkennen jullie dat? Alsof het verdoofd is.

@Sexymama: Ik kreeg antibiotica voorgeschreven al de ochtend voor het ingreep, gewoon tegen mogelijke infectie van mijn neus en borsten. Doet Nio dat misschien automatisch voor dual plane implants? Er was niet sprake van een bepaald reden waarom juist ik het zou krijgen en ander niet. Ik kreeg zoals al geschreven behoorlijk wat medicatie (in tegenstelling tot de ander meid) waarschijnlijk dan omdat het onder de spier geplaatst werd.

Verder alles goed. De borsten zien er elke dag mooier en natuurlijker uit, ben heel gelukkig! :01::131:

veel liefs!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel herken ik wel ja, maar ik moest ze echt vasthouden bij het douchen, was ineens zo zwaar en was echt bang dat ze eraf zouden vallen. Fijn dat het nu al zoveel beter gaat en die gele kringen onder je ogen trekken wel weg. Wel lang dat het eenbjaar.duurt voor je het echte resultaat ziet. Die van je neus toch? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die van mijn neus bedoel ik, ze zeggen dat je eigenlijk pas na 9 maanden a 1 jaar met zekerheid kan zeggen dat dat het wordt. Maar je kan wel al eerder het groot verschil merken hoor als de grootste zwelling wegtrekt.Ik zie eigenlijk nu al hoe het wordt en ben blij hoe het uit zal ziet. Ze zeggen toch ook dat je pas na 6 maanden de definitieve vorm van je borsten kan zien terwijl wij het al veeeel veeel eerder zien, niet waar :)? Wat het douchen betreft, ik zou het nu nog niet alleen durven maar vasthouden hoeft echt niet want zo zwaar zijn ze niet, alleen erg gevoelig. Ben erg blij dat ik elke dag wat meer zelf kan en minder pijn heb dan de eerste 2/3 dagen. En hoe is het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gaat echt elke dag beter natuurlijk. Gaat je neus ook elke dag wat beter?

Met mij gaat het goed, heb niks te klagen gelukkig :D Mijn borsten hield ik wel vast omdat 500cc erbij best zwaar voelde en misschien een onbewust gevoel om ze te beschermen ofzo.

Slaap lekker straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan ik me voorstellen dat dat aantal cc's gelijk voelbaar is :D. Ik doe ook gelijk snel mijn bh aan na het douchen,kan me nu nog niet voorstellen om gewoon bloot rond te lopen, zou ook bang zijn dat ze dan uitvallen :D Met mijn neus gaat het ook elke dag beter, dank je, hij is wel gevoelig zonder het gipskapje, elk klein aanraking voel je onmiddelijk. Gelukkig kan er niets gebeuren want de neus werd niet gebroken maar alleen bijgeschaafd. De dokter zegt dat hij in principe net zo sterk is als voorheen. Het is haast niet te geloven vanwege de gevoeligheid maar als hij het zegt, hij weet wel het best wat hij heeft gedaan :D. Het is waarschijnlijk gevoelig omdat het huid van binnen losgesneden was. De hechtingjes zitten alleen van binnen en zijn verteerbaar, hij hoeft ze dus niet uit gaan halen gelukkig. Alleen iog wachten tot de regenboogkleurtjes weg zijn, de zwelling wegtrekt en hoeraa!!! :43:

Jij ook :lazy2: lekker :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden!

Zo, iets meer dan 1 week voorbij, alles gaat goed, pijn is al verdragelijk met af en toe een paracetamolletje of ibuprofen. Alleen 's nachts heb ik meer pijn. Ik merk dat ik al veel meer energie heb en wat meer kan en wil doen :) Daar heb ik ook een vraag over. Ik weet dat de volgende 5 weken cruciaal zijn voor het herstel, de gezondheid en de juiste capselvorming. Ik ben daarom bang om iets verkeerds te doen. Ik weet dat ik niet meer dan 2 kilo mag tillen, niet zwaar huishoudelijk werk mag verrichten, mijn ellebogen niet boven mijn schouders,...maar mag dat dan echt helemal niet? Nooit? Haren kammen bv? Wat kan dan eigenlijk precies misgan? Ik wil niet als dramaqueen overkomen maar ik wil niet dat een paar weken straks mijn leven negatief zouden beinvloeden...

Met mijn neus gaat het ook goed, ik heb al geen gele blauweplekken, alles is netjes, alleen nog een heel klein beetje opgezwollen. Heb eindelijk het gevoel dat ik onder mensen kan :D

Ben heel happy met Nio zijn werk. Maandag naar controle, even kijken wat hij zegt...

Liefs en een fijne dag!! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds mijn controle bij mijn pc gisteren moet ik mijn sportbh 1 cm lager dan mijn borsten dragen. Ik voel nu eigenlijk helemaal geen support meer. Wat voor nut heeft het dan nog om een bh te dragen dan? Ik kan me wel voorstellen dat mijn borsten vanaf nu moeten dalen en een natuurlijke vorm krijgen maar het voelt alsof ik helemaal geen bh meer aanheb... Moesten jullie de bh ook zo dragen???

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.