Ga naar inhoud

kyramy : jan-apr-dec 2012 En nu: 12 maart 2013 : Dr. van Alphen : Ziekenhuis Roosendaal


Kyramy

Aanbevolen berichten

In het kort.... Jan. 2012 1e operatie bv. Pc adviseerde 385cc.

Ik wilde natuurlijke borsten, niet meer of minder en aan arts overgelaten hoe/wat.

Na operatie kon ik niet praten en moeilijk ademen...niet flauw doen...hoort erbij, MAAR na 3 maanden kon ik als ik op mijn rug lag nog niet zonder pijn omhoog, op zij liggen of zelfs rechterarm naar linkerschouder brengen. Protheses zaten tegen sleutelbeen, veel te hoog dus en had veel pijn. Ook was er een verschil tussen links en rechts van 1,5 cm.

April 2012 zijn de protheses lager en gelijk geplaatst ( maar ook dieper!) (ingetaped waar ik enorme blaren van kreeg mmar goed)na 2 weken gingen ze zakken en na een paar weken waren ze achterlangs de borstplooi gezakt....gevolg een prothese onder ipv achter mijn borst.

2x 2nd opinion gehad met maar een conclusie....de prothese omhoog duwen door de borstplooi vast te hechten aan de ribben. Gedaan door zelfde arts want bij andere arts zou het opnieuw geld kosten.

Deze operatie heb ik afgelopen dinsdag gehad, met helaas weer een enorme misser. Mbv een mes moest de pc ruimte maken bij de ribben en heeft hierbij het longvlies lekgeprikt met als gevolg een ingeklapte long... 2 dagen plat vd morfine op IC (en snee van 1,5 cm vd drain aan de zijkant van de borst)en een dag op de gewone afdeling en mocht toen gelukkig naar huis.

Hopend op 3x scheepsrecht.

Ik durfde deze ochtend pas te kijken naar het resultaat.....en schrok me rot!!!!

De borstplooi is helemaal naar binnengenaaid met deuken, net of de draden heel hard zijn aangetrokken.

IK VRAAG ME AF OF DIT GOEDKOMT??? Moet 2 Jan. Naar pc voor hechtingen/ controle en ivm feestdagen zijn ze er 2wk niet.

HEEFT ER IEMAND ERVARING MET VASTHECHTEN AAN RIBBEN, EN BIJBEHORENDE AANGETROKKEN WOND????

Komt dit goed?? Heb ipv druppel of ronde borsten nu horizontaal bijmekaar geknepen borsten. (Alsof er aan de boven en onderkant een plaat tegen drukt)

Hoop dat iemand mij gerust kan stellen dat zo'n wond bijtrekt???

Ps. Ik snap het woord geduld, maar na een jaar als dit met bijbehorende pijnen ( waar je overigens na 3 keer aan gewend raakt) hoop ik toch op een redelijk resultaat.

Heb het verhaal kort gehouden, ben pas na 15 jaar overwegen aan de operatie begonnen, op advies vd huisarts gewoon in het zkh, dus niet bij een kwakzalver ofzo)

Ben nu overigens 34 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie

Wat een heftig verhaal zeg. Echt heb er geen woorden voor.

Ik heb het nog nooit gehoord dat het aan de ribben is vast gemaakt.

Ik kan je verder geen advies geven maar hoop echt dat dit goed komt voor je.

Sterkte..

Ik hoop dat iemand je wel advies kan geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , ikzelf heb ook al 3x een hersteloperatie gehad ,2x door middel van een nieuwe borstplooi te maken ook via hechting aan het ribbenrooster en die telkens weer mislukt.

Ik heb 2 jaar geleden mijn borstvergroting gehad achter de spier via de oksel en had van het begin ook problemen met mijn linkerborst,kon ook nooit zonder pijn op mijn zij slapen etc..de linkerborst zakte altijd verder uit waardoor mijn weefsel nietmeer sterk genoeg was & doorgescheurd is .

Nu staat er een 4de operatie op het programma , nog geen datum vastgeprikt omdat de laatste 2 nog maar 7 en 9 weken geleden gebeurd zijn.

Nu heb ik het probleem dat mijn borst terug vocht aanmaakt en ze hierdoor zwelt wat veel druk op mijn litteken onder de borst zet waardoor het op elk moment terug kan opengaan.Zelf heb ik ook last van die deuken dat je verteld had en het lijkt ook hard aangetrokken het litteken,ook als ik volledig plat lig dan voel ik dit goed op het punt aan mijn ribben.

Ik ben geopereerd bij dr. Decoopman in Brugge , hoop dat ik je beetje kunnen helpen heb hiermee vond er zelf ook heel weinig info over

Link naar reactie
Delen op andere sites

@charke

Geen goed vooruitzicht dus voor mij....na wat er afgelopen dinsdag is gebeurd met mijn long ben ik dus wel heel huiverig voor een evt. 4e operatie. Ik vind deze 3 operaties in een jaar al heftig, vooral het verloop en ben heel eerlijk...ben ontzettend jaloers als ik op tv ofzo iemand zie met mooie borsten. Baal ontzettend dat ze de eerste keer niet goed zijn gezet. Bij de 2nd opinion werd ook aangegeven dat het steeds moeilijker word een fout te herstellen als het niet de eerste keer goed is gegaan.

Ik heb zo lang gewacht met bv omdat het bijv. Bij 1 op de 100 mis gaat en was altijd bang die ene te zijn.....dit kwam helaas uit.

Ben geopereerd door dr. Van Alphen ( zkh Roosendaal/ bergen op zoom)

Volgens hem is dit nog nooit bij hem gebeurd en heb ik een slecht karma??(ligt dus aan mij)

Als hij ze de eerste keer niet zo hoog had gezet, en geen verschil van 1,5 cm had gemaakt was het niet zo gelopen. (Ik had foto's van het aftekenen en rest van resultaten, en op de foto was het verschil van 1,5cm al te zien) heb hier helaas pas na de operatie naar gekeken. Kan het niet meer terugdraaien.

Heeft me dit jaar 3995 gekost aan 1e BV + 6wk vrij van werk + man een week vrij (ivm 6jarige dochter)

2e+3e operatie is via MIJN Verzekering gegaan met eigen risico van 200,- + weer 2x 6wk vrij.

(Werk nl. In zorg dus kon niet tillen enz. Heb hierdoor wel ook hele sterke borstspieren)

Afwachten weer.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kyramy

Wat een gedoe allemaal voor een paar mooie borsten he, en wat een prutser van een pc heb jij!!!

Oke, prothesen te hoog plaatsen, dat komt vaker voor..... Dat prothesen onder de borstplooi doorzakken helaas ook, maar een pc die in je longvlies prikt en je een klaplong veroorzaakt is een grote OETLUL. Welke klungel is jouw PC?????

Voordat ik te ver doordraaf, ga ik even antwoord geven op je vraag.

Een samengetrokken litteken door het hechten aan de ribbenkast, is redelijk normaal, maar ik ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Bij mij is ook aan de ribbenkast gehecht en ik had ook wat deuken in mijn huid en in het litteken, maar het was geen slagveld.... En ik heb zo een vermoeden, zoals jij het beschrijft, dat het dat bij jou wel is....

Misschien zou je er eens een foto van kunnen plaatsen of er mij een in pb sturen. Ik zou er wel eens naar willen kijken, heb al veel foto's gezien en zelf natuurlijk zo een soort operatie gehad, dus kan misschien even meekijken (als je wilt)

Bij mij is aan de zijkant van beide borsten en aan de onderkant gehecht aan het ribbenrooster en daar had ik dus, zoals gezegd, ook deuken in. Het is naderhand (wel geduld hebben en voorzichtig aan doen, want het is heel kwetsbaar de eerste weken) heel mooi weggetrokken en nu is het een normale vorm (na 5 maanden ongeveer trok het volledig bij)

Probeer de rust te bewaren, al zou ik dat ook heel moeilijk vinden als ik in jouw schoenen zou staan!

Sterkte!!

En Charke... Ik vind het heel rot om te zeggen, maar die Decoopman is een prutser.... Vraag maar eens aan Bboob, die heeft daar ervaring mee.....

Dames, heel veel succes!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rosanne

Bedankt, hoop dat het helpt.

Heb in de galerij zulke mooie borsten gezien....was ook mijn droom

Algemeen:

Tegenwoordig is een bv hetzelfde als een bezoek aan de tandarts...zo ben ik er uiteindelijk ook ingestapt MAAR het kan dus wel degelijk fout gaan, hoop dat vooral jonge meisjes dit zich ook realiseren...

Ik wil nog steeds die mooie grote borsten hoor, maar denk er niet te licht over....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kyramy heeft jouw pc serieus tegen jou gezegd dat je een slecht karma hebt? Als dat zo is: wat een enorme eikel! Door zo'n opmerking zou je je nog rotter gaan voelen dan je al doet en OOK door zijn schuld. Schandalig gewoon van hem. Geen verantwoordelijkheid willen nemen en dan de schuld bij jouw of jouw karma leggen? Hij moest zich schamen, ook voor zijn werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo , ja ik heb al contact gehad met bboob over dr decoopman, maarjah ik heb 5500 betaald dus ik ben van het principe dat dit mij genoeg gekost heeft om dit volledig te herstellen in garantie door hem..

Ben wel van plan om een 2de opinie bij dr Demeyere te plannen , want na 3x het hele zooitje heb ik het nu echt wel gezien en is het vertrouwen in decoopman helemaal weg om nog eens een 4de keer onder het mes te gaan.En zoals Kyramy zegt de weken dat je thuis zit van je werk,telkens de rit naar de dokter,is ook een uur rijden voor mij..

Hij is van plan om een kleinere prothese in te steken,maar heb hier al verschillende malen gelezen dat de borst zou gaan hangen dan :9:

Hoop dat het alllemaal snel van de baan is voor jou Kyramy

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charke als ik jou was zou ik zeker die second opinion plannen, maar het is lastig want zoals je zegt het heeft je al genoeg gekost. Dat je vertrouwen in je chirurg weg is kan ik me heel goed voorstellen. Misschien moet je gewoon even afwachten wat Demeyere zegt, met name ook wat betreft de kleinere prothesen want van hangborsten wordt je ook niet gelukkig lijkt me. Is toch in ieder geval niet wat je voor ogen had toen je zoveel geld neerlegde voor je operatie. Soms worden correcties vergoedt door het ziekenfonds en een chirurg kan de aanvraag hiervoor indienen. Mijn expander-traject is ook vergoed en de aanvraag verliep via de chirurg. In eerste instantie wees het ziekenfonds de aanvraag af, dus altijd bezwaar maken. Kun je niet aan Demeyere vragen of dat een optie is om het vergoed te krijgen? Het lijkt me zo rot om om financiele redenen voor een chirurg te moeten kiezen waarin je het vertrouwen verloren hebt. Succes in ieder geval met de second opinion. Ben erg benieuwd wat je te horen gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb marisjuh gemaild. Weet niet of ze reageerd?

Mijn verhaal was kort, de 2e en 3e operatie deed d'r.van Alphen echt niet van harte ( via MIJN verzekering)

Ik was " niet zijn favoriete patiënt " en we hebben best wat woordenwisselingen gehad tijdens controles omdat ik vond dat hij zijn werk niet goed had gedaan.

Toen hij mijn man belde ( 5 uur na operatie!!!! Mijn man had al meer x zkh gebeld maar niemand wist iets) bood hij zijn excuses aan mijn man aan, en zei echt letterlijk: vervelend dat dit weer bij uw vrouw gebeurd, zoiets is in 20jaar nog nooit gebeurd, uw vrouw heeft een slecht karma!

Nou, daar zit ik nu dan.... 6 dagen na operatie... De drain voor de long was 1,5 cm doorsnee, en die wond lekt nu...er komt vocht uit.

Morgen toch ff contact proberen op te nemen. Hoop dat er iemand is. Vertrouw het nl. Niet.

Ik kan ook de wond onder borst zelf niet zien omdat die helemaal in de borstplooi is getrokken.

Ik heb de pc na 2e dag zkh niet meer gezien en heb mijn borsten pas op dag 4 gezien. Durf niet tot 2 januari te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kyramy

Wat een gedoe allemaal voor een paar mooie borsten he, en wat een prutser van een pc heb jij!!!

Oke, prothesen te hoog plaatsen, dat komt vaker voor..... Dat prothesen onder de borstplooi doorzakken helaas ook, maar een pc die in je longvlies prikt en je een klaplong veroorzaakt is een grote OETLUL. Welke klungel is jouw PC?????

Voordat ik te ver doordraaf, ga ik even antwoord geven op je vraag.

Een samengetrokken litteken door het hechten aan de ribbenkast, is redelijk normaal, maar ik ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Bij mij is ook aan de ribbenkast gehecht en ik had ook wat deuken in mijn huid en in het litteken, maar het was geen slagveld.... En ik heb zo een vermoeden, zoals jij het beschrijft, dat het dat bij jou wel is....

Misschien zou je er eens een foto van kunnen plaatsen of er mij een in pb sturen. Ik zou er wel eens naar willen kijken, heb al veel foto's gezien en zelf natuurlijk zo een soort operatie gehad, dus kan misschien even meekijken (als je wilt)

Bij mij is aan de zijkant van beide borsten en aan de onderkant gehecht aan het ribbenrooster en daar had ik dus, zoals gezegd, ook deuken in. Het is naderhand (wel geduld hebben en voorzichtig aan doen, want het is heel kwetsbaar de eerste weken) heel mooi weggetrokken en nu is het een normale vorm (na 5 maanden ongeveer trok het volledig bij)

Probeer de rust te bewaren, al zou ik dat ook heel moeilijk vinden als ik in jouw schoenen zou staan!

Sterkte!!

En Charke... Ik vind het heel rot om te zeggen, maar die Decoopman is een prutser.... Vraag maar eens aan Bboob, die heeft daar ervaring mee.....

Dames, heel veel succes!

xxx BB

Hoe kan ik een foto sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid

Mijn god, dit is vreselijk!!!

En dat van je karma.. .Wat een hufter van een kerel (heb er geen net woord voor....)

Hoe ziet dat vocht eruit dat uit je draingat komt? welke kleur? en hoe ruikt het?

Morgen meteen bellen en anders gewoon naar de eerste hulp gaan. Beter dat er even naar gekeken wordt!!

Zorg dat ze je serieus nemen morgen, want jij moet even gezien worden door een arts!!

xxx BB



Hoe kan ik een foto sturen?

Ik stuur je even een pb, dat zie je dadelijk als er een 1 of een ander nummer bij het envelopje staat, rechtsboven in het scherm. Ogenblikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is iig dicht, dus waarschijnlijk wondvocht...wacht het toch maar even af. Verband verschoond en nog niks aan t nieuwe verband.

Heb niet zo'n zin mezelf in de auto te hijsen en op zkh weer overal wachten.

Heb ontzettend spierpijn door heel mijn lijf van 2dagen op IC in zelfde houding liggen en dan nu nog moeilijk zitten/ liggen enz.

Voel weinig van de borstspieren gelukkig, maar ook verraderlijk omdat ik niks mag doen en wel zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb mijn garantieboekje erbij gepakt.

Er staat

410MM

ref

N-27-MM130-360. 360gr (is toch cc??)

Allergan/ natrelle

Kan iemand mij zeggen wat ik heb??? Ik weet alleen 360cc(dacht 380) anatomisch.

Iedereen heeft het over profile en projectie???

( lekker he, dat ik dit na 3 operaties eens navraag, haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het googled kom je op de site van natrelle uit, even pdfje downloaden en je ziet precies wat je projectie ed is. succes. ik heb geprobeer het bij te voegen kijk maar is of het gelukt is.ND_0125_2009 Re-Sterilized Sizers_Product Catalogue.pdfND_0125_2009 Re-Sterilized Sizers_Product Catalogue.pdf



als je het googled kom je op de site van natrelle uit, even pdfje downloaden en je ziet precies wat je projectie ed is. succes. ik heb geprobeer het bij te voegen kijk maar is of het gelukt is.ND_0125_2009 Re-Sterilized Sizers_Product Catalogue.pdfND_0125_2009 Re-Sterilized Sizers_Product Catalogue.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had echt geen idee, maar had al eerder gemeld dat ik niet zo handig was, haha.

Dankje justme.

Heb eens gekeken en denk dat ik zomaar een gemiddelde prothese heb. Hij zei dat er niet groter in kon maar als ik zo kijk naar t schema zou het met een andere prothese misschien wel dikker zijn geworden. ( high profile)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.