Ga naar inhoud

kyramy : jan-apr-dec 2012 En nu: 12 maart 2013 : Dr. van Alphen : Ziekenhuis Roosendaal


Kyramy

Aanbevolen berichten

Vermoed dat ik morgenochtend toch vrije dag van pc ga verstoren. Na heel de dag wat te hebben gelopen ( dochter naar school brengen/ halen) en zitten ( op iPad,haha) heb ik toch een heel raar gevoel onderin. Het voelt echt of de prothese achter plooi langs wil, voel heel de tijd die druk. Plooi zat heel strak tegen huid en heb het gevoel dat het naar voor/ los komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi

Hm... Op zich he, kan ik wel in het verhaal van je pc komen. Als de prothese niet verzakt, dan zou het zelfs nog wel eens goed kunnen uitpakken voor je borst, dat er dan een betere vorm in komt. Maar!!! Als het idd zo is, dat de prothese verder naar beneden zit dan het litteken dat eigenlijk in je borstplooi moet zitten, dan moet je morgen toch bellen, want dan is ie aan het verzakken... Hoe ver hij verzakt, bepaalt waarschijnlijk hoe hard het nodig is om meteen of pas over een tijdje in te grijpen....

Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen morgen, maar ik ben trouwens wel benieuwd naar die foto's... misschien kan ik daar iets op zien :) Dan kan ik iets gerichter antwoord geven :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bb, maar het punt is, dat het de betere borst is, die andere mag wel een heel stuk uitscheuren. (Auw, nee hoor) ik zie dat ik vergeten ben de foto's bij te sturen. Doe ik nu even. Ik heb heel de tijd het gevoel dat hij "erlangs" wil. Vooral met lopen heb ik de neiging het vast te houden, of loop heel voorzichtig. Het voelt echt alsof het aan het drukken is...zo moeilijk uitleggen, maar geen gevoel om weken mee rond te lopen. Als ik zit valt t mee( rust het op mijn maag ofzo want gaat dan iets omhoog)maar als ik dan ga staan voel ik hem gelijk weer zakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey meis,

Ik heb net bij je foto's gekeken, en ik moet zeggen dat die deuk me wel bekend voorkomt. Ik had ook een erge deuk (wel minder erg als bij jou, en onder de borst dus t viel niet zo op). Het ziet eruit als een knoop in een chesterfield bank he. Ik weet dat BB dit ook had na haar her, en zich ook best zorgen over maakte. Bij haar is het ook weggetrokken, en bij mij ook (maar nogmaals het was wel iets minder erg als bij jou) maar op zich komt een deuk dus wel bekend voor! Ik kreeg een pocketverkleining en vastzetten omdat mijn prothese iets onderuit gezakt was overigens. Weet niet precies hoelang t duurde voordat die deuk weggetrokken was, maar denk een week of 6-8 zoiets. Schrok ook wel hoor toen ik dat voor t eerst zag, was net een navel onder de borst. Dus er is misschien nog een kleine hoop voor je? Maargoed, je pc zei zelf ook al dat t niet goed is he, en dat je dat uitgescheurde gevoel had was dat ook in deze borst, of juist in de goede borst?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid, het is van voor het zicht van 3/4e borst ipv een hele. ( heb het v.a. Begin ook aan bb laten zien) maar dit komt waarschijnlijk niet uit zichzelf goed. ( het lijkt of deze een rib hoger is genaaid dan de andere maar volgens pc door thorax drain. Ik weet het nu niet maar wel dat toch operatie 4 nodig is. Het vervelende is dat het in de andere borst is gescheurd. Ik heb hier nu heel de dag het gevoel of de prothese op dat plooitje drukt. Is gevoelig en geeft de neiging het met lopen tegen te houden omdat het voelt alsof het erlangs wil. Hoop niet dat dit verder scheurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, je hebt een hoop ellende meegemaakt zeg, mbt je borsten. Zeker balen dat je moet afwachten tot maandag, je zal je er niet prettig bij voelen, maar helaas zal er niet veel anders opzitten. Hoop dat je maandag duidelijkheid krijgt en dat het niets ingrijpends is... Sterkte dit weekend en maandag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb je verhaal ook gelezen, heftig idd, en je foto's ook bekeken, prachtige borsten als je dat deukje wegdenkt. Blijf altijd naar je lijf luisteren, heb ik ook gedaan want je voelt t zelf t beste. Sterkte dit weekend en ik blijf je topic volgen.

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vanmiddag weer bij pc geweest. Over het scheuren kan hij nu nog niks zeggen, omdat aan de buitenkant nog niks/ niet veel is te zien. Het kan dat er een stukje weefsel/ vet is gescheurd, maar als de prothese op de plaats blijft kan het ook weer zo vastgroeien. ( dan zijn bijv. Hechtingen al aan t oplossen, maar was t weefsel nog niet sterk genoeg, dan iets gescheurd)

Als het van de ribben is losgescheurd is het ook even afwachten. Is zo niet in te schatten en als het maar een stukje is en prothese blijft op de plaats ( zonder last/ pijn) dan kan het zo blijven. Anders dient het opnieuw vastgezet te worden......dit zou dan gelijk gaan met volgende operatie.

EN JA....er is een voorlopige datum( ff mijn agenda en van man checken)

12 maart gaat mijn borst dan naar de pc uitdeukerij, haha. Als de situatie van de borsten blijven zoals nu ( en dat hoop ik nu heeeeeel erg) hoeft het litteken alleen opengemaakt te worden, alles losser maken van de ribben en opnieuw vastmaken. Prothese kan dan ( mits er niks veranderd) blijven zitten.

Helaas wel weer een operatie en narcose ( en toch herstelperiode) maar als het goedkomt heb ik het ervoor over. Het zal nooit meer kunnen worden als na een eerste bv, maar dat vind ik niet meer erg. Litteken is nu al heel groot, en dat zal niet kleiner worden. Ook borstplooi en onderkant zijn nu niet natuurlijk maar zolang het zicht in bh/ bikini redelijk is, en het eindelijk " normaal" aanvoelt dan ben ik al blij.

Heb nog gevraagd of mijn vermoeidheid komt van 3x narcose in een jaar, maar is volgens hem vnl. Van de spanningen voor mijn 3e operatie ( ivm ziekte ma) en gelijk daarop operatie met de nodige spanning erna.

Heb ook nog gezegd dat de pijn in mijn rug van het platliggen erger is dan de pijn in mijn borsten. Zegt ie dat het niet helemaal normaal is om zo'n zere rug te hebben. (Duurt sochtends nl. Wel een paar min. Voor ik benen enz. Kan bewegen, en dan met moeite uit bed komen) zegt ie....als u daar nu nog zo'n last van heeft kan het zijn dat u tegen een hernia aan zit....AAAAH. IK GA ER ZELF MAAR VANUIT DAT HET OVER GAAT, ZODRA IK ME WEER LEKKER OP MIJN ZIJ KAN DRAAIEN.

Ik moet zeggen dat als ik het wil, dat hij me ook eerder wil opereren. ( dan gaat hij iets verplaatsen) maar mijn dochter doet in april haar eerste communie en moet in februari nog een keer naar de winkel om te passen/ vermaken en ze moet 8 maart in haar jurk foto's laten maken...met 12 maart is de jurk dan in huis en foto's gemaakt dus heb dan iets meer rust. ( en ik wil ook graag begin febr. Carnavallen, mijn dochtertje houd hier ook heel erg van dus wil niet dat zij dan weer de dupe zou zijn en niet zou kunnen omdat ik geopereerd moet worden) ik ga dan toch maar eens zoeken hoe ik zo'n aftellijntje kan krijgen tot 12 maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, als ik geen narcose zou willen, zou hij het evt. Ook met plaatselijke verdoving willen doen, maar dat durf ik niet. Ben voor de narcose bang nu maar plaatselijk helemaal!!! Wil het allemaal niet horen. En mocht de andere borst toch nodig zijn, dan kan het weer in een keer mar met plaatselijk niet. Voel me dan op een ok, met ic in de buurt toch veiliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,, bedankt voor je berichtje terug. Tjeempie wat heb jij een ellende gehad. En nog niet goed. Echt heel vervelend. Ik kan mijzelf voorstellen dat je inderdaad zo iets hebt van meiden niet zeiken......geniet van wat je hebt. Ik lees Roosendaal......ik woon in etten-leur. Woon je in de buurt? Liefs claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kyramy

Gefeliciteerd met je datum weer!!!

Haha, de tietenuitdeukerij, moet je daarna ook nog langs de spuiter? :45:

Nee, ff zonder gekheid, het lijkt erop dat hij je wel serieus neemt! Dat is wel heel fijn!

Alleen het verhaal over dat die vermoeidheid niet van die 3 narcoses zou komen in een jaar, daar kom ik niet helemaal over uit... Lijkt me toch wel een oorzaak te zijn... Ik heb zelf 2 narcoses gehad (1 in maart, de tweede in juni) en ben ook een tijd vermoeider geweest. Eigenlijk nu, sinds een paar weken, dat ik me weer fitter voel!

Ik ga even je datum toevoegen in je titel. Hoop dat ie nog op de regel past ;)

Die ticker kan je maken als je op de ticker van iemand anders klikt, normaal gesproken, en dit is de link de je helpt om hem te plaatsen:

http://www.borstenforum.com/topic/2230-forumtickers/

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij was echt ONTZETTEND AARDIG. Hij is zelfs bereid iets te schuiven als ik eerder wil. Maar februari is zo druk, en moet er toch wel weer even 2 weken voor uit trekken.

Ik vind het zelf toch fijner en veiliger om all inclusive te gaan ( narcose) ipv op basis van logies (plaatselijk) hahah. (Soms maak ik grapjes en kan ik erom lachen, maar niet altijd hoor, heb ook ontzettende baalmomenten gehad --->maar gelukkig hier veel begrip gehad)

Wat betreft de vermoeidheid denk ik dat pc mij tegemoet wilde komen door te zeggen dat de terechte spanningen ook een rol mee spelen. Ik vertel het nu allemaal redelijk luchtig, maar heb bij pc wel een traantje gelaten hoor, toch weer confronterend. Hij heeft me exact uitgelegd nu hoe het is gegaan en hoe het fout ging ( met het elektrisch mes de long geraakt, Brr) en hoe daarna drain is geplaatst etc. En hij zei uiteraard hoe vervelend hij het zelf vind. Hij geeft tenminste de fout toe nu. (Al kan dat gezien t resultaat natuurlijk niet anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Hoi hoi,, bedankt voor je berichtje terug. Tjeempie wat heb jij een ellende gehad. En nog niet goed. Echt heel vervelend. Ik kan mijzelf voorstellen dat je inderdaad zo iets hebt van meiden niet zeiken......geniet van wat je hebt. Ik lees Roosendaal......ik woon in etten-leur. Woon je in de buurt? Liefs claire

Nee, ik bedoel niet van meiden niet zeiken hoor, maar soms kijk je naar iets/ iemand wat voor de een perfect zou zijn, maar waar de ander toch weer anders over denkt. Iets kan altijd mooier/ beter maar soms moet je ook verder kijken. Als je niet veel hebt wil je groter ( en soms nog grotere enz) iemand met grote borsten wil ze kleiner. Mijn vriendin deed borstverkleining zo'n 10 jaar terug...oei wat wilde ik graag ruilen maar zij was er niet tevreden mee ( en ik had er een moord voor gepleegd,haha)

Bedoel het dus niet persoonlijk maar algemeen. Het is het eigen gevoel wat mooi is. ( en dat is voor iedereen anders)... Nou, is volgens mij een ingewikkeld stukje geworden, haha. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ticker goed?

Ik ken jouw smaak niet haha, maar heb even iets voor je bedacht ;)

Trouwens: een arts die zijn fout toegeeft, is meestal wel een goede arts. Dan is hij bereidt te leren van zijn fouten en weet hij wat er mis ging. Iedereen maakt fouten, helaas bij jou net iets te vaak.

Deze keer gaat het gewoon HE-LE-MAAL goed komen!!

En meid, als je geen traantje gelaten zou hebben bij je pc, dan zou je wel een heel hoog muurtje rond je opgetrokken hebben ;)

Het komt gewoon goed deze keer, houdt de moed erin! :)

liefs BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

??? Hoe kan het nou dat het jou bij mij wel lukt, en mij bij mezelf niet??? Is ok hoor, vlindertje is leuk, maar kan dat zwart ook weg? (Of ander lijntje) beetje somber dat zwart. Als t niet lukt ook prima hoor, ben allang blij dat ik iets heb.

Ja ik ga er dit keer toch maar weer vanuit dat het goed gaat komen.

Vind je het een juiste keus om toch onder narcose te gaan? Mocht de gescheurde borst toch zakken oid, dan kan t gelijk meegepakt worden, anders moet er misschien alsnog een andere keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, jij zegt wat ik denk, maar ik vond gister niks anders en dacht: vuurwerk zal vast wel goed zijn :45:

Ik ga nog eens zoeken haha.

Ja, waarom lukt het mij wel en jou niet? Onkunde van jouw kant? :154: (sorry, grapje he ;) )

En ja... keuze voor plaatselijk of volledig.... Lastig..... Ik denk dat ik zelf in dezelfde situatie, voor zover ik dat kan beoordelen, toch ook weer zou gaan voor een volledige narcose... Of op zn minst een sedatie. Dan is er idd altijd een anesthesist bij en wordt er wat meer op je vitale functies gelet. :)

Ik ga eens effe zoeken voor een andere ticker ;)

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben als ik goed geteld heb 7 keer onder narcose geweest in 1,5 tijd, waarvan 6 x voor m'n borst(en). en ik heb wel degelijk last van vermoeidheid en ik heb ook het idee dat het zich met iedere narcose wat opbouwt. Had ik na de eerste bv vooral last van de pijn (olifant enzo), na de erop volgende operaties had ik voornamelijk last van vermoeidheid. Met name de eerste maand na de operaties was ik steeds helemaal knock-out. Nachten waarin ik 11 a 12 uur slaap zijn geen uitzondering. Dagen waarop ik zo moe ben dat ik nauwelijks uit m'n ogen kan kijken ook niet. Na een maand gaat dat steeds wat beter heb ik gemerkt en begint ook m'n borst wat beter te voelen, maar ik voel me dan nog echt niet als vanouds (zoals voor de eerste bv..). Vermoeider, suffer, luier, huis schoonmaken kan morgen ook wel.. Dat soort dingen.

Ik heb vorig jaar een keer een explantatie gehad onder plaatselijke verdoving en ik vond het prima te doen. Een beetje raar was het wel, maar niet pijnlijk. Het scheelt niet alleen een narcose en de gevolgen daarvan, het scheelt ook enorm veel tijd. Geen dagopname, in mijn geval een veel kortere reistijd, niet bijkomen van narocse, etc. Ik wilde de daarop volgende operaties ook plaatselijk, maar dat mocht dan weer niet.. Hij was zeker bang dat ik hem op de vingers zou kijken en tikken hahaha. Anyway, als je chirurg zegt dat het onder plaatselijke verdoving kan dan zou ik het ZEKER doen. Kan die gescheurde borst zonodig ook niet onder diezelfde plaatselijke verdoving?

Het klinkt alsof je alles redelijk hebt 'uitgepraat' met je pc en dat je toch nog voldoende vertrouwen in hem hebt of probeert te hebben. Knap dat je je kwetsbaar opstelde bij hem door een traantje te laten. Zelf had ik eerder last van ontploffingsgevaar hahaha. Hoe langer ik erover nadenk hoe minder ik nog door hem geopereerd wil worden (de vraag is natuurlijk door wie dan wel en wie betaalt het, je kent het.. en zo kom ik dan uiteindelijk wss toch weer bij hem terecht, met als enige geruststellende gedachte 'hij kent m'n borst/situatie/geschiedenis in ieder geval'). Je ticker snap ik niet trouwens of is die nog under construction?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.