Ga naar inhoud

91485EM : 27 november 2012 : Dr. Ijsselstein : Albert Schweitzer Ziekenhuis : Dordrecht


Aanbevolen berichten

Hoi,

Een paar jaar geleden ben ik ook lid geweest van het forum al was ik niet erg actief. Ik was 14/15 jaar en had erg veel last van mijn borsten maar heb er nooit veel mee gedaan, was erg onzeker in die tijd.

Toen ik 17/18 jaar was heb ik het probleem voorgelegd aan de huisarts en ging met een verwijsbrief naar huis maar heb er nooit veel mee gedaan.

Grote borsten zit in de familie, en mijn borsten vallen mee in vergelijking met mijn moeder. Ze vind het belachelijk om te snijden in een gezond lijf, is bang dat het komt vanwege mijn perfectie etc.

Inmiddels 22 jaar oud en na jaaaaaren twijfelen vandaag weer naar de huisarts geweest en nu hebben ze mijn gegevens doorgestuurd en wacht ik op een brief van het ziekenhuis voor een afspraak bij de pc.

Ik werk als amazone en mijn borsten zitten me enorm in de weg. Ik wil 'vrij' kunnen sporten zonder pijn, zonder napijn etc.

Ik woon op mezelf, heb een vast contract en heb een vaste relatie.

Hoe moeilijk ik het ook vind, ik kan nu mijn eigen keus maken. En ik MOET die keus maken. Ik ben de pijn beu, ik ben het zat om chagerijnig uit de winkels te lopen, huilbuien in de zomer omdat ik dan niet weet hoe ik ze moet 'verstoppen'! Maar hoe zeer ik ze ook zat ben ben ik ook bang voor het herstel.

Ik hoop dat ik veel informatie kan inwinnen en moed kan verzamelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi em,

We hebben elkaar net heel even in de chat gezien. Welkom en voor moed ben je hier aan het juiste adres!

Er is vanalles te lezen en te zien dus veel plezier hier (weer).

Welke maat heb je nu?

Groetjes anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anma,

Ik heb nu E / F cup

Niet onwijs groot en daarom vind ik het ook zo lastig. Ik weet namelijk dat er vrouwen zijn die na hun bvk op deze maat uitkomen en daar erg gelukkig mee zijn.

Maar ik voel me er al ruim 4 jaar klote onder en heb lichamelijk ook erg veel last dus waarom niet 'even' door de zure appel heen bijten en me daarna hopelijk veel fijner in mijn vel zitten/?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Em,

Ik ben van g naar d gegaan en heb er bijna 20 jaar moed voor verzameld. Als je het wil zou ik het nu doen en niet wachten. Nu heb je instant profijt ook uiteindelijk met je werk. Denk wel dat je een poosje uit de roulatie bent.. En dat moet maar net in je schema passen...

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van tevoren niet echt een cupmaat met m'n pc afgesproken. Ik wilde gewoon van m'n klachten af :)

Vlak na de operatie vond ik ze nog wel te groot hoor, maar dat kwam ook door de zwelling die er nog in zat. Nu ben ik heel blij met de maat, want ieniemini tietjes passen gewoon niet bij me en D wel ;)

M'n pc heeft dus gewoon gekeken wat het beste bij m'n lijf past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey em welkom op het forum.

Je bent hier echt zoals Anma zegt op het juiste adres om informatie te winnen voor je operatie.

Ik zelf heb het nu 11 maanden geleden gedaan en ben er echt super blij mee.....Al mijn klachten zijn weg en het is geweldig om me weer mezelf te voelen. Ik had ook cup E/F hoor maar met natuurlijke borsten is dat vaak ook erg veel huid en weefsels waardoor het weer erg veel weegt. En ik was 23...dus leeftijd hoeft geen rol te spelen hoor het gaat erom dat jij je weer prettig in je lijft voelt. :7:

Een Pc kijkt altijd naar wat het beste past bij je lichaam dus als je je niet prettig voelt bij je pc kan je altijd shoppen naar een ander en het vergoed krijgen door de verzekering.

Mag ik vragen in welke regio je zoekt?

Als je vragen hebt horen wij dat graag.

xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

Gisteren een enorme teleurstelling op de weg na verlossing gekregen. Na verwijzing van de huisarts op 22 augustus heb ik een brief gekregen van het ziekenhuis dat ik pas 14 januari op gesprek kan komen. Ik vind dat echt bizar lang! Nu maar op zoek naar een ander ziekenhuis? Vind dat wel erg lastig. Maar het lijkt me niet normaal om zo lang te moeten wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey em ik reply toch ook even op je bericht hier..... Ik zou gewoon de poli van het ziekehuis bellen maandag of zelfs morgen en toch proberen een eerdere datum in te plannen voor een gesprek..... Soms raken de planning van het ziekhuis zelf en dat van de poli plastisch in de war en plannen ze alles anders in .... Nee heb je en ja kan je kriigen en anders help ik je wel met een andere PC vinden in de buurt waar het wel kan volgende week. Xx Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een snelle update !

Gisterenavond heel de avond lopen zoeken naar ander ziekenhuis/pc.

Heb eerst contact gehad met het ziekenhuis waar mijn verwijsbrief naartoe is gestuurd. Ze hadden niet eerder plek en toen ik zei dat ik anders graag verder keek kreeg ik als antwoord; oke prima dan zeg ik je afspraak af. Er was echt geen gesprek mee te voeren en vond dat er niet veel begrip werd getoond.

Gisteren verschillende ziekenhuizen op papier gezet en vanochtend als eerst gebeld naar het Albert Schweitzer ziekenhuis, daar had ik in principe een goed gevoel over. Ik werd erg vriendelijk te woord gestaan en er was veel begrip dat ik niet wilde wachten op 14 januari 2013.

In eerste instantie had ik voor 17 september afgesproken bij Dr. Holtzer (waar hier op het forum ook een positief verhaal over staat). Echter werd ik 's middags terug gebeld dat er vanwege uitval as dinsdag al plek is bij Dr. Ijsselstein.

Ik wilde graag voor mijn eerste consulatie nog 2 kilo kwijt maar dat gaat me niet lukken voor as dinsdag.

Maar hé wat een verschil of je een afspraak binnen een maand of pas na 5 maanden kunt hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Em,

dat is goed nieuws voor jou. Nu je de stap gezet heb wil je ook vrijwel direct het traject instappen.

Heel veel succes voor dinsdag! En die kilo's komen nog wel..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 kilo is te overzien. En ik zou ook niet zo lang wachten hoor. Het is in mijn ogen heel normaal dat je ook rond gaat kijken. Het is niet niets en het is toch echt JOUW lijf.

En het gaat erom wat jij wil met jouw lijf en waar jij je prettig bij voelt.

succes dinsdag!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was het dan zo ver, mijn 1e consult met dhr. Ijsselsteijn in het Albert Schweitzer ziekenhuis.

Phoe wat was ik zenuwachtig! Mijn vriend (en paard) hebben echt afgezien met me! Wilde het liefst gewoon met rust gelaten worden en mezelf verder inlezen (terwijl ik alles al 100x heb gelezen).

De rit naar het ziekenhuis viel erg mee! Had verwacht dat de reistijd langer zou zijn maar was perfect. Ziekenhuis voelde erg fijn aan, alles ziet er hagelnieuw uit en ik weet dat heeft niets met mijn uiteindelijke resultaat te maken maar ik voel me daar gewoon enorm fijn in. Ook geen vies ziekenhuis lucht wat op je afkomt als je de deur instapt. De wachtkamer zat aardig voel en hij was de enige dienstdoende arts. Mensen waren behoorlijk snel klaar en ik dacht echt ojee, heb ik me hier zo druk om gemaakt; sta ik binnen 5 min weer buiten.

Ik werd geroepen en hij vroeg wat hij voor me kan betekenen. Hij was begripvol voor mijn verhaal en vroeg daarna of hij even mocht kijken. Geen probleem ik wist dat, dat eraan zat te komen. Zelfs mijn vriend vond dat ik daar koelbloedig stond maar het is echt enorm raar als er iemand je staat te bekijken en te betasten. Hij dacht ook dat mijn beurse rib van mijn borsten in combinatie met het vele sporten komt.

Hij heeft de operatie uitgelegd, complicaties en heeft gekeken of het vergoed wordt. Hij kon vrijwel direct zeggen dat het waarschijnlijk vergoed wordt. Mijn gewicht was goed hij vond dat afvallen niet direct nodig was, ik rook niet, gebruik geen medicijnen of andere zaken dus hij zag het rooskleurig in. Ik moet nu wachten op de verklaring van de verzekering en kan dan een vervolgafspraak maken. Daarna handelde de secretaresse met mij alles af.

Ik vroeg aan haar wat de wachttijd tot de operatie was en zij dacht dat als het vlot loopt met de verzekering dat ik nog in oktober (!!!) geopereerd zou kunnen worden.

Het enige waar ik van baal is dat ik zei dat ik flink kleiner wou maar uiteindelijk hebben we niet besproken op wat voor cupmaat we onze peilen gaan richten, is dat raar?

Verder heb ik echt mijn twijfels niet. Ik voel me fijn in het ziekenhuis, werd keuring behandeld, de arts kwam over als een rustig kundige man zonder al teveel poespas. Dat is het enige waar ik van baal.

Mijn zus (zelf arts) adviseerd mij om naar een ziekenhuis te gaan en niet naar een kliniek, en bij het albert schweitzer heb ik een fijn gevoel dus ik denk dat verder zoeken niet direct nodig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

fijn dat je consult zo goed verlopen is..

En wauw, dat zou idd fijn zijn als je al in oktober geopereerd kan worden...

En over je "toekomstige" maat. Ik neem aan dat je voor de operatie nog eens terug mag komen bij je pc en dan kun je zulke dingen in alle rust bespreken toch?

En als jij je helemaal goed voelt bij dit ziekenhuis, waarom zou je dan verder zoeken..En wat vond je zus dan van dit ziekenhuis en deze pc?

Wens je veel succes!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Fijn dat je zo een goed gevoel overgehouden hebt aan je bezoek aan het ziekenhuis!!! :35:

En idd, als de goedkeuring erdoor is, kun je misschien gewoon nog een keertje terug om de dingen te bespreken die je vergeten bent? Gewoon even vragen dan, lijkt me, dan hoor je het vanzelf :)

En oktober!!! Dat is al snel! Zou super zijn he :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi em,

Bij mij werd op consult gevraagd wat ik zou willen voor maat. Pc kon echter niks toezeggen. Ter plekke kijkt hij wat hij met je borsten kan doen, dat is afhankelijk van je tepelklieren die er toch weer in moeten passen. Achteraf vind ik de maat van het bh labeltje niet zo belangrijk, je zult merken dat de hang er af al gewoon fijn is. Al hadden de mijne nog kleiner gemogen maar ja.

X anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik hoop dat de brief van de zorgverzekering snel op de mat ligt. Hij wordt bezorgd bij mijn ouders en ga iedere week langs om te kijken (50km verderop).

Wilde het deze week ook tegen mijn moeder vertellen maar kon de moed niet vinden, maar ik hoop dat deze week te kunnen doen.

Ik sta er zo vierkant achter dat ik liever gisteren mijn datum kreeg als morgen!

Als ik dan kan bellen over een datum kan ik meteen aangeven dat we het nog niet over de maat hebben gehad en of daar nog de kans voor komt of dat ik een extra afspraak kan maken!

X Em

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zit er wat vlot in de zaak, ik ben heel blij voor je dat het toch is gelukt bij een ander PC en ziekenhuis en dat je nu toch snel geholpen wordt.

Dus nu alleen nog de goedkeuring van de verzekering en dan kan je je lekker je operatie inplannen.

Het tegen je ouders vertellen is soms eng maar uiteindelijk komt het wel allemaal wel goed hoor. Je bent en blijft haar dochter en ze zal je steunen no matter wat.

De mijne snapte alles gelijk toen ik het vertelde wat ik ging doen omdat ik al jaren liep te dubben met de beslissing dus het was geen verrassing zeg maar....

Anyways ik hoop dat je snel een datum hebt,

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeahh! Goed nieuws!

Brief van de verzekering binnen en alles wordt volledig vergoed en kan a.s dinsdag bellen voor een operatiedatum!

Woensdag ga ik voor een lang weekend weg dus lijkt me een heeeeeeerlijk idee dat je dan al een datum hebt! Nu nog 2 kleine hobbels; mijn werk en ouders! Maar dat komt vast helemaal inorde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.