Ga naar inhoud

91485EM : 27 november 2012 : Dr. Ijsselstein : Albert Schweitzer Ziekenhuis : Dordrecht


Aanbevolen berichten

Het vertellen aan anderen zag ik ook heel erg tegenop. Maar uiteindelijk heb ik alleen maar positieve reacties gehad :) M'n ouders vonden het in eerste instantie niet zo nodig, want waarom zou je in een gezond lichaam gaan snijden? Maar toen ik vertelde van de jarenlange klachten die ik had, waren ze snel omgedraaid en stonden ze volledig achter mijn besluit. Ik heb zelfs 3 weken bij ze in huis gezeten na de operatie.

En ook op m'n werk viel het heel erg mee. Vooral om het tegen m'n manager te moeten vertellen, zag ik heel erg tegenop. Ik scheet echt 7 kleuren ;)

Achteraf nergens voor nodig, want ze heeft het zelf jaren geleden ook laten doen, dus ze begreep me helemaal :)

En als mensen het echt niet begrijpen, dan zeg je gewoon: ga maar eens een dag met een pak melk aan een touwtje om je nek/schouders lopen, dan kan je voelen wat ik elke dag mee moet dragen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey 91485Em

Ik ben ook in het ASZ geopereerd alleen heb een BV gehad en ben door dr Stook geopereerd. Had gelijk bij het ziekenhuis en hem een goed gevoel. Operatie is inmiddels achter de rug ( 7 aug ) herstel gaat goed en het is heel mooi geworden. Ook de dag van operatie ben ik heel goed en lief behandeld in het ziekenhuis en de nazorg is ook goed. Als het goed is heb je nog een gesprek met de verpleegkundige, anestesist en voor medische foto's misschien. Ik heb tijdens het gesprek met de verpleegkundige aangegeven dat ik groter wou ( had een c opgegeven ) en heb uiteindelijk dit ook op de OK besproken met de chirurg en heb uiteindelijk 350cc gekregen en heb nu bh maat F. Heel gelukkig dus!

Veel succes straks en fijn dat je zo terecht kon he, ik ook al binnen iets meer dan een maand!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi,

22 augustus opende ik het volgende topic : http://www.borstenforum.com/topic/6008-wederom-lid-geworden-bvk/

Inmiddels ruim 3 maanden later wordt ik a.s dinsdag geopereerd in het albert schweitzer ziekenhuis door dhr ijsselstein.

Ik ben (nog) niet zenuwachtig al moet ik ook wel toegeven dat ik het mezelf nog niet helemaal besef dat het dinsdag al zover is!

Morgen een nog een dagje werken en daar alles afronden en morgenavond mijn tasje inpakken!

Groetjes Em

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Em

Jeetje wat snel is het dan toch gegaan, te bedenken dat je eerst pas in januari op consult kon, en nu gewoon in November nog aan de beurt bent!

Ik heb een bv gehad, dus kan over jouw operatie niet meepraten, maar wil je wel even veel succes wensen, en ik hoop dat je je straks veel

prettiger voelt, en je kunt sporten zonder daar nog last van te hebben:)

Groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal!

Ik wordt morgenochtend om 07.00 al in het ziekenhuis verwacht.

Tot nu toe nog geen enkele zenuwen! Wel een klein beetje stress want eigenlijk wil ik vanavond nog wel 100 dingen doen ;)

En ik zal zeker nog een voorfoto maken! Heb daar niet zoveel behoefte aan maar weet zeker dat ik anders spijt heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

Sinds gisteren middag ben ik weer thuis.

Ik was dinsdagochtend nog steeds niet zenuwachtig, waren mooi op de afgesproken tijd op de afdeling. Daar kreeg ik kalmeringstablet en paracetamol op voorhand.
Ik werd afgetekend en mocht mijn operatie hemd aantrekken. Verder weet ik echt helemaal niets meer. Heb niets meer bewust meegemaakt.
Dat is wel lekker maar ook eng/raar..

Op de uitslaapkamer had ik veel pijn, Heb daar nog behoorlijk veel medicatie gekregen en een lange tijd gelegen. De eerste keer dat ik op de klok kon kijken was het kwart over tien maar ik was niet voor half 12 op de afdeling.

Ook daar nog veel pijn en kreeg extra pijnstillers in mijn bovenbeen gespoten. Daarna lekker gaan slapen. Toen ik weer wakker werd was ik echt hondsberoerd.
Kon niets binnen houden, zelfs beschuit en thee ging er weer uit! Ook flauw vallen bij een poging op de po stoel. Ik wilde absoluut niet in bed maar had ook geen drang (maar dat geloofde ze niet) en toen hebben ze nog een scan van mijn blaas gemaakt. Maar daaruit bleek dat het kon kloppen dat ik geen drang had. Wel jammer dat ze me gewoon niet geloofde..

S avonds met bezoekuur was het erg druk op de kamer. Zo druk dat mijn moeder ook nog eens van haar stokje af ging.
's avonds en snachts ging het goed met het naar het toilet gaan. Laatste keer ook zelfstandig gegaan. Dus ik ging vol goede moed de volgende ochtend weer, alleen jammer dat ik toen weer flauw viel.

De nacht was trouwens echt een ramp, heel onrustig op mijn kamer. Ieder half uur was er wel wat...

Drains eruit halen vond ik echt een drama. Toen de drains en het infuus eruit waren heb k me nog gewassen en even wat proberen bij te komen. Om 14.00 was ik thuis. Smiddags op de bank getukt en savonds lekker bank gehangen met mijn lief. Vervolgens heeerlijk geslapen van 23u tot 6.30

Vanmorgen is mijn moeder het huishouden komen doen en heb ik heel de middag beetje tv gekeken en gedut. Ik voel me nu pas weer een beetje mens. De pijn is goed te houden. De zijkanten zijn het vervelendst. Ik zit ingepakt en mag 5 dec weer naar de poli. Dan mag ik ze ' zien'

Tot nu toe erg tevreden , mijn nieuwe boobs passen veel beter bij mijn lijf! Overigens is er circa 350 gram per borst afgegaan.
Ik moet alleen eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat ik me zo rot zou voelen van de operatie!
Xem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, niet leuk om te lezen dat je je zo rot voelde na de operatie! :-(

Zo zie je maar dat toch iedereen anders reageert op zo'n operatie. Maar

het blijft hoe dan ook heftig. 1 ding heb je mee: vanaf nu zal het iedere dag

steeds beter gaan!!

Echt een heel heel heeeeel goed herstel toegewenst en hoop echt van harte

dat je net zo lekker gaat als ik!

Liefs,

Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... Maar t belangrijkste ...... Je hebt t achter de rug! Je hoeft niet meer af te tellen... Je nieuwe leven kan beginnen! Over n paar dagen voel je je vast beter. Die drains vond ik zelf t naarste van alles.

Vraagje... Met hoeveel lag je dan op n kamer? Bij mij mocht er maar 1 persoon op bezoek..

Rust goed uit en laat je lekker verwennen!

X anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heerlijk vooruitzicht dat het nu alleen nog maar beter kan gaan.
Vonden jullie het ook eng om jezelf onder je oksels te wassen etc?

In totaal lagen we met zijn 4e op 1 kamer, echter kreeg mijn buurvrouw (die pas na half 6 terug kwam uit de uitslaapkamer) bezoek van heel de fam. zonder te overdrijven waren er zeker 12 man voor haar..

Na het incident met mijn moeder is er ook wel iets van gezegd.

Dat verhaal hebben we gelukkig overleeft en nu op naar het herstel. Ieder ziekenhuis zijn eigen methode maar ik zit ' gewoon' ingepakt en ingetaped en heb daar geen bh over aan. Het zit heel stevig hoor daar niet van maar het is zo raar dat je niet ziet wat daaronder gebeurt.

Op na nog een goede nacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heerlijk he Em!

Ja doodeng, ik dorst me ook niet te scheren onder mijn armen de eerste week, omdat ik ook mn armen niet hoog op mocht tillen haha.

Belachelijk zeg, 12 man! Je moet juist lekker uit kunnen rusten na zo een operatie, heb je de hele theeclub op visite.

Je arme moeder, hoop dat ze zich niet bezeerd heeft met haar val!

Nu lekker herstellen, neem lekker de tijd ervoor, dan komt het allemaal goed:)

Ik had geen verband of tape, alleen een sportbh 24 uur per dag.(had een bv en geen bvk, dus wel ff ander verhaal:)

x veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Em,

Ik stond de volgende dag als n kromme hoepel in de douche... En kreeg daar n kattewasje met washandje terwijl ik bijna van paniek tegen de douchewand aankroop bang dat e.a uitelkaar zou springen. Het heeft echt wel even geduurd voordat ik dat allemaal zelf deed hoor!

Oh vier ja vandaar. Dan was t toch lekker dat ik n kamertje voor mijzelf had. Geen bh nog..... Spannend!

Hup hup niet te laat naar bed vandaag, haha.

Slaap lekker (op je rug!)

ps ik slaap eindelijk weer wat op mijn buik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anma,

Gelukkig ben ik niet de enige die dat wassen etc eng vind.
Gisteren 'gedouched' met mijn vriend, ging erg goed. Vind het alleen erg lastig om je te wassen onder je oksels! we hebben nu een handdoek tegen mijn verband gehad en voorzichtig dan met een washand eronder..
Gisterenavond ook vrij veel visite gehad en kon vannacht niet slapen het irriteerd enorm aan mijn linker zijkant, het jeukt ook gigantische..
Dus ik ga zo maar even bellen met het ziekenhuis!
Ik heb een tandvleescorrectie gehad een x aantal jaar terug en daar genas ik 2x zo snel van als gemiddeld dus je vraagt je gewoon enorm af waarom het zo jeukt/irriteert aan de zijkant. Ik zie geen bloed oid door het verband heen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Em,

Haha dat douchen was voor mij in het begin ook een heel avontuur en de eerste

paar keren heeft m'n moeder geholpen. Maar ongeveer 5 dagen na de operatie

kon ik gelukkig m'n oksels scheren en haar wassen etc.

En dat jeuken is een teken van genezing! Maar zal dat ook niet komen omdat je

zo ingepakt zit?

Ik had alleen van die kleine pleistertjes op de snijwonden zeg maar. Te zien bij

mijn foto's. Verder de kliniek bh. Dus kon met douchen iedere keer lekker de

boel spoelen...

5 december worden ze bij jou uitgepakt he? Wel toepasselijk met sinterklaas! Haha.

Nou succes met je herstel.

Liefs,
Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Em,

Je moet dat jeuken wel in de gaten houden hoor.

Waarschijnlijk komt het inderdaad doordat alles zo ingepakt zit en er geen frisse lucht bij kan komen.

Als je in het gips zit, gaat daaronder ook alles jeuken toch ;)

Maar het kan ook zijn dat je allergisch bent.

Dat had ik dus...

Voor de operatie nooit last van gehad als ik een pleister gebruikte ofzo, maar na de operatie bleek ik toch allergisch voor tape te zijn en kreeg ik er uiteindelijk zelfs blaren van. En geloof me, die wil je echt niet hebben in de buurt van je wonden ;)

Maar ik hoop voor jou dat het gewoon aan het ingepakt zitten ligt!

Sterkte met je herstel!

Groetjes,

kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff,
Ik zit echt even in een dipje!

Net spoedeisende hulp gebeld (dat is het nummer voor het weekend) en die hebben me verbonden met de afdeling waar ik deze week heb gelegen.
Zij kunnen alleen maar zeggen dat het waarschijnlijk genezing is en dat zij de verbanden er niet af kunnen halen want hun weten ook niet wat te doen daarna.
Het jeukt zo vreselijk, en ik heb het gevoel dat het verband gewoon begint te trekken. De onderkant zat eerst strak maar nu zit er een plooi in van de borst zeg maar..
Aan de bovenkant waar ook alles geplakt zit heb ik geen jeuk maar die zijkant is zo vreselijk!
Het idee dat er niemand naar kan kijken is gewoon eng!

Pijn kan ik het niet noemen maar irriterend/trekkend/jeukend is de beste omschrijving!
Verder voel ik me gewoon hartstikke goed. Ik was eerst bang dat ik gisteren teveel heb gedaan en dat het daarom begon te irriteren maar nu denk ik echt dat het de genezing is.

In het info boekje zeggen ze ook dat als de pijn toeneemt, meer gaat bloeden, koorts, wonden roder of warmer, dikker, pleisters jeuken ruiken of uitslag veroorzaken of bij ongerustheid je contact op moet nemen en dan doe je dat en dan is er eigenlijk niemand die je kan helpen..
Ze hebben geadviseerd om maandag meteen naar de poli te bellen en dat ik dan eerder dan 5 dec terecht kan

X em

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Em,

ten eerste nog proficiat met je nieuwe boobs. Ik hoop zo voor je dat je nu geen last meer van ze hebt en dat je nu weer kunt sporten zonder dat die dingen in de weg zitten..

Hoe gaat het nu met je? Nog steeds dat vervelend gevoel? Ik hoop voor je dat je morgen al terecht kunt..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Em,

Gefeliciteerd! Maar als je je rot voelt ben je nog niet in jubelstemming natuurlijk. Ik lees net je topic door (ben zelf iets voor jou, op 23 nov onder het mes gegaan). Ik vind het interessant om te lezen dat iedere pc het weer anders doet.

Ik kreeg vante voren geen kalmeringspilletje omdat de pc het niet prettig vond dat bij het aftekenen mensen te slaperig werden (en amper rechtop kunnen staan, zoals hij het zei). En verder is vooral het verband bij iedereen anders: ik heb van die tape op de hechtingen. Ik kreeg van het ziekenhuis wel een soort rek/stretch omhulsel mee, omdat ik nog geen bh had, maar thuis heb ik een sport bh aangedaan. Jij hebt dus over het geheel een verband begrijp ik??

Ik denk ook dat als je geen koorts hebt de jeuk vooral te maken heeft met genezing en het ingepakt zitten. Doe het heel rustig aan, vertrouw ook op je lijf.

Ik hoop dat je woensdag (of eerder) gerustgesteld wordt en dat je een mooi (lees: rustig uitziend) set borsten van de Sint krijgt;-)

Mocht je foto's willen zien van mijn bvk, staat op Linus.mijnalbums.nl, voor wachtwoord even een pb sturen.

Heel veel sterkte,

Linus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.