Ga naar inhoud

Axx : 10 oktober 2012 : Dr. Schiettecatte : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over Velthuis Lisa!

Hoe voelde je de eerste dagen? Was er de hele dag iemand bij je of kon je ook alleen zijn?

En denk je dat het fijn is als de kinderen thuis zijn en oma bijv bij mij thuis op hen past. En oma tussendoor voor mij kan zorgen? Of werkt dat niet denk je? Of is het fijner als ze een paar dagen het huis uit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey axx,

Nog een paar dagen,schiet nu al op he?!!

Ik heb de eerste 4 dagen hulp gehad.

Vooral moeite met uit bed komen en aankleden,daar had ik echt hulp bij nodig.Ook voor huishoudelijke dingen,want die mag en kan je echt zelf niet doen. Ik heb geen geen kids dus kan daar niet over mee praten.Weet niet hoe oud ze zijn? kids optillen is eerste 6 weken zoiezo niet mogelijk.(lijkt mij lastig als het nog kleintjes zijn)

Ik was op sommige momenten wel alleen,maar geen uren.

Had er zelf wel moeite mee om zo afhankelijk te zijn maar als je een mooi resultaat wilt kan je dat maar beter zijn en het naast je neerleggen.

Ik heb best wat pijn gehad,maar ben nu 10 dagen verder en ben die eerste week al helemaal vergeten.

Ben er zo happy mee! Dat ga jij ook meemaken.

X Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt aftellen nu ja!!

De kids zijn 1 en 2,5 dus jong ;-)

Fijn om even een beeld te vormen van jouw dagen na de operatie.

Ik heb nu voor de eerste drie dagen iemand thuis die er voor mij is. De kids zijn tot het weekend overdag op de opvang of bij opa en oma. Komt goed!!!

Blonde vraag wellicht maar wat betekent PO? Staat niet in bovenstaande berichten maar lees ik vaak op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit erop!!!!! Ben net thuis :-)

Het is tot nu toe goed gegaan. Was toch erg zenuwachtig vanmorgen toen ik me om kwart voor 10 moest melden. Was een half uur te vroeg maar werd meteen geholpen: foto's maken, betaling doen, overeenkomst tekenen. Toen naar de ruimte waar ik die dag zou blijven. Fijne zaal, beetje huiselijk door leuke dekbedovertrekken en laminaatvloer. Dus niet zo ziekenhuisachtig gelukkig.

Kleding uit, operatiejasje, gaas onderbroekje en haarnetje op/aan. Dhr Schiettecatte kwam de borsten aftekenen en de moedervlekjes aanstippen die hij ook meteen weg zou halen (handigggg!). Infuus in m'n hand (helaas in 2 pogingen..) door de verpleegster. En toen meteen naar de OK. Dat was dus voor 10.15 uur wat gepland stond. Fijn! Wachten is ook niks dan.

Op de OK alles aangesloten en ik moest m'n naam enzo herhalen. Vanaf dat moment weet ik het niet mer. Ben het kwijt! De operatie liep voorspoedig begreep ik en was al in 45 min gefixt!!

Toen ik wakker werd voelde ik me erg suf en moe en alsof er een vrachtauto over me heen gereden had. Tenminste, denk dat dit zo zou voelen.. Stiekem al gekeken: hallo nieuwe vriendjes, welkom!! Was bang dat het te groot zou zijn, lijkt niet zo nu dus das fijn. 375 cc aan beide kanten en heb nu een sportbh aan van 80C. Schiettecatte hoorde ik op de OK nog zeggen dat hij tijdens de operatie zou beslissen of hij er 420 cc in zou doen of 375. Vreemd want ik had al eerder in een consult aangegeven dat ik 375 wilde. Dus ik riep terwijl ik op het bedje lag 'stop' 'neej', geen 420 maar 375. Oké zei hij meteen, gelukkig :-)

Kreeg wat water en voelde me goed. Broodje, thee en nog een keer hetzelfde. Had honger haha! Toen de pijn heavyer werd kreeg ik nieuwe medicijnen. Dat hielp. Beetje gesuft in bed, op de WA gekletst met vriendinnen. Met de benen op een gegeven uit bed gehangen. Vervolgens in een stoel gezeten. Ging best goed! Voelde niet fijn maar had veel meer pijn verwacht. De verzorging en het ontvangst was super. Aardige mensen, geïnteresseerd, hulpvaardig. De verpleegster wilde zelfs even een staart bij me maken, had ze nog nooit gedaan bij iemand daar!!

Fysio kwam toen aan bed en heb oefeningen gekregen. Om ieder uur te doen. Nog uitleg gekregen wat wel en niet te doen de komende tijd. Terugkomafspraken doorgekregen. En toen werd mijn vriend gebeld en die heeft me rond half 3 al opgehaald. Voorspoedig!

Rit naar huis was minder fijn. Hobbels zijn niet prettig dus effe doorbijten. Nu thuis, op de bank, kop thee, glas water, mobiel, IPad, tv aan en dvd erin. Prima zo!

Hoe ik me nu voel? Niet slecht, m'n bevallingen waren heavyer!! Maar de pijn komt nu wel weer iets meer maar het is te doen. Tot nu toe dus niet erger dan ik gedacht had maar heb me wel eens beter gevoeld hahah. M'n vriend is lekker thuis aan het werk en de kids slapen bij opa en oma. Lekker rustig hier dus! Word wel steeds stijver dus probeer regelmatig even door de kamer te wandelen en te bewegen hoe ver mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yesssss!!! Je hebt ze!!! Gefeliciteerd!

En wat een leuk verslag!!

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat ze zo lief voor je waren :-)

Je hebt het goed voor elkaar thuis lees ik zo, super!

Nu rustig aan herstellen en houd ons op de hoogte he?! Hoop dat je vanavond een beetje goed kunt slapen.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd!!!! wat snel al een verslagje getypt.

Ik hoop dat het herstellen verder net zo voorspoedig gaat. Op tijd je pijnstillers nemen voorkomt ook al een boel pijn.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

proficiat met je boobs!

Het gaat goed zo te lezen. :35:

Af en toe bewegen is zeker niet slecht, anders word je helemaal stijf. Maar alles met mate en denk aan je medicijnen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlinder, had jij een medicatie schema? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Zoek een beetje naar een logisch schema wanneer welk medicijn. Ik heb nu het advies 4x 2 paracetamol, 2x naproxen en 3x tramadol indien nodig.

Voel me best goed! Prima geslapen en m'n zus staat nu voor de deur die me komt verzorgen en vergezellen. Dus....daaaaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou axx! Hoe is het? Beetje kunnen slapen?

Ik ben ook bij de velthuis geweest en zelfde arts gehad als jou. Fijne vent is het he?!

Werd je ook door hanneke geholpen daarna? Ook zon lief mens.

Ik had ook medicijnen.. Niet die naproxen maar andere.

Ik nam regelmatig paracetamol in, als ik t niet meer vol hield qua pijn. De andere medicijne ( voor jou naproxen) nam ik steeds bij t eten in. De tramadol alleen voor t slapen en dat ging top!

Ben heel lang moe en duf geweest, veeeel geslapen!

Blijf mr goed bewegen jah! Ik was hartstikke stijf geworden in mn rug en schouders, geheel verkrampt, durfde mn rug niet recht te maken. Maar wandelen ging ook niet meer omdat ik niet goed adem haalde door destijfheid. Zat steeds tegen hyperventilatie aan. Daarom nog dyclofenac gekregen vd huisarts om te ontspannen. Die nam ik 3 x pd in. Heeft goed geholpen.

Ben nu zes weken verder en gister geshopt!! Viel niet mee een fijne bh te vinden!!

Kwam uit op een e cup! Schrok me dood! Mr dat heeft ook te maken met mn omvang.. Mr jij rustig aan doen en genieten! Groetjes en succes met de pijn & medicijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 alweer! Wederom best oke geslapen. Gisteren overdag ook een tukkie gedaan. M'n zus was bij me en in de ochtend belde de kinderopvang al dat een van de kids zich niet lekker voelde. Dammit! M'n zus vond het heerlijk om haar ook thuis te hebben dus ze kon ons samen mooi verzorgen. Tijdens de middagslaap van 1 tot 4 ook lekker geslapen met een tramadol in mn maag. En 's avond was ik om 9 uur alweer moe! Toen alleen een paracetamol genomen en daar de nacht mee doorgekomen.

Overdag de oefeningen gedaan en af en toe door de kamer gewandeld. En door de tuin want het was prachtig weer!

Op dit moment voel ik me best oké. Mijn schouders zijn wel heel moe: net of ik net uuuurenlang gewinkeld heb, ken je dat gevoel? En het voelt allemaal nog zo strak. Die vrachtwagen wil er nog steeds niet af zeg maar ;). Kan iemand helpen?!?!!!

M'n nieuwe vriendjes zitten nog met tape omringd. Deze mag er morgen middag af. De bh mag dan ook uit om effe te douchen. Fijn!! Dan zie ik ze dus pas echt voor de eerste keer. Heel spannend... Als het maar mooi is. Maar met vest aan is de grootte al prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEFELICITEERD!

:43: :43:

Ja ik zei toch al tegen je dat de verzorgers super lief zijn daar!!

Fijn dat je je zo goed voelt en dat ej blij bent met je maat,ja klopt bij mij zei schiettecatte dat dus ook,ik zal kijken wat past,ik wilde juist graag zoveel mogelijk hihi,dus heb toen 500 ipv 450CC gekregen,maar heb dat wel gevoeld hoor! zoooooooooo hihi :106:

Hey geniet van je mooie boobies en een pracht herstel gewenst.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze nacht was minder fijn... Ik had en heb last van m'n onderrug!! Bleh! Niet fijn. Zo'n zeurderig gevoel in je onderrug. Wilde geen tramadol pakken want heb het idee dat ik me daar niet fijn door voel: ik word dan zo misselijk en duf. Dus maar paar keer gewandeld vanacht. En net om 5.00 twee paracetamol genomen.

In bed lig ik helemaal plat op m'n rug met alleen onder m'n hoofd een kussen.

Nu net naar beneden gewandeld. Iedereen slaapt nog boven.

Iemand tips? Herkenbaar die rugpijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij beide geen last van m'n rug, omdat ik half zittend/liggend zit en slaap met voedingskussens en dikken kussens. M'n rug is goed ondersteund. Ik heb een zeer holle rug, maar als je je fort goed bouwt voordat je gaat zitten of liggen,dan heb je daar echt minder of geen last van. Balen dat je dat hebt. Voorlopig moet je nog even, dus beging er vandaag mee om te kijken of t wat helpt. Succes meid. We schelen 1dag po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thans voor de tip!

Ook effe gebeld vandaag naar Velthuis om te vragen wat ik nou wel en niet mag doen. Maar eigenlijk best veel als het maar niet boven de schouders is en niets met gewicht tillen is. En ik realiseer me ook dat ik veel zit en hang waardoor ik m'n rug meer belast.

Vanmiddag de tape eraf gedaan!! Zoooooo spannend was dat! Wel bijzonder om dit op m'n verjaardag te doen hihi. Maar het is mooi! Super blij mee. Heerlijk dat die tape weg is en ik nu alleen de sportbh aan heb. Fijn fijn!

Iemand tips voor een fijne extra sportbh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verpleger heel lief aankijken,krijg je er zo 1(bh) van hem (is mij ook gelukt :P)

Over je rugpijn,dat had ik ook,en heb altyd snel last van rugklachten ,en raad je alleen aan te wandelen,niet te lang maar bewegen helpt wel altyd,al moet je jezelf niet teveel belasten maar je weet je eigen grenzen wel neem ik aan.

En gefeliciteerd,lees net dat je ook nog jarig bent???

:51:

Dubbel feest voor jou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!Wat een mooi feest dan zo, met nieuwe borsten he! :-)Fijn dat alles zo gaat!

Er is zoveel keuze is sportbeha's, ik heb ook nog geen idee welke ik ga halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoow, alweer een het tweede weekend na de operatie. Voel me een stuk fijner!

Afgel do op controle geweest. Alles was goed en de verpleegkundige was tevreden!! Ennnnn....een gratis extra sport bh meegekregen. Dank voor de tip Vlinder!!!

Verder heb ik niet echt pijn meer. Na week gestopt met paracetamol en gaat prima. Slapen gaat ook goed, wel op m'n rug maar dat went al wel. Alleen opstaan in de ochtend, ahhh, je voelt dan letterlijk alles zakken. Maar kort daarna gaat het weer prima,

En m'n vriend doucht mij lekker iedere dag even! En om de dag wast hij m'n haren. Hoe luxe!!! En hoe gezellig.

Met de rondlopende kids valt het reuze mee. Ik kan veel met de oudste doen. Met de jongste van 1 minder. Maar dat heeft ook voordelen als ie gepoept heeft :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Axx

Door hett reizen heb ik jouw bv helemaal gemist!! NOg van harte gefeliciteerd meid!

Jammer dat ik je niet kon helpen met een goed schema van je pillen en jammer dat niemand anders even zijn schema met je gedeeld heeft hahaha. Je zou toch denken dat iemand nog wel een schema van me heeft liggen ;)

Maar goed, ik lees dat het ondertussen veel beter met je gaat en dat je een goede verzorging gehad hebt!

Nog een goed herstel!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.