Ga naar inhoud

Axx : 10 oktober 2012 : Dr. Schiettecatte : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben 30 jaar en heb 2 kids (1 en 2 jaar) en woon samen met mijn vriend. Had nooit veel borst (A) maar na de twee zwangerschappen al helemaal niet meer (AA). Kon in het verleden wel vrede nemen met kleine borsten maar was er wel altijd veel mee bezig. De verhalen van kussens in je BH herken ik helemaal. Net terug van vakantie en hopelijk de laatste keer om met een druppende bikini op het strand te paraderen ;-). Gek idee overigens..

Begin dit jaar besloten om er iets aan te doen en inmiddels staat de operatie gepland: 10 oktober in de Velthuiskliniek. Omdat iemand in mijn naaste omgeving mij voorging maakt het me makkelijker om de beslissing te nemen. En ook te bepalen dat ik het bij dezelfde kliniek wil gaan doen. Toch lang getwijfeld, met name over het aantal cc, maar na 2 consulten en een aantal belletjes met de consultant tussendoor een besluit kunnen nemen (375 cc, mentor, anatonisch, dual plain). Hoop een mooie volle cup C te krijgen.

Nu de datum nadert krijgt ik toch steeds meer vragen:

- Wie heeft ook kleine kinderen (de kleinste kan nog niet lopen)? Hoe heb je de eerste dagen/weken aangepakt?

- Is er bepaalde kleding die handig is om aan te schaffen om te dragen na de operatie?

- Iemand ervaring met het nieuwe fysiotherapie programma bij een dual plane operatie? Zoja, welke? Ik ga hier aan mee doen nl.

- Ik ken mezelf: altijd druk en peper in m'n kont. Super moeiljk om nu dus echt niet te tillen en alles over te laten aan anderen. Iemand die dit ook herkent?

- Nog boekentips ;-)

Zou super zijn om ervaringen hierover te delen met mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi Axx

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je datum!!!

Bij welke arts ga je? Dan maak ik een nieuwe titel voor je en verplaats ik je meteen naar de operatieverslagen. Doen we bij iedereen die al een datum heeft en dan kun je gewoon doortikken in dit topic, blijft alles lekker bij elkaar staan.

Ervaring met kleine kinderen heb ik niet. Het wordt meestal wel aangeraden om voor de eerste twee weken echt hulp te hebben! En daarna uiteraard heel voorzichtig, vooral met tillen. Aangezien het in principe niet mag.... :(

In het begin na de operatie is het handig om blousjes met knopen of vestjes met een rits of knopen aan te schaffen... Het is namlijk nogal lastig om iets over je hoofd te trekken als je je armen niet omhoog mag strekken....

Het nieuwe fysio programma van velthuis, geen idee.... Misschien dat je het eventueel kunt vinden rechtsboven in het zoekvenster? Niet het programma natuurlijk haha, maar iemand die daar ook aan meegedaan heeft?

Je kunt daar trouwens zoeken op pc, kliniek en andere trefwoorden ;)

Die peper zul je er even uit moeten halen. De zes weken na je bv staan in het teken van rust :45: Helaas..... Het is niet gezegd dat je als een dood muisje op de bank moet gaan zitten, maar je moet er wel serieus rekening mee houden dat je niet zult kunnen functioneren als anders. Ook al zou het kunnen ,dan moet je nog altijd voorzichtig zijn. De kans op kapselcontractie is groter als je continu overbelast als wanneer je genoeg rust neemt.

Het boek dat ik veel voorbij heb horen komen is: 50 tinten grijs. Je schijnt er wel af en toe van je stoel van te glijden.... (heb ik me laten vertellen, want ik heb het niet gelezen haha)

Hopelijk zijn er meiden die je meer kunnen vertellen dan ik geprobeerd heb!

Veel lees- en forumplezier!! En succes met aftellen!!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust in dit topic, het wordt altijd wel door iemand gelezen!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Axx,

Welkom! Ik ben op 18 oktober aan de beurt voor een bv. Zelfde verhaal; altijd cup A gehad en na de geboorte van mijn 2 kinderen AA....

Over dat programma van velthuis kan ik je niks vertellen (wel veel gehoord en gelezen omdat mij dat eerste instantie erg aansprak) maar uiteindelijk voor een andere kliniek gekozen. Ben heel benieuwd tegen die tijd dat jij aan de beurt bent wat dat nu precies in gaat houden.

Wat betreft kinderen heb ik het volgende geregeld; mijn oudste is (tegen die tijd) 4 jaar en gaat naar school. Mijn beste vriendin heeft aangeboden haar die eerste week naar school te brengen (lief!) en mijn vader gaat haar ophalen. Ik hoop na die eerste wk haar zelf te kunnen brengen en halen (lopend)

Mijn jongste is 15 maanden, loopt wel maar is erg hangerig....weegt 13 kilo dus is niet te tillen!

Mijn schoonmoeder heeft aangeboden dat hij daar 2 of 3 weken kan logeren. (heeeeeel moeilijk vind ik dat maar ja, ik heb het er voor over!)

Op vrijdag haalt mijn man de jongste dan weer op zodat hij het weekend bij ons is, gelukkig!

De boekentip 50 tinten grijs heb ik ook gehoord! Dus dat schijnt toch echt wat te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

Ik kom ook van Velthuis vandaan,bij welke arts ga je??

Ik heb zelf ook dual plane ...

leuk dat je je verhaal komt delen met ons,je zult er veel aan de tips hebben ook.

Een cup A is al niet zo veel en dan na kids nog minder,gaat dus mooi verandering in komen,wedden dat je er super blij mee gaat zijn??

gr Vlinder :viannen_01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 'n leuke reacties :-)

BB: ik word door Schiettecatte geopereerd dus wat mij betreft verander jij de titel, ben hier niet zo handig in op dit form.

50 tinten grijs ligt op mijn nachtkastje! Ben pas op pagina 40 en verwacht dat ik pas weer tijd heb als ik geopereerd word. Dus prima literatuur lees ik wel!

@Stones78: 18 oktober komt ook al dichtbij!! Zitten we 'lekker' in hetzelfde schuitje rond die tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, nu lees ik net weer dat artikel dat je erbij had geplaatst en begin nu weer een beetje te twijfelen!?

Ik heb echt helemaal 100% een goed gevoel bij de kliniek en pc waar ik nu heen ga maar dit herstelprogramma sprak me juist zo aan.

Hmm....daarom heb ik dus ook maar 1 consult gedaan..ben zoooo'n twijfelkont!haha!

Ik dacht na het eerste consult; zo, dit zit goed, hier heb ik ECHT een goed gevoel bij! Dus niet meer verder kijken anders ga je weer twijfelen! Pfff....

Maar goed, ik moet gewoon bij mijn besluit blijven want goed is goed natuurlijk!

Ben wel heeeeeeeel erg benieuwd hoor hoe dat programma bij jou gaat dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stones, niet twijfelen! Goed is goed!!

En de tips die ik krijg lekker gebruiken! Ik kan je de oefeningen scannen en mailen?

Gisteren bij de fysio geweest bij de kliniek voor het eerste consult 2 weken voor de operatie. Oefeningen meegekregen om de borstspier op te rekken welke ik (maar liefst) 6x per dag moet herhalen. Daar sta je dan op je werk in de deurpost van de wc... Hahah! Doel is minder pijn dus dat bemoedigd!

Net na de operatie komt de fysio aan mijn bed voor nieuwe oefeningen en vervolgens zie ik haar nog twee keer bij de twee controlemomenten na de operatie bij de kliniek.

Werd nog een keer benadrukt 6 weken niet te tillen. Sjonge, toch erg spannend met twee kleine ukkies! Maar dat wist ik al :-).

Nog lekker aan het hardlopen nu want de overige (kracht)sporten kon ik beter even niet meer doen gezien de oefeningen die ik gekregen heb om de borstspier op te rekken.

Nog maar 2 weken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad! Ik heb er ook echt een super goed gevoel bij dus prima!

Whaahaaa!! Ik zie het al helemaal voor me! Jij in de deurpost je oefeningen doen en de mensen maar vragend naar je kijken...wat doet die nou in vredesnaam?!

Weet eerlijk gezegd niet of die oefeningen ook voor mij goed zijn? Ik krijg ze achter de spier geplaatst en niet dual plane. Dus dan ben ik weer "bang" dat ik juist misschien iets ga tegenwerken?

Ooooeehhhhh...nog maar 2 weekjes meid!!!

Lijkt het jou ook niet vervelend trouwens dat je dadelijk de kindjes niet op kunt/mag pakken om even lekker te knuffelen en hangen enzo? Mijn oudste is al 4 dus snapt dat wel maar de jongste niet natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zou ik idd zkr doen die oefeningen,want ik heb giga pijnen gehad met dual plane ,en 3 jaar geleden bestond dat dus nog niet,blijkbaar heeft het mijn spieren enorm belast toen,verging echt van de pijn,dus die oefeningen is natuurlijk een goeie uitvinding !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt nog niet om 'm als bijlage toe te voegen. Komt volgens mij door de iPad ;(

En ik zie er ook enorm tegenop om zo lang niet echt met de kids te kunnen knuffelen... Boehoe! Maar tis voor een goed doel... Maar toch niet leuk neej!

Stones: waarom plaatsen ze de prothese volledig achter de spier? En niet dual plane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual plane is een combie van beiden

Als je heel kleine borsten hebt (cup A) is het lastig om de prothese onder de borstspier te plaatsen. Met de dual plane methode kan tegenwoordig het implantaat half onder de borstspier wordt geplaatst. Op deze wijze is de overgang aan de bovenzijde van de borst veel natuurlijker en is het implantaat minder zichtbaar. Het idee is dat de bovenste helft van de prothese onder de borstspier ligt, en de onderste helft van de prothese vrij in de borst hangt.

Geen van deze methoden kan gezien worden als de perfecte benadering. Op individuele basis moet goed overwogen en doorgesproken worden wat de juiste methode is voor de betreffende patiënt

Zowel aan het plaatsen van de prothese op de spier als het plaatsen onder de spier zitten nadelen. De laatste jaren worden prothesen bij borstvergrotingen daarom vaak gedeeltelijk onder de spier en gedeeltelijk erboven geplaatst. Dit noemt men 'dual plane', vertaald: twee lagen. Op deze wijze worden de voordelen van de technieken gecombineerd en tegelijkertijd de nadelen verminderd. Bij deze methode is de kans dat de prothese voelbaar of zichtbaar is onder de huid veel kleiner en beweegt de prothese niet bij het aanspannen van de borstspier. Dit is voornamelijk van belang bij dames die weinig eigen borstweefsel hebben waardoor de natuurlijke bedekking van de prothese minder is.

hier een tekening van dual plane maar die ken je vast wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Axx,

Ik heb 24 sept bv gehad bij Velthuis.

Zelf bij dr mooijen-zaal, erg tervreden en superlieve mensen daar!

Ook ik heb de oefeningen gedaan en geloof wel dat het helpt! Dual plane staan toch bekent als pijnlijk en als je dan iets kan doen omdat tegen te gaan lijkt me dat alleen maar goed.

Ik ben nu 8 dagen verder en het gaat redelijk.

Heb de eerste dagen behoorlijk last gehad,slapen ging moelijk en pijn in borstspier! dit hoort er natuurlijk bij en wanneer ik naar het resultaat kijk ben ik de pijn al snel weer vergeten en weet ik waarom ik het ook al weer gedaan heb.

10 oktober is al snel! Spannend hoor.

Als je eventueel vragen hebt,vraag ze!

X Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.