Ga naar inhoud

Zilva : 12 September 2012 : Dr. de Blécourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meiden, ik heb het achter de rug!! Het is goed gegaan alleen flink ziek geweest van de narcose en nog niet helemaal lekker. Pijn valt heel erg mee, ben super behandelt daar in Bilthoven. Echt een aanrader. Ik heb nog niet goed kunnen/ durven kijken, was nog draaierig op de maag en was bang dat ik anders tegen de vlakte ging, zo'n schijters ben ik wel.. Wat ik van bovenaf heb gezien is het wel mooi, ook heb ik nu ineens een vele langere taille haha, lijk echt nog smaller en langer! Tot zover even een korte update ben nog dizzy maar nogmaals een echte aanrader zowel de pc als de kliniek en verpleging! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Ik hoop echt dat je gauw weer goed in je vel zit, een

narcose is niet niets! Nu lekker uitrusten en je laten verwennen en daarna langzaamaan het normale

leven weer oppakken. Whoehoeeee kan nu helemaal niet meer wachten tot het 1 november is!!!

Hou je rustig!

Liefs,

Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt letterlijk een last van je schouders! Nu goed uitrusten en vooral weinig doen. Dat komt je genezing alleen maar ten goede!

En geef de moed niet op he, als je gaar bent van t niks doen in en om het huis. Of van weer n lekkende plek. Of van t niet op je buik slapen! Betere tijden zullen gauw komen.... :) echt waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha allemaal bedankt voor jullie lieve reacties, Renée; op naar 1 november en geloofsar dat het dat snel is ja en wat Anma zegt; jee wat is dat een verschil. Nu al merk ik het. Ik heb alleen nog niet gevraagd hoeveel is weggehaald maar het lijkt best veel; eerlijk gezegd moet ik er echt aan wennen. Ben benieuwd naar de daadwerkelijke maat maar het lijkt als de zwellingen ook nog afnemen op een B-cup.. Vandaag voelde ik me best goed, net zelfs even samen met mijn (stief)zoon met de hond gaan lopen; even de frisse lucht op. Anma het lekt idd van onder best wel en hoop niet dat ik daar ook van die complicaties krijg. Vanmorgen zat het dekbed vol natte plekken, had jij dat ook? Overdag blijft het naar mijn idee vrij droog althans ik voel of zie niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het achter de rug hebt!

Doe je wel rustig aan?

Ik had ook weinig pijn, maar je hebt echt rust nodig hoor, want het herstel vraagt veel energie van je lijf.

En dat lekken is vrij normaal hoor, dat gaat vanzelf weer over :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha kir, ja ik heb het gehad en vlug gegaan he! lijkt me ergens ook logisch omdat dat vocht ergens naartoe moet maar is shit dat het net bij het frielandenpunt is en jij had daar toch die complicaties? Mijn vriend trekt wel aan de rem wb rustig aan doen maar ik vind het moeilijk hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar lekte het bij mij ook ja. Op sommige dagen moest ik wel 2 keer per dag schone kleren aantrekken omdat het vocht dwars door alle gazen heen ging. Uiteindelijk heb ik bij het drielandenpunt van de rechter borst inderdaad dat gat gehad.

En inderdaad, het vocht moet toch je lichaam uit en waarschijnlijk gaat het zo sneller dan dat het op een andere manier eruit moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje... Wat hebben jullie er voor gazen op?

Als het toch blijft lekken is het misschien handig om er Cutisorb (ipv cutisoft) op te leggen. Die gazen zijn dikker en nemen veel vocht op. Je kunt ze krijgen in de apotheek en met een recept van de huisarts worden ze volgens mij ook vergoed...

Ik roep maar wat he, maar misschien dat je er iets aan hebt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook cutisorb gebruikt voor de ergste lekkages en cutisoft toen t wat minder lekte. Maar ik kreeg het niet vergoed, ondanks dat de pc er een recept voor uitgeschreven had. Uiteindelijk heb ik denk ik wel 400 van die dunnere gazen gebruikt en een stuk of 100 dikkere. Het is een dure hobby zo'n BVK ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook cutisorb gebruikt voor de ergste lekkages en cutisoft toen t wat minder lekte. Maar ik kreeg het niet vergoed, ondanks dat de pc er een recept voor uitgeschreven had. Uiteindelijk heb ik denk ik wel 400 van die dunnere gazen gebruikt en een stuk of 100 dikkere. Het is een dure hobby zo'n BVK ;)

Ow.... pfff belachelijk dat ze het niet vergoeden! Maar je krijgt er wel wat voor terug ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een paar mee gekregen van de kliniek maar eigenlijk al niet meer nodig gelukkig.

Ik ben er trouwens zo happy mee nu, vriendinnen vinden het mooi geworden (heb me wat afgestript de laatste twee dagen :5: ) en iedereen zegt dat het ook echt bij me past. Het is logisch dat je moet wennen na zo'n joekels die halfstok hingen en hoewel ze me eerst zo klein leken begin ik het steeds mooier te vinden. En ik pas weer in mijn jasjes die al 60 jaar in mijn kast hangen omdat ze niet dicht konden vanwege mijn voorgevel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat werd ook door Bergman voorgeschreven, dus ik heb het wel gedaan. Alleen van de Arnica heb ik geen druppels, maar bolletjes gebruikt, volgens mij was dat D30 ofzo. Die hebben minder smaak dan de druppels en hoeven maar 1 keer per dag ingenomen te worden. Ik heb ze alleen nooit bij de drogist of apotheek gezien, daar hadden ze alleen de druppels, maar mijn moeder had ze via internet besteld op aanraden van een vriendin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de vit.C en Arnicadruppels volgens voorschrift genomen. Alleen op de operatiedag zelf heb ik de Arnica niet genomen. Het heeft bij mij in ieder geval niet tot problemen geleid.

O wat is dat fijn ja dat ik die leuke jasjes weer aan kan en ook jurkjes of truien die getailleerd zijn.

Ik kan het blijven herhalen maar ben zoo blij die stap genomen te hebben.

En daarbij mag ik echt niet klagen, het geneest goed, weinig pijn, mooi gedaan (als het kan zal ik foto's op de site zetten)..

En ja wb de narcose, dit wist ik op voorhand en ook dat viel nu heeel erg mee met 2 dagen 'ziek' zijn ipv drie tot vier dagen echt goed ziek wat ik al twee keer heb gehad.

Kortom; alles verloopt bij mij volgens het boekje. Em en Renee, ik gun jullie ook zo'n BVK van harte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pilletjes gaan per 200!

En die alcohol in de arnica lijkt me te verwaarlozen... Op t verkregen recept staat nl. Gewoon druppels.... Als t niet zou mogen dan zouden ze het niet voorschrijven toch?

Ik had ook cutisoft, ik gebruikte wel de steriele. Dat had feitelijk niet gehoeven. Onder je borsten kun je ze dubbel doen. Je hebt ze ook van n ander merk... Met groen en blauw, hangt van je apotheek af welke ze hebben, die zijn 8 laags in plaats van zes. Iets dikker dus maar hangt van je lekken af....

Bij mij lekte er vanalles behalve bij het drielandenpunt!

Aan al dat lekken komt ooit een eind! Zeker weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest, tape is eraf en het zag er volgens de verpleegkundige allemaal goed uit.

Ik heb foto's gemaakt die in mijn album te zien zijn; ze vertekenen wel iets want 1 borst lijkt groter dan de ander maar dat is niet zo. Ik schrok wel even want alles is een beetje scheef getrokken door de hechtingen maar volgens de verpleegkundige trekt dit nog allemaal netjes bij en ik moest niet vergeten dat het pas 1 week geleden is..

Gelijk heeft ze maar ik ben zo'n pietje precies wat dat betreft.

Ik ben er nog steeds blij mee; de pc heeft het mooi gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

Tja ik voel me op zich redelijk maar zoals ik al in pb schreef; het lekken is opnieuw begonnen en heb meer pijn nu van onderste sneden. De gaatjes bij het drielandenpunt staan een beetje open en er komt wit spul uit wat lijkt op etter maar ik heb niet het idee dat het echt ontstoken is. Misschien oud wondvocht, ik weet het niet.Ik weet niet of het eraan ligt dat ik nu sinds kort weer op mijn zij mag slapen maar het is wel sinds die tijd begonnen. Ook zweet ik 's nachts veel en het vocht wat ik vasthield na de narcose (gek overigens hoe dit kan) is wel weg. Nu heb ik een slaapstoornis waarbij nachtzweten hoort maar sinds ik hier medicatie voor heb is dit opgehouden. Misschien is alles door de narcose weer ontregeld maar ik heb geen koorts of zo.

De zwellingen zijn al voor een deel weg en de vorm is steeds beter zichtbaar en ik vind het mooi. Kan niet wachten tot ik mijn eerste nieuwe BH mag gaan kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.