Ga naar inhoud

Zilva : 12 September 2012 : Dr. de Blécourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

hoi meid

Ik zou zeker stoppen met roken als ik jou was!! Al is het maar voor de tijd dat je wonden hebt en de periode ervoor!!

Er ontstaan al vaak wat probleempjes met het genezen van de wonden en dat wil je echt niet ook nog in de hand werken door een slechtere doorbloeding te creeeren door door te roken!!

Zeker bij een bvk!!

Het zijn toch grote wonden he!

Heel veel succes, en zo moeilijk is het niet om te stoppen, als je weet waar je het voor doet! Ik heb zelf ook jaren gerookt, en heb ook kunnen stoppen, drie jaar geleden! Gewoon doorzetten, het is een kwestie van WILLEN :D

Oeh wat klink ik weer streng hihi, maar ben echt voorstander van stoppen als dat minder risico's betekend!

Succes met aftellen, gaat inderdaad opeens snel!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey BB,

Ja ik hou mij dat ook echt voor ogen, zeker omdat ik de ankermethode krijg en zoals ik veel heb gezien, de complicaties die zich voordoen aan de onderkant van de borst. Maar buiten dat, ook bij de sleutelgatmethode of een borstvergroting is het beter te stoppen. Plus het feit dat dit zo'n stimulatie is en ik zo toch al eens aan het denken was te stoppen vanwege mijn tanden, verdere gezondheid en huid anders kan ik over een paar jaar terug gaan voor een face-lift...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat heb je toch goed gevoeld maar mede door het feit dat ik een halve week over tijd ben met doorroken. De opname is over twee en een halve week, terwijl je drie weken van te voren moet stoppen.

Maar ook omdat de PC er zo'n enorme nadruk op legde en dan denk ik aan die verstokte rokers die het echt niet kunnen laten (mijzelf voorlopig niet tot deze doelgroep rekenend :6: ).

Het valt echt niet mee maar hou mij wel het beeld voor ogen die de PC ons liet zien van die vrouw die door gerookt had waardoor complicaties waren opgetreden en geloof me, zoiets wil je echt niet! (stukken beter dan de met teer aangetaste longen op een pakje sigaretten!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, het kan snel gaan he!

Bij mij zat er bijna 3 maanden tussen het consult en de operatie, maar dat was meer op mijn eigen verzoek vanwege geplande afspraken in de tussenliggende periode.

Maar is de goedkeuring van de verzekering ook al helemaal rond dan? Bij mij duurde dat nog bijna 2 weken.

Succes met stoppen met roken! Misschien is acuut wel de beste manier... Zo ben ik 5 jaar geleden ook gestopt. Ik wist sochtends nog niet dat ik savonds ging stoppen zeg maar, maar daarna nooit meer een aangeraakt.. Ik stond er zelf ook van te kijken, want ik was echt verschrikkelijk verslaafd ;) . De hele dag was ik bezig met roken, had ik nog wel genoeg sigaretten, wanneer kon ik weer roken etc haha.

En toen was ik vergeten sigaretten te kopen bij het boodschappen doen en toen vond ik het net iets te ver gaan om speciaal voor sigaretten weer helemaal terug te gaan. Dus ik dacht: ik probeer het gewoon en als ik echt niet zonder kan, kan ik altijd nog een avondwinkel of benzinepomp ofzo opzoeken, maar dat was dus niet nodig :)

Anyway, het helpt wel als je er zelf helemaal achter staat, dus misschien is de operatie wel de juiste stok achter de deur die je nodig hebt om er achter te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En terwijl je dat typte lag ie op te branden in de asbak?? :45:

Wist niet dat je buiten humor ook een helderziende gave hebt!!!

Nee hoor gistermorgen 1 gerookt en daarna niet meer. Vandaag valt het mee maar gisteren had ik toch wel moeilijke momenten.

Als ik zo door ga met eten (lees:schransen) kan ik over een poosje voor een liposuctie gaan.

Ja Kir, ik stond er ook van te kijken dat de operatie al gepland kan worden zonder toestemming van CZ te hebben maar volgens de beautycoach werd ik zeer zeker goedgekeurd en zouden ze echt niet moeilijk doen..

Knap hoor dat je zomaar gestopt bent met roken. Dit is voor mij een hele goeie stok achter de deur ja!

Wil echt niet het risico op zo'n complicaties lopen, zou dubbel zijn; wel een zoektocht houden naar de beste kliniek en chirurg maar niet stoppen waardoor alles nog fout kan lopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zilva gefeliciteerd met je datum :D....Ik zal gelijk eens je topic titel veranderen en je verplaatsen naar de Operatieverslagen want het is toch echt over 2 weken al... :5:

Ik hoop dat je het volhoud met het niet roken want de gedachte aan complicaties al erg genoeg dus ik hoop voor je dat het op den duur wat makkelijker gaat.

Succes met aftellen :7:

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil me ook graag laten opereren in Bilthoven en als ik alles van jou zo lees komt het over als een fijne kliniek! Hoe vaak moet je eigenlijk op consult? Moet je na een 1e eigenlijk ook nog terug voor een 2e?

Wat word jij snel geholpen zeg! Lekker hoor. Heb je tenminste ook niet zoveel tijd om zenuwe te hebben!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Von,

Had al een berichtje achter gelaten bij jou. Ik had direct zo'n goed gevoel bij de chrirurg dat ik het niet nodig vond nog ergens anders voor een intake te gaan. Net als veel artsen is het sociaal zijn niet het sterkste punt (beetje introvert en verstandelijk praten) maar desondanks geduldig en erg kundig.

Na je intake krijg je een gesprek bij je beautycoach die alles met je doorneemt en als het goed is kan er dan een datum geprikt worden wanneer je geopereerd wordt. Na de operatie moet je nog twee keer terug voor controle; 1 keer bij een verpleegkundige en de 2e keer bij de chirurg zelf.

En ja het is super snel gegaan, had ik echt niet gedacht. Succes met het maken van een keuze!

@Renee en Em,

Ja ja ben nog steeds gestopt met roken, hallelujah :59: de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Het gaat over het algemeen heel goed, beter dan ik dacht. Alleen 's avonds heb ik het nog weleens moeilijk. Mijn vriend rookt gewoon door en ik moet zeggen dat dat voor mij ook geen issue is. Heel soms kan ik het niet laten even een snuifje te nemen van de rook maar daar blijft het dan ook bij. Ik ga mijn heil dan in de snoepla zoeken. De schat wilde voor mij stoppen maar dat heeft geen enkel nut, hij moet én erachter staan voor zichzelf (en dat doet ie niet helemaal en ben ook bang dat we elkaar de koppen in gaan slaan want we hebben als eens eerder geprobeerd samen te stoppen en dat was geen succes en dan druk ik me nog zacht uit) en het merendeel van mijn/onze vrienden rookt en ik ben niet zo hypocriet hun te verbannen naar buiten.

Ja het is zeker een enorme stok achter de deur. Ik ben ook echt van plan van de sigaretten af te blijven als ik weer in de toegestane rookfase ben. Ik krijg nu al beter lucht, ruik beter en proef weer meer.

Gek genoeg heb ik (nog) geen zenuwen. Ik ben er erg rustig onder en verheug me er ergens al op.

Het enige wat me stress oplevert is het huishouden, lijkt wel of ik nesteldrang heb.

Ik heb het gevoel alles een grote beurt te moeten geven (heb zondag zelfs de rolluiken boven van binnen en buiten schoongemaakt :93: ) Met als gevolg dat ik vanwege mijn fibro en ME helemaal KO ben. Tja hoe simpel kun je zijn maar daar krijg ik mijn rust niet bij.

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Renee,

Het is een beetje een kwestie van de knop omzetten. Nadat ik op consult was geweest heb ik nog drie sigaretten gerookt die dag en de volgende dag nog eentje maar in plaats van dat ik dacht oh lekker nog even genieten keek ik naar die kwalmende sigaret en dacht van; bah eigenlijk is het smerig en hartstikke slecht.

Misschien voor jou ook een tip omdat je zegt dat je na je vakantie wil stoppen, je wil dus nog even 'genieten' denk ik. Bij iedere sigaret wat je rookt of gaat roken moet je niet denken, lekker even een sigaretje. Rook hem wel gewoon (in jouw geval heb je nog tijd) maar denk even logisch na en rook hem met aandacht, wat is er lekker aan en wordt je er echt rustig van? Gek genoeg merk ik nu dat niet roken juist meer rust brengt. Zeg ook niet tegen jezelf van 'ik mag niet roken ' want misschien ken je die test; iemand zegt dat je het komende uur niet aan een blauwe olifant mag denken maar wat er gebeurt is dat je juist aan niets anders denkt..

Ik heb een week mijn shag en alles op tafel laten staan (asbak sowieso omdat mijn vriend dan nog rookt) en mezelf toegestaan dat als ik echt perse eentje wilde roken ik dit van mezelf mocht. Als ik zin in een sigaret had/ heb ging ik met mijn aandacht naar mijn borsten, visualiseerde een dampende sigaret en de complicaties die ik op de foto had gezien. Ook de dialoog met mijn verstand dat ongeveer ging als, ja maar eigenlijk heb ik wel zin, eentje kan geen kwaad enz..moest ik wel eens resoluut doen stoppen en zocht dan afleiding. Niet aan toegeven aan die dialoog want zo kom je in de verleiding, praat je het voor jezelf goed en voor je het weet heb je eentje gerookt en daarna denk je och nu maakt het ook niks meer uit.

Daarnaast ben ik iemand die het heerlijk vind buiten in de bos te zijn en als ik dan de hond uitlaat adem ik een paar keer goed in en uit, geniet ik van de boslucht, leg ik er de nadruk op dat het niet roken mijn longen goed doet en dat ik merk dat ik beter en dieper kan doorademen, denk aan de lijntjes en rimpels die nu minder vlug in mijn gezicht gaan verschijnen, denk aan mijn huid die er minder bleek gaat uitzien en vooral denk ik aan die mooie BH die ik mezelf heb belooft als ik drie maanden na mijn operatie nog niet rook haha.

Want jezelf een doel en beloning stellen is wel belangrijk denk ik dan.

Probeer je eigen weg te vinden maar wat ik echt kan aanraden is om vanaf nu niet meer te denken 'nog een paar, even genieten'. Daarmee maak je het jezelf denk ik alleen maar moeilijker denk ik. Het 'lekkere' van een sigaret benadruk je hier alleen maar mee.

Ook heb ik de app 'Rookvrij' op mijn telefoon geinstalleerd. Je ziet zo wat je bespaart, hoeveel giftige stoffen je niet meer binnenkrijgt, hoe je gezondheid verbetert en andere leuke weetjes. De eerste paar dagen heb ik hier wel regelmatig gebruik van gemaakt.

Ik wens je ontzettend veel succes, je kent mij niet persoonlijk maar wat ik kan kan jij ook. Gun het jezelf!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola!!

Zoooo nog 6 nachtjes slapen voor jou!! :-)) Vind je het al spannend worden?

Ja ik ga gewoon net als jou die knop omzetten. Ik woon alleen dus heb niemand die thuis rookt en rookte eigenlijk

altijd al op het balkon omdat mijn kleine appartementje zo blauw stond. Maar eerst nog op vakantie met sigaretten.

Misschien nu ik 'bewuster' ga roken dat het al minder wordt. Klinkt dat raar he bewuster roken... Hahaha! Maar

30 september rook ik de laatste, staat al in mijn agenda.

Wat je zegt ga ik ook krijgen... Dalijk in de bossen, parken en polders met de hond. Ik wandel rustig zo'n 2 uur

achter elkaar. Dalijk als ik ben gestopt kan ik nog langer wandelen. Whaaaa leuk!!!

Die app zal ik ook installeren, leuk!!! Ik heb altijd gezegd pas te stoppen met roken als ik zwanger zou raken, maar

nu moet ik er ook gewoon voor gaan.

Thanks voor de peptalk!!

Ik zeg op naar 12 september en daarna 1 november :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Renee,

Jaaaaa pff nu nog maar 2 nachtjes... Zenuwen nemen toe nu.

Bewuster roken is al een eerste stap denk ik. Als ik terug kijk en zie hoe vaak ik onbewust een sigaret heb gerookt, puur uit verveling of gewoonte.

Maar het gaat je lukken meis.

Heerlijk als je zo lang kan wandelen, moet je dan ook zeker doen als je het moeilijk hebt.

Heb je iemand die je hond kan uitlaten voor je want dat zal de eerste 2 weken niet gaan denk ik..

Ik zal dat missen hoor dat ik even niet een stukje kan lopen. Het ligt er ook aan wat voor hond je hebt maar ik heb zo'n gevoel dat die van jouw geen kleintje is als je twee uur kan lopen.

Fijne vakantie alvast en veel succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Nou meid, dit wordt je laatste big boogie day!! Hoelaat moet je morgen? Ik zal aan

je denken hoor!

Ja je steekt zo snel een sigaretje op. Vind die na het eten wel erg 'lekker', maar al

die peukjes tussendoor gaan gewoon nergens over.

Jaaa dat wandelen met de hond is zo fijn! Woon aan een park en als ik daar doorheen

ben schiet ik zo de polder in. Heerlijk! En 's avonds lopen we altijd met een vaste club

meiden. Helemaal voor de winter erg prettig dat je niet alleen het donkere park in hoeft.

Ik heb met de hond co ouderschap met m'n moeder :-P Hahaha. We kregen hem toen

ik nog thuis woonde. Ik werk 40 u per week, dus we doen samen de hond. En soms

moet die mee naar kantoor, als mn moeder ook een lange werkdag heeft. Na mijn bvk

zal ik dan ook bij mijn moeder verblijven zolang als nodig is en ze heeft de 1e week vrij.

Dus dan kan ze mooi met de hond wandelen en als ik me sterk genoeg voel doe ik

een blokkie mee. Het is trouwens een friese stabij x boerenfoxterrier. Wat voor 1 heb jij

dr?

Nou ik denk dat we elkaar niet meer spreken voor jouw operatie, dus ik wil je bij deze

super veel succes wensen!!! Ga dr voor :-))

Liefs,

Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha dames,

Dank jullie voor de support!!

Ja nog ff, vind het ergens een raar idee om straks met een minder grote voorgevel rond te lopen, er wordt toch 'een stuk van mij' weggesneden. Maar wel een stuk dat voor problemen zorgt. Ja alles staat zo ongeveer klaar, vraagje; moet je ook de nagellak van je tenen afdoen??

Heerlijk als je zo lekker kunt lopen en fijn Renee dat je opvang voor je hond geregeld hebt.

Wij hebben een kruising cane corse en bordeauxdog, best wel eentje van formaat dus. Wel een enorme lieverd.

Nou ga verder met de laatste schoonmaak.

Nogmaals bedankt,

Liefs Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.