Ga naar inhoud

Bboob : 10 september 2012 : Dr. Plovier : Beclinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 638
  • Created
  • Laatste Reactie

Ook hier hoi Kaatje :48:

Jij vroeg hier naar het verschil tussen dual plane en volledig achter de spier. Ik weet niet of het je nog interesseert omdat intussen vaststaat dat het achter de spier wordt, maar het verschil is het volgende:

Bij Dual plane, wordt de borstspier horizontaal doorgesneden ter hoogte ongeveer van je tepel. Het gedeelte van de spier dat dan boven je tepel ligt, wordt losgemaakt van je 'ribben' en daar komt het bovenste gedeelte van de prothese achter. De rest van de prothese wordt dan op het onderste gedeelte van diezelfde spier gelegd, en dus achter je eigen klierweefsel. Bij een plaatsing achter de borstspier (als het via de borstplooi gedaan wordt) maken ze de onderkant van je spier los, dus aan de onderkant van je borst en plaatsen dan de volledige prothese achter je spier. De prothese komt dan alleen langs de spier aan de zij-onder-buitenkant (hm, geen idee hoe ik dit anders moet verwoorden) van je borst! Zo is het tenminste door mijn pc verteld, omdat ik ook graag het verschil wilde weten!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

JOehoeee Kaatje...

ik heb gisteren gehoord wat ik 9 jaar terug ook gehoord heb...

Dr van Selms deed mn eerste en Dr van der Weij gaat de 2de doen..

Beide keren dual plane.. Beide artsen vertelden mij dat geheel achter de spier vrijwel alleen toegepast word bij borstreconstructies..

Omdat het een erg mooi effect zou geven bij die vrouwen en door het mindere weefsel het beste resultaat... in mijn geval omdat het dus geen reconstructie was werd de plaatsing dual plane voor het mooiste resultaat en ik heb toch weinig weefseltjes en een dunn huidje.. Zoals ze nu zijn zie je ook nergens een prothese randje.. Dr van der Weij zei wel dat ze vaak achter de spier roepen maar dat ze dan dual plane bedoelen, simpel om het feit dat oa hij de compleet onder de spier techniek dus alleen gebruikt bij de reconstructies...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja had ik ook... Van Selms zei mij toen achter de spier.. En in het verslag van de ok word dual plane vermeld.. Toen ik dat vroeg tijdens de nacontrole kwam hij toen met dat dual plane en reconstructie verhaall.. En dat veel chirurgen dual plane gewoon achter de spier noemen omdat de prothese ook achter de spier is al is het niet in het geheel.. En van der Weij noemde het ook meteen... Ik zei achter de spier noemde van selms het maar later dual plane en toen bevestigde hij dus dat ze idd dual plane zaten.. In gevl van borstreconstructie ga je werken met niks zei hij door amputaties etc dus is achter de spier het meest natuurlijk en ik heb weinig maar wel wat dus is dual plane mooier... valt er ook minder weg ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dan nog maar even de voor en nadelen:

Plaatsen borstvergroting prothese boven de spier

Met het plaatsen van uw implantaat boven de spier (subglandulair) verkrijgt u het natuurlijkste resultaat. Alles ‘wiebelt’ dan het meest natuurlijk mee met uw lichaam. De bewegingen worden dan het meest geëvenaard. Het duurt ongeveer een week tot na de operatie dat u last heeft van de implantaat bij deze wijze van plaatsen.

Nadelen van plaatsing prothese boven de borstspier

Er zitten ook nadelen aan het plaatsen van een prothese boven de spier en is in elke situatie ook niet altijd de geschiktste oplossing. Als u een dunne huid heeft en niet zo veel borstweefsel (dat is alles wat er boven de borstpier zit) dan kunt u zich voorstellen dat de prothese, en dan vooral de randen, zichtbaar kunnen zijn. Het plaatsen van de prothese boven de spier is dan natuurlijk niet zo fraai. Daarnaast kan het voorkomen dat de rimpels van uw borstprothese zichtbaar worden. U begrijpt dat in die gevallen het verstandig is om niet te kiezen voor het plaatsen van de pothese boven de spier.

Plaatsen borstvergroting prothese onder de spier

U begrijpt dat als uw prothese onder de spier geplaatst wordt (subpectoraal) dit anders zal aanvoelen dan bij plaatsing boven de spier, er zit immers een spier bovenop uw implantaat. Doordat de spier erover heen zit is de kans dat u de prothese rand voelt klein. Omdat de spier eroverheen zit bewegen ze wat stugger. Ze wiebelen wat minder dan wanneer er geen prothese in zit. Het duurt ongeveer twee weken, een week langer dan bij plaatsing boven op de spier, tot na de operatie dat u last heeft van de implantaat bij deze wijze van plaatsen. Deze wijze van plaatsen wordt vaak toegepast bij de wat zwaardere cups. Omdat cups boven de 300 cc wat zwaar zijn, is de kans op verzakken groter. Bij plaatsing onder de borstspier is door het ‘spier omhulsel’ de kans op verzakken kleiner.

Nadelen van plaatsing prothese onder de borstspier

Er zitten ook wel nadelen aan het plaatsen van de borstprothese onder de borstspier. Niet alleen is het zo dat het natuurlijk wiebelen wat minder is. Ook als u op uw rug ligt zult u merken dan ze wat meer omhoog wijzen. Ze voelen wat harder aan dan wanneer de prothese op de spier ligt. Ook lijkt het dat ze iets verder uit elkaar staan waardoor u een iets ruimer decolleté krijgt. Het is bij deze wijze van plaatsen wat moeilijker om ze wat meer ‘tegen elkaar aan’ te krijgen. Wanneer u uw borstspier aanspant heeft dat ook tot gevolg dat de vorm van uw prothese iets zal veranderen.

Dual plane plaatsing van uw implantaat half onder en half boven de borstspier

Er zitten dus voordelen en nadelen aan het plaatsen van de implantaat op of onder de spier. Dus hebben de plastisch chirurgen daar iets op bedacht: de prothese wordt half onder en half boven de borstspier geplaatst (dual plane). Hiermee worden de voordelen van beide wijzen van plaatsen verkregen. De methode is even simpel als het klinkt. De borstspier wordt voorzichtig in tweeën gedeeld en de prothese wordt er voor een deel voorzichtig in geschoven. Hierdoor is de rand niet zichtbaar maar beweegt alles beter dan als het implantaat eronder zou zitten. Deze manier van plaatsen van de prothese half onder en half boven de borstspier (dual plane) in plaats van boven de spier of onder de spier is vrij nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaatje

Mijn protheses komen wel volledig achter de spier, omdat de pc de dual plane methode ook nadelen vond hebben. (vooral dat er meer bloed vrij komt bij het doorsnijden van de spier en ook dat het wel eens gebeurd dat de prothese losraakt van de spier (het bovenste gedeelte dan) en daardoor volledig voor de spier te liggen komt.

Dus misschien dat jouw pc toch ook volledige plaatsing achter de spier bedoelt, maar voor de zekerheid idd misschien nog even navragen ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, denk dat je na een tijdje op dit forum te zitten zo goed als PC bent zeg!

Ik slaag ondertussen zeker met glans voor een examen over plaatsing, merken, projectie, ... :45:

Tjonge jonge, had ik maar eerder op dit forum terechtgekomen, had me misschien een operatietje of 2 gescheeld...

Zal mijn pc nog eens bellen/mailen en hem het vuur aan de schenen leggen, die gaat echt beginnen denken dat ik een freak ben :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Kaatje, het vuur aan de schenen van de pc leggen. Zou je dat nou wel doen? haha

Volgens mij heeft hij het nu wel begrepen, als ik jouw verhalen lees hahaha.

En zeg nou zelf, 700 cc extra high profile, dat kunnen echt geen kleine borsten worden. Wat is de projectie die je zou krijgen? 7 cm? Dat wordt nieuwe blouses en truien kopen!! :107:

Maar het is waar wat je zegt, als hij meteen goed geluisterd had...... Maar wees maar blij dat die prothese is blijven steken, is tenminste een hele goede reden om voor nog groter te gaan! :101:

Misschien kunnen we straks een eigen kliniek beginnen..... hoppa, laat het geld maar binnenstromen (of is dat vooral wishfull-thinking? :44: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem die dinsdagochtend, toen ik mijn vriendin binnenbracht, het vuur zeker aan zijn schenen gelegd, trust me!!!

Daar stond ie, in zijn operatietenue: ging scène in de gang maken hoor als hij geen tijd zou maken :104:

Had zelf geen info zoals ik ze nu heb de vorige keren, had deze site veel eerder moeten leren kennen. Maar ga er toch van uit dat het zijn taak was om me andere protheses en zo voor te stellen? Is toch niet aan mij om daar met een bundel afgeprinte maten af te komen? ( al had hij daar toch niet van terug, haha :49: ) Al blijft hij zeggen dat er toen echt niet meer in kon... geldklopperij ja, hij wist wel dat ik terug zou komen ....

Het 'prothese probleempje'... 'blij dat hij is blijven steken'... dames, toch, tsssss ... wat een taal :45:

Ik hoop inderdaad geen kleine borsten te krijgen, zou nu op een projectie van 6,4 of 7,1 moeten uitkomen, zal hem nog een duidelijk maken dat proppen de boodschap is!

Zal eens opzoeken welke papieren je nodig hebt om zo een kliniekje op te starten, denk als we de koppen samen steken dat zeker moet lukken :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Kaatje, gekke meid :45:

Ik ben het met Vlinder eens, het KAN gewoon niet klein worden nu haha! Projectie van 7 cm, dat is in omtrek 14 cm meer dan je had en dan heb ik het nog niet over de eventuele breedte die je erbij krijgt.....

Sja en dat 'blijven steken' van jouw prothese is achteraf gezien misschien toch niet zo netjes om te zeggen :44::106:

Maar nou vind ik 'proppen' in die context ook niet echt heel erg netjes..... :rolleyes:

Volgens mij hebben we trouwens op zn minst een 'middenstanddiploma' nodig, en bhv (bedrijfshulpverlening) en verder is het misschien handig als 1 van ons een opleiding tot plastisch chirug gaat doen? :D

Trouwens, misschien moet je op de dag van je operatie een dienblad meenemen vanuit de zaak waar je werkt en dan tegen je pc zeggen: dit is de functie die na mijn operatie bedoeld is voor mijn borsten: DUS ZORG DAT ZE GROOOOOT WORDEN!

Waarschijnlijk slaat mijn fantasie nu weer op hol.....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je praat wel tegen iemand die een D-cup ondertussen 'klein' vind dus tja.... :44:

Nee, ik snap nu wel dat ze niet klein gaan zijn hoor!

En over de functie ga ik niet praten tegen hem, t is nogal een droogstoppel die arts van me.... Ga hem zich netjes laten concentreren op dat proppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Speciaal voor mijn Nederlandse BB collega .... :) ( en Brendy natuurlijk :) )

Zoals de meesten misschien al verwacht hadden: ik ga wisselen!

Dit bij de geliefde/gehate mister Plovier...

Heb er een hele tijd over getwijfeld, niet te veel op t forum aanwezig geweest om niet de hele dag aan tieten te denken...

Maar tja, sommige dagen was ik blij met wat ik heb tot je tot de conclusie komt dat er net iets meer dagen zijn van niet....

BB: jij maakt hier wel een deftige topic titel voor? :)

Ik post later nog wel een langere versie, maar t moest er even uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB-vriendinnetje!!

Heb je titel al deftig gemaakt haha :38:

Fijn dat het nu officieel is en dat je er echt naartoe kan gaan leven!!! Deze keer gaat het gewoon helemaal goed komen en hoor je eindelijk straks bij de gelukkige-big-boobie-club! (alleen heb jij dan de grootste ;) )

Het begin van je topic is in ieder geval weer gemaakt en nu kijken wat die Plovier ervan gaat maken met die 900 cc!!! Ben blij voor je dat je de stap gezet hebt!!

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaatje...

Ik ben ervan overtuigd dat Dr Plovier je wensen zal vervullen... en hopelijk de mijne volgende week ook, hihi.

Met die 900cc krijg je vast supertieten :1big_boobs: !

Nu nog eventjes wachten maar ik zal je wel genoeg bezighouden na mijn bv. Hallo is dit normaal? Hallo, had je dit ook? Hallo, voelt dat zo? Hahahaaa... :46:

Grts Brientje x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.