Ga naar inhoud

BlueBird : 18 juni 2012 : Dr. Plovier : BeClinic


Aanbevolen berichten

Oke, dus je hebt eigenlijk een pijnlijke plek, alleen net boven je tepel? En alleen als je erop drukt?

Dat gelig/groene, kan een ontstoken hechtinkje zijn. Aangezien jij gisteren pas gestopt bent met de antibioticum, zal het niet zo een vaart lopen. Mocht je meer vocht gaan verliezen en het gaat ruiken... dan toch even naar de huisartsenpost dit weekend!!

Die pijnlijke plek boven je tepel, hoeft hier niets mee te maken te hebben. Het kan ook de prothese of iets anders wat met het genezingsproces te maken heeft, zijn. Ik ben geen arts he, maar ik weet van mijn eerste bv, dat ik ook een hele tijd een nare plek in mijn borst heb gehad, die nogal gevoelig bleef bij aanraken.

Wordt je borst warm, rood of krijg je koorts, dan hup naar de huisartsenpost! :)

Fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste Reactie

hopelijk gaat het allemaal goed en hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb nu na 9 maanden nog altijd last van mijn boobies net boven de tepel. ik denk dat het de plek is waar de spier doormidden is gesneden.

Maar het is wat bb zegt, als het erger word, dan zou ik ook langs de huisartsenpost rijden.

Succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er dan toch langs rijdt, loop dan ook even binnen ;)

jaja..weet het..dat Limlands ook..hahaha. :45: Komt nooit meer goed met ons ABN..

Dat dit jou opvalt, jij bent nog meer reserve-belg dan ik... :27:

Maar Bluebird snapt wat ik bedoel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb daarjuist gezien en heb nog wat vocht verloren nu is heel de pleister vol, ik vraag me af doe ik er slecht aan om de pleister te verwijderen en eventueel

te ontsmetten en een andere pleister opdoen of laat ik het misschien beter zitten tot maandag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid, als heel die pleister vol zit he.... Zou je dan niet gewoon even naar de huisartsenpost gaan en ze daar even laten kijken? Ik zou niet wachten tot maandag, als ik jou was.

Bel even en zeg dat je bang bent dat de wond zo niet goed geneest, dan mag je vast even langskomen en kunnen ze daar de pleister verwisselen. Kunnen ze meteen zien hoe je wond/litteken/hechtingen eruit zien!

Neem anders je reservepleister mee, zodat ze die erop kunnen doen, als je die hebt.

Met zelf verwisselen weet je verder nog niks he... :)

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar probleem is, de arts van wacht is er nu niet meer, misschien maak ik me ook zorgen voor niets, heb laatste 2 dagen ook enorm gezweet.

Voor de rest is de pijn veel minder.

Goh,wel lastig dat dit in het weekend moet voorvallen,typisch mijn geluk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er bij jullie niet altijd een arts die je kunt bereiken?? Zal toch wel moeten?

Een natte pleister is niet handig.....

Kijk even voor jezelf wat je wilt/kunt. Je kunt die pleister best vervangen, maar laat dan even naar de wond kijken hoe hij eruit ziet... Dan weet je net iets meer. Letten op kleur van de huid? of het nog vochtig is? Staat er iets open van huid, of is het mooi dicht? Is er een gaatje te zien?Misschien even met een steriel gaasje en sterilon deppen en aan de lucht laten drogen voor je er weer iets opplakt.... Maar er wel zeker weer iets opplakken nadien.

En ja, die weekenden.... Je zult net zien dat er altijd wel iets is in het weekend...

Trouwens.. Heb je geen telefoonnummer meegekregen van je kliniek die je ook buiten kantooruren kunt bereiken? Normaal zou dat toch moeten?

Daar zou je ook nog even naartoe kunnen bellen, die zijn ervoor om buiten kantooruren gebeld te worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel zaterdags in de dag is er een arts van dienst hier,anders moeten we naar ziekehuis bij spoed gaan,maar als je voor zoiets hier naar spoed gaat dan

kijken ze maar vies van ''wij hebben wel dringender zaken hoor''

Ben naar de apotheek geweest voor speciaal chirurgische pleisters en ontsmettingsmiddel, de dame daar heeft mij uitgelegd wat ik beste deed en dan heeft mijn moeder;

het vervangen, wat we hebben gezien, bleek tot nu toe niet zo erg, er is idd een klein plaatsje waar draadje is gelost en daar komt beetje wondvocht uit.

Hebben ontsmet met isobethadine (dame van apotheek zei dat dit beste is aangezien dit de wond niet vochtig maakt maar opdroogd) en dan nieuwe pleister.

Nu hopen dat morgen die pleister droog blijft.

Maar ben al blij dat ik geen fameus gat heb ondekt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed! Goede oplossing :)

Ik wist niet zeker hoe dat bij jullie geregeld is, vandaar mijn voorstel voor de huisartsenpost (dat hebben ze hier.... )

Isobethadine is prima om te ontsmetten en fijn dat je moeder even gekeken heeft. Dan is alles in orde en kun je met een gerust hart wachten tot maandag :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lucky71

Hey meis,

ik heb je foto's gezien en het ziet er al heel mooi uit!

Veel succes morgen, maar volgens Doc komt het goed!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Wel ben gisterenmorgend naar de kliniek geweest voor de draadjes eruit te halen, heb Plovier niet gezien, het was een verpleegster die de draadjes eruit gehaald heeft.

heb er niets van gevoeld, heb wel gezien als ze het ontsmette dat er wel wat bloed op zat, heb haar gevraagd of alles in orde was en ze zei ja, moet nog genezen, ze heeft er strips opgeplakt en nog een pleister die ik nog 3 dagen op moet laten en extra strips meegegeven voor als ik ga lopen of werken dat het het litteken mooi dichtgroeid zei ze.

Daarna vroeg ze of ik nog pijn had en drukte precies op de plaatsen waar het nog pijn deed, ja dat is normaal zei ze.

Was er vlug buiten en dan afspraak gemaakt voor na-controle in eind augustus.

Na die 3 dagen mag ik beginnen smeren met litteken creme, die moet ik nog gaan halen.

Wel spijtig dat ik Plovier niet heb gezien om zijn mening te horen maar dan zien we wel eind augustus ;)

Heb jij al een afspraak Anais?

Knuffels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

long time no see....maar ben er weer!!

Wat een gedoe lees ik allemaal zeg!!!!Dan viel dat spatje van mij nog mee zeg......

maar heb jij geen siliconenpleisters geadviseerd gekregen dan???Die heb ik gelijk meegenomen na mijn operatie...ik plak ze nu braaf.

Ik moet ze de komende 4 weken ongeveer nog gebruiken voor een mooie wond/litteken genezing.

Nou hoop dat het bij jou allemaal goed hersteld.

Knuf Deb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Gaat goed, zie al een mooi verschil, maar de ene dag lijker ze ronder en andere dag lijken ze natuurlijker, kan dit?

Met mijn wondjes gaat het goed, heb gisteren de strips eraf gedaan en nog even ontsmet met bethadine, want er was nog beetje etter uit gekomen,maar volgens mijn vriend is het dicht.

Heb achteraf wel terug nieuwe strips geplaatst.

Hey Debsters, alles goed met jou?

Heb geen silliconenpleisters meegekregen of iets over gehoord.

Ben er in de apotheek gaan halen,maar gewone chirurgische pleisters. Maar nu gaat het beter, maar ik plak nog strips om zeker te zijn.

knuf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.