Ga naar inhoud

Kaar : 5 mei 2012 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

  • Reacties 114
  • Created
  • Laatste Reactie

Lieve meiden, bedankt voor jullie berichtjes.

Een uitgebreid verslag volgt nog, nu even een kort berichtje, want typen met flinke zwelling is niet echt een genot.

Maar alles is goed gegaan. Alle lof voor dr. van der Weij en zijn staf bij Boerhaave. Wat een kundige en lieve mensen.

Mijn boobs zijn al flink gezwollen, maar ik ben er nu al zo ontzettend blij mee! Pijn valt mee, meer een erg beurs gevoel.

Later een uitgebreid verslag! Nu weer even relaxen ;-)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dagen po, tijd voor een verslagje.

De avond van 4 mei, mijn laatste avond met mijn eigen kleine boobs. Wat was ik zenuwachtig zeg. Ik dacht dat ik zenuwachtig was toen ik moest afrijden, maar dat was niets vergeleken bij dit.

Na het klaarleggen van de benodigde spulletjes voor morgen ben ik mijn bedje ingedoken om voor de laatste maal, voorlopig dan, lekker te slapen in mijn favoriete houding, straks mag dat niet meer.

Om een uur of 6 word ik wakker, ik heb verrassend goed geslapen eigenlijk. Met de zenuwen valt het opeens ook erg mee.

Om iets over 7 uur vertrekken we, ik moet om 7.45 uur in Boerhaave zijn. Het is heerlijk rustig op de weg, dus we komen perfect op tijd aan. Op de parkeerplaats zien we dr. Van der Weij aan komen lopen. Mooi die is dus ook op tijd ;-)

Eenmaal binnen mag ik plaatsnemen in de wachtkamer met de vragenlijst en verklaring die ik mag invullen. Niet veel later worden we opgehaald en mogen we mee naar boven. Ik krijg een kamer toegewezen waar mijn operatieoutfit al op mijn bed op me ligt te wachten. Ik mag me direct omkleden.

Een paar minuten later verschijnt van der Weij, in operatietenue, om me af te tekenen. Hij bespreekt mijn wensen nogmaals met mij en als hij klaar is zegt hij ‘zo is het perfect’. Tot zo in de o.k.

Ondertussen komt mijn verpleegster zich nog even voorstellen. Aardige meid.

Dan gaat het er echt van komen, de anesthesist komt de kamer binnenlopen, gaat nog op zoek naar een paar slofjes voor mij en vraagt me dan of ik met hem mee ga. Ik kus mijn liefje gedag en loop richting de operatiekamer. Raar momentje vond ik dat.

Ik mocht plaatsnemen op de operatietafel terwijl de anesthesist gezellig met me aan het babbelen was. Hij merkte op dat het best fris voor mij was in de o.k., vertrok en kwam terug met een verwarmde deken. Heerlijk was dat.

Vervolgens werd ik met stickers beplakt, m’n bloeddruk werd gemeten en de anesthesist bereidde mijn infuus voor. Op gegeven moment zegt hij dat hij het infuus zou gaan inbrengen en dat dat even gemeen pijn kon doen. Gelukkig viel het reuze mee. Hij had het ook met liefde gedaan was zijn antwoord en wreef even geruststellend over mijn arm. Nu geef ik je een lekker middeltje zegt hij, ga maar aan leuke dingen denken, een leuke vakantie of zo. Hij stelt me een aantal vragen over mijzelf en weg ben ik……

Ik word wakker op de zaal en zie als eerste mijn lieve vriend aan mijn bed staan. Het is ongeveer 11.30 uur. Er staat limonade en water. Heerlijk, want ik heb zo’n dorst. Mijn lievie helpt me met drinken, want mijn armen voelen zwaar.

Ik kijk naar beenden en daar  zijn ze hoor: mijn prachtige nieuwe aanwinsten, mijn borsten. Ik vind ze meteen prachtig!

Dan komt dr. Van der Weij binnen om te kijken hoe het met me gaat. Hij bekijkt ze en zegt dat ze nu wat gezwollen zijn, maar dat ze in de loop der tijd erg mooi zullen worden. Ik bedank hem en we zeggen tot vrijdag, bij de controle.

Ik krijg nog een beschuitje met hagelslag en rond 13.30 uur komt de verpleegster m’n kamer binnen met de mededeling dat ik, als ik wil, naar huis mag. Ze loopt alle documentatie met me door en legt me uit wat ik wel en niet mag als ik thuis ben.  Dan mag ik naar huis met m'n nieuwe aanwinsten. Eindelijk heb ik ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn herstel verloopt best goed denk ik. Pijn heb ik niet echt. Het is meer een verstijfd en zwaar gevoel. Dit wordt wel met de dag minder.

Wel heb ik veel vocht in mijn borsten, aan de zijkanten is het duidelijk gezollen. Evenals in mijn bovenbuik, daar zit ook wat vocht.

Een paar uur na de operatie had ik ook veel vocht tussen m'n borsten, maar dat is al weg aan het trekken gelukkig.

Vraag me af hoelang het duurt voordat het vocht verdwijnt aan de zijkanten, iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kaar, ja ik heb daar ook vocht. T wordt wel minder. Daar was t ook blauw aan beide kanten en aan de binnenkant van m'n borsten. Doet geen pijn. M'n man vroeg: hoort dat. Moet je die Bh niet ff uit om te luchten. Misschien knelt het teveel. Bel de dokter. Die was meteen in paniek. Maar dit hoort er bij. Geen zorgen. Mocht het abnormale vormen aannemen, dan zou ik me wel zorgen maken zoals de grote of warmte. Ze hadden me al gewaarschuwd, dat t mogelijk was en dat ik niet moest schrikken. Misschien nam ik op de tafel al vreemde kleuren aan.Hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan hoef ik me vast geen zorgen te maken. Het doet ook geen pijn bij mij, voelt alleen een beetje beurs als ik erop druk. Ik let er ook goed op dat het niet warm wordt ofzo. Maar dat is nu niet het geval gelukkig. We moeten er gewoon even doorheen vrees ik ;-)

Dat je toch zo blauw bent geworden....Je had toch ook Arnica gebruikt? Maar als het nu al minder wordt lijkt het me geen probleem om je druk om te maken. Misschien ben je gewoon wat gevoeliger daarvoor.

De bh uitdoen vind ik juist eng. Jij niet? Het voelt alsof de prothesen dan bijna door m'n huid naar buiten gedrukt worden. Heel freaky. Zou het liefst met bh onder de douche stappen.

Hoe voel jij je verder? Ik voelde me in de ochtend en begin middag vrij goed, maar nu voel ik me nogal slapjes en een beetje duizelig. En dat terwijl ik bijna de hele dag op m'n kont zit. Misschien nog een nawerking van de narcose ofzo.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klopt kaar, ik ben nog steeds slaperig. Als ik overdags heb geslapen, dan is het niet zo dat is in de avond geen slaap meer heb. Ik heb juiste een uur langer geslapen.

En About die boobs die je huid uit willen springen, heb ik ook. Het wordt ineens heeeel groot. M'n douche bestaat uit 3 delen.

Ik begin bij de wasbak met m'n gezicht en tanden, dan ga ik naar de douche en was eerst benee, daarna spetter ik de boobs nat en zeep de bovenkant in en spoel het heel snel eraf. Het lijkt heel lang, maar dit is een 10sec moment.

Ik voel me eigenlijk voor de rest wel goed.

Ik kom net van buiten en merkte dat 1 boob groter en harder dan die andere was. De druk nam toe bij het sneller lopen. Het leek alsof m'n conditie op 0,0 stond. Ik deed meteen een stapje terug en nu zit in weer in m'n hoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kaar, je hebt ze!

Volgens mij kun je zwellen op plekken waarvan je niet verwacht dat het kon. Ik had juist het middenstuk zo gezwollen. Mijn borsten leken daardoor wel op één bumper. Er was geen ruimte in het midden. Dit heeft een week, anderhalve week geduurd. Je hebt natuurlijk ook wel een aardig maatje nu. Dat moet ergens heen dus de zwelling zal dan ook breder uitlopen, denk ik.

Rustig aandoen! Dit is het begin, vanaf nu wordt het alleen maar beter. Gefeliciteerd meid! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie meiden!

Miss, jouw doucheroutine is exact hetzelfde als die van mij! M'n benen scheren doe ik normaal onder de douche, maar nu in de wasbak.

Ik heb m'n bh het liefst zo kort mogelijk uit en dan werkt het beste op die manier.

Ik ben eigenlijk de deur niet uitgeweest sinds zaterdag. Is helemaal niets voor mij, maar ik vind lopen nog wat lastig. Het gaat wel met de dag iets beter. Schuivelde ik eerst nog door de woonkamer heen, nu durf ik al wel voorzichtig normaal te lopen.

London, heel herkenbaar dat bumperidee ;-) de eerste dagen leek het alsof ik vierkante prothesen had gekregen ipv anatomische. Gelukkig is dat vocht bij mij nu al bijna verdwenen op die plek. Denk alleen dat het naar beneden is gezakt, want ik heb nu een bolletje vocht op mijn maagstreek.

Essie, voor jou is het ook bijna zover. Vind je het al een beetje spannend worden?

Angey, lief van je! Ben je aan het genieten daar? Spreek je snel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5e dag po....

Ik heb het gevoel dat het herstel langzamer gaat dan de vorige dagen. Gisteren had ik een vrij slechte dag, ik had erg veel last van de druk op m'n borst. Vandaag gaat het iets beter, ik ben voor het eerst de deur even uit geweest. Echt een goed gevoel om even in de buitenlucht te zijn.

Ik vraag me wel af hoelang het hoort te duren voordat je borsten wat soepeler worden. Kan iemand van jullie dames mij dat vertellen?

Ze zitten nu als een blok aan mijn lijf en dat voelt nog steeds erg onwennig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kaar,

nog van harte gefeliciteerd met je boobs!

lekker dat je effe lekker naar buiten ben geweest,dat doet een mens goed he;)

dat je borsten nu nog hard,pijnlijk en gezwollen zijn dat is echt normaal de eerste weken... ik ben nu 5,5week po en de zwelling is aan 1borst nog steeds niet weg. ook dat soepel worden duurteen tijd dus geduld is de komende tijd het antwoord op alles! en ja ik bennook heel ongeduldig hoor;)

hoeveel cc heb je en hoe is het geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miss Sport, wat fijn dat ze al wat soepeler voelen. Gaat snel bij jou.

Essie, ik word ook echt knettergek van het binnen zitten hoor. Ben er echt helemaal klaar mee ;-) Het is dat m'n boobs en m'n vriend ;-) me ervan weerhouden de hort op te gaan, anders had ik het wel geweten hahaha.

Kirsten, bedankt voor je antwoord. Ik ben geloof ik wat ongeduldig hè.... Vrees dat ik nog wel wat weken geduld moet hebben. Ik heb 305cc anatomisch voor de spier gekregen. Ik zeur dus terwijl ik de minst zware methode heb ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.