Ga naar inhoud

help!


goas

Aanbevolen berichten

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi,

voel me best goed. ik ben vandaag begonnen met mijn borst te masseren en ondertussen met een compres het vocht weg te doppen. het druppelt eruit dan. nu is het eigelijk van dag tot dag afwachten tot er niks meer uitkomt en het gaatje dicht kan groeien. ik heb wel weer een pijnstiller moeten nemen.

zou het nog goed komen? ik weet het niet.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, diclofenac is een ontstekingsremmer! Neem maar even de max. dosis, denk ik. Je mag in principe 100-150 mg in 2 a 3 maal per dag hebben (maar misschien heb jij een andere dosering?), dus 1 x per 8 uren. Je bloed kan er wel wat dunner van worden, dacht ik, dus als er bloed bij je wondvocht gaat zitten, dit even overleggen met je pc! Als je de tabletten om de 8 uren inneemt is je bloedspiegel het best 'verzadigd' met deze ontstekingsremmer. Voorkomen is beter dan... hihi.

Heel veel succes hè, leef met je mee! Heb nog niet eens mijn eerste consult gehad, maar zit er nu zo in door al jullie verhalen!

Sterkte! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Kun je geen antibioticakuur krijgen? Gewoon als extra en nu uit extra voorzorg? Vraag het anders je huisarts even. Ik weet nog toen ik in die nare tijd zat,dat mijn huisarts toen een second opinion voor me geregeld had bij het plaatselijke ziekenhuis. En die schreef mij toen Flucloxacilline capsules voor en dan 3 x per dag 2 capsules. Nu zat mijn lijf natuurlijk al propvol met medicatie,maar goed, van de second-opinion-pc heb ik begrepen dat ze dit hier altijd voor schrijven als er een (dreigende) infectie of ontsteking aan zit te komen.

Mij heeft het niet geholpen,daarvoor was het al te erg, maar misschien dat jij er wel baat bij hebt?

Ik kan helemaal begrijpen hoe verschrikkelijk jij je moet voelen. Dat je er behoorlijk radeloos van wordt. Dus ik hoop echt van ganser harte dat het snel goed komt en die bacterie uit je lijf verdwijnt en alles goed heelt.

Heel veel sterkte! :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Goas, dat meen je niet! Zit het nu nog niet dicht? Dat lijkt me echt niet goed hoor... Ik wil je niet overstuur helpen meis, maar ik denk dat je er goed aan doet om er even een arts naar te laten kijken inderdaad. Bah, bah, bah, wat vreselijk rot voor je deze situatie. Hopelijk komt er snel verbetering... Sterkte meis, knuffel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Goas!

Ik zou echt naar de huisarts gaan. Dat druppelen stopt maat niet en vaak is dat geen goed teken...Ellendig allemaal!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ben juist terug van de wachtpost. ik had geluk want mijn eigen huisarts was van wacht.

ze wou me antibiotica geven om me gerust te stellen maar was eigenlijk echt niet nodig want er was helemaal geen ontsteking.

ze heeft me wel gezegd dat het beter is dat de prothese verwijdert word want het duurt veel te lang dat het dicht gaat. ik moest dinsdag terug naar dr de visser voor de draadjes maar de huisarts zei dat ze er deze keer ook niet zouden uit kunnen.

ik ga dr de visser morgen gewoon opbellen om de situatie uit te leggen dan moet ik misschien geen 2 keer op en af rijden aangezien ze donderdag opereert . ik ben benieuwd wat ze zegt morgen.

even de korte pijn voor mij.

wat ik me wel afvraag is dat ik ze donderdag laat verwijderen dat ik maandag terug aan het werk kan. en of het pijn doet. kan ik al heffen en tillen dan.

ik zou ook heel veel bang hebben dat het de volgende keer ook niet dichtgaat.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat jammer zeg! Had gehoopt dat het nu wel langzaam dicht aan het gaan was :(

Wat een ellende zeg , je hebt het niet getroffen met je boobies :93:

Sterkte en beterschap! :116:

dank je piepke

jij heb ook veel meegemaakt aan je verslag te lezen maar bij jou is het uiteindelijk nog allemaal goed gekomen

geeft me toch een beetje moed .

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Goas... dat zeiden ze tegen mij oo, uiteindelijk komt alles goed...en in het slechtste geval duurt het een jaar. En dat klopt... uiteindelijk ben ik straks een jaar verder.

Alleen ik heb het geluk dat ze er een kleinere in hebben kunnen zetten die dicht kon groeien waardoor ik me er niet aan 'stoor'.

Wat is de reden dat het niet dichtgroeit bij je...?

Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar ik had 5 dgn na mn laatste operatie mijn 1e nagelklant weer en dit ging goed.

Ik verwacht (mocht je zittend werk doen bijv) dat het best mogelijk is om weer te beginnen maar overbelast jezelf niet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wowwwww lees nu pas of je maandag kan heffen en tillen : Neeee!!! Dat zou ik niet doen, verwacht ook niet dat het prettig is.

Maarre... laat je ze dan beide verwijderen, of aan 1 zijde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ben juist terug van de wachtpost. ik had geluk want mijn eigen huisarts was van wacht.

ze wou me antibiotica geven om me gerust te stellen maar was eigenlijk echt niet nodig want er was helemaal geen ontsteking.

ze heeft me wel gezegd dat het beter is dat de prothese verwijdert word want het duurt veel te lang dat het dicht gaat. ik moest dinsdag terug naar dr de visser voor de draadjes maar de huisarts zei dat ze er deze keer ook niet zouden uit kunnen.

ik ga dr de visser morgen gewoon opbellen om de situatie uit te leggen dan moet ik misschien geen 2 keer op en af rijden aangezien ze donderdag opereert . ik ben benieuwd wat ze zegt morgen.

even de korte pijn voor mij.

wat ik me wel afvraag is dat ik ze donderdag laat verwijderen dat ik maandag terug aan het werk kan. en of het pijn doet. kan ik al heffen en tillen dan.

ik zou ook heel veel bang hebben dat het de volgende keer ook niet dichtgaat.

xxx

Hey Goas,

Lees net je post....

Als je ze donderdag er uit laat halen,dan zou ik het eerst eens kalm aan doen. Dus niet gelijk aan het werk. Eerst bijkomen. Je hebt dan een verschrikkelijke periode achter de rug....

Bij mij zag het er ook niet ontstoken uit, zeiden ze ook...het is een bacterie,pas veel later kwam de etter en troep er uit. Zat hoog achter de prothese. Toen bleek pas van die ontsteking en toen werd ik ook erg ziek.

En als er troep uitkomt, wordt het ook niet gehecht,alles moet er eerst uitgelopen zijn....en die wonden kunnen echt branden...zeker de eerste tijd. Dat moet vanzelf dichtgroeien.

Ik wil je echt niet bang maken, mij gaat het er om, dat je je lichaam de rust geeft om bij te komen. Neem morgen eerst contact op met Dr Visser,ben benieuwd wat zij zegt.

Meid...ik had zo gehoopt dat het alsnog goed zou komen met je.....maar je huisarts beweert het tegendeel. Hoe verschrikkelijk je je ook moet voelen,hoe erg het ook is dat ze er wellicht uitmoeten...ik weet nog hoe opgelucht ik was toen ze er uit waren gehaald. Niet gelijk op dag 1. Daarvoor was ik te moe en te ziek. De opluchting kwam pas later...toen pas besefte ik hoe mijn hele leven draaide om het spoelen van de wonden en de verbandwisselingen.

Zouden ze dan allebei er uit moeten, of weet je dat niet?

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Goas... dat zeiden ze tegen mij oo, uiteindelijk komt alles goed...en in het slechtste geval duurt het een jaar. En dat klopt... uiteindelijk ben ik straks een jaar verder.

Alleen ik heb het geluk dat ze er een kleinere in hebben kunnen zetten die dicht kon groeien waardoor ik me er niet aan 'stoor'.

Wat is de reden dat het niet dichtgroeit bij je...?

Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar ik had 5 dgn na mn laatste operatie mijn 1e nagelklant weer en dit ging goed.

Ik verwacht (mocht je zittend werk doen bijv) dat het best mogelijk is om weer te beginnen maar overbelast jezelf niet!!

hoi,

de reden is dat er wondvocht uit blijft komen wel helder vocht. dus heb geen ontsteking ofzo. maar het blijft nu bijna 3 weken druppelen.

ik ben thuisverzorgende dus alles wat met mijn armen te maken heeft. stofzuigen strijken enzo...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wowwwww lees nu pas of je maandag kan heffen en tillen : Neeee!!! Dat zou ik niet doen, verwacht ook niet dat het prettig is.

Maarre... laat je ze dan beide verwijderen, of aan 1 zijde?

ik denk dat ze dan de slechte kant er alleen uithalen . en 3 tot 6 maanden laten genezen

hebben ze me al eens verteld in het slechtste geval

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Goas,

Lees net je post....

Als je ze donderdag er uit laat halen,dan zou ik het eerst eens kalm aan doen. Dus niet gelijk aan het werk. Eerst bijkomen. Je hebt dan een verschrikkelijke periode achter de rug....

Bij mij zag het er ook niet ontstoken uit, zeiden ze ook...het is een bacterie,pas veel later kwam de etter en troep er uit. Zat hoog achter de prothese. Toen bleek pas van die ontsteking en toen werd ik ook erg ziek.

En als er troep uitkomt, wordt het ook niet gehecht,alles moet er eerst uitgelopen zijn....en die wonden kunnen echt branden...zeker de eerste tijd. Dat moet vanzelf dichtgroeien.

Ik wil je echt niet bang maken, mij gaat het er om, dat je je lichaam de rust geeft om bij te komen. Neem morgen eerst contact op met Dr Visser,ben benieuwd wat zij zegt.

Meid...ik had zo gehoopt dat het alsnog goed zou komen met je.....maar je huisarts beweert het tegendeel. Hoe verschrikkelijk je je ook moet voelen,hoe erg het ook is dat ze er wellicht uitmoeten...ik weet nog hoe opgelucht ik was toen ze er uit waren gehaald. Niet gelijk op dag 1. Daarvoor was ik te moe en te ziek. De opluchting kwam pas later...toen pas besefte ik hoe mijn hele leven draaide om het spoelen van de wonden en de verbandwisselingen.

Zouden ze dan allebei er uit moeten, of weet je dat niet?

Groetjes,

A.

hoi,

ik denk alleen de slechte kant. dat ze de goeie laten zitten. langs de ene kant zou het beter zijn de 2 voor mij toch.

heb eigenlijk niet echt zin om met 1 dikke borst en 1 platte borst te lopen. zou wel raar zijn denk. maar als het moet pfff

wat een gedoe dit had ik allemaal niet verwacht. maar ja ik heb me er al een beetje op voorbereid.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

groeit daarom je hechting niet dicht, door het wondvocht? Maar dat overtollige wondvocht komt toch ergens vandaan..? Hebben ze daar geen verklaring voor?

Ieders borsten zitten vol met wondvocht na de operatie maar dan zijn de hechtingen en weefsel sterk genoeg om het dicht te houden.

Bij mij duwde bijvoorbeeld de prothese op de wond waardoor het niet meer dicht kon groeien omdat deze te zwaar was.

Pff wat een gedoe hè!

Ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord en een oplossing hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is alleen door het wondvocht. weet alleen er geen verklaring voor.

ga het morgen wel vragen hoe het kan zijn.

bij mij kan het niet door de prothese zijn denk want zit maar 280cc in . (spijt dat ik niet groter heb genomen)

huisdokter denkt dat niet niet meer dicht kan gaan en dat de prothese eruit wil.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.