Ga naar inhoud

Naomi : 14 oktober 2011 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • Reacties 166
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo meiden!

Een maand geleden heb ik mijn borstvergroting gehad, 400 cc voor de spier.

Vandaag keek ik in de spiegel en leek wel striea te hebben op beide borsten vanaf mn tepel naar de zijkant. Ook zie ik allemaal kleine haarscheurtjes.

Ik voel me nu best wel verdrietig..

Ik had het vantevoren aan mijn pc gevraagd en kon alleen als je van niks naar huge zou gaan, niet met mijn maat.

Iemand die me kan geruststellen? Of hier ook ervaring mee heeft?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo naomi

da's me ook wat zeg dat je striea hebt gekregen......ikzelf heb het ook een beetje maar dat kwam van toendertijd

dat ik borstvoeding had gegeven.

nu is het licht witjes je ziet het bijna niet......

ik denk dat jou huid is opgerekt en daardoor de binnenlaag is gescheurd.

volgens mij kun je dat niet weg smeren meer...........maar ja je kunt het proberen.

ik zou eventjes vragen aan mijn plastisch chirurg wat je er mee kunt nu................

ik denk dat je weinig kan.

liefs vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg balen voor je maar hier kun je helaas niets aan doen en ligt het puur aan je eigen huid. Ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad

met de zwangerschap en was hier erg blij mee. Maar mijn vriendin is verloskundige en zij kan het altijd al direct zien aan het type huid of je het krijgt of niet.

Dus ook je pc kan hier niets aan doen je kunt smeren maar dit is al te laat het is al gescheurd. Gelukkig wordt het na verloop van tijd wel iets minder van kleur.

Succes ermee ik hoop voor je dat je toch een andere oplossing kunt vinden!

x

Ik heb nog even wat voor je opgezocht zie het verhaal hieronder!

Wat zijn striae, hoe ontstaan striae en wat kun je ertegen doen?

1Striae, huidstriae, striemen, zwangerschapsstrepen of stretch marks zijn lijnvormige huidafwijkingen die ontstaan door het oprekken en inscheuren van de collageenbanden in onderhuids bindweefsel. Striae komen veelvuldig voor bij zowel mannen als vrouwen en kunnen op zich geen kwaad. Wel leveren striae vaak cosmetische bezwaren op.

De symptomen van striae

Striae manifesteren zich doorgaans als een aantal parallelle rode lijnen in de huid. Vaak hebben striae iets weg van verzonken littekens. Striae komen over het hele lichaam voor, maar voornamelijk op:

• Buik

• Borsten

• Billen

• Bovenbenen

• Bovenarmen

Striae variëren in lengte van twee tot wel twintig centimeter. De rode kleur van de striae trekt meestal – na verloop van maanden of zelfs jaren – weg en vaak blijven er beige- of ivoorkleurige striemen achter.

[ad]

Hoe ontstaan striae

Striae ontstaan op huidweefsel dat relatief snel oprekt. Hoe jonger de huid, hoe groter het risico op striae. Het ontstaan van striae is voor een groot deel erfelijk bepaald. Wanneer je ouders last hebben van striae is de kans groot dat jij dat ook zult hebben. Andere voorbeelden van risicoverhogende factoren zijn:

• Zwangerschap – Op buik en borsten

• Puberteit – Op dijen, billen en borsten

• (Ernstig) overgewicht – Op buik, dijen, binnenzijde bovenbenen en bovenarmen

• Bodybuilding en krachtsporten – Op armen, bovenbenen en borsten

• Corticosteroïde – gebruik zoals prednison en cortison – Over het hele lichaam

• Borstvergroting – Op borsten

Ook ziektes kunnen striae in de hand werken. Denk hierbij aan:

• Hypofyse- en bijnierschorsafwijkingen

• Cushing syndroom

• Ehlers Danlos syndroom

• Adrenocorticaal syndroom

• Prader-Willi syndroom

• Cherubisme

Hoe verwijder je striae?

Er is geen effectieve behandeling om striae te verwijderen. En striae verdwijnen zelden helemaal. In de loop der jaren worden striae minder zichtbaar omdat hun rode, paarsrode of roodbruine kleur langzaamaan verdwijnt. Omdat striae soms een onesthetisch aanzicht vormen worden er allerlei peperdure zalfjes, smeerseltjes, drankjes, pilletjes en siroopjes verkocht die ze zouden kunnen doen verdwijnen. Dit zijn echter zinloze behandelingsmethoden.

Deze intensieve behandelingen zouden striae kunnen doen afnemen in lengte, diepte, breedte en felheid:

• IPL (Intense Pulsed Light) behandeling

• Microdermabrasie

• Lightwave LED

Hoe voorkom je striae?

Om striae te voorkomen dien je je huid zo soepel mogelijk te houden. Zo scheurt het bindweefsel minder snel in wanneer de huid oprekt. Er zijn talloze preventieve middeltjes. Denk hierbij aan intensief smeren met:

• (Etherische) oliën

• Uierzalf / spenenzalf

• Vochtinbrengende crèmes

• Bodylotion

En verder:

• Vitamine E supplementen

• Een regelmatige huidmassage

• Voldoende water drinken

• Corrigerend ondergoed

• Voorzichtig scrubben en/of peelen

• Een gezonde, gevarieerde en uitgebalanceerde voeding

Conclusie

Striae effectief en efficiënt genezen is onbegonnen werk. Striae helemaal voorkomen is moeilijk omdat erfelijke factoren een belangrijke rol spelen bij het ontstaan van striae. Wat je kán doen is striae proberen te beperken door bovenstaande preventieve middelen en methodes. Zelfs oude, vertrouwde littekens verdwijnen soms na verloop van jaren. De juiste verzorging kan dit langdurige helingsproces stimuleren en enigszins versnellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI!! wat vervelend voor je!! het heeft voor het grootste deel met aanleg te maken hoor, daar kan je niet zoveel aan doen, je kan er nu wel voor zorgen dat het niet erger word,

smeren smeren smeren is het enige dat kan helpen, hiermee houd je je huid soepel waardoor het minder snel, nog erger word, ik moet eerlijk zijn, afhankelijk van hoe erg het is kan het best lang duren

voor het minder gaat opvallen........ als de striae paars/rood is dan duurt het meestal best lang!

ik kan er over mee praten, ik groeide in mijn zwangerschappen zo snel dat ik mijn huid echt voelde scheuren, het was heel erg bij mij en heeft jaren geduurd voordat de strepen wit werden en dunner werden.

Ik heb wel goede ervaringen met bio-oil, dus als ik jou was......

ja is balen hoor!! ik leef met je mee, ik vind trouwens wel dat jouw pc eerlijker had kunnen zijn, als je een jonge huid hebt dan scheurt hij sneller omdat hij nog zo stevig is!!

hij hoort zoiets te weten en in ieder geval te zeggen dat het afhankelijk is van aanleg enz enz

sterkte en ik duim voor je dat het snel minder word!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marisjuh

Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat ik het al had met mn aa cup...

@Rianne

Dat is eigenlijk ook wat me het meeste zorgen baart, dat de pc hier niks aan kan doen en dat als het eenmaal gescheurd is dat het dan ook niet meer goed kan komen.

Ik hoop echt dat het misschien wat anders is en dat het nog wegtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marisjuh

Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat ik het al had met mn aa cup...

@Rianne

Dat is eigenlijk ook wat me het meeste zorgen baart, dat de pc hier niks aan kan doen en dat als het eenmaal gescheurd is dat het dan ook niet meer goed kan komen.

Ik hoop echt dat het misschien wat anders is en dat het nog wegtrekt.

hoi

dat je denkt dat het bijna onmogelijk is om met een aa cupje geen striemen te krijgen kan ik me voorstellen

ik had ook een aa en misschien zelfs een aaa hihi en heb ook striemen heb dan wel 3 zwangerschappen gehad maar daarbij zijn mijn borsten niet groter geworden

alleen ietsie pietsie voller maar paste mijn bhtjes nog gewoon en toch heb ik striemen gekregen

moet er wel bij zeggen nu na mijn bv is het niet erger geworden ik heb 435 cc gekregen

in jouw geval t is jammer dat je ze nu ineens hebt gekregen maar het word echt wel minder opvallend

groetjes bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb op mijn linkerborst heel veel striae..is waarschijnlijk door de zwangerschappen gekomen, en ja, vind het jammer, maar dat kan niet tegen het feit op, dat ik nu weer eindelijk een mooi decollete heb. Misschien is het ook wel aanleg.

Ik zie trouwens de naam Bio-Oil veel voorbijkomen. Wie heeft daar dan ervaring mee? Wanneer mag je je hiermee gaan smeren (de littekens) bedoel ik. Ben nu 5 weken po..ben ik dan te laat of kun je hiermee altijd beginnen? En helpt dat ook voor striae?

graag hoor ik van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook een beetje!! Maar ik had het idd al toen mijn borsten een hele kleine groeispurt had, want ik had ook een aa cup!!

Ze zijn bij mij nu al wit en je ziet er eigenlijk bijna niks van. Valt gelukkig niet op.

Wat vervelend dat je het gekregen hebt zeg :(!! Als je pc zoiets gezegd heeft dan verwacht je natuurlijk nooit dat het gaat gebeuren!

Ik vind het heel slecht dat hij dit gezegd dat kan hij niet zeggen het is namelijk 1 van de dingen die je kan krijgen.

Ik zou ook met bio-oil gaan smeren als ik jou was!!

liefs draakje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Hallo,

Ik ben vorige week door dokter nio geholpen en ik ben super tevreden!

Ik had 300cc 6 jaar geleden laten plaatsen en heb nu een protese wissel gehad naar 800cc.

Mijn borsten staan perfect recht en heel mooi dicht bij elkaar.

Ik kan iedereen dokter Nio aan raden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Wat jammer Naomi van de striemen :(

Ik heb ook wat striemen aan.billen, borsten en buik door zwangerschappen. 

Heb van alles gesmeerd  ( ook Bio olie) Maar dat helpt dus echt niet. 

Wat de striemen bij mij minder zichtbaar laat worden is een kleurtje. 

Nou ja, nu in de winter wat lastig met zonnen maar dan heb je toch wat meer kleding aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 8-6-2011 om 00:21 zei Femmy:

Mijn prijs bij Nio was 3100 incl consult enz. Geen idee wat je betaald als je besluit niet je bv daar uit te laten voeren.

Plovier vind ik ook een goede, alleen de laatste tijd denk ik bij sommige mensen: plaatst hij niet teveel? Verder maakt hij onwijs mooie boobs hoor! Hij geeft, nog, geen consulten in NL. Schijnt hij wel te gaan doen binnenkort.

Het twijfelen is normaal hoor, dat doen we allemaal!

Gr. Fem

@Femmy 

 

Hoi  Femmy 

Waar heb jij je behandeling gedaan bij het SLAZ?

Hoe kan ik daar een afspraak maken.

Heb ik een verwijsbrief nodig.

 

Gr 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.